• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Санкции, налагани от контролни органи при управление на ПС от двама водачи

Започната от SOLAR, Понеделник, 18 Април, 2016, 11:33:46

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

SOLAR

Франция: Санкции, налагани от контролни органи при управление на ПС от двама водачи

Както съобщихме в брой 152 на БТВ френските контролни органи налагат глоби на шофьорите, който при екипно управление ползват прекъсването от 45 минути в движещо се превозно средство. Санкциите се позовават на чл. 34, т. 5 от Регламент 165/2014. Вече има глобени и водачи на български превозни средства. В случай че водачите ползват прекъсването на работата от 45 минути в движещо се превозно средство, то не се признава, контролните органи събират часовете на управление преди и след прекъсването и ги обявяват за общ период на непрекъснато управление на автомобила. Ако този период е до 6 часа, се определя санкция за нарушение от клас 4 с глоба в размер на 750 евро (или135 евро фиксирана глоба без право на обжалване), а ако е над 6 часа, нарушението се класифицира като клас 5 с глоба от 1500 евро - без възможност за заплащане на по-малка фиксирана глоба. Налагат се санкции и за предходни дни. Така най-ниският размер на заплатените акумулирани глоби е 4000 евро на шофьор. По сигнали от АЕБТРИ и асоциации на превозвачите от други страни Международният съюз за автомобилен транспорт (ИРУ) е алармирал Европейската комисия (ЕК) за случая. На 6 април 2016 г. ЕК стартира разследване срещу Франция по т.нар. предварителна процедура за нарушение EU Pilot. ИРУ е влязъл в контакт с френското министерство на транспорта и с аташето по транспорта от постоянното представителство на Франция към ЕС, като е поискал обяснение и преразглеждане на подхода по казуса, но засега няма отговор. В процес на финализиране е съвместно писмо от ИРУ, Европейската асоциация на туроператорите (ЕТОА) и Организацията на националните асоциации на туристическите агенти и туроператори (ЕСТАА) със същото искане до френското министерство на транспорта. Секретариатът на ИРУ е направил консултация по казуса с двете европейски организации на службите за контрол на пътя CORTE и ECR. Те също не са знаели за новото тълкуване от страна на френските компетентни органи и са потвърдили становището на ИРУ, че Регламент № 165/2014 няма общо с този случай, а Указание 2 остава в сила и би следвало да бъде признато от страните членки на ЕС, които са го приели. АЕБТРИ обръща внимание на превозвачите, че стартиралата процедура във връзка със случая от страна на ЕК не означава прекратяване на тази практика на френските контролни органи. С оглед да бъдат избегнати прекомерни глоби асоциацията препоръчва на превозвачите, извършващи превози във Франция с товарни автомобили и автобуси, управлявани от двама и повече водачи, да не ползват прекъсването от 45 минути в движещо се превозно средство до намиране на решение на проблема. Според френската асоциация на превозвачите, която също не е получила официални инструкции от компетентните органи, при екипно управление във Франция се допуска водачите да управляват превозното средство максимум 9 часа (4 часа и 30 мин. единият водач и след смяна - 4 часа и 30 мин. другият водач), след което двамата водачи да ползват 45 минути прекъсване в спряло превозно средство.

ИРУ продължава да работи по случая, като разчита на конкретната информация, предоставяна от асоциациите. АЕБТРИ благодари на превозвачите, предоставили документи за извършени проверки и наложени глоби. Събраните данни от всички асоциации помагат да се демонстрира обхвата на проблема пред компетентните органи. Ето защо АЕБТРИ призовава отново в случай на проверка и наложена санкция превозвачите да се обадят в Информационния отдел на асоциацията.


...........




ЛЕКИ ПЪТИЩА !

SOLAR