• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Моторна спирачка на ремаркето

Започната от admin, Петък, 07 Януари, 2011, 12:03:52

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

admin

Цитат на: willy_betz - Петък, 02 Септември, 2011, 21:47:31
Е що не  му каза че е нов модел ремаркето и има моторна?

:D :D :D То имаше и продължение този цирк. В Германия ми каза, че композицията била с 4 оси. А само ремаркето има 3. После се поправи и даде предположение, че осите са 8 и аз направо онемях. Ама нали казват хората, никой не се е родил научен.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

admin

Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

МИНКО ИЛЧЕВ

     В общия случай съм бил на мнение, че каквото и да научиш все е от полза, особено ако ти се дава даром. Например форумите са с такава идея. Когато знаеш нещо как работи вероятно помага в повечето случаи. Често съм изразявал съмнение относно способностите на жените в шофирането. Изкарване на курс, често с женски приоми и да "барабаниш" още преди първото качване, че в никакъв случай жените не отстъпва във всички отношения и за шофьори най-вече на мъжете. Като че ли не е достатъчно? Докато едните са играли с кукли и мечтали за принцове, другите са разглабяли карбуратори, сменяли гуми... И после били равни, че даже отгоре!!!
    Да се имаш за "роден" за шофьор и "да си учил 4 години за "С"" и да, смяташ че спирачният път зависи пропорционално на масата?! Значи мотоциклет с маса 200 килограма, спира от 90 км/ч за 40 метра. Тогава камион с 40 тона и 200 пъти по-голяма маса, би спрял от същата скорост за 8 000 метра (8 км). Или не си вярваш или вярно си много прост да се качиш на ППС спиращо няколко десетки пъти по-дълго разстояние от цял влак?!

    Училите по 4 години за "С", те след средното ли карат бакалавър за шофьор? А май наместо други предмети учат. И едно имат, ама друго нямат?! Та, освен ако не е вариантът с бакалавър за шофьор, няма да мога да се присъединя да "обожествявам" такива "велики" шофьори.

    Да твърдиш, че спирачният път зависи пряко от масата е толкова повече далеч от реалността, отколкото да не знаеш с колко оси е композицията и на кой мост действа забавителят на скоростта, в случая моторна.
    Наистина много по-правилно би било да забавителят да бъде някъде отзад. Например съчленените автобуси с три и повече оси, почти винаги последният мост е двигателен (при група оси с недвигателен с единични гуми е предпоследен обикновено, но е същото) и със забавител на скоростта точно там. Затова при спиране на хлъзгаво със забавител са стабилни, а седловите влекачи с полуремарке правят "ножица" понякога.
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

МИНКО ИЛЧЕВ

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

admin

Хубавото в цялата история е, че въпросното лице така и не започна работа като шофьор на тежкотоварно превозно средство. Имаше някакви опити, но в крайна сметка разумът надделя и си спести проблеми както на себе си, така и на останалите. Или както казват хората, всяко зло, за добро!
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: admin - Неделя, 19 Юни, 2022, 10:10:12
Хубавото в цялата история е, че въпросното лице така и не започна работа като шофьор на тежкотоварно превозно средство.

Преценил си е възможностите и е взел решение. По пътищата се движат неподготвени, неможещи, незнаещи и не особено умни. Но ако човек си знае възможностите и не ги надскача може да се получи.

    Нашите форумни "велики" шофьори обикновено знаят за някакъв регламент относно шофиране и почивки - но не е важен. Правила и закони, за изпита навремето са решили няколко листовки и дори май са виждали Правилника и Закона, ама тези неща са само за курсистите. Понаучили са се да "държат" пътя (4 години са учили). Езици не са необходими: проблем адрес, проблем камион, проблем..., малко мучене, ръце и крака и се разбрахме. Това как работи, онова как... не го барам да не обърка нещо.
    Така, така какво може и умее "великият" шофьор? Сетих се може да се не къпе със седмици, това е необходимо много важно качество. Добре че цели четири години е учил, че още по-смешни въпроси ще задава някой "роден" за шофьор!

Цитат на: admin - Неделя, 19 Юни, 2022, 10:10:12
Имаше някакви опити, но в крайна сметка разумът надделя и си спести проблеми както на себе си, така и на останалите. Или както казват хората, всяко зло, за добро!

    Далеч съм от мисълта, че тези в които не могат да се открият никакви качества и въпреки това самочувствието е до небето биха взели разумно решение. Може да се почете поне малко, дори и на друга тематика. Много биха си казали: иска ми се да попадна в среда където се чете. Уточнявайте къде, защото по арестите и затвора всички четат и да не стане като със Златната акула която изпълнила желанието?!

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

МИНКО ИЛЧЕВ

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!