• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Re:Преминаване през кръстовище, с кръгово движение

Започната от МИНКО ИЛЧЕВ, Понеделник, 30 Септември, 2013, 15:49:26

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

МИНКО ИЛЧЕВ

     В българския Закон, нямам спомен да има друго, че се движиш по посока на стрелките. Между другото, никъде не съм виждал друго освен обратно на часовниковата стрелка, гледано отгоре, а във Великобритания е обратно.
     Когато е с една лента е ясно! Такова като Винарово колело, в София, с по три ленти вътре?!
     Спомням си от инструктора, навремето казваше: "За първи и втори изход, в дясната лента". Като да кажем за първи изход направо с включен десен пътепоказател. За втори изход без мигач, след подминаване на първия изход, тогава пътепоказател. И за другите с ляв мигач, в лявата (ако са две).

     В Холандия, съм виждал някои като спирала вътре. И всяка спирала води към изход.
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

МИНКО ИЛЧЕВ

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

admin

А виждал ли си кръгово, влизайки в което си с предимство, а после при излизане не си с предимство?
Въпросното кръгово се намира в град Гоце Делчев на входа от Банско.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

admin

Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

MagnuM

Нашето кръгово е малко объркано, но щом така са преценили от пътното, така да е... Първоначално ставаха доста леки ПТПта там, но с времето се свиква и не ти прави впечатление. :)
;) Не е важно за къде пътуваш, важно е да си на пътя ;)
Новата страница на Българските шофьори!
https://www.facebook.com/pages/Bulgarian-TrucksDrivers/435921919851057

drago_pavlov

Цитат на: admin - Понеделник, 30 Септември, 2013, 17:06:42
А виждал ли си кръгово, влизайки в което си с предимство, а после при излизане не си с предимство?
Въпросното кръгово се намира в град Гоце Делчев на входа от Банско.
Кръговото на Руски паметник също е така.

комбайнер

Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Понеделник, 30 Септември, 2013, 15:49:26
   
    В Холандия, съм виждал някои като спирала вътре. И всяка спирала води към изход.

В Холандия не съм виждал спирали, но има прегради тип бордюр и следвайки стрелките в лентите влизаш и съответно излизаш където трябва.

dimich87

В нашия град Русе има няколко кръгови кръстовища. Най-голямото ни кръгово е направено като влизаш си без предимство и вътре си с  предимство, но няма нито един знак за това. А по закон ако няма знак, този който влиза е с предимство по правилото на дясно стоящия. Имаме още няколко, едното до хлебозавода. Има си знаци. На един от входовете и два от изходите е с изчакване. Хубаво е че си има знаци там.

driver1

Цитат на: dimich87 - Понеделник, 30 Септември, 2013, 22:07:34
В нашия град Русе има няколко кръгови кръстовища. Най-голямото ни кръгово е направено като влизаш си без предимство и вътре си с  предимство, но няма нито един знак за това. А по закон ако няма знак, този който влиза е с предимство по правилото на дясно стоящия...

   Е, като няма никакви знаци, откъде знаеш, че влизйки си без предимство, а вътре си с предимство?

МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: driver1 - Вторник, 01 Октомври, 2013, 00:13:13
   Е, като няма никакви знаци, откъде знаеш, че влизйки си без предимство, а вътре си с предимство?

     Най-трудното кръгово, което съм виждал е Триумфалната арка, Париж. Кръговото има 12 изхода, повечето големи булеварди и "Шанз-Елизе" - той е с четири ленти на посока!
     Там няма знаци, правилото на дясностоящия! Вътре спират, на навлизащите.

     Обикалял съм много пъти пеша (гледната точка е съвсем различна). Тази година, минах и с кола, направо ужасно! Обикалянето е в около 8 ленти. И ако си по-вътрешна, докато се престроиш за изход, едва се опазваш.
     
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

driver1

Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Вторник, 01 Октомври, 2013, 00:44:32
     Най-трудното кръгово, което съм виждал е Триумфалната арка, Париж. Кръговото има 12 изхода, повечето големи булеварди и "Шанз-Елизе" - той е с четири ленти на посока!
     Там няма знаци, правилото на дясностоящия! Вътре спират, на навлизащите.

     Обикалял съм много пъти пеша (гледната точка е съвсем различна). Тази година, минах и с кола, направо ужасно! Обикалянето е в около 8 ленти. И ако си по-вътрешна, докато се престроиш за изход, едва се опазваш.
     

   Около Триуфалната арка не съм имаш късмета да карам, но лятото "въртях" през Площада на Бастилията и то - няколко пъти. С камиона! Там почти не личат очертания на ленти, защото настилката е паваж и са се изтрили, но важи правилото на по-нахалния, по-бързия, по-големия...И тъй като не ми липсваха поне две от тези три условия - справих се блестящо. :)

naum4o

В Москва също е страшно объркано. На четири места в кръговото навлизат централни проспекти с по осем ленти, отделно тролеи излизат и завиват по малки улички с еднопосочно движение. Всяко кръстовище е с отделни знаци и отделни правила и трябва да се кара с шест-осем чифта очи :P. А и много от знаците се различават от нашите(което е странно). Например нашият знак за стеснение на пътя от двете страни А-7, в Русия значи ,,забранен престой и паркиране" и е синьо-жълт. Или пък при тях въобще отсъства знак А-25 - ,,пресичане на равнозначни пътища".  :o
Като толкова ви се иска да боядисвате паметници, то идете пред посолството на САЩ и боядисайте паметника на онези, които изравниха София със земята през зимата на 1943-1944г., но ония там ще ви отстрелят като кучета, защото за тях не сте нищо повече от самопродали се РОБИ!

МИНКО ИЛЧЕВ

     Тези които са в "кръговото са с предимство" - само ако е регулирано с пътни знаци относно предимство и те указват именно това! Наистина е много често, кръговите са точно така, като изключим цели държави които не е така.
    Кръстовище с кръгово движение не е "точно кръстовище" и затова "правилото на дясностоящ", при равнозначни пътища не важат - почти съм убеден, че в по-старите издания на Закона имаше текст: правилото на дясностоящ се прилага и при кръгови кръстовища! В сегашния нищо не се споменава за кръгово, явно са сметнали че хората са поумнели. Не, не са поне тези с "милионите километри".
    При двулентови кръгово, първи и втори изход се навлиза в дясната лента, за другите изходи лявата - няма такива правила и дори никога не е имало. Донякъде е логично (няма кавички), но никакви такива правила няма. Може да бъде указано с пътни знаци или маркировка, за кой изход къде се престрояват. Има такива които са с изградени препятствия (бордюри, пластмасови колчета и д-р.), но без такива указания - правила няма. На Винарово колело в София има четири концентрични ленти. Практически някой може да заеме най-външната лента и да върти цял ден и повече:
пл. ,,Площад на авиацията"
https://maps.app.goo.gl/ZsrLW6HrUAkaADU16

     Снимка 5, с предимство е този който се движи във външната лента. Този от вътрешната е длъжен да пропусне попътно движещият се направо. Дори, ако външният (зелен) и той реши да смени лентата навътре ще е отново с предимство, от правилото на дясностоящ при едновременно престрояване.

Цитат на: drago_pavlov - Понеделник, 30 Септември, 2013, 19:44:33
Кръговото на Руски паметник също е така.

    Така като го гледам на Гугъл Карти:
пл. ,,Руски паметник"
https://maps.app.goo.gl/qC31t3u7ABMSSY2m7

    Вече е като най-масовите вътре намиращите се са с предимство. Преди беше при движение по "Генерал Скобелев" при навлизане в кръговото се пропускат тези по пътя с предимство (и сега е така) после при излизане отново се пресича път с предимство. А пътят с предимство беше бул. "Македония" и бул. "Тотлебен". Явно са сметнали че вече е много сложно и са го опростили.

    Ето пример, че не всички кръгови са с предимство тези които са вътре в него. Търговище (снимка първа и втора):
Републикански път I-4
https://maps.app.goo.gl/cP184t2uRfdS4oMv5
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

МИНКО ИЛЧЕВ

     Какво ще кажете за кръгово на Търговище? Например: ау, е, уе... това само България може да се случи. Сами виждате колко е сложно за великите шофьори, да си погледнеш знака преди кръстовището или вход на кръгово. Ето едно в Австрия - 48.213049,14.282877, това е на А1 близо до пресечката с А7 към Линц, в района на бензиностанция Шел 4052 Ansfelden, Австрия . Функцията Уличен Преглед е малко в страни на самата магистрала, но добре че намерих снимки от него. Снимка 1 влизане в кръговото по пътя с предимство. На него няма знакът за път с предимство, надявам се знаете, че в много държави той не се поставя пред кръстовището, понякога е в началото на този път (практически след кръстовището) и най-общо, ако няма знак си с предимство. Снимки 2, 3 и 4 влизане по път без предимство (обърнат триъгълник). Снимка 5 влизане по път без предимство със знак СТОП. Снимка 6 се вижда знакът СТОП при въртене в кръговото и входът от снимка 5.

    Най-често тези вътре в кръговото са с предимство, но няма такова правило. Това (в Австрия) и в Търговище са реални съществуващи има и други, когато ми попаднат вероятно ще бъдат сложени тук.
    Повече са с много милиони евро ли или километри и десетки години не "били слизали от камион". Какви десетки, направо стотици и хиляди години, ако не ги слуша някой внимателно. Също както Тиквата е построил над половин милиард километри магистрали със собствен средства и никой не смее да се обади.
    Наистина преди доста време кръговите в Ловеч (само едно беше), навлизащите бяха с предимство, това до затвора. Някъде преди 90-та година, обърнаха знаците като най-често срещаните сега. И на други места е било така, ама не знам къде още.
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

admin

Като дойдеш някой път в Благоевград, ще ти покажа всичките "кръгови", които бяха направени през последните години. Ще се шокираш колко тъпи архитекти може да съществуват. Едно с едно "кръговите" нямат нищо общо, а редът за преминаване е меко казано хаотичен и безконтролен. Даже на моменти се получава нещо като колелото на късмета!
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

МИНКО ИЛЧЕВ

     Ръчкам си по картите в Санкт-Петербург и гледам кръгово - 59.841312, 30.322245 или това: Пулковское ш.
https://maps.app.goo.gl/tdDx1Fr8GjMnm45h9
    И отново не е задължително да са тези вътре в кръговото с предимство. Доста подробно, но много по-малко беше на "Руски паметник" (и паметниците си приличат снимка 5) , вече си от онези лесните.
    На снимка 2 и 3 съвсем ясно се вижда схемата на пътя с предимство (удебелена черта). На много места се влиза с предимство в кръговото и понякога се излиза все по път с предимство.


    Ето една видео анимация, която показва примерно преминава през кръгово с две ленти вътре. Но, но, но! Има знаци указващи, че конкретната лента преди кръстовището е за съответната посока и вътре са разчертани по съответния начин. На практика много кръгови кръстовища могат да се преминават така. Но при излизане от вътрешния кръг се пресича лента с предимство, а в този случай от видеото вътрешната лентата води към изхода!

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

МИНКО ИЛЧЕВ

#14
     Пак си "ръчкам" по картите и пак кръгово което от рядко виждани, а "големи карачи" дори не са виждали такива. В Санк Пьолтен - 48.201056,15.620209,

https://maps.app.goo.gl/YkirsxNgq4FTM4fN9

     Интересно е, че има светофари! Това страшно би объркало "големите шофьори", повече нормални които са чели правилата, смятат че при работещ светофар, пътни знаци относно предимство не важат. Тези най-великите не се съобразява с тях (като не са чели и не знаят), те си имат тайни общества и там си решават как се минават такива "комбинирани" кръстовища. Снимките са от това кръгово.



     Ето едно кръстовище с равнозначни пътища, макар и кръгово, по старому нерегулирано. Даже е в класациите на най-лудите кръстовища в света. Във Франция е, там обикновено кръговите са регулирани и дори от онези които и "най-добрите" са ги виждали. А по Франция нерегулирани кръстовища има: Например излиза си някой от гаража и е дясностоящ и съответно с предимство, движеш се по 3-4 лентова магистрала (градска) и знак за равнозначни пътища (А86 например). Това е на Триумфалната арка, там тези които въртят по кръговото са без предимство:




Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

МИНКО ИЛЧЕВ

#14
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!