• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Mazda 6 2.0 D

Започната от morskia86, Неделя, 18 Октомври, 2015, 21:05:12

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

morskia86

Трябва да си купя кола и Маздата ми е хванала окото. Има ли някой пряк контакт с този модел и какви са му впечатленията?

morskia86


Rammbon

Мазда имат само 3 завода в света. 2 в САЩ и 1 в Япония.
Твоята ще е японска, ако е купена от Европа. Икономични с почти вечни мотори. 500 000км не са проблем за дизела, но с добро масло и нафта.

Rammbon


Monster

 http://howcarworks.ru/%D0%B2%D0%BE%D0%BF%D1%80%D0%BE%D1%81/%D0%B3%D0%B4%D0%B5-%D1%81%D0%BE%D0%B1%D0%B8%D1%80%D0%B0%D1%8E%D1%82-%D0%B0%D0%B2%D1%82%D0%BE%D0%BC%D0%BE%D0%B1%D0%B8%D0%BB%D0%B8-mazda Относно съвместното производство между Мазда и Форд - отзивите са по-скоро лоши. В смисъл пада качество и на двете марки, което аз съм чувал.

SEMPER

Ръждясва и гние със скороста на Опел Кадет или Мерцедес Ц класа.


Ако някоя наистина ти е хванала окото, и не виждаш ръжда, значи че е замаскирвано. Ръждясва всичко - вежди, прагове, дъно, подкалници.

То и няма друга причина да са толкова изгодни на старо.


Двигателя не знам даже дали е на мазда или някаква копродукция.
Само хубави думи съм чувал, но това което съм виждал с очите си не е толкова хубаво.  Един приятел си купи две подред 2004 и 2008 година.

И двете му направиха проблеми с двигателя. При това между 120-140 хиляди.  Не се онотиха фатално, и в двата случаи беше поправимо, но костваше нерви и никак немалко пари. По новата му прави и редовно номера с електрониката.

Така че моят съвет е въздръж се, колкото и да ти ги хвалят.
Избери си друга модел, който да съдържа повече желязо и по малко железни окиси.
Не бих могъл да ви дам пълна гаранция, че няма да има някакъв инцидентен случай на престъпност в страната

Monster

  Киа Сеед дизел 150 000км гаранция или 7 години или Всички Тойоти вече са с 200 000км гаранция или 6 години.

Hino


Оле майко, че и "компетентни" съвети сте му дали на човека, тцтцтц.

Така - първо - Мазда не само, че няма само 3 завода в света, ами и ...незнам откъде да започна дори. В Япония са в Хирошима и Хофу, а по света имаме на няколко места, включително в Индонезия, Тайланд, Китай, Русия, Белгия, и т.н. В САЩ Мазда собствени заводи НИКОГА не е имала. Това е от времето на Форд, когато притежаваха контролният пакет акции в Мазда. Или по-скоро, годините когато изтеглиха всичко ценно за тях като технологии и платформи и т.н. за собствени облаги. В САЩ заводите са заводи на Форд в които се произвежда и модели на Мазда. Мазда имаме в Мексико, не в САЩ собствен.
Както и да е, това е БЕЗ ЗНАЧЕНИЕ, понеже за европейският пазар, 95% от колите ( изключая пикапите и вече старата Мазда 2 - 1-ва генерация) идват единствено и само от ЯПОНИЯ!!!

За качеството и ръждата...... пак "компетентни мнения". И за да не влизам в прекалено дълги и безмислени спорове ще ви кажа нещо, базирано на НАД 10 ГОДИШЕН РЕАЛЕН ОПИТ в точно ТАЗИ сфера!!! Когато си търсите НАЙ-ЕВТИНОТО, то това най-евтино неминуемо ЩЕ Е с проблем и/или предстоящ проблем. Без значение от какво естество и почти без значение марката. Да, Мазда 6 и 3  има ОТДЕЛНИ проблеми с корозията, така както такива имат ПОЧТИ ВСИЧКИ други марки. Винаги ми е било интересно, коментари, когато Мазда или някоя друга марка има повърхностна ръжда при отделни екземпляри, но когато Мерцедес например, "еталона за качество", гние нагло и почти ЗАДЪЛЖИТЕЛНО, то тогава ....нито дума нали? Примерно говоря де...
Проблеми с електрониката не само при 6-ца, ами и ВЪОБЩЕ при Мазда, не само че практически няма, ами и никога не е имало!!!

Двулитровият дизел си е чисто наш и не е никаква "обща" разработка и НИКОГА не е бил. Общата разработка ( което дори и не е обща с Мазда) е 1.4 литровият дизел от ПСА, "кацнал" пак по линия на вече , за щастие нямащият думата в Мазда , Форд!!!

Проблеми които могат да се очакват от този мотор са ..... турбо след систематична НЕсмяна на масло ( относително доста рядко срещан проблем), ЕГР - също рядкост, и най-вече съединител ( да демпферен, както и на 95% от конкуренцията) . Съединителя обаче си е консуматив по право за всяка кола.

Пак за ръждата - запомнете, когато една кола е карана на места където има здрава зима.... и през година сменят различните химии за пръскане..... и когато зимата е не 3 месеца, а 6 месеца примерно ..... и където чистят ЗДРАВО и ПОСТОЯННО и респективно пръскат нон стоп ..... то тогава отдолу, положението става като ......."котенцето" на 45 годишна проститутка  ;D :D . Няма спасение, кой каквото ще да ми говори. Да, някой коли са по-добре, други по-зле, но като цяло ... не е опция. Имайте го на предвид просто.

Мазда 6 като цяло е една цяла нова епоха за концерна. Практически няма място по света където да е продавана и да не се е доказала ( не говоря само за стотиците награди които спечели модела по цял свят) като изключителнно сигурен, здрав и надежден автомобил. Автомобил който за разлика от доста други, с оглед на възрастта си, не само че не остарява, ами и изглежда страхотно. ;) Отделно от финансова гледна точка модела е много, ама наистина много изгоден, което също е важно!

Последно - моето лично мнение е Мазда 6 , но БЕНЗИН. Поради ред причини, но това си е мое мнение. Ако ще е дизел, нека да е много добре проверен. И запомнете...... ИГНОРИРАЙТЕ ЕВТИНИТЕ ПРЕДЛОЖЕНИЯ. Тук марката няма значение. Мазда 6 също НЕ прави изключителние. Запомнете - получавате това за което плащате. Ако я искате за 1000Е , ще си получите качество, като за 1000Е. Ако искате добра 6-ца , поне, ама поне 2Е. Всичко друго са глупости.

N.B. -  Написаното дотук е от човек, занимаващ се с автомобили от достатъчно много време, а отделно на това , започнал с Мазда, каращ Мазда и ЩЕ провължаващ да кара за лична кола САМО И ЕДИНСТВЕНО МАЗДА!!! Което обаче не ме кара да съм необективен по темата ;) !

P.S. -  "Защитника на VW" , много ми е интересно защо сега не цитира "официоза" на автомобилната журналистика , немският "АутоБилд", на чийто страници, години наред Мазда 6 беше НОМЕР 1 по здравина. Не само от 100.000км. им тест на нов автомобил, ами и като втора ръка? Защо и не цитира докладите на ТЮВ, АДАК и ДЕКРА ( различни по значение и информация) , където не само Мазда 6, ами и марката Мазда като цяло от 1998 година е на челни места в която и да е класация......? Защо ли? :-)
Donna e la logica ..... Lada e idraulica :-)

ivopifeca


Yordan

След Hino подчти няма какво да се добави. От 15г. карам Мазда. Следващата отново ще е мазда. Общо взето скучен автомобил, не те занимава със себе си. Разбира се ако предишният собственик не е направил някоя магария.
Ако серийният номер на колата започва с (J) значи е Японска.
От механик на Мазда съм чул, че 6ца 2004-2006 дизел правят проблем с дюзите. Но не съм го проверил, не мога да ти кажа със сигурност дали е така.
Като погледнеш трезво на някои неща и разбираш, че трябва да пийнеш...

emilpopoff

Цитат на: Yordan - Събота, 24 Октомври, 2015, 18:52:50
След Hino подчти няма какво да се добави. От 15г. карам Мазда. Следващата отново ще е мазда. Общо взето скучен автомобил, не те занимава със себе си. Разбира се ако предишният собственик не е направил някоя магария.
Ако серийният номер на колата започва с (J) значи е Японска.
От механик на Мазда съм чул, че 6ца 2004-2006 дизел правят проблем с дюзите. Но не съм го проверил, не мога да ти кажа със сигурност дали е така.
Цитат на: Hino - Четвъртък, 22 Октомври, 2015, 04:09:34




Двулитровият дизел си е чисто наш и не е никаква "обща" разработка и НИКОГА не е бил. Общата разработка ( което дори и не е обща с Мазда) е 1.4 литровият дизел от ПСА, "кацнал" пак по линия на вече , за щастие нямащият думата в Мазда , Форд!!!

Проблеми които могат да се очакват от този мотор са ..... турбо след систематична НЕсмяна на масло ( относително доста рядко срещан проблем), ЕГР - също рядкост, и най-вече съединител ( да демпферен, както и на 95% от конкуренцията) . Съединителя обаче си е консуматив по право за всяка кола.

Двулитровия дизел на Мазда 2004-2006 си е проблемен, че и масларка става. Там проблема е в дюзите или по-точно в уплътненията на дюзите , след като се износят започва да гори масло(самата архитектура на мотора си е чисто Фордова не прави изключение и разположението на дюзите)а, ако не се усети на време смятам, че ясно какво става. А за турбините има доста свалени, поне такова е инфото на колеги включае и в сервизи на Мазда, но все пак това са употребявани мотори със съмнителна сервизна история.
Ако Мазда бяха взели от ПСА и разглобили на съставния части едно 2.0 ХДИ(RHY 90 hp) , а не да взаимастват от Форд(защото този мотор като архитектура си като фордовите мотори) резултата щеше да е ... . Ама да не правя спам. Този мотор 2.0 ХДИ(RHY 90 hp) е в основата на 2.0 дизелите на ПСА 17 год.,  но за това някоя отделна тема  ;D .

Hino


Емо, позволи ми за първи път тук да не се съглася с теб. Двулитровият мотор на Мазда, си е ИЗЦЯЛО НАШ. Това, че Форд ни беше собственик ( в Хирошима го наричат дори "американското робство" :-)) ) и изсмука де що можеше от Мазда, в никакъв случай не значи, че мотора НИ е техен. НЕ!!! ИЗцяло наш си е. Може да виждаш някой прилики, но те са по-скоро в обратната посока, ако ме разбираш накъде бия. ;)

Всякакви проблеми може да има, но те НЕ са причинени от мотора, модела или марката ( тук те НЯМАТ значение), а от ПРОИЗХОДА на конкретният автомобил. Знаеш ли колко Мазди точно има в Италия които се продават за по 800-1000Е? Е да, в движение са и дотам. Абсолютни боклуци, главно от Южна Италия. Карани ДО ДУПКА или докато не спрат. После се купуват от "вносители", кърпят се и после ...."ела изгрей" и ...... еди кой модел е проблемен. Проблемен - чушки :-). Проблема е в произхода и/или нежеланието на клиента да плати ЕКВИВАЛЕНТНИ пари за качеството което си мисли, че получава.

Проблеми с дюзи и аз съм чувал, че има, да. Само че , интересното е, че такива проблеми съм чувал само и единствено в .... България. Защо ли? :-) . Тук марката няма значение според мен. Всички знаем защо. Навън проблеми с дюзи НЯ-МА. Поне не и масови де, единични случай винаги може да има факт. Както на дюзи, така и на много други неща при най-различни модели автомобили.

Турбините да, има такива случай ( главно, да не кажа основно на коли внос от Италия, при това на италиански боклуци евтини, а не качествени хубави коли от Италия, че тя разликата е прекалено голяма), но обясних защо се получава така. Тук марката също няма значение. Поддръжката е от първостепенно значение. Или по-скоро наличието на някаква поне поддръжка. Така както мога да дам пример и за Ниссан Примера с френските мАтори, но там вече е крайност до извращение :-)).

Ако Мазда бяхме разглобили едно ХДИ 2.0 ...... сигурно щяхме да се хванем за главата от "консуматорският" стил и програмируемият ресурс на този ---> БОКЛУК  ;). И това не е само мое мнение.  ;)


P.S. -  Мнението на сервизни "специалисти" от Стар Моторс не е меродавно за абсолютно НИЩО. Практически няма сервиз на Стар Моторс, където един собственик на Мазда да е бил доволен от каквото и да било. И това е традиция от самото създаване на тази фирма. Нищо лично, но мога да говоря за това прекалено дълго. Примери "от-до". И не е като да не познавам темата от години. Само един личен пример ( мнението ми НЕ се базира на това де) - ходих един единствен път да ми сменят маслото на почти чисто новата ми тогава 8-ца ( RX-8) . НЕ за друго, ами понеже беше гаранционна все още. И вместо Декселия масло ( оригинално от Мазда за Ванкели) , ми сложиха някаква минералка, понеже те така мислили, че е по-добре  ::) ;D . Щях да ги УБИЯ буквално и след един час лекция (граничеща с явен скандал) ЗАЩО трябва еди какво си и до какво води еди кое си , се съгласиха, че "може би" са сгрешили :-). И това официален сервиз. Както и да е, Стар Моторс е просто малко по-добре от Мото-Пфое в БГ и това е.
Donna e la logica ..... Lada e idraulica :-)

emilpopoff

Цитат на: Hino - Вторник, 27 Октомври, 2015, 02:50:40
Емо, позволи ми за първи път тук да не се съглася с теб. Двулитровият мотор на Мазда, си е ИЗЦЯЛО НАШ. Това, че Форд ни беше собственик ( в Хирошима го наричат дори "американското робство" :-)) ) и изсмука де що можеше от Мазда, в никакъв случай не значи, че мотора НИ е техен. НЕ!!! ИЗцяло наш си е. Може да виждаш някой прилики, но те са по-скоро в обратната посока, ако ме разбираш накъде бия. ;)

Всякакви проблеми може да има, но те НЕ са причинени от мотора, модела или марката ( тук те НЯМАТ значение), а от ПРОИЗХОДА на конкретният автомобил. Знаеш ли колко Мазди точно има в Италия които се продават за по 800-1000Е? Е да, в движение са и дотам. Абсолютни боклуци, главно от Южна Италия. Карани ДО ДУПКА или докато не спрат. После се купуват от "вносители", кърпят се и после ...."ела изгрей" и ...... еди кой модел е проблемен. Проблемен - чушки :-). Проблема е в произхода и/или нежеланието на клиента да плати ЕКВИВАЛЕНТНИ пари за качеството което си мисли, че получава.

Проблеми с дюзи и аз съм чувал, че има, да. Само че , интересното е, че такива проблеми съм чувал само и единствено в .... България. Защо ли? :-) . Тук марката няма значение според мен. Всички знаем защо. Навън проблеми с дюзи НЯ-МА. Поне не и масови де, единични случай винаги може да има факт. Както на дюзи, така и на много други неща при най-различни модели автомобили.

Турбините да, има такива случай ( главно, да не кажа основно на коли внос от Италия, при това на италиански боклуци евтини, а не качествени хубави коли от Италия, че тя разликата е прекалено голяма), но обясних защо се получава така. Тук марката също няма значение. Поддръжката е от първостепенно значение. Или по-скоро наличието на някаква поне поддръжка. Така както мога да дам пример и за Ниссан Примера с френските мАтори, но там вече е крайност до извращение :-)).

Ако Мазда бяхме разглобили едно ХДИ 2.0 ...... сигурно щяхме да се хванем за главата от "консуматорският" стил и програмируемият ресурс на този ---> БОКЛУК  ;). И това не е само мое мнение.  ;)


P.S. -  Мнението на сервизни "специалисти" от Стар Моторс не е меродавно за абсолютно НИЩО. Практически няма сервиз на Стар Моторс, където един собственик на Мазда да е бил доволен от каквото и да било. И това е традиция от самото създаване на тази фирма. Нищо лично, но мога да говоря за това прекалено дълго. Примери "от-до". И не е като да не познавам темата от години. Само един личен пример ( мнението ми НЕ се базира на това де) - ходих един единствен път да ми сменят маслото на почти чисто новата ми тогава 8-ца ( RX-8) . НЕ за друго, ами понеже беше гаранционна все още. И вместо Декселия масло ( оригинално от Мазда за Ванкели) , ми сложиха някаква минералка, понеже те така мислили, че е по-добре  ::) ;D . Щях да ги УБИЯ буквално и след един час лекция (граничеща с явен скандал) ЗАЩО трябва еди какво си и до какво води еди кое си , се съгласиха, че "може би" са сгрешили :-). И това официален сервиз. Както и да е, Стар Моторс е просто малко по-добре от Мото-Пфое в БГ и това е.

Hino,  за приликите на 2.0 Мазда дизел с фордовите мотори може и да си прав(не се знае кой от кого е взаимствал), защото фордовете от години се опитват да копират някой японски похвати при автомобилите това си е мое мнение и на още няколко бивши колеги.
Но уплътненията на дюзите не мога да се съглася, това си им е проблем, а молко хора дори разбират, до като не започне да гори масло. А за турбините съм написал в горният си пост, че става въпрос за употребявани автомобили с незнайна сервизна история.
Аз за 2.0 хди(RHY 90 кс) този мотор е правен и разработван в едно друго време преди 2000-та година(когато консуматорското мислене все още не беше завладяло света), даже много от нещата са усилени и подобрени елементи от последните 1.9 Д DW8, а този мотор не знам дали може да се нарече консуматоски  ;D ). Мога цяла лекция да напиша за  този мотор и съм го карал и поддържал  но не искам да спамя темата. Консуматорски мотор  е 1.6 ХДИ(който се монтира и на Мазда 3) там вече съм съгласен и до някъде 1.4 хди но само до някъде.
А за официалният представител на Мазда за БГ, едно време бяха много зле, никакво обучение на сервизния персонал и т.н т.е нямат квалификацията да работят по нови мотори, да не говорим за роторни тип Чичо Феликс. До колкото знам от момчета, които са там последните 2-3 год са "сменили курса" и постоянно ги водят на обучения, дори и в "шапката на Мазда в Европа"- Австрия. Но това разбира се е капка в морето трябват години и без въртележка на персонал докато стигнат едно прилично ниво на сервизиране, а за ремонти все още е рано да говорим  ;D ;D ;D .

Hino


Емо, разбрахме се ;) .

За дюзите, какво точно имаш предвид? В смисъл, аз лично за първи път чувам за точно този проблем. В Европа го няма със сигурност и/или е неотчетен като типичен. Ако има проблем какъвто ти описваш, то тогава ме навежда на мисълта, че може да се действа с "тактика", като при Тойотите. Ако проблема е с бренера и след това увлича долу в полата на буталото, то тогава най-добре да се гледа през картера. Въпреки, че при нас, няма такава цедка както при Тойотите де. Но това е решение за констатация първоначална.
Или вариант 2 , да се действа като при три-литровият дизел на Исузу Трупър ( който дори не е мотор на Исузу, а на Катерпилар разработка и е дори с две маслени помпи :-) )  - вадене на дюзите и то ще се види директно. (пиша го този пример, понеже този Трупър има точно същият проблем с уплътнения..... много често дори. Самите те струват смешни стотинки, но уреда за смяната им е .....майка си и баща си :-) )

Като цяло ..... аз винаги съм го казвал - при дизелов мотор, ако ще е за себе си - ВАДЕНЕ НА ДЮЗИ и тест при КОМПЕТЕНТЕН специалист. Същата процедура и с помпата. След това ако трябва да се сменя нещо се сменя задължително, а след това и абсолютно задължително центровка. Тези неща не струват милиони, но ефекта е почти винаги осезаем. При това в МНОГО отношения, включително и разход.
При всички положения е по-добре тази инвестиция, отколкото систематични проблеми със самият двигател и на финала пак нищо..... и пак пари...!
Това е личното ми мнение....

А за ХДИ-то ..... да, всъщност 90-те коня са много по-добре от другите версии. Прав си, но това не променя факта, че е консуматорски продукт ( лично мнение), нямаш дори и допирни точки с японски продукт, и като качества и като здравина. Пристрастен съм да, но това е базирано на практиката ми ;) . Ако ще е френски дизел, нека да е 1,9 старата генерация :-). А за бусове например имам един лаф аз : "от всички френски мотори най-много харесвам Софим"  ;D ;D .

Поздрави ;)
Donna e la logica ..... Lada e idraulica :-)

skumri

Пич , ако питаш за всеки автомобил тук , ще чуеш добро и лошо. Щом те кефи , купуваш и караш.
Когато правото се превърне в безправие , съпротивата е задължителна !

skumri

Когато правото се превърне в безправие , съпротивата е задължителна !