Здравейте момчета, как сте? :-)
Отдавна не бях писал, но наскоро, водих един безкрайно интересен за мен разговор по темата Ивеко и реших да го споделя с вас. Мисля, че би било интересно на всички. И като тематика и като аргументи, и като споделяне на реална случка, която ми се случи.
Всъщност, то не е нищо особено, просто на последното Рали Милле Миля , наистина суууупер случайно се "натъкнах" на двама италианци, който се оказаха някакви шефчета от развойната дейност на Ивеко, единият "лабораторен плъх" ;D, а другият тест изпитател. И понеже бяхме в един хотел и вечерта в басейна се заприказвахме относно едни "калдаринки" ;D , та се отвори приказка, а като разбрах какви са всъщност и започнаха едни дискусиййййй..... Пет часа :-))).
Сега ще Ви споделя какво си говорихме, надявам се да е интересно за всички.
Дискутирахме темата Стралис и респективно множеството оплаквания от модела и като цяло имиджа му. Ще споделя за какво ставаше дума, както и ще напиша някой неща който аз самият знам по темата, и който споделих с тях ( то и затова стана такава дискусия де :-) ) . Преди всичко искам да споделя, както и преди съм го правил, че аз нямам НИКАКВО отрицателно мнение за Стралис. Но както ще стане дума, темата е дълга и ....специфична.
Малко предистория обаче, която според мен е доста основополагащ фактор по тази тема. Какво представлява ИВЕКО след обединението си? Първо, в Италия му казват И-италиани, ВЕ-вейколи, КО-комерчали , или преведено - италиански товарни автомобили, най-общо казано. А всъщност ИВЕКО е И-индустриал, ВЕ-вехикъл , КО-корпорейшън , дИмек почти същата работа :-) . След множеството си обединения, при който италианците са все "отгоре" ;D , мегаломанските апетити на Фамилия Аниели ( фамилия която заслужава особенна почит в Италия, но е и много дълга и отделна тема) от Торино, са достигнати с обединението под една шапка на точно 5 компании. Предполагам всички знаят, че ИВЕКО е ОБЕДИНЕНИЕ от пет компании, започващо от някъде средата на 70-те мисля. Това са - ФИАТ сектор товарни автомобили, Ланча товарни автомобили (също със седалище Торино, като ФИАТ), ОМ специализирани и нормални товарни автомобили от Бреша, френските УНИК, както и добре познатият Магирус-Дойц.
Отделно ИВЕКО е първият производител наложил директното впръскване в камион(поне в Европа, извън незнам), първият ЕГР, първата турбина с променлива геометрия на камион ( така "печално" позната на всички ни :-) ), първият Комън Рейл в Европа ( защото в света за МАСОВО производство, първият производител внедрил Комън-Рейл се казва.... ХИНО ;). Едва ли има и 10 човека в България, или 100 в Европа който да го знаят това, но е ФАКТ. Доказуем факт. Изкарват прототип края на 80-те, а налагат системата самото начало на 90-те. И ИМЕННО от Хино италианците от ...Анонима Ломбарда Фабрика де Аутобимили:-) копират Комън Рейл-а, патентоват го в Европа, а после с целият си акъл го продават за жълти стотинки на Бош, но това е друга тема)
Така, тук искам да отворя една скоба. Предполагам малцина знаят, че всъщност Магирус-Дойц са две РАЗЛИЧНИ и ОТДЕЛНИ компании. Общото между тях ( ако си спомням правилно) е , че бяха основани някъде през 19-ти век, точно около годините на Априлското ни въстание ( ама как си избирам да запомням нещата , а ? ;D ::) ) . Магирус е чисто и просто един...... пожарникар ( предполагам няма нищо общо с "краля слънце" ББ :-)) ) който започва да прави и т.н. "пожарни", както и специализирани товарни автомобили много по-късно. Той използва двигателите на Дойц и ЗАТОВА моделите са Магирус-Дойц = производител Магирус, двигатели Дойц. Но те самите НЕ СА едно цяло и никога не са били!!! Магирус са в Улм ( където е и доскорошната фабрика на Стралис) , а Дойц са в Кьолн. Апропо, сравнително малко известен факт е, че Дойц е основан от ..... Николас Отто!!! Предполагам, че няма човек тук, който да незнае кой всъщност е този човек. Другото интересно е, че за него и респективно Дойц са работили имена като - Еторе Бугати, Готлиб Даймлер, Вилхелм Майбах, Рудолф Дизел и т.н. Интересно нали? ;) Другото интересно за Дойц е, че освен леко "странната" си фирмена политика ( много дълга тема) , те имат практически едни от най-доказаните двигатели, който са се произвеждали през последните 100 години. Всички знаем за какво става дума, няма нужда от разяснения. Тези неща ги пиша аз и си ги говорехме с италианците, но те ми казаха нещо много интересно. А именно, че Курсор мотора им е разработен точно от Дойц под зададени параметри от Торино. Тогава аз им контрирах с това, че моторите на Дойц са известни с почти НЕУБИВАЕМИЯТ си характер, докато за Курсора на Стралис, мненията не са точно такива :-). И се започна едно разяснение от тяхна страна за което ще споделя.
Бих започнал с това, че по принцип, Дойц имат едно основно правило. Да си призная и аз го бях чувал, но не си спомнях точните параметри, знаейки обаче, че са поне 50% над конкуренцията. Да, ама не. Ставаше дума за това, че Дойц слагат "летвата" на живот на един техен мотор... сега внимание - ДО основен ремонт, а НЕ до тоталният му край..... на между 22.000 и 33.000 работни часа, при това те гарантирали тази стойност като МИНИМУМ конструктивен, а не максимум!!! Италианците използваха буквално думата : "правилото 22-33", което значело точно това. За сравнение, всички знаем, че нормалният период за почти всеки друг двигател, от каквото и да е естество, си е 10.000 работни часа. При Дойц обаче не, там е поне "дабъл", че и отгоре.
Дотук добре, но ги питам аз, след като положението е такова, как така Стралиса рядко стига до този параметър. Отделно, доколко е истина, че всъщност Дойц ( забележете, тук Магирус няма НИЩО ОБЩО) са правили мАторЯ :D . Те ми отговориха така. Дойц, може да ти направи всякакъв мотор. Задаваш параметри, плащаш цената и имаш мотор след 1-2 години изпипан. ИВЕКО всъщност са платили на Дойц да направят мотора обаче КАТО БАЗА. При това всички Курсори, и малкия и 10-ката и големия. При това още края на 90-те години, с което отново са лидер технологичен.
И тук излиза логичният въпрос, как така с такива основи, Курсора, и специално 10-ката на Стралиса е толкова....мразен мотор? И преди да ми отговорят, ги питам дали е заради спецификата на софтуера, нещо което ми беше направило впечатление много отдавна още. Те и двама се споглеждат и ме питат : "какво ще пиеш" хехехе. В смисъл, отговора е отчасти този и те се зарадваха, че някой въобще го е забелязал. В смисъл такъв, къде му е проблема на Курсор 10 на Стралис? Проблема е следният. Това е италиански камион. Италианците НЕМОГАТ да бъдат бавни. Те ако са бавни, по добре да се ...самоубият :-) . Те са "позьори" , "гъзари" и т.н. :-) , в добрият смисъл на думата де. Те бавен камион немогат да направят. Аз в разговора им дадох пример с ОМ-а на Бенц ( тоест Актрос-кия) и те и двамата в хор се хилят и единият вика : "по умряло нещо от Актрос е само костенурката на дъщеря ми" ;D :D . Та имайки предвид на какво ще се слага, FPT ( Fiat Power Train) са ПРЕРАБОТИЛИ самият софтуер на мотора и сега ВНИ-МА-ТЕЛ-НО ---> и на КУТИЯТА ( Евротроник, тоест чист ZF=Захн Рад Фабрик, Германия). Друго и много важно. НЕ ВСИЧКИ Курсори са с турбина с променлива геометрия. Тази турбина е слагана от италианците, а в първоначалният си вариант, този мотор НЕ Е бил проектиран за турбина с променлива геометрия. Това е много важно уточнение. Отделно, са избрали Холсет ( ако не ме лъжеше паметта, че винаги съм ги бъркал с Гаррет, съжалявам) , производител на турбини който е бил ЕТАЛОН за качество и ниво дотогава. А и само и единствено Холсет са им обещали, че проблеми с турбините "нямали да имат никога" ако изберат тях. Сега, дали това е вярно незнам, може и оправдание да е, ама...... турбините не са италиански всеки случай. То не, че по 3/4 от Стралиса има нещо италианско де :-).
И така, да се върнем на "средният Курсор", 10 литровият. Целият проблем със здравината му идва от следното. Първото нещо, което за мен лично е и основополагащият фактор е - ОБЕМА. А той е 10 литра. ИВЕКО предлагат "малък" 8 литров, "среден" 10 литров, и "голям" 13 литров мотор. Така както и почти цялата конкуренция на останалите 6 "големи играчи" на пазара. ИВЕКО НЕ СА ОЧАКВАЛИ, че ще има огромен интерес само и единствено към 10-ката. Дори са били и много учудени от това. Лично аз предполагам, че това се дължи на наистина страхотното вървене и добрият разход на гориво при представяне на модела, както и по-ниската ( не с много между другото....между Курсор 10 и 13 имам предвид) цена.
Това, че са "напилили" този мотор им играе много лоша шега. Целият проблем идва точно от това "напиляване", както и от ..... кутията!!! Да , точно така, кутията. Но не от механична гледна точка, а като софтуер. Тук немците от ЗФ няма нищо общо. Те доставят тази кутия, известна още като АС-Троник, на сума ти и други производители. С нея проблеми няма. Проблемите идват от настройката. И понеже ИВЕКО са италианци, те естествено искат да са ....."Феррарито" на пътя" . И да, те са, ДОРИ и с 10 литровият мотор. Но с цената на какво? Всички знаем...
Самият алгоритъм на кутията е такъв, че "оставя" мотора да се "изпържи". Мен лично ми беше много интересно ЗАЩО се получава така. И ми бе отговорено следното. Алгоритъма е такъв, че когато се натисне педала на газта с над 60%, компютъра и на кутията и на мотора ( между другото то там са едни 20-тина компютъра....... пълен филм :-))) ) , "разбира" че шофьора иска да е като Джиджи Галли, дИмек, няма "тън-мън" и иска скорост. Мотора я дава тази скорост, а кутията го "слуша". Това обаче чисто физически и практически неможе да стане по друг начин, освен с "изцеждане" на обороти. И това води дори и при абсолютно нормални ежедневни ситуации, до "рязане" на обороти във фази от порядъка на 1800-2000 оборота. Малоумна работа. Тъп софтуер. И не само според мен. Респективно всички знаем, че като се "изреже" до 1800-1900 оборота примерно, СЛЕД ТОВА НЯМА КАК да падне на ....1000 оборота за да си влезе в НАЧАЛОТО НА ИКОНОМИЧНИЯТ режим, така както е при конкуренцията!!!? То и чисто теоретично неможе да стане това. И именно ЗАРАДИ ТОВА, в 99% от случайте, точно счупените турбини, а и цели мотори ( не е рядкост това също), се дължат на СИСТЕМАТИЧНО шофиране с обороти над 1500, и/или повече, придружено с чести смени на скорости от автоматичната кутия (буквално свят й се завива :-) ). Естествено, това води до много бърза амортизация на мотор, периферия и т.н. Просто в желанието си да направят "малка революция" в този клас, италианците просто са се ..."оляли". И те си го признават чистосърдечно.
Ако Стралис се кара така както се кара КОЙТО И ДА Е КАМИОН ОТ КОНКУРЕНЦИЯТА, тоест в работен диапазон 1000-1500 оборота най-често, то тогава ДОРИ и с тази турбина и този си характер, Стралис НЕ СЕ ЧУПИ и проблеми НЯМА. За да се кара така обаче, да , няма да върви чак толкова, но ще бъде здрав! Просто защото няма СИСТЕМАТИЧНО да се вкарва в оборотен диапазон, за които просто НЕ Е създаден този мотор..... А и ще е , и той Е икономичен, но само тогава!!!
Всички сме чували много мнение за Стралис. Повечето, да, негативни. Аз обаче знам не един и два случай, когато и шофьори, а и собственици му се радват и го хвалят. Аз лично подозирам, че в тези случай, става дума ТОЧНО за такива шофьори, който НЕ "режат" камиона, и си го карат спокойно в работен диапазон нормален за който и да е камион, тоест 1000-1500 оборота. Това важи в особенна степен за ръчните кутий, въпреки, че те са рядкост.
Друго интересно по темата е, че много хора сравняват Стралис с 10 литровият Курсор , с "еди кой" си от конкуренцията. Само че , забравят ФАКТА, че говорим за 10 литров мотор, а НЕ са мотор с обем между 12 и 13 литра, така както е при болшинството от конкуренцията, нали? Това са между 20 и 30% РАЗЛИКА? НЕ е малко нали? Това, че Стралиса от 10 литров обем "цепи мрака" и "скрива шапката" на болшинството от конкуренцията с 12-13литрови мотори , какво говори? Всеки случай и НЕ , че е толкова лош мотор нали? Нека да го сравняваме с ЕК-ВИ-ВА-ЛЕНТ-НИ мотори. Всички ги знаем кой са, да не ги изброявам. Как път едва ли има и един които да му се опре.... ;) .
Истината за Стралис е, че АКО СЕ КАРА ПРАВИЛНО и се вземат под предвид тези изложени неща, то при една нормална поддръжка, той проблеми НЯМА да създава. И тук идваме на другата "линия". Колко струва Стралис с този мотор. НАй, най общо казано и осреднено , около 20 ХИЛЯДИ евро по-малко от конкуренцията. ЕМи...... за фирма с 10 камиона? Ами с 50? АМи със сто? Е да, тук вече трябва да пресметнем и фактора "остатъчна стойност", но това НЯМА отношение към ИВЕКО като производител, защото цената на НОВАТА му стока е калкулирана на база - мноооого по-малко от която и да е конкуренция. Това също много хора го забравят. А не трябва....
И друго. Кои купуваше Стралис? Какво искам да кажа ли? Всички знаем, че като най-евтин камион, и в България, но и в чужбина, в повечето случай Стралис се купуваше от ....."счетоводители" :D. Поне аз така им викам. Или най-често от хора, който и хал хабер си нямат от транспорт. За тях най-важното нещо бе ...цената. Респективно от "шеф" който си няма детайлна представа от транспортен бизнес, неможе да се очаква да бъде досатъчно компетентен в едни други важни фактори, който се наричат --> КОМПЕТЕНТНА ПОДДРЪЖКА. При тях обикновенно това е .....имагинерно понятие. Отделно и подбора на шофьори, за мен НАЙ-ВАЖНОТО нещо от цялото това "занимание" наречено транспорт, ...е.....сведено до..... най-ниското заплащане. А в повечето случай това е равно на ..... трилъра "душманина и мрака" ( ново заглавие измислих май ;D :D) ! Така, че .... и това са никак не маловажни неща и "елементи" от "пъзела"...!
И друго. Аз и преди съм го казвал. Истинският Стралис е един. И това е --> 13 литровият мотор. И ЕДИНСТВЕНО И САМО НЕГО можем и ТРЯБВА да сравняваме с еквивалентните му събратя. Просто така е честно и реално. А той, 13 литровият е ...съвсем друг филм. Там такива проблеми НЯМА. И не случайно самите италианци си карат 13-ки, а не 10-ки ;) !!!
Както 13-ката, така и 10-ката имат едно много хубаво предимство. Особенно срещу откровенно импотентният Актрос ( еле пък, ако е с Мерцедеската кутия, недоразумението Телиджент) . А това е .....КРИВАТА НА ВЪРТЯЩИЯТ МОМЕНТ. И тя е ПЛОСКА и "ДЪРЖИ" около 300-400 оборота БЕЗ промяна. "Хваща" отрано и "отдава" тяга доста добър период от време. Нещо което определено НЕ всеки от конкуренцията го притежава. Мога да се впусна в подробности и сравнения, понеже си направих труда да сравня както еквивалентните, така и по-големите мотори на кункуренцията с 10/13 Курсора и си припомних реалността. А тя е доста интересна ;) .
Сега, друг е въпроса, че на болшинството от конкуренцията, не им "излитат" турбините, вътре не е "дискотека", а в кабината не скърца като ...Голф 2-ка "нов внос" от Автсрия на "реални" 160.000км :-))) ;D . Апропо, болшинството от електроника на ИВЕКО е --> БОШ, а много малка част мИнети марелли :D. Много ми е интересно хората като плюят електроника на ИВЕКО, по какво всъщност плюят, след като тя си е ЧИСТ НЕМЕЦ = БОШ. "Великата" марка БОШ, дето си изнесе 3/4 от производството в Китай, пък си държи "немски цени", понеже са "дойче класа" ;D . Както и да е.
И друго , сглобката си е в Улм, Германия. Тоест Южна Германия, при това в "триъгълника" - Мюнхен-Франкфурт-Щутгарт. Едва ли има място в Европа, регион, където да се смята, че може да има по-високо качество и на изработка, и на всичко. Е да, ама не. Италианците от ИВЕКО произвеждаха Стралиса точно в този "триъгълник", като много голяма част от поддоставчиците ( освен кутия, електроника и т.н.) са си немски.... Тогава?
Сега, да не бъда погрешно разбран. ИВЕКО Стралис далеч не е най-прекрасният камион. Никога не е бил, незнам и дали ще е. Но излагайки всичко поетапно до този момент, си струва да се замислим "кое-как-защо". Нали?
Иначе, че няма нито добра возия ( то не че има ИВЕКО въобще с добра возия :D) , нито здрав и качествен салон и т.н. е всеизвестен факт. За техниката говорихме.. Въпреки всичко описано дотук, респективно проблемите и ПРИЧИНАТА за тях, това че те са ФАКТ си е изцяло проблем на ИВЕКО. Това че са го допуснали си е по тяхна вина. Не по моя или на някой друг.
Между другото новият Стралис, като техника няма почти НИЩО общо със стария. А и вече се произвежда в Мадрид, че на италианците им побеля косата от "немско качество". И с пълно право. Жалко обаче, че не го "пипнаха" малко повече като дизайн, че не му отива на италианец да не е номер едно по този параграф. А според мен, а и не само според мен, той определено не е нещо особенно като дизайн, въпреки, че са го "пипнали", не кой да е, ами от Чентро стайл Торино ( лично за мен, ателие номер едно в СВЕТА, далеч пред и Пинин-Фарина и Италдизаин на Джорджо Джуджаро, но това е друга тема).
Отделно, незнам доколко би било интересно, после може и да споделя някой от тестовете който ме провокираха да намеря и прочета за новият Стралис евро 6. Отдавна не бях чел толкова положителни коментари на специализирани издания от най-различни държави (при това нито едно от Италия!!!), без изключение тествали и дали резултати, НОМЕР ЕДНО по икономичност в сравнителни и реални тестове. И май-май ще се окаже, че точно новият Стралис ще бъде "изненадата" . Незнам, ще видим, ще е интересно. Борбата на 7-те винаги е била интересна :-). Но и с тези гаранции който дават ВЕЧЕ от ИВЕКО е...интересно.
Еми това е момчета, надявам се да ви е било интересно това споделяне и някой от вас да го оценят ;) . Лек път на всички ;).
Адаш. добре си дошъл отново на фронта,,,,,, по-интересно четиво тук не бях чел отдавна ,,,,,,,,,,,, !!!!
Hino баце еваларка за писаньето
Лично аз ,нямам пряк досег с Ивеко,но се си мисля,че проблема не му е сърцето,а електрониката,относно софтуера за управление е нормално за жабарите да цедят колкото могат
Все пак не съм чул за тунинг на мотор на Ферари,докато при швабите все има нещо в резерв и такива като AMG ,BRABUS и прочее се взимат на сериозно,като извадят резерва на фронта.
Въпреки всичко за мен Ивеко означава ,,такова'' човеко и бегай далеко
С написаното горе отново се потвърждава моето мнение което е против автоматиците.Мразя този вид скорстна кутия Напоследък все такива камиони карам и въобще не ми е кеф ама кво да се прави.Аз ако един ден имам мой камион в никакъв случай няма да е автоматик.
Аз никога не съм карал Ивеко но от стари колеги които са карали доста модели на тази марка знам че след TURBO STAR който е с V8 двигател и две турбини всички следващи модели са пълна порнография.
Един камион не е само двигател и скорости , всъщност нас шофьорите това трябва да ни е последна грижа.
Ивеко може да е надеждно и бързо , но съвсем не е мислено за водача от към направление комфорт и ергономичност. Кабината си е типично жабарска , малка и тясна с ограничено багажно пространство дето няма къде да се обърнеш. В това отношение Ивеко е най-отзад спрямо конкуренцията а доколкото чувам и доста трошливо . Така че Ивеко ще си остане Дачията при тежкотоварните автомобили както до сега ;)
Само мога да дам адмирации за тази тема!На колегата Бороман.....кабина ли няма Ивекото,че ме спукаш от смех,доста по добра е от много други.Изключителен камион!
Благодаря за добрите думи на тези който са забелязали и оценили поста ми ;).
Неискам да става като реклама на ИВЕКО Стралис, въпреки че май излиза така, ОБАЧЕ аз лично немога да се съглася с мнението, че Стралис няма кабина. Никого неискам да обременявам с мнението ми, НО не считам, че ОБЕМА на кабината на Стралис е лош. Напротив, много си е добре дори. Също така, бих искал да обърна внимание на ФАКТА, че използваните в болшинството от случайте Актив Спейс кабини на Стралис са си практически големи кабини с всичко необходимо. Италианците НЕ правят по два вида кабини за международен транспорт, както много голяма част от конкуренцията. И Бенц, и Даф, и Машиненфабрик-Аугсбург-Нюрнберг (Бюссинг и ко :D) , и Скания, и Волво ( Рено пък са направо с два модела), ..... правят ДВА типа кабини. Малки и големи. ИВЕКО не. Така, че това сравнено ЕКВИВАЛЕНТНО с конкуренцията, за мен е по-скоро комплимент за ИВЕКО, отколкото минус.
Сега, че "стойката" вътре е тип "комбайнерска" е факт ;D. Много неприятно е според мен и немога да разбера, как все още не се светнаха ТОЧНО италианците, да го променят това. Да, Скания като стойка не е, но поне да се доближат малко до това би било огромен плюс. Лично мнение.
ОБАЧЕ, когато говорим за тази стойка вътре ( визирам положение седалка-волан) , защо забравяме Актрос? Нима там да е по-добре положението? А и не е само Акстрос така....
И да, това, че вътре пластмасата на стария ( тоест първото поколение, а не новото) Стралис е ...... много гадна, евтина и НЕкачествена ( апропо, от френски доставчик, преработена в Германия, сглобена и монтирана пак в Улм, а фирмата доставчик, доколкото поне аз знам, продава и на МАН!!!!) .. това е НЕУСПОРИМ ФАКТ! При новия Стралис май вече положението е оправено, но само и единствено времето ще покаже до каква степен. Ама и за 20Е средно по-ниска цена..... май можем да им го простим, немислите ли?
Друго което трябва да се има предвид за кабината е, че тя е НАЙ-АЕРОДИНАМИЧНАТА на пазара, откакто е изкаран Стралиса. Само го погледнете отпред и по специално отгоре.... И с оглед на това чисто конструктивно решение, обема вътре и отпред и отгоре си е много добър дори. За назад и нагоре, въобще като обем, също немисля, че е зле. Никак даже. Да не би "нормалните" кабини на конкуренцията ( че и някой от т.н. "големи) да са кой знае колко по-добри? Не мисля. Но това все пак е лично мнение и никого неискам да ангажирам с него.
Отделно, пак според мен, тази извивка на таблото е ...... лоша и неправилна. За какъв "чепер" ;D им е на ИВЕКО да правят чак такава извивка , тип ала "Дафиня Чифутескова" ;D , или някои други конкуренти, аз лично въобще нямам представа. Силно ме съмнява да има "нещо важно" зад тази кривка, което да обуславя присъствието й. В това отношение Рено Магнум и най най вече МАН са абслютен еталон!!!
Както и да е, темата не беше кабини, а нещо много специфично относно модела и техниката му като цяло. Надявам се да е било интересно и полезно за някой ;) !
Поздрави
Заеби аеродинамката, тя не хранИ шофьора. Конструктора е за убиване, а не доставчика. Имах удоволствието да карам няколко месеца Въйвеко... не става... ни кабина, нито еноргомичност, нито здравина. 800 000км. със сменена турбина, дюзи,ремонт на диференциал , съединител, проблеми с всички шлауфки, електроника и тапицерия. Какво повече да искаш. Да наистина върви и харчи малко... ама ни може на камион автомат скоростният лост да бъде патирица, не маже да няма първо положение на контактният ключ, не може да работят плафоните и стъклата според това как ще затвориш вратата... Не може да ти се продъни леглото или да се разглоби сеника... За да сипеш масло да вдигаш кабината...Да ти сложат печката в сандъка без никаква защита на въздуховодите.. или да вдигнеш леглото с една ръка с другата да отвориш капака под леглото
.. а с коя да бръкнеш в сандъка...Конструктора е за убиване.
П.П. сори за правописа но са ми дебели пръстите а пиша с телефон.
Цитат на: ivopifeca - Понеделник, 06 Април, 2015, 21:07:45
Само мога да дам адмирации за тази тема!На колегата Бороман.....кабина ли няма Ивекото,че ме спукаш от смех,доста по добра е от много други.Изключителен камион!
Може ако караш и след това спиш у вас или на хотел може и да е хубава кабината но за дълъг път е неудобна .И да върви и харчи малко но определено е далеч от лидерите а тях бих ги наредил така actros-TGX -FH...............и чак тогава stralis . Има обаче неща дето не мога да отрека като реализирането на селектора на скоростите/бутони на таблото/ и доброто аудио почти сравнимо с на волво.
Не може да им се отрече, че са едни от лидерите по иновации, по еноргомечност здравина и удобства са може ви на последно място. За пример: новият мотор евро 6 без ЕГР.
Лично за себе си разбрах от темата, че италианците отново са жертва на народо-психилогията си (т.е да са "газари' и да са "най-бързите", т.е не им е за пръв път, при леките автомобили редовно се оливат например 1.3 дизел(по точно 1248 куб см. което си е 1.2 ;) ) с 90 коня) ;D ;D ;D . За мен не е инженерно геройство да нацепиш софтуера на двг на товарен автомобил и от нямай и 10 л обем да вадиш параметри на мотори с 12-13 л обем, от там следователно и "турбалан" рано, рано ще сдава багажа. Между другото при всички съвременни автоматични трансмисии(хидротранасформаторни или автоматизирани(пилотирани, роботизирани и т.н търговски наименования) има ЕКУ т.е има софтуер, следователно щом се манипулира в някаква посока софтуера на ЕКУ-то на мотора, трябва да се пипне и софтуера на ЕКУ-то на скоростната кутия, иначе цялото упражнение е почти безсмислено. А ако това се прави(да се манипулира само софтуера на еку-то на мотора, без това на скоростната кутия) пък не от производителя(т.е after sales) тогава таблото ще грейне като китайски касетофон от началото на 90-те на 20в т.е ще е в авариен режим.
Колкото един мотор е по термично натоварен толкова му е по-малко живота и си дава си дължимото много по-бързо.
За сведение и Ман D20 е 10.5 литров, а на Рено се слага 11 литров мотор VOLVO. Разликата не е голяма нито в конете, нито в обема, но....Въйвеко си е Въй-веко. Бързо тича, ама рано се уморява.
loshdancho, съвършенно правилна констатация. Аз съм го споменавал това няколко пъти. Но ако си забелязал, акцента в това което писах е, че АКО се кара по ДРУГ начин..... Стралиса би имал друго представяне. "Свършва" бързо защото се кара бързо. Ако не се кара бързо, а правилно ( с което пак е по бърз от еввивалентните си конкуренти, макар и не чак толкова) , то тогава положението е друго. Е сега, еталон НЕ Е де , да не ме разберете неправилно 8) .
Сякаш да имаш някоЯ V8 битурбо ....."скания" тип "торпедо" с гоооооляяяммаааа "предница" и мноооого "възможности" у вас....... ама да се "сдържаш" да си я ...."караш", за да не се "износи" ;D ;D ;D . Панимаиш предполагам какво искам да кажа :D ;) . Лично аз, всеки ден бих "катерил Бреннеро" с такава :-))) , като на всяка една скорост бих и "влизал" в ..... НЕ екологичен режим с абсолютно удоволствие ;D. Само блокаж на диференциала да има, че да издържа по завойте ;D ;).
emilpopoff, напълно си прав, точно така си е, обобщено с няколко думи в твоята констатация. Апропо, аз щях да го напиша това за "тунингите", ама се сдържах умишлено, за да не "разлайвам кучетата" и после аз да съм виновен. Какво имам предвид ли?
Да, тунинг или корекция на стойности се прави на практически всичко що е компютър. ОБАЧЕ, трябва да се прави в разумни граници, понеже НЕ ВИНАГИ резултата е положителен. Това многохора не го знаят или неискат да го разберат. Също както т.н. "чип" се прави както за повишаване, така си за НА-МА-ЛЯ-ВА-НЕ на мощност и/или коригиране на работата на ЕКУ в ТОЧНО ОПРЕДЕЛЕНИ моменти от работа. И т.н., и т.н., че е много дълга тема. Както е много дълга тема различните видове тунинг на компютрите - реален чип, флаш, "писане вътре" и т.н.
Отделно за препрограмиране на кутий... Да ПРАВИ СЕ , при това отдавна. При това и с изключително добри резултати, на който съм бил ЛИЧНО свидетел ( смея да твърдя по голям ефект отколкото чрез чип на мотор, често) . Както и с буквално плачевни резултати , когато това е направено некачествено. За да се "пипа там" , човека които го прави, ТРЯБВА да е наясно с мнооого, разберете мнооого неща, както теоретично, така и практически, за да има ефект. 100 пъти по-трудоемко и СПЕЦИФИЧНО е , отколкото препрограмиране на компютър на мотора. Но да, ефекта е страхотен. Отделно, може да се настрой с различни параметри, за различните МОМЕНТИ от скорости и т.н. Може да се настрой и в КОМБИНАЦИЯ с препрограмиране на компюъра на мотора и тогава стават уникални неща. Например "бегачка" до 8-ма ( или 6-та) скорост, а от 9 до 12 - икономичност изключителна. И т.н. ;) Абе дълга тема. Но трябва и изключителна компетентност. "Мапър" с класа и ниво, изпратен от фирма производител ( за рали говоря) взима между 1000 и 5000Е НА ДЕН ( + всички "режийни" и транспорт) , ама си "играе" и настройва за всяко отделно състезание по различен начин съобразно конкретните нужди и желание на екипа, практически всичко и е КОМПЕТЕНТЕН по ВСИЧКО що има "платка" 8) .
Едва ли няма такива специалисти на тема камиони, аз съм си говорил с някой от "цайсатковците" с бели ризки ( a.k.a. - мапърите на фирмите) и са ми споделяли, че чисто теоретично могат да се справят с такава цялостна задача, дори е като предизвикателство за тях. ОБАЧЕ идва въпроса със заплащането. Отделно , какъвто и да е РЕАЛЕН и качествен такъв тип тунинг и препрограмиране, НЕМОЖЕ да стане ако няма и дино стенд..... + време, нерви и компетентност. При това не някакъв дино стенд, ами такъв с РЕАЛНА диаграма на истинските загуби, респективно реална мощност на вала, загуби и на колелата. Аз такъв знам само в Австрия, до Грац например ( при това най-добрият , на Маха) .
Според мен е пълен АБСУРД, някой да им плати такъв труд по техните ставки, просто защото не си заслужава. Освен ако не е някой като онзи изперкалия Роланд.... швейцареца със Сканията Лонглайн оранжевата, дето от супер уважаван мозъчен хирург, милионер, нещо му става и ....."осъществява детската си мечта" да кара камион :-))) , луда работа)
То има и друго по темата за Стралис. Според ме, не би трябвало да е проблем, да се "пипне" САМО педал ана газта. Поне аз така съм си мислил. След като е програмиран да действа като "скакалец" :D , и благодарение на това да "казва" напред по линията на всички компютри какво иска шофьора на базата на това колко е натиснат ( включително и колко рязко) , защо да неможе да бъде програмиран "наобратно". Тоест да се редуцира тази настройка и това според мен би довело до много, много по "сдържан" нрав. Примерно натиснат до 80% с еди каква си "рязкост" да е по "импотентен", а от 80 до 100% да е като ...София Лорен в леглото ;D ( не че знам как е София Лорен в леглото де ;D ). Примерно де. Това е мнооого по евтино и лично аз невиждам логична причина да не се получи отличен ефект , точно на ТОЗИ камион с 10-литровият му мотор. Аз лично съм си "играл" с това преди почти 10 години.... 8 по точно , с личната ми кола, при което ефект найстина имаше. "Стряскаше" се доста по отчетливо :D .
Както и да е, пак се отплесках по мойте си теми :-).....
Хино проблема с Ивеко не е само в софтуера, а във всичко останало плюс софта.
На всички камиони ауспуха е до акумулаторите, а на Ивеко е под акумулаторите, познай какво става като кипнат. После сменяваш ауспух.
Няма Ивеко с здрава броня толкова некадърно е измислена, всички шлауфки с оригинално огънати и се пукат точно на сгъвката, в това число и тези за горивото. Бутоните за вдигане на кабината и кабелите за подгряване на горивният филтър за сложени на тръбата за десният калник, а от вибрациите перманентно се късат, за смяна на предна възглавница на кабината се сваля бронята...,Въобще приятен камион. А за софта на автоматика разбрах още щом се качих и потеглих... от тогава само на мануал съм го карал.
Я незнам ама ако някога бъда принуден да избирам с къф камион да работя от Рено и Ивеко със сигурност ще избера Рено ако ще и Премиум да е.
На Ивеко и Рено трябва със закон да им се забрани да правят камиони. Осакатиха доста хора.
Бацета от вчера карам заедно с колега от мойта фирма който са го пратили от БГ до един от наще гаражи в Ломел (Белгия) да докара до БГ един чисто нов страдалис хай уей хенгер люлка за новата линия която откриват наще Белгия-Гърция на двойка.Та от вчера имам некъкви наблюдения към чудото наречено ивеко тва наистина е анти камион за шофьора.По незгодна кабина наистина нема и нещо не е на местото на което очакваш да е като в друг нормален камион.И са се сещам че некой от форума беше писал адмирации че копчетата за автоматика са на таблото.Я като ги видех първата асоциация беше с стар реис мерцедес от ДАП Дружба.Вече наистина си затвърдих мнението което съм изразил в по-горна тема че ще предпочета Рено пред италианския нужник дори и чисто нов да е.Не че съм фен на рено ама определено е по-добрата алтернатива от СТРАДАЛИС не пожелавам никому такава участ да кара тва.А относно пак по-горе писаното че кабината си е згодна въобще не е така тва изобщо неможе да се сравнява тоя актив спеис с истинските кабини като напр Мерцедес мега спеис Ман ХХЛ Даф супер спеис Скания топ лаин даже и Рено магнум.
Лошото е че на Ивеко качеството се покачва а на другите главоломно спада.