Изхождайки от факта, че това си е напълно турска сглобка ( с дори и доста материали чисто турско производство), няма как да очакваш качествен продукт.
Бих казал, че имам опит с доста купени, карани ( малко или много) и препродадени бусове от тези класове ( до 3,5/+/ тона). Транзит с предно предаване е за определени условия. Общо взето задното предаване си е абсолютно доказаната класика. Отделно предното редовно чупи полуоски ( ако го караш агресивно).
Други проблеми - не казваш с кои мотор е - 2,0, 2,2 , 2.4??? Като цяло имат лоша електроника, до евро 4 дебитомера е консуматив ( не е евтин). Евро 5 вече "уж" го оправиха. Кутиите ( скоростните) са може би единствените кутии на бус, който се чупят поголовно (апропо, сега като се сетя, тя и старите Транзити от 90-те, колкото и велики "катъри" да бяха, имаха също отделни проблеми с кутиите - лагерите на първичният вал, след спускане на инерция и включване на скорост се трошаха.....бяха хит по моргите, но както и да е). Това важи в особенна степен за предно предаване 2,0 и 2,2. Навремето купих 20 такива от Свиленград ( крадени от влаковете) и ги препродадох в Белгия......ако знаеш как ми се радваха хората
![Смотан](http://www.driver-bg.eu/Smileys/default/cheesy.gif)
( такива кутии в западните морги практически няма, понеже се чупят много и се търсят).
Най-правилният избор е мотора 2,4 и ЗАДНО предаване. Колкото по-стар и запазен, толкова по-добре. Двойна гума - задължително, въпреки, че дифовете не винаги държат на здраво "каране"
![Ухилен](http://www.driver-bg.eu/Smileys/default/grin.gif)
. Има някой сполучливи от тях. Но най-важното си остава как е каран и поддържан буса. Ако е от някоя куриерска фирма, или от т.н. "експреси" ( поляците са царе там) ....... айде да не се изказвам какво те чака
![Завърти очи](http://www.driver-bg.eu/Smileys/default/rolleyes.gif)
.
Съществува един мАтор (
![Ухилен](http://www.driver-bg.eu/Smileys/default/grin.gif)
) 3.2, "петак", 200 коня и почти 500 нютона момент. Е, той вече е друга работа, но също е с "рязан" (
![Ухилен](http://www.driver-bg.eu/Smileys/default/grin.gif)
) произход. Гонейки се с един такъв стигнах 200км/ч почти неусетно по двойката преди години. Карал съм такава модификация в Холандия, супер е като държание и качества. Говорил съм с хора в Германия и Италия който карат такива.... общо взето , нищо общо с "малките" 4 цилиндрови мотори на Форд. Не случайно сега го налагат като основен мотор за САЩ. Както и да е, едва ли те интересува това.
Общо взето, моето мнение базирано на дългогодишен опит, най-различни бусове е, че точно Транзит е обикновен средностатистически боклук, пълен с електроника и НАПРАВЕН ЗА ДА СЕ ЧУПИ, за да може след това ДА СИ КУПИШ части, произведени от определените производители и да влезеш в определените сервизи и да платиш дадени пари, за да можеш да го ползваш. Факт. То не, че конкуренцията е различна де.
Ако преди си карал Спринтер ( първо поколение например), това е друг филм - определено качествена и здрава машина. НИКОЙ ОТ ИЗБРОЕНИТЕ МОДЕЛИ ОБАЧЕ НЕМОЖЕ ДА СЕ СРАВНЯВА С .....ИВЕКО ДЕИЛИ. Факт!!! Но това вече е друга тема.
![Намигване](http://www.driver-bg.eu/Smileys/default/wink.gif)
![Share this topic on Facebook Share this topic on Facebook](http://www.driver-bg.eu/Themes/default/images/share/facebook.gif)
![Share this topic on Twitter Share this topic on Twitter](http://www.driver-bg.eu/Themes/default/images/share/twitter.gif)