• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Самоуправляващ се влекач

Започната от МИНКО ИЛЧЕВ, Вторник, 17 Декември, 2024, 23:32:09

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

МИНКО ИЛЧЕВ

"🇧🇬 Руската компания Navio представи прототип на самоуправляващ се влекач за дълги разстояния L5 на международната конференция AI Journey. Влекачът е напълно безпилотен и не предвижда място за водача.

Според класификацията на SAE (Society of Automotive Engineers) влекачът Navio отговаря на ниво L5, което осигурява пълна автоматизация без система за управление на водача. За тази цел автомобилът непрекъснато анализира околната среда въз основа на данни от лидари, радари и камери. Той разпознава пътя, другите участници в движението, инфраструктурните елементи и статичните обекти. Превозното средство може да преминава през специални зони (пунктове за таксуване, зони за товарене/разтоварване), да задейства аварийни спирачки и да извършва други маневри, за да предотврати потенциални инциденти.

Кабината L5 е универсална и може да се монтира на шаситата на влекачи от различни производители. Използвайки интерактивния преден панел, камионът може да взаимодейства с околната среда, показвайки различни анимации, изображения и текст.

Прототипът на безпилотния влекач вече преминава през пълен цикъл от тестове в лабораторни и реални условия на полигона.

🇷🇺 Российская компания Navio презентовала прототип самоуправляемого магистрального тягача L5 на международной конференции AI Journey. Тягач полностью беспилотный и не предусматривает места для водителя.

По классификации SAE (Society of Automotive Engineers) тягач Navio соответствует уровню L5, что предусматривает полную автоматизацию без наличия системы управления для водителя. Для этого автомобиль непрерывно анализирует окружающую среду на основе данных с лидаров, радаров и камер. Он распознает дорогу, других участников движения, элементы инфраструктуры, статические объекты. Транспорт умеет проезжать специальные участки (пункты взимания платы, зоны погрузки/разгрузки), экстренно тормозить и совершать другие маневры для предотвращения потенциальных инцидентов.

Кабина L5 универсальна и может устанавливаться на шасси седельных тягачей разных производителей. С помощью интерактивной передней панели грузовик может взаимодействовать с окружающим миром, показывая разные анимации, изображения и текст.

Прототип беспилотного тягача уже проходит полный цикл испытаний в лабораторных и реальных условиях на полигоне.

#Россия"


     Източник: Нещо руско ще е!


 

    Почти напълно самоуправляващи се патки
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

МИНКО ИЛЧЕВ

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!