• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

История на DAF

Започната от НЕКАДЪРЕН ТРАКТОРИСТ, Неделя, 08 Май, 2011, 17:54:37

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

НЕКАДЪРЕН ТРАКТОРИСТ

През 1928 г. Хуберт "Хъб" ван Doorne
основава компанията като Vennootschap Hub ван Doorne на Machinefabriek Commanditaire. Неговата съосновател и инвеститор е Huenges, изпълнителен директор на пивоварната. Ван Doorne са ремонтирали колата на Huenges няколко пъти. Huenges е толкова доволен от работата им, че е предложил да му заеме пари, ако иска да започне собствен бизнес. Hub започва работа в малка работилница на базата на пивоварната. През 1932 г. компанията
, променя името си на Ван Doorne на Aanhangwagen Fabriek (Van Doorne на Трейлър
фабрика), се съкращава до DAF. Huenges напуска компанията през 1936 г. и компанията DAF сега е изцяло в ръцете на братята Ван Doorne.

След Втората световна война
, луксозни автомобили и камиони са били много оскъдни. Това означава голяма възможност за DAF. През 1949 г. компанията започва да прави камиони
, ремаркета и автобуси
, променя на името си на Ван Doorne на Automobiel Fabriek (Van Doorne на автомобилен завод). Първият модел е камион DAF A30
.

През зимата на 1954 Hub ван Doorne има идея да се използва ремъчна предавка
, точно както много от машините в завод, които са били с коланно задвижване, за подобряване на пътните превозни средства. През 1955 DAF създава първите си проекти.
През февруари 1958 година DAF демонстрираконцепция за малък четириместен автомобил  в холандското издание на AutoRAI
Реакцията на публиката бе много положителен и 4000 коли са били поръчани. През 1959 DAF започна продажба на първия автомобил в света с постоянно променлива трансмисия
, малкият четириместен автомобил DAF 600
. Това е първата от серия модели, които да бъдат освободени през следващите години, включително DAF 33
, DAF 44
, DAF 55
и DAF 66
, като всички използват иновативни Variomatic
на преносни системи.

През 1967 DAF открива нов завод в Роден
за производството на автомобили. В 44 е първият модел ,който се произвежда там.

През 1972 г. International Harvester
на Chicago, IL купува 33% от акциите на DAF (холандското правителство стопаниства 25%, а Ван Doorne семейство притежава  останалите 42%), формира се акционерно дружество . Това споразумение е продължило до 1981 година.


През 1987 г. DAF Trucks Leyland се слива с Rover Group
и се  разпространява от холандската фондова борса, като DAF NV. Новата компания се търгуват като Leyland DAF
в Обединеното кралство
, и като DAF другаде.

DAF 95 серия е въведена през 1988 г., с което DAF  има първия си ,,Камион на годината "
. В него са включени един 12 литра I6 ATi (за напреднали във времето инжекция) двигател 310 350 360 400 и 430 к.с. резултати, заедно с ZF 16 обхват на скоростта промяна / сплитер скоростна кутия. Основната конструкция на кабината остава в производството и до днес, в последно време като 95XF и сега XF105, въпреки че и двете  са "развитието" на оригиналния 95 са напълно различни машини . Други превозни средства в обхвата DAF са се отнасяли до наследени от камиони Leyland 7.5т 45 (Roadrunner), на кабината на които е бил използван при 18 тона бруто 55, също като военна спец. 4x4. В 65, 75 и 85 всички са използвали същите кабини. А краткотраен модел е 1990-93 DAF 80, които се използвали от T45 кабината Roadtrain придобита от Leyland , снабдени със собствен двигател, 330 Daf на ATi.

DAF автобуси е разделена на разстояние  през 1990 г.
.

След затруднения на британския пазар, DAF NV фалира през 1993 година. Новата компания, DAF Trucks, се появява в Холандия, в резултат на  на изкупуване на Leyland Камиони и LDV(микробуси) в Обединеното кралство

През 1996 г. PACCAR
придобива DAF Trucks. Интересното е,че  DAF Trucks и Leyland Камион се събират отново през 1998 г., когато PACCAR
придобива Leyland Trucks.



Първата кола на DAF


Историята не е много точна,но в общи линии е такава

НЕКАДЪРЕН ТРАКТОРИСТ


Trucker_Boy

Още малко и от мен :
1958- година DAF произвеждат и продават над 4000 коли с марката AutoRAI. През 1959-а година DAF произвежда първата в света кола с автоматична скоростна кутия и пълен синхронизатор. Година по-късно е създадена и първата VARIO-Matic система на трансмисията.
1967- година DAF открива в град Роден, Холандия, нов завод за производство на автомобили. Там се произвежда сериино моделът 44
1972-година сегашният производител на комбайни CASE IH ( тогава само IH International Harvester ) купува 33% от акциите на DAF. През 1975-а година DAF продава изцяло подразделението си за производство на автомобили на шведската компания VOLVO cars.
1987-DAF се слива с DAF Leyland Trucks , част от Роувър Груп 9 ( ROVER ).
1993 - година DAF банкрутира, след което е купена от PACCAR през 1996-а година и до днес носи името DAF Trucks NV
В момента DAF има търговски представителства в 41 държави в Света, като сервизните центрове работят 24 часа в денонощието


www.sbps.eu
Сдружение на Българските Професионални Шофьори

Trucker_Boy

www.sbps.eu
Сдружение на Българските Професионални Шофьори

НЕКАДЪРЕН ТРАКТОРИСТ

#2
Oфициален клуб -http://www.dafclub.nl/
Официален сайт-http://www.daf.com/EN/Pages/Homepage-DAF-Trucks-NV.aspx





Trucker_Boy

Интересни снимки за частите на някои модели.
www.sbps.eu
Сдружение на Българските Професионални Шофьори

Trucker_Boy

Първите и последните модели от DAF:
www.sbps.eu
Сдружение на Българските Професионални Шофьори

Trucker_Boy

Благодаря на Админа.
www.sbps.eu
Сдружение на Българските Професионални Шофьори

admin

И аз благодаря за снимките, особено третата е невероятна.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

Trucker_Boy

www.sbps.eu
Сдружение на Българските Професионални Шофьори

Trucker_Boy

www.sbps.eu
Сдружение на Българските Професионални Шофьори

Trucker_Boy

www.sbps.eu
Сдружение на Българските Професионални Шофьори

loshdancho

Първият комфортен камион, с всички екстри, които са новост за времето си, а след това стандарт.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

loshdancho

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.