Форум на българските шофьори

Разни => Празни приказки => Темата е започната от: emilpopoff в Четвъртък, 08 Август, 2013, 08:44:31



Титла: 2013.08.08
Публикувано от: emilpopoff в Четвъртък, 08 Август, 2013, 08:44:31

Колега от алфичката си бях доволен(156 2.4 JTD(ГРЕШКТА Е  МОЯ, В ПО-ГОРНИЯ МИ ПОСТ, допуснал съм я  в бързината онзи ден) комънрейл, до колкото знам няма 156 с VN motori защото е с роторна ГНП, а Всички 156-ци са комънрейл) до колкото съм можел съм си правил всичко сам по колата(не се имам за "голфов майстор", даже никога не съм имал собствена немска кола) както съм написал по-горе бях доволен като автомобил, но не и като потдръжка(цени на части и здравина на предницата) и усложненост и не ремонтно пригодност  на ДВГ-то за тогавашните ми умения и знания(тогава още основно въртях геврека и нямах достъп до сервизна информация/контакти с колеги, а сега от 5г пак карам комънрейл, но имам пълен достъп до сервизната инфо за тази марка и понаучих доста неща от "кухнята" от колегите ми все пак доста години сервизират тази марка). А основното ми разочорование идва от Ивеко моторите и по специалнот 3 литровивия  Евро 5 ДВГ основно монтиран на бусове, няма да се спирам тук много на "гениялната" инж. мисъл на "ивековците"  , само ще кажа(напиша), че много неща не са до измислени по този двг и явно е доста бъгав защото от воле в чужбина(сервизната но платформа която одобрява/отказва гаранциите) ни разрешават да сменяме цели възли по гаранция за 5 до 9 хил лева без труда(а да не обяснавам, че много трудно се работи по този мотор особенно монтиран на този модел бус), а по-принцип западняците са доста стиснати и редовно режат гаранции, умилено не пиша по конкретно за дефектите от мои си съображения. Съжелявам за спама по тзи тема за дафините.


Титла: Re:2013.08.08
Публикувано от: emilpopoff в Четвъртък, 08 Август, 2013, 19:17:33

Извинявам се за двата поредни поста, просто сутринта нямах време да напиша всичко.
По принцип темата за VM motori е дълга и спорна, моето скромно мнение е че този агрегат(2.5 няма нищо общо с 2.4 на алфа, защото VM 2.5 е 4 цилиндров(АЛФА 164 И 155, за Кромата не съм сигурен, че e VM), 2.4 TD И JTD СА РЕДОВИ 5-ТАЦИ, даже 2.4 тд го монтират и на Фиат Мареа WEEKEND (комби) и няма кулер, а JTD-то на Мареата е с кулер) е малко капризен от към "дурако устойчивост"(прегряване и проблеми с главата) карал съм Гранд Чероки и Вояджъри, Фронтери с този мотор и въобще ми не ми допаднаха(това си мое субективно мнение). По принцип този мотор както каза и ти мотора е "взет на готово" по принцип VM се занимават с производство на двг-та за морски двигатели( кораби и лодки) и май 2.5 е с такова основно предназначение, по принцип 1.8 D на Форд е с подобна история, но онзи двг е бил предвиден за генератори и приложения в индустрията, неща много различни от вграждане в лек автомобил.Според мен 2.4 JTD e много по-надежден и успешен от VM. 2.4-ката почти до ден днешен се монтира в алфите с изменения в главата( след 2004-5 с 4-клапана и два вала) и други турбини и горивни с-теми, но за съжаление това не прави 2.4-ката евтин и лесен за обслужване, даже последните 2.4-ки са по 210 коня, имал съм късмета да покарам 159 Q4(4x4 със 3 дифа т.е междинен диф + предния и задния)  с Торсен диф. и 210 коня, просто няма такава кола до 200 коня и то дизел.