• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Две по-дълги композиции заменят три традиционни

Започната от Trucker_Boy, Понеделник, 20 Юни, 2011, 23:43:37

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Trucker_Boy

Три товарни композиции могат да бъдат заменени от две, ако традиционните 18,75-метрови комбинирани товарни автомобили бъдат изместени от 25,25-метровите модулни машини. Задръстването по пътищата ще намалее, а вредните емисии за транспортиран тон ще бъдат драстично съкратени. Днес все повече страни откриват предимствата на дългите автомобилни композиции.



Дебатът относно дългите композиции започна,  когато Швеция и Финландия се присъединиха към ЕС през 1995 г. Такива композиции се използват в Швеция още от шейсетте години на миналия век, докато Финландия разрешаваше композиции с дължина до 22 метра. Беше немислимо така внезапно да бъдат забранени.Решението беше EMS (Европейска модулна система), въведена в ЕС през 1996 г., която позволяваше стандартизирани товарни надстройки да се прикачват към влекач в различни комбинации. По този начин максималната дължина на товарните автомобили в Швеция и Финландия беше увеличена на 25,25 метра, докато в останалата част на Европа си оставаше с ограничение до 18,75 метра. Новата дължина беше избрана така, че да отговаря на използваните в железопътния и морския транспорт размери, което улесняваше мултимодалния превоз по суша и море.Много страни обаче смятаха, че общата дължина и тегло правят тези товарни автомобили опасни, че те ще разрушат пътната настилка и ще отнемат от товаропотока на железниците и вътрешните водни пътища.



,,Две анкети сред 1000 водачи на автомобили показват доста положителното отношение към дългите композиции. Много от хората споделят, че дори не намират разлика между 25,25-метровите и традиционните по-къси композиции," разказва Мартин Салет, старши политически консултант в холандското министерство на инфраструктурата и околната среда.
Засега дългите EMS композиции ще бъдат ангажирани само за вътрешни превози, но холандците се надяват, че Германия и Белгия също ще разрешат тяхното използване. В рамките на следващите десетина години вероятно няма да започне по-масова употреба на 25,25-метровите композиции в Европа.


www.sbps.eu
Сдружение на Българските Професионални Шофьори

Trucker_Boy

www.sbps.eu
Сдружение на Българските Професионални Шофьори

SOLAR

В Дания също е разрешено 25,25 м. Дори на truck - паркинга в Koge  има обозначено място за тях.

ЛЕКИ ПЪТИщА !

SOLAR


МИНКО ИЛЧЕВ

     Да не стане. Колкото ти е по-голям камиона, толкова повече, те карат да работиш и толкова по-малко, ти плащат.
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

Trucker_Boy

www.sbps.eu
Сдружение на Българските Професионални Шофьори

Trucker_Boy

www.sbps.eu
Сдружение на Българските Професионални Шофьори