• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Новият DAF LF 55.300

Започната от Trucker_Boy, Понеделник, 31 Октомври, 2011, 14:04:26

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Trucker_Boy



Серията LF на DAF стартира от 7,5 тона, но горната є граница се простира чак до 21 тона допустима обща маса. Наскоро през България премина цяла кавалкада от специално ,,наточени" DAF-ове, сред които се отличаваше и един яркожълт 18,6-тонен LF 55.300, оборудван с мощен двигател Cummins и автоматизирана предавателна кутия ZF. Предложението да го тестваме беше твърде привлекателно, за да си позволим да го пропуснем



DAF LF 55.300 е най-големият представител на най-ниско позиционираната гама на производителя от Айндховен. Конструкцията му е максимално олекотена, като се започне от компактната кабина (Day Cab с ширина 2130 мм)
и се стигне до 340-литровия алуминиев резервоар. Шасито на LF има претенциите да бъде най-лекото на пазара благодарение на оптимизираната конструкция на 26-сантиметровите странични греди с дебелина 6 мм и допълнителни усилващи елементи от вътрешната страна на рамата.Дългото междуосие (5,3 м) и голе­мият заден надвес (2,4 м) правят възможно монтирането на високообемни надстройки, както и безпроблемната инсталация на допълнителни възли и агрегати отдолу (резервно колело, 70-литров резервоар за AdBlue, голяма багажна кутия, блок за управление на падащия борд и т.н.). В съответствие с огромното товарно пространство параболичните ресори на двата моста са оразмерени подобаващо до 7,1 т (отпред) и 11,5 т (отзад).



В комбинация с 6-степенната автоматизирана кутия ZF AS-Tronic този двигател осигурява пъргава реакция на командите с педала на газта и впечатляваща икономичност. Най-силното оръжие на тествания LF 55 обаче се крие в отличния комфорт на целия пакет – кабина, двигател, трансмисия.Пневматично окачване на шофьорската седалка с регулируема лумбална опора, електрически прозорци, климатик, радио/CD, чудесна ергономия на уредите за управление, неограничена видимост във всички направления (+ електрически управляеми и отопляеми странични огледала) – точно така би трябвало да изглежда един 19-тонен камион. Добавете няколко симпатични екстри като велурена тапицерия и система за подгряване на седалката и ще получите синтезиран образ на мечтата на регионалния превозвач.Разполагайки с толкова солидна база за извършване на транспортната си дейност, потенциалните клиенти на DAF най-вероятно ще държат и на представителния външен вид на своя основен работен инструмент. LF няма да ги разочарова със стилния си дизайн и с ефектния си жълт цвят (Citrus Yellow), който напоследък се превърна в запазена марка на холандския производител.





Ако от всичко казано дотук ви се струва, че нивото на LF е толкова високо, че е почти недостижимо, имате право, но само донякъде. Едва ли MAN TGL или Mercedes Atego например са по-евтини. Въпросът не е кой от тях е по-добър, а дали въобще има модел в този клас, чиято цена да е по джоба на българския превозвач.
Независимо от обезкуражаващо ниските продажби на средно тежки товарни автомобили у нас българският дилър на DAF – фирма ЮБН Ауто, очаква повишаване на търсенето на LF през следващите няколко години. Предвид доказаната способност на вносителя да оказва влияние върху търсенето там, където това е целесъобразно към момента (засега това са влекачите от серията XF), аз лично с удоволствие бих загърбил песимизма си и бих се доверил на тази оптимистична прогноза.






Източник: www.kamioni.bg
www.sbps.eu
Сдружение на Българските Професионални Шофьори

Trucker_Boy

www.sbps.eu
Сдружение на Българските Професионални Шофьори