• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Стратегия и програма на СБТР

Започната от Ал.Стамболийски, Неделя, 14 Януари, 2018, 23:27:02

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Ал.Стамболийски


Ал.Стамболийски



m_a_rtins


m_a_rtins

Ал.Стамболийски ,    ще  те помоля за твоя коментар на препратката която съм дал по- горе а също и на  тази , Мерси предварително   -      https://www.google.bg/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://www.etf-europe.org/files/extranet/-75/45196/Flyer%2520Road%2520transport%25202015%2520BG.pdf&ved=0ahUKEwiPmqD_ydjYAhXUhqYKHV6_CkEQFghdMAg&usg=AOvVaw38l8xYwwrrgXvJNqxxuOM-

Ал.Стамболийски

По първата препратка. Решението на Европейският съд не е изненада. То е в полза на водачите и това е причината за измененията в Регламент 561/2006/ЕО, регламентиращи седмичните почивки. Както съм казвал и преди тези промени са продиктувани от непрестанния социален дъмпинг в лицето на бившите соц. страни спрямо тези от западна Европа. Решението беше да се регламентира нормалното заплащане с директивата за командироване, но това пропадна и сега се изготвя съвсем отделна такава за транспортните работници. При невъзможност да престоява водача заедно с автомобила, то се очаква дъмпинга да намалее. Така също се отстояват и нормалните условия, в които един водач трябва да прекарва почивката си, а не както много пъти сме виждали да се създава "катун".
По повод листовката то тя е създадена за да осведоми всички водачи за правата им, гарантирани от европейските регламенти и директиви. Тези права са ясно транспонирани и в нашето законодателство, но всички знаем, колко се спазват. Може би не е тайна за никой, колко от нашите водачи знаят, че в задълженията им не влиза охрана на автомобила и стоката. При евентуално посегателство има застраховки, от които нашите работодатели спестяват.
Разбира се евентуалното прилагане на тези решения на Европейският съд, ще бъдат въпрос на допълнителни разпоредби и тълкувателни решения, но това нещо за което трябва да сме доволни, а не да се оплакваме с фрази, като "какво ще стане с камиона" или "ако ми източат нафтата". Това е собственост на дружеството за което работите и би трябвало вашият работодател да може да заплати за охраняем паркинг, транспорт до най-близкият хотел и престоят ви там.

m_a_rtins

   Мога само да те поздравя че си вникнал точно в общото между двете ми препратки    ,,,      Нека поясня защо пиша всичко това , ,,,,, При постъпване на работа като международен шофъор се сключва договор втора категория труд  и съответното заплащане , ако по време  на почивките  от 45мин, 24 часа и 48  се  открадне от камиона или стоката впоследствие в края на месеца ако шофъора е заработил примерно 2000  евро работодателя знае че само около 260 евро е задължен да плати по договор   нали ,  и там започват мъките за шофъора -удръжки  ,,,, и евентуално щастието на работодателя защото ако има застраховка  започва да взима и от застраховката и от шофъора ...... т.е за шофъор попаднал в тази ситуация няма измъкване  . п.с     мога да ти гарантирам че колкото и да са виновни шофъорите за последващите проблеми от подписването на съпътстващите документи при назначение на работа НЕ ние сме измислили тези документи , но не пречи да спомогнем за тяхната промяна                              +

Ал.Стамболийски

Колега m_a_rtins, категоризацията на труда е ясно описана в КСО и няма или поне не би трябвало да има, как да се заобиколи, ако е изписан правилно кода на професията по НКДП и кода на икономическата дейност по НКИД. В нашия случай тя е важна само за нуждите за определяне на пенсионната възраст. Колкото до заплатата , то всеки има глава на раменете си за да може да прочете и ясно да прецени, какво подписва. Немалък е броя на колегите, които машинално подписват и след това се чува фразата "ми то шефа каза". Това е част от нашата народо-психология. Относно спирането на пари, да това е честа нерегламентирана практика. Сега има и друга с превеждането на заплати и командировки, като в основание за плащане пише служебен аванс. КОЛЕГИ ВНИМАВАЙТЕ И СЕ ПАЗЕТЕ ОТ ТОВА. Много фирми започнаха да подават жалби за наказателни дела срещу шофьори за невърнат или неотчетен служебен аванс. Подвеждането под наказателна отговорност е за кражба. Който има такива преводи трябва да изисква от работодателя си документ за липса на претенции.
Благодаря ви.

Бриги Магнито

Малко в страни съм, за което се извинявам, но имам питане.
СБТР смята ли да вземе участие в идеята за Криминилизация на некоретните платци?


ivopifeca

Тъпо изглежда питането,докато си не поискаме,нема,кой да дава.

ivopifeca