Каква е идеята?
Форум на българските шофьори
Петък, 05 Юли, 2024, 03:13:40 *
Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
driver-bg.eu
 
   Начало   Обяви Мрежа Галерия Търси Календар Членове Етикети Вход Регистрация Чат  
collapse
Страници: [1]   Надолу
  Изпечатай  
Автор Тема: Каква е идеята?  (Прочетена 3759 пъти)
0 Членове и 3 Гости преглежда(т) тази тема.
Don_Bazilio
Старши потребител
****

Рейтинг: +132/-23
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 395
Теми: 10



Активност
0%

Ел. поща
« -: Петък, 13 Януари, 2012, 21:25:35 »
ОтговорОтговор

В ИААА има много трески за дялане, защото това е една структура, прерастнала в Държава в Държавата. На фона на завишените европейски изисквания тази структура ежеминутно се доказва нато абслютен дерибей. И за да не бъда голословен, ще дам следните примери:
 1. Обучението за професионална компетентност е разделено на 2 части-за товари и за пътници. Всяко от тях струва по 250 лв.(поне в Пловдив е толкова). Двете обучения се различават само по 1 тема и обучаващите фирми практикуват общо обучение  за пътници и товари, като само за пътници се вземат допълнително часове за различната тема. Това обаче не означава, че ще платиш по малка сума за обучение, ако се обучаваш и за двете. Мълчаливото съгласие на ИААА е факт - обучаващите фирми получават от клиентите си пари, за които не са положили труд да ги обучават. Според мен е редно ако си изкарал курса за товари, при следващо обучение за превоз на пътници да заплащаш примерно 80-100 лв., защото всички останали теми си защитил с изпита за Професионална компетентност за превоз на товари. Да, ама не - плащаш като поп 250 лв., ако искаш да преминеш и втория курс(за пътници). Няма отстъпка и ако караш едновременно двата курса-цената е същата. А би било справедливо цената за такива обучения да е 330-350 лв. (а не 500! ). Най-разумно би било двете обучения да не се делят и те да струват 330-350 лв. Ето тук ИААА не е изиграла своята роля при определянето на цените за курсовете за Професионална квалификация.
 2. При повишаване на квалификацията на водачите чрез придобиване на права за първа (А или В )категория или по-горна (С, С+Е, Д или Д+Е) се получава следния парадокс: За да ти насрочат практически изпит, трябва да си взел всичките часове по кормуване. До тук всичко е логично. Но? Има едно голямо "НО" - това става след като чакаш повече от 30 календарни дни от внасянето на документите от обучаващата фирма в ИААА. Задайте си въпроса: Какво става с практическите умения на кандидат-шофьорите за 30 или повече дни? Отговора на ИААА:"Работим с намален състав, не може по-бързо!!!" Тъпо е, нали?
 3. Взел си практическия изпит и отиваш в КАТ, за да подадеш документите за свидетелство за управление. Плащаш си бърза поръчка и за 7 работни дни вземаш заветното Свидетелство. Хората са експедитивни и не те мотаят! Дори и с издаването на Справката за допуснати нарушения - тя става за следващия ден!
 4. С всички документи отиваш в Обл. отдел на ИААА, четеш, че трябва задължително да платиш в СИБАНК(чийто офис е на етажа), а там ти одират още веднъж кожата с високите такси за превода на таксите!!!А таксите за картите-в пъти по-скъпи от другите страни в Европа!
 5. Отиваш в Деловодството да подадеш документите за Дигитална карта за тахограф и Карта за квалификация. Докато чакаш на огромната опашка(само един служител обслужва кандидатите за карти), четеш на таблото отвън, че срока за издаването на първата карта е 15 работни дни, а за втората - 30-45 раб. дни. Четеш и не вярваш на очите си!!! Ами за толкова време в белите страни хората отиват на луната, свършват си работата и се прибират. Нейсе-примиряваш се, защото нямаш избор!
 6. Докато чакаш заветните карти, като разумен човек си търсиш работа. Ако имаш късмет - намираш я и обясняваш на новия работодател, че на еди коя си дата ще си вземеш картите. Ако той се съгласи - заръчва си да идеш в определена банка, за да си извадиш дебитна карта. Тази карта със всички съвременни защити и чип става за 1 седмица.
 7. ИДВА ДЕНЯТ НА ИСТИНАТА!!! Денят на получаването на Картата за тахограф. От деловодството ти казват, че скоро няма да стане, защото фирмата(която ги прави) не може да смогне на множеството заявки...И ти казват да провериш след 1-2 седмици!!! Никой не го е еня, че ще загубиш трудно намерената работа!Теглиш една майна на ИААА, която е сертифицирана по ISO 9001:2008 и започваш да се питаш: Защо ли дадох толкова пари?
 8. Естествено, новият ти работодател вече си е намерил друг, защото камиона ако не работи - генерира загуби!
 9. Извод: за да работиш тази професия, трябва да имаш железни нерви, огромно търпение и събрани пари , с които да преживееш поне 4 месеца без да работиш!!!
 10. Трябва да си наясно, че ИААА, работи неуморно в съкратен състав за въвеждането на европейските изисквания в областта на транспортните услуги в Република България!
 11. Справка: Само за 2011 г. Областна дирекция на ИААА в Пловдив е внесла в държавния бюджет над 12 МИЛИОНА ЛЕВА ОТ ГЛОБИ! За какво ли са изхарчени тези пари? За рушветите , дадени на пътя, няма данни!
 12. Цялата организация на ИААА е направена така, че да вкарва пари в Държавния бюджет! Затова ваденето на документи е толкова бавно и скъпо.
                              НЯКОЙ ДА ИМА ДРУГО МНЕНИЕ?

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

« Последна редакция: Петък, 13 Януари, 2012, 21:36:28 от Don_Bazilio » Активен
Форум на българските шофьори
« -: Петък, 13 Януари, 2012, 21:25:35 »

 Активен
Етикети:
Страници: [1]   Нагоре
  Изпечатай  
 
Отиди на:  

* Реклама
* Google Plus
* Реклама
driver-bg.eu
Powered by PHP Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal
Валиден XHTML 1.0! Валиден CSS!