Форум на българските шофьори

Товарни автомобили => DAF => Темата е започната от: Sikish в Неделя, 01 Юли, 2012, 11:07:56



Титла: Проблем с балансьор
Публикувано от: Sikish в Неделя, 01 Юли, 2012, 11:07:56
Здравейте колеги. След като сменихме оригиналния балансьор за 2 години сменям вече четири. Проблема е, че не иска да затвори и въздуха ми пада до блокиране по време на каране. След това като видя, че отива на блокиране спирам и чакам 5, 10 минути паля и започва да вдига само, че не избива когато трябва, а избива на 15 и повече атмосфери. Ако някой знае и е имал същия проблем моля пишете. Благодаря!


Титла: Re:Проблем с балансьор
Публикувано от: loshdancho в Неделя, 01 Юли, 2012, 11:38:38
Каква марка е бил оригиналният и каква марка са следващите?  Да е би да сменявате само ремонтни комплекти?
защото това е авария причинена от износване на  гумички и  тялото( елипса или задиране на цилиндъра)  на балансьора. буталото се изкривява и блокира.
Какво е състоянието на компресора, серпентината и маркуча до балансьора .
Кой  регулира балансьора?
Компресора качва ли масло в системата?
Дехидратора през колко време го сменявате?
Има ли масло в дехидратора когато го смените?
Как избива балансьора ?( трябва да е силно и отчетливо  с последващо изпускане на въздуха от малката допълнителна бутилка през балансьора за да изхвърли конденза  от дехидратора на замята).
 


Титла: Re:Проблем с балансьор
Публикувано от: Sikish в Неделя, 01 Юли, 2012, 11:50:03
Марката на оригиналния беше: Knor.
Като стана така с него го сменихме пак със същия същата марка дори не можахме да го нагодим да започне да работи въобще не вдигаше въздух. Дехидраторите ги сменям по два пъти в годината, пролет и есен и не нямат масло в тях. Компресора е добро състояние няма нагар и тем подобни нито по серпентината и маркучите. А за сегашните марки балансьори дето ги купуваме са турски някакви и аз не знам марката.

сас
сащата
Дихидраторите
пати
састояние
балансюри
копуваме


Титла: Re:Проблем с балансьор
Публикувано от: loshdancho в Неделя, 01 Юли, 2012, 11:56:05
Цитат
А за сегашните марки балансюри дето ги копуваме са турски някакви и аз незнам марката.
С това трябваше да започнеш....
Понеже дори с серпентина за охлаждане на постъпващият въздух температурата му си остава доста голяма, матеряла за гумичкит е специален... Казва се Витон.
 И братята  турци не могат да го догодят от към издръжливост....


    http://www.satelit-nikis.com/material_descr.htm (http://www.satelit-nikis.com/material_descr.htm)Кратко описание на материалите

                                            

            

Акрилатен каучук (ACM)

Отличителното свойство на акрилатния каучук е неговата отлична устойчивост на високи температури и горещи масла. ACM е устойчив на моторни масла с модерни добавъчни пакети, масла за предавк, смазки и т.н. Към това се прибавят и високата окислителна и озонова устойчивост. Температурен обхват от -40 °C до +200 °C.

Акрилнитрил-бутадиенов каучук (NBR)

На първо място каучука NBR е устойчив спрямо въздействието на масла, особено хидравлични масла, смазки, бензин, както и други алифатни въглеводороди, киселини и луги. Добрите физични параметри, като например висока устойчивост на налягане, твърдост и температура (-250C до +1200C) осигуряват на този каучук широк обхват на приложение.

Aflas ® (TFE/P)

Афласът е специален каучук и принадлежи към новите поколения флуорни еластомери. О-пръстените от афлас показват изключително добра устойчивост спрямо множество специфични среди и химикали, като напр. гореща вода, водна пара, киселини, луги, амоняк, избелващи средства, кисели (H2S) газове и масла, както и амини, особено среди с амин-съдържащи добавки и инхибитори на корозията, легирани моторни масла и масла за предавки, спирачни течности и окисляващи среди.Температурите на приложение са подобни на тези при флуорните еластомери от -200C до +2000C.

Бутилов каучук (IIR)

Уплътненията, произведени от този материал се отличават с много малка газопропускливост, висока съпротивителна способност спрямо въздействието на кислород и озон, добри електрични свойства и устойчивост над средното ниво спрямо животински и растителни масла и мазнини. Не е подходящ при използване на минерални масла. Температурен обхват от -400C до +1400C.

Хлоропренов каучук (CR)

Химичните и физичните свойства на каучука CR са подобни на тези на NBR. Устойчивостта спрямо минерални масла е малко по-слаба. Устойчивостта по отношение на стареене, спрямо озон, киселини и основи, обаче е отлична. Температурен обхват от -400С до +1200C.
      Хлорсулфониран пилиетилен (CSM)

Секторът на приложение на CSM показва отлична устойчивост на озон, висока устойчивост спрямо въздействието на киселини и луги, устойчив на стареене, добри механични и физични свойства. Минералните масла могат да предизвикат набъбване, чийто размер зависи от използваната температура и вида на въглеводородната връзка. Температурен обхват от -25°C до +135°C.

Етилен-пропилен-диенов каучук (EPDM)

Този каучук се използва там, където се изисква висока устойчивост на използваното уплътнение спрямо гореща вода и пара. Устойчивостта на ниски температури, сравнена с тази на обичайните типове синтетичен каучук, може да се определи като добра. Поведението спрямо масла, смазки и разтворители съответства приблизително на това на бутадиенстироловия каучук. Устойчивостта спрямо химикали, както и спрямо агенти с окислително действие, е много добра. Температурният му обхват е от -40°C до +140°C.

Флуорен каучук (FPM)

Извънредна устойчивост спрямо въздействието на минерални масла, алифатни и ароматни въглеводороди, както и въглеводородиу съдържащи хлор, концентрирани и разредени киселини, слаби основи. Отличната устойчивост на висока температура--до +200°C--както и на ниски температур--до -30°C--в зависимост от използвания тип, много добрите механични показатели и забележителната устойчивост на стареене поставят каучука FPM далеч над традиционните синтетични каучуци.

Флуорсиликонов каучук (FVMQ)

Наред с типичните свойства на нормалния силиконов каучук, флуорсиликоновият каучук показва съществено подобрена устойчивост спрямо масла, горива и разтворители. Това важи преди всичко за ароматни и хлорирани въглеводороди и алкохоли. Областите им на приложение се обуславят от изискванията за устойчивост в широк температурен обхват от -60°C до +200°C, при едновременното въздействие на агресивни среди, напр. бензин, алкохолни смеси, ароматни и нафтенови масла и редица хлорирани разтворители.

 
      Естествен каучук (NR)

Естественият каучук е високопластичен материал с отлични физични свойства. Въпреки разнообразието от съществуващите различни типове синтетичен каучук с техните специални особености, естественият каучук все още намира значително приложение. Температурният му обхват е от -40°C до +100°C.

Политетрафлуоретилен (PTFE)

Универсална устойчивост с изключение на течни алкални метали и газ флуор под налягане. Добри приплъзващи свойства, слабо износване, температурна устойчивост от -200°C до +260°C. Тъй като PTFE е с твърдост около 95° по Shore, препоръчва се вграждането на о-пръстените в отделни жлебове.

Полиуретанов каучук  (AU)

Произведените от полиуретанов каучук уплътнения се отличават с особено висока рентабилност. Полиуретановите о-пръстени са с високи механични показатели като устойчивост на разкъсване и износване, много добра еластичност при отскачане, висока газонепропускливост. Устойчивостта спрямо горива и широко употребяваните в техниката масла, особено тези с високо съдържание на ароматни пръстени, е забележителна. Полиуретановите уплътнения са с дълъг живот заради добрата си температурна устойчивост ( до +125°C) и добрата си гъвкавост при ниски температури (до -30°C), както и отлична устойчивост на кислород и озон.

Силиконов каучук (VMQ)

Областта на приложение на този каучук се определя от превъзходната му температурна издръжливост (-55°C до +200°C), въпреки, че тези показатели не важат за приложението му в гореща вода или пара. Въпреки, че маслоустойчивостта на силиконовия каучук приблизително достига тази на NBR, не може да достигне добрите му физикомеханични свойства.

Viton Extreme ® (FPM)

Устойчивостта на химикали на Витон екстрем превъзхожда дори тази на флуорния каучук Витон. Набъбването в разтворители и силни основни среди е значително редуцирано чрез модифицирана полимерна структура; устойчивостта на високи температури и гъвкавостта при ниски температури са запазени и са в обхвата от -15°Cдо +200°C. Този материал се употребява навсякъде, където средата се състои от особено агресивни химикали и изисква значителни показатели на издръжливост.


Титла: Re:Проблем с балансьор
Публикувано от: Sikish в Неделя, 01 Юли, 2012, 16:19:55
Извинявам се за преди ако съм направил някаква реклама, но все пак моля, някой ако е имал проблеми с балансьора и по-точно: не иска да затваря и въздуха пада, и после не избива а въздуха набира до 15 и повече атмосфери, да ми даде съвет на какво се дължи този проблем и как може да го отстраним?!

Причина за редакция: Правопис!


Титла: Re:Проблем с балансьор
Публикувано от: peev в Неделя, 01 Юли, 2012, 20:49:48
Смени дехидратора(целия),с работещ,от моделите които са с балансьор и изход за малка бутилка(Ф6).Както каза колегата засяда ти буталцето.


Титла: Re:Проблем с балансьор
Публикувано от: Sikish в Неделя, 01 Юли, 2012, 23:22:00
Смени дехидратора(целия),с работещ,от моделите които са с балансьор и изход за малка бутилка(Ф6).Както каза колегата засяда ти буталцето.

Колега, дехидратора е чисто нов и пак ми прави същите номера. Не знам вече и аз какво да мисля от какво е този проблем. За това се обърнах и писах тук някой да ми даде съвет. :)

С това трябваше да започнеш....
Понеже дори с серпентина за охлаждане на постъпващият въздух температурата му си остава доста голяма, матеряла за гумичкит е специален... Казва се Витон.
 И братята  турци не могат да го догодят от към издръжливост....


http://www.satelit-nikis.com/material_descr.htm (http://www.satelit-nikis.com/material_descr.htm)Кратко описание на материалите
                                 
Добре де колега за турските разбирам че са фалшиви но след като се развали оригиналния сменихме го със същия същата марка и пак нищо след това купихме турски и изкара околко година и нещо :)
            
Причина за редакция: Правопис, две поредни публикации и последно предупреждение за бан!



Титла: Re:Проблем с балансьор
Публикувано от: loshdancho в Понеделник, 02 Юли, 2012, 09:24:35
Занеси оргиналния на майстор да му види състоянието, ако не е износена работната повърхност, няма ръбове и надирания, по-добре му сменете ремонтен комплект гумички..... Но не вие, а специалист!
Имал съм случай  с балансьор  8bar и сложен на камион със система работеща на 10bar...... подобни проблеми на вашите.
Като го натегнеш на 10 bar започва да се държи странно избива постепенно,  не отсича , не изхвърля конденза.
За това вземи оригиналните  и при майстор... Той може да ги разчете и види кое за какво е.
На такива меса не се пипа без да си квалифициран и знаеш какво правиш.
Аз как от разстояние мога да знам какво си купил, как си го настроил, ..... за това бегай при майстор.


Титла: Re:Проблем с балансьор
Публикувано от: Brix в Понеделник, 02 Юли, 2012, 11:43:09
Хм. Доста странно. Или купуваш ментета или проблема не е в балансьора и лекуваш симптома, а не проблема. Но от друга страна ако въздуха не е чист, то балансьора ще е най-малкия бял кахър. Де що има кран по пневматиката ще закуцука. До тук е ясно, че балансьора заяжда и остава отворен, ама след толкова смени...Все пак за мен проблема се крие в чистотата на въздуха и конденза. Ще следя темата с интерес, защото е доста странно това.

P.S.
Към Админа: Ясно е, че пича не е много на ти с правописа, ама има проблем завалията. Бъди малко по-снисходителен, моля. Ако вземем да се чепкаме и за пълния член...


Титла: Re:Проблем с балансьор
Публикувано от: georgi87 в Понеделник, 02 Юли, 2012, 14:53:15
Простотията на тоо вече нема граници що па да не турне бан на човеко дето има проблем понеже е писал две поредни публикации.Направо немам думи ама така е като ни не изнаса да си напрайме наш си саит и там да си баносваме на воля.


Титла: Re:Проблем с балансьор
Публикувано от: admin в Понеделник, 02 Юли, 2012, 15:47:25
P.S.
Към Админа: Ясно е, че пича не е много на ти с правописа, ама има проблем завалията. Бъди малко по-снисходителен, моля. Ако вземем да се чепкаме и за пълния член...

Видя ли по-горе колко неправилни думи е отбелязал модератора, който е редактирал публикацията му? Форумът има правила и те важат за всички. И освен това мисля, че съм достатъчно снизходителен спрямо него в случая. Все пак не съм му сложил бан, а е получил само предупреждение.

Простотията на тоо вече нема граници що па да не турне бан на човеко дето има проблем понеже е писал две поредни публикации.Направо немам думи ама така е като ни не изнаса да си напрайме наш си саит и там да си баносваме на воля.

Този път наистина прекали и ще ти осигуря един месец творческа почивка.


Титла: Re:Проблем с балансьор
Публикувано от: Sikish в Понеделник, 02 Юли, 2012, 23:34:07
Благодаря за съветите. Днес закарах камиона на сервиз.Както казвате вие на специалист, дано да го управят и да се спира, че не е приятно.Оригиналния балансюр вече е на вторични суровини.Утре като го зема ще видим какво е били и какво му е имало.


Титла: Re:Проблем с балансьор
Публикувано от: Sikish в Сряда, 04 Юли, 2012, 18:40:32
Днес взехме влекача от сервиза.Прибрах се без проблеми дано и за напред да е така.Момчетата казаха, че проблема е бил в компресора и заради това се получавало така. Благодаря за съветите.