• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Професионална компетентност

Започната от admin, Понеделник, 29 Ноември, 2010, 16:23:15

« назад - напред »

0 Потребители и 4 гости преглеждат тази тема.

bo4a

колега става въпрос за съвсем друго нещо, новото е, че сега се кара курс за професионална квалификация, което значи, че знаеш всички новости в закона за движение по пътищата

bo4a


Trucker_Boy

Баща ми има същото талонче и пак се наложи да кара курса.
За съжаление ако почнеш като тираджия да го изкараш защото унгарците задължително го искат при всяка проверка.
Успех :)
www.sbps.eu
Сдружение на Българските Професионални Шофьори

Trucker_Boy

www.sbps.eu
Сдружение на Българските Професионални Шофьори

loshdancho

Направо ми развалихте настроението...Тцък,тцък
На времето пътувах 5год. сега скоро бях до Унгария и Австия  на два  пъти и като знам  с колко нарушения(часове ,скорост ,попълване на 3 имена ,работен ден,почивки , сини габарити( австрийският полицай  ме изчака да ги сваля за да не ме глоби КУЛТУРЕН И ВЕЖЛИВ) ) съм се върнал  ми се отървах  без глоби и бакшиши ,че направо не ми се тръгва на никъде вече.  То този курс за професионална квалификация маи е едно голямо переодично плащане ми се струва май. Ние не сме Германия и всеки го интересува  само да се плати и  да  си вземе тапията така ,че усвояването на знания е равно на нула.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

bo4a

Ми държавата като няма икономика от която да печели измисля какви ли не курсове и разрешителни за да прибира парички на бат Бойко за магистралите

admin

Цитат на: bo4a - Неделя, 27 Март, 2011, 09:01:32
Ми държавата като няма икономика от която да печели измисля какви ли не курсове и разрешителни за да прибира парички на бат Бойко за магистралите

Той докато ги направи магистралите, в другите държави ще започнат да правят транспорт с летящи чинии. :)
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

bo4a

Цитат на: admin - Неделя, 27 Март, 2011, 09:05:18
Цитат на: bo4a - Неделя, 27 Март, 2011, 09:01:32
Ми държавата като няма икономика от която да печели измисля какви ли не курсове и разрешителни за да прибира парички на бат Бойко за магистралите

Той докато ги направи магистралите, в другите държави ще започнат да правят транспорт с летящи чинии. :)
ееее той ще си ги ползва, и ще се хвали колко са хубави, евтини и бързо построени

р...

Мисля,че това е написано на обикновен и разбираем език-дано ви е полезно
http://www.rosen85.com/index.php?ul=9
Винаги има изход

admin

Не зная защо умишлено са пропуснати сроковете за периодично обучение. Иначе информацията е полезна, но по-нагоре в темата съм поставил самата наредба и в нея пише всичко.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

bo4a

е добре де аз като съм изкарал С 98г., а пък Е 2001 кога трябва да се карам курса

admin

С риск да се повторя, ето ти отново информацията.

Има си график за тази професионална компетентност и в момента е задължителен този документ за водачите, придобили правоспособност от категория С и С+Е до 1970 година.

§ 1. Изискването за начална квалификация се прилага:
1. за водачите, придобили правоспособност за управление на моторно превозно средство от подкатегории D1, D1+E и категории D или D+E след 10 септември 2008 г.;
2. за водачите, придобили правоспособност за управление на моторно превозно средство от подкатегории C1, C1+E и категории C или C+E след 10 септември 2009 г.
§ 2. (1) Водачите, придобили правоспособност за управление на моторно превозно средство от подкатегории D1, D1+E и категории D или D+E преди 10 септември 2008 г., подлежат на периодично обучение.
(2) Водачите, придобили правоспособност за управление на моторно превозно средство от C1, C1+E и категории C или C+E преди 10 септември 2009 г., подлежат на периодично обучение.
(3) Водачите по ал. 1, придобили правоспособност за управление на моторно превозно средство:
1. преди 31 декември 1970 г., преминават първия курс на периодично обучение до 31 декември 2009 г.
2. от 1 януари 1971 г. до 31 декември 1980 г., преминават първия курс на периодично обучение до 31 декември 2010 г.
3. от 1 януари 1981 г. до 31 декември 1990 г., преминават първия курс на периодично обучение до 31 декември 2011 г.
4. от 1 януари 1991 г. до 31 декември 2000 г., преминават първия курс на периодично обучение до 31 декември 2012 г.
5. от 1 януари 2001 г. до 10 септември 2008 г., преминават първия курс на периодично обучение до 10 септември 2013 г.
(4) Водачите по ал. 2, придобили правоспособност за управление на моторно превозно средство:
1. преди 31 декември 1970 г., преминават първия курс на периодично обучение до 31 декември 2010 г.
2. от 1 януари 1971 г. до 31 декември 1980 г., преминават първия курс на периодично обучение до 31 декември 2011 г.
3. от 1 януари 1981 г. до 31 декември 1990 г., преминават първия курс на периодично обучение до 31 декември 2012 г.
4. от 1 януари 1991 г. до 31 декември 2000 г., преминават първия курс на периодично обучение до 31 декември 2013 г.
5. от 1 януари 2001 г. до 10 септември 2009 г., преминават първия курс на периодично обучение до 10 септември 2014 г.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

bo4a

Цитат на: admin - Понеделник, 11 Април, 2011, 19:24:56
С риск да се повторя, ето ти отново информацията.

Има си график за тази професионална компетентност и в момента е задължителен този документ за водачите, придобили правоспособност от категория С и С+Е до 1970 година.

§ 1. Изискването за начална квалификация се прилага:
1. за водачите, придобили правоспособност за управление на моторно превозно средство от подкатегории D1, D1+E и категории D или D+E след 10 септември 2008 г.;
2. за водачите, придобили правоспособност за управление на моторно превозно средство от подкатегории C1, C1+E и категории C или C+E след 10 септември 2009 г.
§ 2. (1) Водачите, придобили правоспособност за управление на моторно превозно средство от подкатегории D1, D1+E и категории D или D+E преди 10 септември 2008 г., подлежат на периодично обучение.
(2) Водачите, придобили правоспособност за управление на моторно превозно средство от C1, C1+E и категории C или C+E преди 10 септември 2009 г., подлежат на периодично обучение.
(3) Водачите по ал. 1, придобили правоспособност за управление на моторно превозно средство:
1. преди 31 декември 1970 г., преминават първия курс на периодично обучение до 31 декември 2009 г.
2. от 1 януари 1971 г. до 31 декември 1980 г., преминават първия курс на периодично обучение до 31 декември 2010 г.
3. от 1 януари 1981 г. до 31 декември 1990 г., преминават първия курс на периодично обучение до 31 декември 2011 г.
4. от 1 януари 1991 г. до 31 декември 2000 г., преминават първия курс на периодично обучение до 31 декември 2012 г.
5. от 1 януари 2001 г. до 10 септември 2008 г., преминават първия курс на периодично обучение до 10 септември 2013 г.
(4) Водачите по ал. 2, придобили правоспособност за управление на моторно превозно средство:
1. преди 31 декември 1970 г., преминават първия курс на периодично обучение до 31 декември 2010 г.
2. от 1 януари 1971 г. до 31 декември 1980 г., преминават първия курс на периодично обучение до 31 декември 2011 г.
3. от 1 януари 1981 г. до 31 декември 1990 г., преминават първия курс на периодично обучение до 31 декември 2012 г.
4. от 1 януари 1991 г. до 31 декември 2000 г., преминават първия курс на периодично обучение до 31 декември 2013 г.
5. от 1 януари 2001 г. до 10 септември 2009 г., преминават първия курс на периодично обучение до 10 септември 2014 г.
е в коя от двете категории попадам

р...

май в тази
от 1 януари 1991 г. до 31 декември 2000 г., преминават първия курс на периодично обучение до 31 декември 2013 г.
Винаги има изход

CCCP

Здравейте колеги, някой знае ли ако не е дошло време за изкарване на курса за квалификация на водача имат ли право да го изискват органите на реда в някоя европейска държава (Германия да речем)?

admin

Според мен тези срокове са съгласувани с ЕС и не би трябвало да ти изискват документа преди датата, определена в графика.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: НЕКАДЪРЕН ТРАКТОРИСТ - Вторник, 01 Февруари, 2011, 18:21:33
Момци видело се е,че ще требва да се сдобивам и с туй папирче та ако мое ме светнете колко 400лв. струва и къде се провежда .Аз питам за Големо село ,предполагам в AEBTRI Бели брези водат такива курсове,но ако знаете и други места мъцнете дори и да не са за Големо село пак драснете се на някой ще са му от полза.

П.П. Сега ще кажете аман от трактористи-ама лесно ли ми е........ :(

Трактору намери те тва за кой е на зор от такъв род курсове пише у сайто,че важи и за други градове освен Големо село ,само да добавя намерих адреса на сайт за онбашии www.nodis.eu

Причина за редакция: Преместена публикация!
Изкарах в горецитирания сайт на фирмата наскоро курса. Не успях да ида до ДАИ. Квалификация за превоз на товари (С, С+Е) за 250 лв. След седмица Квалификация за превоз на пътници (D, D+E) за още 100 лв. Общо 350 лв. курса и ги пиша на едно картонче. Цената може и да слезе за група май под 200 лв. за първото. Ако първоначално го плати шефа после може и да не удържа ДДС то е поне 30-40 лв. Предлагам повече от 250 лв. не давайте. В Плевен понеже са по тарикати за едното са 400 лв. за двете 600 лв. Ма то моя роден град е специален почти всички които са минавали са глобени за превишаване на скоростта с 13-15 км/ч. Обичат да стоят през нощта 2-3-4 часа на места без ограничение. Като наближа нощно време на 30 км от Плевен слагам темпомата на колата под 100 км/ч иначе няма оправяне. Скоро чух, че направили забележка каране с цели 93 км/ч при разрешени 90.
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

МИНКО ИЛЧЕВ

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!