• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Въпроси относно категория B+E

Започната от LuckyNumber7, Петък, 12 Февруари, 2021, 23:26:11

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

LuckyNumber7

Здравейте, имам два въпроса:

При липса на данни в БГ талона за О.1 означава ли това, че не мога да дърпам нищо ЛЕГАЛНО?

Ако имам автомобил с маса 2000кг, който може да тегли 2000кг, мога ли да тегля платформа с максимална маса 2700кг, но натоварена до 2000кг отново Легално?

Въпросите ми важат за България основно, понеже в чужбина обикновено няма място за тълкуване.

Благодаря предварително!

LuckyNumber7


МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: LuckyNumber7 - Петък, 12 Февруари, 2021, 23:26:11
Здравейте, имам два въпроса:

При липса на данни в БГ талона за О.1 означава ли това, че не мога да дърпам нищо ЛЕГАЛНО?

Ако имам автомобил с маса 2000кг, който може да тегли 2000кг, мога ли да тегля платформа с максимална маса 2700кг, но натоварена до 2000кг отново Легално?

Въпросите ми важат за България основно, понеже в чужбина обикновено няма място за тълкуване.

Благодаря предварително!

    Като видях първо за "О.1" помислих, че имаш предвид ремарке тип О.1 - без спирачки, но после видях, че ясно си написал в графа О.1 на талона - техническа допустима маса на ремарке със спирачки. Вероятно и графа F.3 е празна - допустима максимална маса на състав?! Тези графи липсват на повечето автомобили, струва ми се само, ако са с фабричен теглич се попълват. За чужбина струва ми се може да е голям проблем, но не те вълнува. Мисля че можеш да заявиш вписване и само срещу 20 лв и подмяна на талоните.

    Според табелката можеш да теглиш ремарке до 2 100 килограма. Малко ми е странно, обикновено при тази маса на колата са 1 500 - 1 600 килограма, но явно е така. При спорове какво ремарке може да се тегли с категория "В" много често се споменава, че ремаркето не може да превишава масата на теглещото. И наистина така пише в Правилник за прилагане на Закона за движението по пътищата:
    Глава четвърта.
КАТЕГОРИИ МОТОРНИ ПРЕВОЗНИ СРЕДСТВА

Чл. 21. Моторните превозни средства се делят на следните категории, означени с
латински букви:

3. категория. В - автомобили, чиято максимално допустима маса не надвишава 3500 кг и броят на местата за сядане, без мястото на водача, не превишава 8; към тях може да се прикачва ремарке с максимално допустима маса не повече от 750 кг; максимално допустимата маса на ремаркето не може да надвишава масата без товар на теглещото превозно средство;

    Да се обърне внимание, става на въпрос за категория МПС, не шофьорска категория, макар че има много голямо съвпадение.
    Това горното не се отнася за теб.

6. категория В + Е - състав от пътни превозни средства с теглещо моторно превозно
средство от категория В и ремарке, когато:
а) максимално допустимата маса на ремаркето надвишава 750 кг;
б) максимално допустимата маса на ремаркето надвишава масата без товар на теглещото превозно средство;

    Състав от Полски Фият или Трабант и ремарке 750 килограма са категория В + Е. Състав автомобил 2 105 килограма и ремарке 2 700 килограма са тип В + Е и се управляват с категория "ВЕ". Единственото което виждам като нередност е по-голямата допустима маса на ремаркето. Ако съставът беше до 4 250 килограма дори може да се управлява с категория "В".
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

МИНКО ИЛЧЕВ

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

LuckyNumber7

Ако заявя вписване на данни, то тогава мога да дам информация само за F3, понеже нямам друга. Makaр че това е достатъчно, за да не се заяждат органите на реда.

Това, което съм забелязал през годините, е че в немските талони винаги има данни за ремарке без и със спирачки, също и F3.
Koлата, с която искам да тегля, е от Англия и съответно няма никаква полезна информация в талона.

МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: LuckyNumber7 - Неделя, 14 Февруари, 2021, 16:03:04
Ако заявя вписване на данни, то тогава мога да дам информация само за F3, понеже нямам друга. Makaр че това е достатъчно, за да не се заяждат органите на реда.

Това, което съм забелязал през годините, е че в немските талони винаги има данни за ремарке без и със спирачки, също и F3.
Koлата, с която искам да тегля, е от Англия и съответно няма никаква полезна информация в талона.

     Не само у нас не са напълно оправени нещата. В немските талони обикновено няма и еврокатегорията, почти винаги я има в швейцарските талони и я вписват при специално настояване. А в данъчното има значение. Чувал съм, че около 200 лв излиза категоризирането, в случай че я няма в стария талон. А е би могло да се създаде база данни и поне при нова регистрация или само с цена на талон (20 лв) да се вписват.
     За допустима маса на състав и ремарке със/без спирачки е същото. Струва ми се, че с документи за теглич със сертификат най е сигурно вписване на данните за ремарке.
     Цялата система оправдава служители във веригата които формално поставят подпис и/или печат.
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

LuckyNumber7

За съжаление документи за теглича нямам, даже табелката с информация не е в добро състояние. След като се разрових за моя и сходни модели теглич, разбрах че мога да тегля спокойно 2тона.
Това ме устройва за сега.

LuckyNumber7