• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Re:Преминаване през кръстовище, с кръгово движение

Започната от МИНКО ИЛЧЕВ, Понеделник, 30 Септември, 2013, 15:49:26

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: admin - Вторник, 26 Ноември, 2024, 20:56:40А това кръгово (кръгови) как го намирате?

    Наистина е много известно, кръстовище с 7 кръгови, в Суиндън, Великобритания. Май са забранени за камиони, така че няма да си напрягат мозъка за такива неща големите шофьори.




    За някой път: няма никакви специални правила за кръговото, нито относно предимство. Интересно е, че и аналогично, няма правила и единно мнение какви сигнали се подават при движение в кръговото и излизане. За преминаване има често разпространено мнението по кола лента се върти в зависимост от изхода, когато знаци, маркировка или бордюри, не указват това. Това че е масово, не значи, че е вярно.
    Ако е имало кръстовище на кръст (перпендикулярно пресичащи) се два пътя и направят кръгово. Има логика, първи изход с десен мигач - както и преди кръговото. Ако продължава напред без никакъв и евентуално при напускане - десен. За трети изход с ляв мигач и излизане - десен. Има навигации които са с такъв изказ. Премини направо през кръстовището (май на втори изход), завийте наляво (на трети изход). Има такива кръгови, като че ли не в България, по такъв начин със стрелки е указано: първи изход - стрелка надясно, втори изход - стрелка направо, за трети изход - стрелка наляво. ТОВА СА САМО ТЪЛКУВАНЕ, няма общи и специални правила за това. В плевенски групи, чат-пат се коментират две от кръговите с имена - Голямо и Малко. Те са с две концентрично ленти, най-сложните за тези, които смятат че има правила за тях. Няколко пъти съвсем "авторитетно" се заявява, че ляв мигач никога, никога не се употребява в кръговото. Аз подозирам, че и десен много не употребяват, а може би не обичат да си показват ориентацията? Реално напускането на кръгово е близо до допирателна на окръжност - демек точно направо, изобщо не препоръчвам напускане без мигач.
    Моето мнение е, когато е първи изход се влиза и излиза с десен пътепоказател. За всички други с ляв мигач по време на движение и за изход - задължително десен. За кръгово с една лента вътре, става без никакви нежелани и накриво разбрани сигнали. При две (и повече ленти, Винарово колело) концентрични ленти, би могло да се изтълкува като престрояване наляво. Въртенето с ляв мигач, се различават от тези със сгрешената ориентация и не подаващи никакви сигнали, а само се бутат като шиле - напълно моя логика.
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

МИНКО ИЛЧЕВ

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

МИНКО ИЛЧЕВ

    За разлика от "великите" шофьори, които карат и не виждат, или само говорят колко карат. Разглеждам карти и давам примери, които споменатите не са виждали. Далеч не всички кръгови са като най-масовите, движещи се вътре с предимство. Има такива които навлизащите са с предимство - например с равнозначни пътища. Имаше със сигурност преди и регулирани с пътни знаци, като движещите се вътре са без предимство. Такива които се движиш вътре с предимство, после без, после пак без, със задължително спиране (STOP). Имаше и въртиш, единият изход си с предимство, следващият е равнозначни пътища - съответно, навлизащите дясностоящи.
    Един пример, във Великобритания (Англия е по-точно), в град Кингс Лин King's Lynn - PE30 5SX). При него от 5 навлизащи пътя, на едно място има светофар и на едно място вътре също. На другите места са равнозначни пътища - дясностоящия, в този случай са вътре в кръговото.




    Типично кръгово във Великобритания, с две ленти. Видео.
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

МИНКО ИЛЧЕВ

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!