Форум на българските шофьори

Начало => Новини => Темата е започната от: SOLAR - Петък, 24 Октомври, 2014, 03:49:47

Заглавие: 45-часова седмична почивка в Холандия
Публикувано от: SOLAR - Петък, 24 Октомври, 2014, 03:49:47
Нидерландия: Няма да се въвеждат глоби за ползване на нормалната седмична почивка в превозното средство


По информация на асоциацията на превозвачите TLN холандските компетентни органи са потвърдили, че няма да въвеждат глоби за шофьори, които ползват своята 45-часова седмична почивка в кабината на автомобила. При проверките на пътя в страната ще продължи да се установява дали всички изискващи се почивки са били действително ползвани, а не местоположението на шофьора по време на почивките му.

Инфо: АЕБТРИ (http://www.aebtri.com/)


ЛЕКИ ПЪТИЩА !
Заглавие: Re:45-часова седмична почивка в Холандия
Публикувано от: driver1 - Петък, 24 Октомври, 2014, 10:43:31
Цитат на: SOLAR - Петък, 24 Октомври, 2014, 03:49:47
Нидерландия: Няма да се въвеждат глоби за ползване на нормалната седмична почивка в превозното средство


По информация на асоциацията на превозвачите TLN холандските компетентни органи са потвърдили, че няма да въвеждат глоби за шофьори, които ползват своята 45-часова седмична почивка в кабината на автомобила. При проверките на пътя в страната ще продължи да се установява дали всички изискващи се почивки са били действително ползвани, а не местоположението на шофьора по време на почивките му.

Инфо: АЕБТРИ (http://www.aebtri.com/)


ЛЕКИ ПЪТИЩА !

    И сега няма да се изненадам, ако видя масово напускане на територията на Белгия от празни камиони в събота и неделя в посока Холандия и Германия и завръщането им в понеделник.
Заглавие: Re:45-часова седмична почивка в Холандия
Публикувано от: bobikat - Петък, 24 Октомври, 2014, 14:54:48
Цитат на: driver1 - Петък, 24 Октомври, 2014, 10:43:31
    И сега няма да се изненадам, ако видя масово напускане на територията на Белгия от празни камиони в събота и неделя в посока Холандия и Германия и завръщането им в понеделник.
Дали си заслужава тая амалогия? Колко е стаята в един сносен хотел да го **а? То май повече нафта ще изгори, отколкото е стаята. ???
Заглавие: Re:45-часова седмична почивка в Холандия
Публикувано от: SOLAR - Събота, 25 Октомври, 2014, 11:39:28
Цитат на: bobikat - Петък, 24 Октомври, 2014, 14:54:48
Дали си заслужава тая амалогия? Колко е стаята в един сносен хотел да го **а? То май повече нафта ще изгори, отколкото е стаята. ???

Най-ниската цена която съм видял е 25 € около Z.I. "PARISUD"- N-104 около 25-26 изход на хотел F-1. Не зная има ли TIR паркинг там. Ползвал съм хотел около летището на Линц 35 € (няма паркинг). Останалите цени които съм виждал са над 50 €.
Необходимо е поляците да ползват хотели 1 месец... и ще отменят закона.

Имам служебна информация за Австрия, че ползване на нормалната седмична почивка в превозното средство е забранено.


ЛЕКИ ПЪТИЩА !
Заглавие: Re:45-часова седмична почивка в Холандия
Публикувано от: driver1 - Събота, 25 Октомври, 2014, 12:41:08
Цитат на: bobikat - Петък, 24 Октомври, 2014, 14:54:48
Дали си заслужава тая амалогия? Колко е стаята в един сносен хотел да го **а? То май повече нафта ще изгори, отколкото е стаята. ???

   Като се замислиш - точно така е. Но като знам манталитета на нашенските шефове - биха предпочели да изминеш празен стотици километри, отколкото да дадат пари за комфорта на шофьора...
   Каквото и да си говорим - идеите за хотели за шофьорите, (поне българските) си е чиста фантастика, няма да се случи. Пък и на колко места има  хотелчета с подходящи паркинги за камионите? Защото и придвижването от камиона до хотела също си е проблем. Да не говорим и за сигурността на товара. Освен това преспиването на хотел води и до допълнителни разходи за храна. Нали не си представяте, че някъде ще позволят мъкненето на тигани, котлони и продукти по стаите? Не, че нашенеца не би опитал...А при нивото на заплащане в българските транспортни фирми, разходите за ресторанти са непосилни.
   Така, че забравете за хотели! Ще има обаче всякакви други врътки. Ще има и глоби. И винаги шофьора ще е виновен защото все нещо няма да е разбрал и изпълнил.
Заглавие: Re:45-часова седмична почивка в Холандия
Публикувано от: bobikat - Събота, 25 Октомври, 2014, 13:03:02
Не вярвам в покрайнините на градовете да няма мотелчета. А, и нищо не пречи на шофьорите пак да си хапват в камиона, но да спият в мотелите. Предполагам (само предполагам), че през деня няма пречки шофьора да си стои в камиона, стига да е регистриран в мотела (хотела).
Заглавие: Re:
Публикувано от: Boroman21 - Събота, 25 Октомври, 2014, 15:36:12
Няма такова нещо все още в Австрия,  инфото ти е грешно . Или поне не офицялна информация.
Заглавие: Re:45-часова седмична почивка в Холандия
Публикувано от: driver1 - Събота, 25 Октомври, 2014, 16:15:15
Цитат на: bobikat - Събота, 25 Октомври, 2014, 13:03:02
Не вярвам в покрайнините на градовете да няма мотелчета. А, и нищо не пречи на шофьорите пак да си хапват в камиона, но да спият в мотелите. Предполагам (само предполагам), че през деня няма пречки шофьора да си стои в камиона, стига да е регистриран в мотела (хотела).


   Ако си прочел тълкувателните писма от Франция и Белгия, и изпратени до АЕБТРИ, трябва да си видял, че всяко пребиваване в камиона по време на нормалната седмична почивка от 45 часа ще се приема за "друга работа" и ще се санкционира. Също така, няма да бъдат изисквани каквито и да било документи и други доказателства за мястото на почивката. За меродавно ще се приема установеното на място, в момента на проверката положение.
Заглавие: Re:45-часова седмична почивка в Холандия
Публикувано от: bobikat - Събота, 25 Октомври, 2014, 16:39:56
Цитат на: driver1 - Събота, 25 Октомври, 2014, 16:15:15

  Ако си прочел тълкувателните писма от Франция и Белгия, и изпратени до АЕБТРИ, трябва да си видял, че всяко пребиваване в камиона по време на нормалната седмична почивка от 45 часа ще се приема за "друга работа" и ще се санкционира. Също така, няма да бъдат изисквани каквито и да било документи и други доказателства за мястото на почивката. За меродавно ще се приема установеното на място, в момента на проверката положение.
Не, не съм го прочел. Мерси.
И все пак, идеята ми е, докато се ползва седмичната почивка да кажем в мотел с паркинг, нищо не ти пречи да се храниш и да бъдеш около превозното средство. Щом като го забраняват "в него". Все пак то трябва и да се пази.
ЦитатБелгия: Международния съюз за автомобилен транспорт (ИРУ) е получил следните отговори от белгийското министерство на транспорта за прилагането на практика на забраната за ползване на нормалната седмична почивка в превозните средства:


    1. Как точно трябва да се интерпретира разпоредбата: ,,задължителната нормална седмична почивка на борда на превозното средство в момента на проверката"? Ще се констатира нарушение, когато шофьорът прекарва целия период от 45 часа в кабината, или ще има някаква преценка от контролния орган?
    Отговор: Когато при проверка на шофьор, който в момента ползва почивката си в превозното средство, бъде установено, че по данни на тахографа предишната му почивка е била намалена седмична почивка, се счита че шофьорът е в нарушение, тъй като след намалена седмична почивка той трябва да ползва нормална седмична почивка, а нейното ползване не е разрешено на борда на превозното средство.
П.С.
Цитат5. Сигурността на шофьора и товара също трябва да бъдат взети предвид – има опасност от нападения  или кражби в неосигурени зони.
    Отговор:  Съгласно Регламент 561/2006  ,,седмична почивка" означава седмичен период, през който водачът може свободно да разполага със своето време и включва ,,нормална седмична почивка" и ,,намалена седмична почивка".
    От това определение произлиза, че ако през определен период от време шофьорът е отговорен за задачи като тази да осигури безопасността на превозното средство и неговия товар,  този период не може да бъде счетен като почивка, защото шофьорът не може свободно да разполага със своето време. Този период може да бъде описан като ,,период на разположение" или дори ,,на друга работа".
Изхождайки от това си мисля, че не биха могли насила да ти кажат къде ще си прекарваш свободното време, ако си навън, дори и на 10 м. от ППС-то. Само предположения де, не съм се сблъсквал с такива казуси.
Днес попитах един познат, чийто шеф има камион, как процедират с Франция. Каза, че спедитора му определя маршрута и много рядко застояват във Франция.
Заглавие: Re:45-часова седмична почивка в Холандия
Публикувано от: batNIKI - Неделя, 26 Октомври, 2014, 10:04:41
Цитат на: bobikat - Събота, 25 Октомври, 2014, 16:39:56
Не, не съм го прочел. Мерси.
И все пак, идеята ми е, докато се ползва седмичната почивка да кажем в мотел с паркинг, нищо не ти пречи да се храниш и да бъдеш около превозното средство. Щом като го забраняват "в него". Все пак то трябва и да се пази. П.С.Изхождайки от това си мисля, че не биха могли насила да ти кажат къде ще си прекарваш свободното време, ако си навън, дори и на 10 м. от ППС-то. Само предположения де, не съм се сблъсквал с такива казуси.
Днес попитах един познат, чийто шеф има камион, как процедират с Франция. Каза, че спедитора му определя маршрута и много рядко застояват във Франция.
Единствено Белгия за сега е проблем. Франция все още няма нищо официално прието. Не случайно ПИМК спокойно си правят не по 45 ами и по над 60 часа във Франция а и до сега не съм чул и видял глобен на друго място освен в Белгия!
Заглавие: Re:45-часова седмична почивка в Холандия
Публикувано от: driver1 - Неделя, 26 Октомври, 2014, 11:30:28
Цитат на: batNIKI - Неделя, 26 Октомври, 2014, 10:04:41
Единствено Белгия за сега е проблем. Франция все още няма нищо официално прието. Не случайно ПИМК спокойно си правят не по 45 ами и по над 60 часа във Франция а и до сега не съм чул и видял глобен на друго място освен в Белгия!


     ЕШК.   Във Франция всичко си е съвсем официално прието, с дати, срокове и регламентирани мерки и инструкции към контролиращите органи. По въпроса е писано много в Мрежата. В момента тече адаптивен и разяснителен период за приспособяване на транспортната дейност на транспортните предприятия към новата ситуация.
     А позоваването на нещо казано от сульо от ПИМК, си е меко казано лекомислено.
     По-добре четете повече информация в специализираните издания, а не си правете свободни съчинения, от казано и речено по паркингите.
Заглавие: Re:45-часова седмична почивка в Холандия
Публикувано от: batNIKI - Неделя, 26 Октомври, 2014, 14:12:24
Цитат на: driver1 - Неделя, 26 Октомври, 2014, 11:30:28

     ЕШК.   Във Франция всичко си е съвсем официално прието, с дати, срокове и регламентирани мерки и инструкции към контролиращите органи. По въпроса е писано много в Мрежата. В момента тече адаптивен и разяснителен период за приспособяване на транспортната дейност на транспортните предприятия към новата ситуация.
     А позоваването на нещо казано от сульо от ПИМК, си е меко казано лекомислено.
     По-добре четете повече информация в специализираните издания, а не си правете свободни съчинения, от казано и речено по паркингите.
Факт е че досега има глобени само Белгия, за друга държава не знам!
Заглавие: Re:45-часова седмична почивка в Холандия
Публикувано от: driver1 - Неделя, 26 Октомври, 2014, 15:06:02
Цитат на: batNIKI - Неделя, 26 Октомври, 2014, 14:12:24
Факт е че досега има глобени само Белгия, за друга държава не знам!

   Факт е, че не си ме прочел, а и не чел където е трябвало, а споделяш бръщолевенията по паркингите.
Заглавие: Re:45-часова седмична почивка в Холандия
Публикувано от: Събев - Понеделник, 27 Октомври, 2014, 20:42:58
С тези забрани да си ползваме камионите за 45 часова почивка страшна работа стана! Ако няма наоколо каде да се спи си е наш проблем, трябва да караме докъдето има мотели или нещо подобно! Аз примерно карам автовоз, за 2 дни ако ме няма около камиона после може и да не си позная колите които съм качил ама пак си е мой проблем.........!!! Немога да разбера тези дето ги мислят тези неща някога возили ли са се на камиони, не говоря за международни пътувания по няколко седмици примерно!
Заглавие: Re:45-часова седмична почивка в Холандия
Публикувано от: bobikat - Понеделник, 27 Октомври, 2014, 21:40:03
Цитат на: Събев - Понеделник, 27 Октомври, 2014, 20:42:58
С тези забрани да си ползваме камионите за 45 часова почивка страшна работа стана! Ако няма наоколо каде да се спи си е наш проблем, трябва да караме докъдето има мотели или нещо подобно! Аз примерно карам автовоз, за 2 дни ако ме няма около камиона после може и да не си позная колите които съм качил ама пак си е мой проблем.........!!! Немога да разбера тези дето ги мислят тези неща някога возили ли са се на камиони, не говоря за международни пътувания по няколко седмици примерно!
Tи как мислиш? Оня презерватив, барека, дето сега е евродупетат, дали някога се е возил на камион?
Заглавие: Re:45-часова седмична почивка в Холандия
Публикувано от: Събев - Понеделник, 27 Октомври, 2014, 22:56:52
Цитат на: bobikat - Понеделник, 27 Октомври, 2014, 21:40:03
Tи как мислиш? Оня презерватив, барека, дето сега е евродупетат, дали някога се е возил на камион?

Аз не го мисля, ясно ми е че в камиони не са и стъпвали!
Да не говорим за возене, пътуване или каквото и да било!
Лошото е че нас, тези които снабдяваме къде ли не със стока ни се бъркат в работата по грешен начин! И вместо да ни помагат, повече ни пречат!
Заглавие: Re:45-часова седмична почивка в Холандия
Публикувано от: SOLAR - Понеделник, 27 Октомври, 2014, 23:55:05
Нововъведените закони са много правилни. Поздрави за въвеждането им. Хората ти казват "ЩЕ СЕ ПОЧИВА !", но Ганьо Балкански хленчи.
Няма  да коментирам отрицателните мнения. По същия начин се подхождаше и при прилагане на новия Регламент.  Необходимо е всички държави да приемат този закони. Необходимо е да бъдем равни със западните колеги, а не циганска напаст. Байганьовщината ни няма да ни помогне. Ние сме вече 300 години назад и 75 встрани (Босфора и Москва ни дърпат все още в блатото), а трябва да излезем от там.
Глобата е 30 000 евро, за което ще са виновни нарушителите (шофьорите). Който иска да рискува, но след това да не се жалва по форумите, че ШЕФА така му е казал.
Оставяйте камионите, отидете в някой град и ПОЧИВАЙТЕ. Стоката е застрахована. След това представете документа от хотела на шефа за да го осребри. Отначало ще има мрън-мрън, но след това всичко ще си влезе в релсите - колкото по-бързо,  толкова по-добре. А някои ще спестят и от бурканите с манджа.  :D


ЛЕКИ ПЪТИЩА !
Заглавие: Re:45-часова седмична почивка в Холандия
Публикувано от: bobikat - Вторник, 28 Октомври, 2014, 13:58:05
Цитат на: SOLAR - Понеделник, 27 Октомври, 2014, 23:55:05
Нововъведените закони са много правилни. Поздрави за въвеждането им. Хората ти казват "ЩЕ СЕ ПОЧИВА !", но Ганьо Балкански хленчи.
Няма  да коментирам отрицателните мнения. По същия начин се подхождаше и при прилагане на новия Регламент.  Необходимо е всички държави да приемат този закони. Необходимо е да бъдем равни със западните колеги, а не циганска напаст. Байганьовщината ни няма да ни помогне. Ние сме вече 300 години назад и 75 встрани (Босфора и Москва ни дърпат все още в блатото), а трябва да излезем от там.
Глобата е 30 000 евро, за което ще са виновни нарушителите (шофьорите). Който иска да рискува, но след това да не се жалва по форумите, че ШЕФА така му е казал.
Оставяйте камионите, отидете в някой град и ПОЧИВАЙТЕ. Стоката е застрахована. След това представете документа от хотела на шефа за да го осребри. Отначало ще има мрън-мрън, но след това всичко ще си влезе в релсите - колкото по-бързо,  толкова по-добре. А някои ще спестят и от бурканите с манджа.  :D


ЛЕКИ ПЪТИЩА !
Напълно съгласен с теб, но е факт, че тези, гласували закона, наредбата, регламента и т.н. и т.н. понякога не са наясно с това, което гласуват. Мисля ме разбираш.
Заглавие: Re:45-часова седмична почивка в Холандия
Публикувано от: kamion53 - Сряда, 29 Октомври, 2014, 21:03:33
Капута бареков сигурно не се е возил на камион,но знаеш ли колко му дреме на умрелия-за теоята 45 ч,почивка.
Заглавие: Re:45-часова седмична почивка в Холандия
Публикувано от: orakul1 - Сряда, 12 Ноември, 2014, 21:21:18
Солар ли си,слънце ли си,не ме интерисува.Пише на линка ти Белгия.Ще те питам само колко пъти си спал на хотел във Белгия на които да има къде да паркираш камиона.Всички знаем че след 17-18 часа паркингите се пълнят и няма места за паркиране на камионите.Да не говорим за хотелите,да са 100-1000 камиона да се намери места в хотелите за шофиорите.Давате ли си сметка как да се намери хотел по маршрута. То и така се краде,хем си в кабината,да не говорим когато няма надзор.Колко пъти си се сблъсквал със застрахователи за щети,да не говорим за кражби.Защо си мислите всички че този които ви е наел на работа и ви дава препитание не желае да се чувствате бели хора.Ще препоръчам на колегите когато правят паузи навън да си вадят картите от тахографа.Можете да сте сигурни че глоба за това няма.Има и друг плюс,когато имате работен ден над 13 часа и 12 часа пауза да направите,се счита за 9 часа пауза.Така че ако картата е извън тахографа паузата е валидна.  
Заглавие: Re:45-часова седмична почивка в Холандия
Публикувано от: skeli - Сряда, 24 Декември, 2014, 08:10:06
Ти изобщо чел ли си наредбата orakul1 и знаеш ли колко е работния период на един водач. Ако си направил 13 часа работен ден и си направил 12 часа пауза то значи имаш 12 часа пауза, впрочем нямаш никакво нарушение, защото в 24 часовия период ти имаш 11 часа пауза. А за ваденето на картата да не е проблем, ако не минат 24 часа прескочиш ли ги ти трябва документ от фирмата, че действително си почивал а нямаш ли го глобата специално във Франция е 750 евро за всеки 24 часа за които нямаш документ така че направи си сметка добре ли е да правиш пауза с карта извън тахографа ;)  
Заглавие: Re:45-часова седмична почивка в Холандия
Публикувано от: loshdancho - Сряда, 24 Декември, 2014, 11:11:22
Мали мали! Единият не знае, че денонощието е 24часа,  и те вкарва в размиисли, които въобще нямат нищо общо с регламента.
Вторият не знае как се въвеждат ръчно данни, как се прави  ръчен запис на периодите на почивка и разположение.....
И всичкото това няма нищо общо с забраната( за която в регламента има мълчаливо съгласие. ) за  45часова почивка,
Заглавие: Re:45-часова седмична почивка в Холандия
Публикувано от: Красимир Тодоров - Сряда, 24 Декември, 2014, 14:16:45
Цитат на: skeli - Сряда, 24 Декември, 2014, 08:10:06
Ти изобщо чел ли си наредбата orakul1 и знаеш ли колко е работния период на един водач. Ако си направил 13 часа работен ден и си направил 12 часа пауза то значи имаш 12 часа пауза, впрочем нямаш никакво нарушение, защото в 24 часовия период ти имаш 11 часа пауза. А за ваденето на картата да не е проблем, ако не минат 24 часа прескочиш ли ги ти трябва документ от фирмата, че действително си почивал а нямаш ли го глобата специално във Франция е 750 евро за всеки 24 часа за които нямаш документ така че направи си сметка добре ли е да правиш пауза с карта извън тахографа ;)  
Пич, въпроса не е за 13 часа работен де, а за НАД 13 часа и тогава е така, паузата ти се зачита за 9 часа, освен ако нямаш 3 часа пауза някъде там в работния ден. Тия работи са предъвквани 100 пъти в тоя форум
Относно другото, Солар е прав, работите вървят натам. Харесва ли ни или не... това е положението
Абе и двамата сте прави за различни неща от постингите си, ама де недейте с тоя тон да се заяждате, грозно е просто да се правите кой е по-по-най
Заглавие: Re:45-часова седмична почивка в Холандия
Публикувано от: МИНКО ИЛЧЕВ - Сряда, 24 Декември, 2014, 22:59:26
Цитат на: skeli - Сряда, 24 Декември, 2014, 08:10:06
Ти изобщо чел ли си наредбата orakul1 и знаеш ли колко е работния период на един водач. Ако си направил 13 часа работен ден и си направил 12 часа пауза то значи имаш 12 часа пауза, впрочем нямаш никакво нарушение, защото в 24 часовия период ти имаш 11 часа пауза.

     Аз го разчетох като повече от 13 часа. Тогава до 24 часа остават със сигурност по-малко от 11 часа. Не разбрах, ако се извади картата как ще ги направи повече от 9 часа?



Цитат на: skeli - Сряда, 24 Декември, 2014, 08:10:06
А за ваденето на картата да не е проблем, ако не минат 24 часа прескочиш ли ги ти трябва документ от фирмата, че действително си почивал а нямаш ли го глобата специално във Франция е 750 евро за всеки 24 часа за които нямаш документ така че направи си сметка добре ли е да правиш пауза с карта извън тахографа ;)   

     Тахографската карта е личен документ и е съвсем нормално да си върви с притежателят, когато той е в хотел или където си иска по време на седмична почивка, а не в гнездото на тахографа. И при аналоговият и цифровият носител има начин за въвеждане на данни. Аз лично съм чувал до 72 часа, никъде конкретни срокове не съм чел. Не знам как може да обясниш на контролните органи, че имаш служебна бележка от фирмата базирана на повече от 2 000 км!
     Интересува ме как си стигнал до това убеждение картата не повече от 24 часа извадена? Например, била е извадена за 23,30 часа и при проверка във Франция са ти казали: Още малко и 750 Евро!
Заглавие: Re:45-часова седмична почивка в Холандия
Публикувано от: loshdancho - Сряда, 24 Декември, 2014, 23:19:26
ЦитатНе знам как може да обясниш на контролните органи, че имаш служебна бележка от фирмата базирана на повече от 2 000 км!
Ти ли незнаеш....
Ми като не си чел няма да знаеш.

СОЦИАНО ЗАКОНОДАТЕЛСТВО В ОБЛАСТТА НА АВТОМОБИЛНИЯ ТРАНСПОРТ
Регламент (ЕО) № 561/2006, Директива 2006/22/EC, Регламент (ЕИО) № 3821/85

ТЪЛКУВАТЕЛНО РАЗЯСНЕНИЕ 5


Предмет: Формуляр за удостоверение за дейности, установен от Решение на Комисията
(2009/959/ЕС) от 14 декември 2009 година за изменение на Решение 2007/230/ЕО относно
формуляр във връзка със социалното законодателство, свързано с дейностите по автомобилния
транспорт
Членове: член 11, параграф 3 и член 13 от Директива 2006/22/ЕО
Подход, който да бъде следван: Формулярът за удостоверение не се изисква за дейности,
които могат да бъдат записани с тахограф. При пътните проверки първоизточниците на
информация са тахографските записи, като липсата им може да бъде обоснована с
удостоверение единствено, ако поради обективни причини съставянето им, включително чрез
ръчно въвеждане на данните, не е било възможно. С изключение на случаите на основателно
съмнение, пълният набор от тахографски записи, допълнен при необходимост от формуляра, се
приема за достатъчно доказателство за съблюдаването на Регламент (ЕО) № 561/2006 или
Споразумението AETR.
Удостоверението обхваща някои дейности през периода, посочен в член 15, параграф 7, буква
а) от Регламент (ЕИО) № 3821/85, т.е. през текущия ден + предишните 28 дни.
Удостоверението може да бъде използвано, в случай че водачът е:

бил отпуск по болест

бил в отпуск, който е част от годишния отпуск съгласно законодателството на държавата-
членка, в която е установено предприятието

бил в отпуск или почивка

управлявал друго превозно средство, попадащо извън обхвата на Регламент (EО)
№ 561/2006 или Споразумението AETR

извършвал друга работа, а не управление на превозно средство

бил на разположение
и когато не е било възможно записването на тези дейности със записващото устрройство. 
Полето ,,отпуск или почивка" може да се използва за случаите, когато водачът не е управлявал,
не е извършвал друга дейност, не е бил на разположение, не е бил в отпуск по болест или
годишен отпуск, като се включват и случаите на частична безработица, стачка или локаут.

Държавите-членки не за задължени да изискват използването на формуляра при липса на
записи, но ако такъв се изисква, за валиден се признава настоящият образец.  От друга страна
не се изисква какъвто и да е формуляр за обичайните периоди на дневна или седмична почивка.
Електронният и пригоден за отпечатване вид на формуляра, както и информация за държавите-
членки, които признават само този формуляр, са достъпни на следния адрес: 
http://ec.europa.eu/transport/road/policy/social_provision/social_form_en.htm.
Формулярът се приема на всички официални езици навсякъде в ЕС. Неговият стандартен
формат улеснява разбирането му, тъй като съдържа номерирани предварително определени
полета за попълване. В Споразумението AETR се препоръчва използването на формуляра,
изготвен
от
икономическата
комисия
за
Европа
на
ООН
(http://www.unece.org/trans/main/sc1/sc1.html).
Всички полета във формуляра следва да бъдат попълнени с печатен шрифт. За да бъде валиден,
формулярът следва да бъде подписан от представителя на предприятието и от водача преди
пътуването. В случай на самонаети водачи, водачът се подписва два пъти - като представител
на предприятието и като водач.
Единствено подписаният оригинал е валиден. Текстът на формуляра не може да бъде променян.
Формулярът не може да бъде подписван предварително и не може да бъде променян
ръкописно. Формулярът може да бъде приет като факс или в електронен вид, ако в
националното законодателство се допуска такава възможност.
Заглавие: Re:45-часова седмична почивка в Холандия
Публикувано от: МИНКО ИЛЧЕВ - Сряда, 24 Декември, 2014, 23:37:43
Цитат на: loshdancho - Сряда, 24 Декември, 2014, 23:19:26
Ти ли незнаеш....
Ми като не си чел няма да знаеш.

Единствено подписаният оригинал е валиден. Текстът на формуляра не може да бъде променян.
Формулярът не може да бъде подписван предварително и не може да бъде променян
ръкописно. Формулярът може да бъде приет като факс или в електронен вид, ако в
националното законодателство се допуска такава възможност.


     Скоро спомена, че си приключил разговорите с мен. Приветствам го горещо, придържай се към това!
     Така, при проверка ти казват: Липсват удостоверение за дейност тук, тук и тук. Намираш факс, пращат ти за тези периоди разписваш го, естествено без кръгъл печат. Как не са се сетили глобените досега?!
Заглавие: Re:45-часова седмична почивка в Холандия
Публикувано от: loshdancho - Четвъртък, 25 Декември, 2014, 00:06:11
 Ми ша ги глобяват като не четат. В Италия има глобен за това, че часовника  не му показва  местното време.....
Ти като четеш май си дописваш.
При проверка трябва да имаш налично. удостоверение. Къде видя , че може да ти пратят в последствие.


П.П. още нещо къде видя да се изисква печат.
Заглавие: Re:45-часова седмична почивка в Холандия
Публикувано от: Красимир Тодоров - Четвъртък, 25 Декември, 2014, 11:12:36
Ето част от тълкувателния текст, който не бях чел:
При пътните проверки първоизточниците на
информация са тахографските записи, като липсата им може да бъде обоснована с
удостоверение единствено, ако поради обективни причини съставянето им, включително чрез
ръчно въвеждане на данните, не е било възможно
.

Ето защо не е нужно да се представя писмо, когато имаш възможност да въведеш почивката си ръчно, както се случва реално тук дето работя в UK. Изобщо никой не знае какво е това писмо и никой не ползва. Дори след 10 дни пауза, слагам картата, ръчно въвеждане и давам пауза от последното вадене дата и час, до поставянето и, дата и час.
Не виждам защо да не се работи така и у нас, и в Унгария например. Не виждам защо да е проблем, освен ако нямат друг вид тълкувание унгарците. Но според българското не е проблем.
Браво за текста и мерси!
Заглавие: Re:45-часова седмична почивка в Холандия
Публикувано от: bobikat - Четвъртък, 25 Декември, 2014, 11:30:03
Цитат на: loshdancho - Четвъртък, 25 Декември, 2014, 00:06:11
Ми ша ги глобяват като не четат. В Италия има глобен за това, че часовника  не му показва  местното време.....
Ти като четеш май си дописваш.
При проверка трябва да имаш налично. удостоверение. Къде видя , че може да ти пратят в последствие.


П.П. още нещо къде видя да се изисква печат.
На аналоговия или на дигиталния? Местното за Италия, или държавата, където е регистрирана колата? При тръгване от Италия предполагам. Много неизвестни. И май наистина се получава така, че всеки си тълкува проверяващ си го тълкува както си му е кеф. Оня ден спорих с инструктора относно вратичката, да дописнаш в пътния лист причината за нарушаване на часовете. И по неговите думи, при аналоговия тахографски лист попълваш при тръгване и града, за където си тръгнал. Нищо, че може да се развали колата на половината път. И... не съм бил задължен отзад да си пиша ръчно паузата, при положение, че тръгвам в 9.00 сутрин и слагам новия лист. От 0.00 до 9.00 никъде не е отбелязано, че е на пауза, но не било проблем. Ха сега де...
Заглавие: Re:45-часова седмична почивка в Холандия
Публикувано от: МИНКО ИЛЧЕВ - Петък, 26 Декември, 2014, 01:03:31
Цитат на: loshdancho - Неделя, 06 Юли, 2014, 21:54:31
... А когато дневната или седмичната почивката е на място различно от дома на шофьора или фирмата. Щом шофьора няма достъп до тахотраф се прави ръчен запис.

ЦитатДържавите-членки не за задължени да изискват използването на формуляра при липса на
записи, но ако такъв се изисква, за валиден се признава настоящият образец. От друга страна
не се изисква какъвто и да е формуляр за обичайните периоди на дневна или седмична почивка.

     В крайна сметка какво предлагаш? Ръчен запис или удостоверение? Или беше работата само за спорът?!
     Безспорно е, че на удостоверението няма посочено място за печат, не знам защо го слагат. Дори е по-лесно при проверка шофьорът да дава устна декларация, за какво са тези бележки?! Има една държава докато кажеш: Ама в Европа... Те ти казват: Тук е Елада!



     Ще използвам прозорецът в който "говориш" с мен и за двайсти път да попитам:
Цитат на: loshdancho - Сряда, 25 Юни, 2014, 08:49:46
Спирачният път се увеличава  с увеличаването на масата...
Като в Първият случай като аритметична прогресия...

     Вчера "крещеше на висок глас" не си чел. Поне прошепни къде го ПРОЧЕТЕ (за масата), ти четящият? Предполагам отговорът ще е като другите пъти, никакъв!
Заглавие: Re:45-часова седмична почивка в Холандия
Публикувано от: Красимир Тодоров - Петък, 26 Декември, 2014, 17:45:22
Цитат на: bobikat - Четвъртък, 25 Декември, 2014, 11:30:03
Оня ден спорих с инструктора относно вратичката, да дописнаш в пътния лист причината за нарушаване на часовете. И по неговите думи, при аналоговия тахографски лист попълваш при тръгване и града, за където си тръгнал. Нищо, че може да се развали колата на половината път. И... не съм бил задължен отзад да си пиша ръчно паузата, при положение, че тръгвам в 9.00 сутрин и слагам новия лист. От 0.00 до 9.00 никъде не е отбелязано, че е на пауза, но не било проблем. Ха сега де...
На твоя инструктор да му предадеш много здраве от мене и му кажи да си изяде книжката или там каквото са му дали за да е инструктор... Егаси изцепването, айде да го каже драго кво му беше името, бива, ама да го каже инструктор....
Заглавие: Re:45-часова седмична почивка в Холандия
Публикувано от: bobikat - Петък, 26 Декември, 2014, 20:30:16
Краси. Води се за най-добрия авто-инструктор в града. Няколко човека ми го препоръчаха, защото той можело да ме научи да боравя с ремарке. Може би под инструктор си ме разбрал такъв, за проф. компетентност, за което се извинявам. Но... не му се впрягам много на него. Възможно е да си кара по старому, от оно време. Както и да е, той нека ме научи да паркирам както трябва, пък после на курса за проф. компетентност ще  спукам инструктора от въпроси с най-различни казуси.
П.С. Абе, цялата работа стана така. Той почна да обяснява по таблото кое за какво е. Къде се поставя тахото, как се попълва преди слагане и като каза крайна точна от дестинацията. Км. при тръгване, км. при пристигане и общо изминати км., го питам е как ще пишеш крайна дестинация, като не е сигурно дали ще стигнеш там, и така...
Заглавие: Re:45-часова седмична почивка в Холандия
Публикувано от: Красимир Тодоров - Петък, 26 Декември, 2014, 21:59:44
Ми то и по старо му не е така... :)   Карай, къв ще да е.
Масово нищо не става от инструкторите в България, не за друго, ми щото не са шофьори, а просто ентусиасти с кетап за инструктори.
Само една истинска нинжа може да победи друга нинджа, ако мога да интерпретирам ситуацията с малко хумор.
Заглавие: Re:45-часова седмична почивка в Холандия
Публикувано от: динко - Събота, 27 Декември, 2014, 16:11:50
Четем едно списание за Италианските превозвачи и тук си пише Бело на синьо глобата в Оланда до 200 евро,за Белгия 1800 а за любимата ни Франча 30 000 и една година ди аресто.Ще ви го пуснем по-късно,да ми дойде специалиста,че не отбирам от сичката тая елетроника.Иначе free services-се казва източника на тая информация.