• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Парен камион

Започната от avto_vanko, Четвъртък, 18 Април, 2013, 18:19:54

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

avto_vanko

http://fakti.bg/technozone/64283-zabraveniat-paren-dinozavar-ot-sibir

Липсва главна буква в заглавието!

avto_vanko


ИванТ

Благодаря за информацията. Никога дори не съм предполагал, че съществува подобно превозно средство. Интересно как ще бъде измерван разходът на гориво - кубически метра/моточас?
Цитат на: начинаещ - Четвъртък, 14 Януари, 2016, 07:17:13
Извода според мен е никой шеф нема интерес от по голема заплата и командировъчни не защото ще е на загуба,както твърди HORNET,а защото си оставя опцията да може да те обладае във всеки един момент!!

ИванТ

Цитат на: начинаещ - Четвъртък, 14 Януари, 2016, 07:17:13
Извода според мен е никой шеф нема интерес от по голема заплата и командировъчни не защото ще е на загуба,както твърди HORNET,а защото си оставя опцията да може да те обладае във всеки един момент!!

МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: ИванТ - Четвъртък, 18 Април, 2013, 20:20:00
Благодаря за информацията. Никога дори не съм предполагал, че съществува подобно превозно средство. Интересно как ще бъде измерван разходът на гориво - кубически метра/моточас?

     Добре че колегата го коментира, та да се позагледам. Както съм споменавал и преди, нормално е да изразяваш мнение в публикациите. Линка какво изразява? Не знам!

     Парните двигатели предполагам, се контролират от "Световната Петролна мафия". Преди си правих изчисления, с колко дърва мога да мина с кола разстоянието Плевен - София. Около 20 килограма сухи дърва. В един кубически метър има около 500 кг. И излиза, че пътя в едната посока е 3-4 лева. Има разлика!

     П.П. Надявам се, колегата  dimich87, да е съгласен този път!
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

dino412

Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Четвъртък, 18 Април, 2013, 23:46:32
     Добре че колегата го коментира, та да се позагледам. Както съм споменавал и преди, нормално е да изразяваш мнение в публикациите. Линка какво изразява? Не знам!

     Парните двигатели предполагам, се контролират от "Световната Петролна мафия". Преди си правих изчисления, с колко дърва мога да мина с кола разстоянието Плевен - София. Около 20 килограма сухи дърва. В един кубически метър има около 500 кг. И излиза, че пътя в едната посока е 3-4 лева. Има разлика!

     П.П. Надявам се, колегата  dimich87, да е съгласен този път!

Не се контролират и не е нужно.Ами представи си сутрин се събуждаш и решаваш да отидеш някъде с колата.С ДВГ просто завърташ ключа и тръгваш.С парния двигател първо  носиш дърва после разпалваш котела чакаш да заври водата да вдигне бойлера налягане и тогава ако не Ти е минал мерака тръгваш. ;D ;D ;D
Шофьор не се става шофьор се ражда. Колкото и да имаш желание не идва ли Ти отвътре не става...
Най-слабото място в софтуера на всички системи за безопасност на МПС-тата си остава софтуера на задкормилното устройство.

loshdancho

Отделно през 20км. спираш да наливаш вода.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

rider777

Абе прочетох статията, но ми се струва, че това е камион с Газ Генератор а не с пара.
Никога не съм обичал и толерирал тъпанарите, мързеливците, завистливците, злобарите и ,,,,,,,,,,,,
Колкото по-нависоко се реем, толкова по-дребни изглеждаме на онези, които не могат да летят.
Най-добрият учител в живота е опитът. Вярно, взима скъпо, но обяснява разбираемо ,,,,,,,,,,,,

dino412

Цитат на: rider777 - Сряда, 01 Май, 2013, 19:15:39
Абе прочетох статията, но ми се струва, че това е камион с Газ Генератор а не с пара.

Щом има вода си е парен двигател.Газгенератора е съвсем друга система.Газгенераторите също са били много популярни през и след втората световна война.На времето стари СОАТ-аджий са Ми разказвали за тия двигатели.Това е било нещо като днешните газови уредби само че газта се е произвеждала на място от изгарянето по специален начин на известно количество дърва.След това получения газ минава през радиатор да се охлади и филтри за пречистване.Общо казано бая сложна не ефективна и тежка система.
Шофьор не се става шофьор се ражда. Колкото и да имаш желание не идва ли Ти отвътре не става...
Най-слабото място в софтуера на всички системи за безопасност на МПС-тата си остава софтуера на задкормилното устройство.

dimich87

Не е необходимо да се долива вода понеже се прави затворен цикъл. Работилата пара се връща отново в котела под формата на вода. Тя има определена температура с което не се налага да се изразходва топлина за подгряване на студена вода.

П.П. Водата е най-топлоемкото течно вещество, за това се използва предимно вода. Единствения и проблем е че замръзва при 0 градуса и кипи при 100 градуса. Наскоро четох за зареждане на охладителните системи само с вода при ваккум при което водата замръзва при отрицателни температури. Като се повиши температурата се увеличава налягането и в работния режим са няколко атмосфери.

dino412

Цитат на: dimich87 - Петък, 03 Май, 2013, 13:47:00
Не е необходимо да се долива вода понеже се прави затворен цикъл. Работилата пара се връща отново в котела под формата на вода. Тя има определена температура с което не се налага да се изразходва топлина за подгряване на студена вода.


Много Ми е интересно как в котела с парата под налягане(което не е никак малко) ще вкараш охладената вода?Помпата която ще го направи все Ми се струва че ще отнеме толкова мощтност от двигателя че кпд-то ще Му спадне драстично.

Цитат на: dimich87 - Петък, 03 Май, 2013, 13:47:00

П.П. Водата е най-топлоемкото течно вещество, за това се използва предимно вода. Единствения и проблем е че замръзва при 0 градуса и кипи при 100 градуса. Наскоро четох за зареждане на охладителните системи само с вода при ваккум при което водата замръзва при отрицателни температури. Като се повиши температурата се увеличава налягането и в работния режим са няколко атмосфери.

За тоя тип охладителни системи с вода нямам информация. Но отдавна на Кенворд двигателите им се охлаждат под налягане.До колкото имам спомен налягането в охладителната система беше към 4-4.5ат.
Шофьор не се става шофьор се ражда. Колкото и да имаш желание не идва ли Ти отвътре не става...
Най-слабото място в софтуера на всички системи за безопасност на МПС-тата си остава софтуера на задкормилното устройство.

dimich87

Електроцентралите на същия принцип работят. Не се изхвърля карата в атмосферата а се връща обратно в котела. Вкарването става със стъпков мотор и не представлява голяма сложност и не изизсква голяма мощност. А за да се загрее 1л вода с 1 градус са необходими 4KJ топлина. Само за загряване на вода от 20 градуса до 100 са необходими 320KJ/l, ако се върне водата на 80 градуса се реализира икономията.

rider777

 ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D Някой е внимавал в час по Термодинамика.
Никога не съм обичал и толерирал тъпанарите, мързеливците, завистливците, злобарите и ,,,,,,,,,,,,
Колкото по-нависоко се реем, толкова по-дребни изглеждаме на онези, които не могат да летят.
Най-добрият учител в живота е опитът. Вярно, взима скъпо, но обяснява разбираемо ,,,,,,,,,,,,

dino412

Цитат на: dimich87 - Събота, 04 Май, 2013, 21:06:13
Електроцентралите на същия принцип работят. Не се изхвърля карата в атмосферата а се връща обратно в котела. Вкарването става със стъпков мотор и не представлява голяма сложност и не изизсква голяма мощност. А за да се загрее 1л вода с 1 градус са необходими 4KJ топлина. Само за загряване на вода от 20 градуса до 100 са необходими 320KJ/l, ако се върне водата на 80 градуса се реализира икономията.

Ами то за това човек трябва да пита.Тия неща не Съм се интересувал до сега как стават.Дано и поста Ми е прозвучал като любопитство което си е и така.От Мен имаш един + че научих нещо интересно.
Шофьор не се става шофьор се ражда. Колкото и да имаш желание не идва ли Ти отвътре не става...
Най-слабото място в софтуера на всички системи за безопасност на МПС-тата си остава софтуера на задкормилното устройство.

Васисуалий_Лоханкин

#12
Американската компания Stanley доколкото знам е произвеждала парни автомобили(леки) даже към двайсете години, когато вече двигателят с вътрешно горене широко навлязъл.Един път гледах по телевизията за колекцията на Джей Лено, който има такива возила.Той каза,че някои развивали до 150 km/h.



Коригиран Ютуб линк!

Васисуалий_Лоханкин

#12