• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Разход на гориво

Започната от admin, Събота, 18 Декември, 2010, 11:50:33

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

imter

По скоро може би ще си в икономичния вариант ;)

imter


Joro

#46
Мерси колега, за инфото.

Joro

#46

ra4ekra4e

Истината е че продават топла нафта когато зареждате забележете: . Маркуча е топъл , след като съм фулирал не работещия резервоар минават 2-3 часа и горивото спада с 5-6 сантиметра тва ще рече на 500литра 30-35 по-малко. Хората си гледат интереса слагат нагреватели и готово ... мнението не е само мое
Не търси пътя!Отиди там, където го няма и остави следа.....

admin

Има логика в това, което си написал. Обаче пък възниква въпроса, как става затоплянето на тази нафта? Все пак говорим за резервоари с обем десетки хиляди литри гориво. Което от своя страна не е никак лесно да бъде затоплено до температура, която ще увеличи обема му. А пък за бензина си е направо опасно да бъде затоплян. Той е и по-летлив и е възможно да има загуби и от изпарението.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

ra4ekra4e

Колега това е факт , на безмитната на влизане от Турция за България . Изглежда тока изразходван за затопляне си струва разходите , иначе кво има да се затопли ? И не е нужно да заври за да се разшири .
Не търси пътя!Отиди там, където го няма и остави следа.....

admin

Цитат на: ra4ekra4e - Петък, 03 Юни, 2011, 14:04:40
Колега това е факт , на безмитната на влизане от Турция за България . Изглежда тока изразходван за затопляне си струва разходите , иначе кво има да се затопли ? И не е нужно да заври за да се разшири .

Не споря, само размишлявам относно изобретателността на отделни икономически субекти. :) Иначе си прав, може даже и да не се плаща този ток. А може и сметките да показват, че дори и да се плати, пак ще са на "далавера". Или с други думи, далаверата като национален спорт в Република България. Доста широка тема за размисъл!
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

ra4ekra4e

Тази далавера я правят турците , и на моя шеф не му се вярва но аз съм сигурен особенно зимата разликата е голяма. Иначе за България нямам такава информация. А нощо чудно ако някой прочете да започне и у нас  ;)
Не търси пътя!Отиди там, където го няма и остави следа.....

НЕКАДЪРЕН ТРАКТОРИСТ

#52
 :) :) :)Пичове едвам се сдържам да не падна от смех,ма честно има едно нагреване ,но то си е абсолютно безплатно  :) :) :) иначе съветвам колегите купете си бързовари ,зареждате 100 кила бъцкате бързоваро и резервоара е фул. :) :) :) :)

Аз тръгвам за бързоварче ,тъй че чао.


Корекцийка: Бързоварите свършили.Колега споменаваш ,че някъде си на 100% сигурен,че греели нафтата та да те питам да не е мазут ,а не нафта  ;) ко зареждаш там знаеш ли ?

МИНКО ИЛЧЕВ

#53
Цитат на: ra4ekra4e - Петък, 03 Юни, 2011, 13:26:21
Истината е че продават топла нафта когато зареждате забележете: . Маркуча е топъл , след като съм фулирал не работещия резервоар минават 2-3 часа и горивото спада с 5-6 сантиметра тва ще рече на 500литра 30-35 по-малко. Хората си гледат интереса слагат нагреватели и готово ... мнението не е само мое


Това, за топлинното разширение е безспорно. Чувал съм, цистерна с гориво, при напълнена студена, можеш да отмахнеш няколко туби и нивото да остане същото. При затопляне от 20 градуса, разширението е от порядъка на 1 до 2 %, в зависимост от веществото. На 30'000 литра, 1% е 300 литра, за бензина сравнение с нафтата, мисля е по-висок. Доколкото знам при цистерните, това вече се отчита. Ще разгледаме примера от колегата a4ekra4e, коефициента на топлинно разширение на нафтата е 0.000828 за градус. Или за например, 20 градуса повишение, първоначалното количество по 1.01656, следователно 500х1.01656=508 литра. По мои наблюдение, при резервоар от 300 литра и налични 150, 200 литра. В зависимост от това дали зареждаш, на студено или след продължителна работа, 15-16 часа. Разликата е най-много 3 литра, съответно за 500 литра е 9-10 литра. За да бъде 30-35 литра, би следвало да е поне 80 градуса затоплено. В случая, пресметнах дали е изгодно затоплянето на нафтата. В по-горния пример, за 500 литра, затопляне с 20 градуса, получаваме 8 литра повече. Енергията необходима за затоплянето е 5-6 кВтч, което по български цени е по-малко от лев. В Турция, цената лятото беше над 3,50 лв/литър. Така, че влагаш 1 лев, печелиш близо 30. Затоплянето може да се направи, проточно (има такива бойлери), на момента, може би 20-30 кВт нагревател, не е нужно да се топли, целия резервоар на бензиностанцията.



Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

НЕКАДЪРЕН ТРАКТОРИСТ

М да виждам мотивирал си се със сметки пред фактите трябва да млъкна,но да ти мъцне и моя милост баце и ние сме карали цистерни и сме наясно,че нафтицата се разширява при жеги и според това от къде я товариш стават чудеса,но да те питам нещо първо кой пожарникар,ще ти даде право да я грееш ?Второ колко я грееш лятото си е жега към 40-50 градуса долу в цистерните да е 14-25 ти трее да я държиш все кипнала та да си на далавера?Трето как разбрахте,че некой ви грее нафталино,термометър ли му ръгахте  :) :) :) :)?Четвърто ако требва да я греете цела нощ оти напливо на зареждащи ви е на минимум тва че ви е разход.
ПЕТО И НАЙ-ВАЖНО-Колко и да са ви я кипнали нафтата,купете си дръгел с южно изложение на резервоара и ,че сте на далавера.
Дай и други сметки кефиш ме с елката.Предлагам на всички за да спестите от това,че са ви изработили с врела нафта,зимно време да си правите паузите над цистерните на бензиностанцийте без да палите вебастото  ;) тия,че ви сгреят.
;) ;) ;) ;) :) :) :) :) :) :)Варена нафта -евала на изобретатела,тоя че стане милиардер.

ВНИМАНИЕ-Когато зареждате,не пипайте горивото ,че има опасност от опарване или изгарания (особенно през летния сезон)

ET VIT-93


НЕКАДЪРЕН ТРАКТОРИСТ

Писал си за проточнио бойлер сори изпощил съм,а след брояча на помпата охладител предлага ли се ?Така хем,че продадеш поече от нагреване и поече след като я пак свиеш и резервоара му от 500 кила сбере 600,а помисли са и за охладитела. ;) Иновативно е.

ET VIT-93


admin

Цитат на: ET VIT-93 - Петък, 03 Юни, 2011, 23:23:24
:o ;) ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Харесвам хората, които се смеят, но не е лошо да ни спестиш всичките тези усмивки. И една да сложиш, пак ще те разберем!
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

НЕКАДЪРЕН ТРАКТОРИСТ

Момци а да ви питам обратната нафта е нагрета повече от таз у резервоара ви от което следва,че колко повече карате толко по малко почва да гори дръгела.
Извода нарушавайте бре.........че почне да арчи по 10/100 ;)

НЕКАДЪРЕН ТРАКТОРИСТ