Форум на българските шофьори
Петък, 05 Юли, 2024, 03:05:24
Добре дошъл/дошла,
Гост
. Моля,
въведи своето потребителско име
или
се регистрирай
.
1 Час
1 Ден
1 Седмица
1 Месец
Завинаги
Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Начало
Обяви
Мрежа
Галерия
Търси
Календар
Членове
Етикети
Вход
Регистрация
Чат
Форум на българските шофьори
>
Дискусии и проблеми
>
Законодателство
>
Каква е идеята?
Страници: [
1
]
Надолу
« назад
напред »
Изпечатай
Автор
Тема: Каква е идеята? (Прочетена 3757 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
Бриги Магнито
Потребител герой
Рейтинг: +1910/-3244
Неактивен
Bulgaria
Публикации: 4813
Теми: 304
Активност
0%
Старши некадърник
Каква е идеята?
«
-:
Петък, 13 Януари, 2012, 17:04:38 »
Отговор
Момци четях си една темичка из форумите за необходимите документи и прочее за започване и практикуването на професията .
Например вадите шоферска книжка и от там се почва,психо -михо,компетентности и сие,а от темата разбрах,че да кажем в една Америка било нужно само шоферска книжка и тест за наркотици,та се чудя каква е идеята законите да са толкоз строги,некви идеи....
Щото на мен ми идва само една,законен рекет на упражняващите тази професия и напълно изкуственно създадени работни места за специалисти и учители провеждащи съответните курсове и изследвания.
Та някой мое ли ме светне ква е идеята на всичко това?
П.П. Безопасност не мое го прием за отговор .
Активен
Форум на българските шофьори
Каква е идеята?
«
-:
Петък, 13 Януари, 2012, 17:04:38 »
Активен
admin
Администратор
Потребител герой
Рейтинг: +2475/-787
Неактивен
Пол:
Bulgaria
Публикации: 7190
Теми: 541
Активност
0.8%
Re:Каква е идеята?
«
Отговор #1
-:
Петък, 13 Януари, 2012, 18:01:41 »
Отговор
Контрол и тормоз на населението. Няма друга причина.
Активен
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!
Форум на българските шофьори
Re:Каква е идеята?
«
Отговор #1 -:
Петък, 13 Януари, 2012, 18:01:41 »
Активен
Mandor
Потребител герой
Рейтинг: +573/-22
Неактивен
Пол:
Bulgaria
Публикации: 740
Теми: 33
Активност
0%
Re:Каква е идеята?
«
Отговор #2
-:
Петък, 13 Януари, 2012, 18:28:33 »
Отговор
Да питам- защо такситата са жълти? Те затова и всички тези бумаги.
Активен
Да пишеш на български с латински букви е все едно да пишеш с лайна по стената - чете се, но не е приятно.
Продавам 405,бензин,на части
На шестия ден Господ видя, че не може да направи всичко и създаде инженерите.
bo4a
Старши потребител
Рейтинг: +54/-5
Неактивен
Пол:
Bulgaria
Публикации: 300
Теми: 63
Активност
0%
Re:Каква е идеята?
«
Отговор #3
-:
Петък, 13 Януари, 2012, 19:32:08 »
Отговор
Е как бе бате, от къде ще напълнят хазната на държава без икономика, трябва да се измислят различни квалификации и курсове за доосъвършенстване на тъпаците които работят/работим/.
Ето ти един очевиден пример с професионалната квалификация: Човека е бил 30 години шофьор, минава по 100 х. км. на година и те тръгнали да го обучават как да упражнява професията, ми той може да защити докторантура. Когато карах психото преди 10-ина год. един преписваше от мен, сега го гледам станал даиаджия и той ще ме проверява дали спазвам законодателството, апък на всичкото отгоре и получава заплата от данъците които аз плащам с една дума аз съм му работодател, а той ме цака. Нещо се увлекох.
Активен
abator
Потребител герой
Рейтинг: +512/-8
Неактивен
Публикации: 811
Теми: 51
Активност
0%
Re:Каква е идеята?
«
Отговор #4
-:
Петък, 13 Януари, 2012, 20:34:48 »
Отговор
Цитат на: admin в Петък, 13 Януари, 2012, 18:01:41
Контрол и тормоз на населението. Няма друга причина.
Напълно съм съгласен. Бих добавил и периодичен рекет.
Активен
driver1
Потребител герой
Рейтинг: +621/-3077
Неактивен
Bulgaria
Публикации: 1766
Теми: 26
Активност
0%
JE SUIS CHARLIE ! Мразя цензорите!
Re:Каква е идеята?
«
Отговор #5
-:
Петък, 13 Януари, 2012, 21:15:40 »
Отговор
Основното занимание на бюрокрацията е да се самовъзпроизвежда.
Активен
Don_Bazilio
Старши потребител
Рейтинг: +132/-23
Неактивен
Bulgaria
Публикации: 395
Теми: 10
Активност
0%
Re:Каква е идеята?
«
Отговор #6
-:
Петък, 13 Януари, 2012, 21:25:35 »
Отговор
В ИААА има много трески за дялане, защото това е една структура, прерастнала в Държава в Държавата. На фона на завишените европейски изисквания тази структура ежеминутно се доказва нато абслютен дерибей. И за да не бъда голословен, ще дам следните примери:
1. Обучението за професионална компетентност е разделено на 2 части-за товари и за пътници. Всяко от тях струва по 250 лв.(поне в Пловдив е толкова). Двете обучения се различават само по 1 тема и обучаващите фирми практикуват общо обучение за пътници и товари, като само за пътници се вземат допълнително часове за различната тема. Това обаче не означава, че ще платиш по малка сума за обучение, ако се обучаваш и за двете. Мълчаливото съгласие на ИААА е факт - обучаващите фирми получават от клиентите си пари, за които не са положили труд да ги обучават. Според мен е редно ако си изкарал курса за товари, при следващо обучение за превоз на пътници да заплащаш примерно 80-100 лв., защото всички останали теми си защитил с изпита за Професионална компетентност за превоз на товари. Да, ама не - плащаш като поп 250 лв., ако искаш да преминеш и втория курс(за пътници). Няма отстъпка и ако караш едновременно двата курса-цената е същата. А би било справедливо цената за такива обучения да е 330-350 лв. (а не 500! ). Най-разумно би било двете обучения да не се делят и те да струват 330-350 лв. Ето тук ИААА не е изиграла своята роля при определянето на цените за курсовете за Професионална квалификация.
2. При повишаване на квалификацията на водачите чрез придобиване на права за първа (А или В )категория или по-горна (С, С+Е, Д или Д+Е) се получава следния парадокс: За да ти насрочат практически изпит, трябва да си взел всичките часове по кормуване. До тук всичко е логично. Но? Има едно голямо "НО" - това става след като чакаш повече от 30 календарни дни от внасянето на документите от обучаващата фирма в ИААА. Задайте си въпроса: Какво става с практическите умения на кандидат-шофьорите за 30 или повече дни? Отговора на ИААА:"Работим с намален състав, не може по-бързо!!!" Тъпо е, нали?
3. Взел си практическия изпит и отиваш в КАТ, за да подадеш документите за свидетелство за управление. Плащаш си бърза поръчка и за 7 работни дни вземаш заветното Свидетелство. Хората са експедитивни и не те мотаят! Дори и с издаването на Справката за допуснати нарушения - тя става за следващия ден!
4. С всички документи отиваш в Обл. отдел на ИААА, четеш, че трябва задължително да платиш в СИБАНК(чийто офис е на етажа), а там ти одират още веднъж кожата с високите такси за превода на таксите!!!А таксите за картите-в пъти по-скъпи от другите страни в Европа!
5. Отиваш в Деловодството да подадеш документите за Дигитална карта за тахограф и Карта за квалификация. Докато чакаш на огромната опашка(само един служител обслужва кандидатите за карти), четеш на таблото отвън, че срока за издаването на първата карта е 15 работни дни, а за втората - 30-45 раб. дни. Четеш и не вярваш на очите си!!! Ами за толкова време в белите страни хората отиват на луната, свършват си работата и се прибират. Нейсе-примиряваш се, защото нямаш избор!
6. Докато чакаш заветните карти, като разумен човек си търсиш работа. Ако имаш късмет - намираш я и обясняваш на новия работодател, че на еди коя си дата ще си вземеш картите. Ако той се съгласи - заръчва си да идеш в определена банка, за да си извадиш дебитна карта. Тази карта със всички съвременни защити и чип става за 1 седмица.
7. ИДВА ДЕНЯТ НА ИСТИНАТА!!! Денят на получаването на Картата за тахограф. От деловодството ти казват, че скоро няма да стане, защото фирмата(която ги прави) не може да смогне на множеството заявки...И ти казват да провериш след 1-2 седмици!!! Никой не го е еня, че ще загубиш трудно намерената работа!Теглиш една майна на ИААА, която е сертифицирана по ISO 9001:2008 и започваш да се питаш: Защо ли дадох толкова пари?
8. Естествено, новият ти работодател вече си е намерил друг, защото камиона ако не работи - генерира загуби!
9. Извод: за да работиш тази професия, трябва да имаш железни нерви, огромно търпение и събрани пари , с които да преживееш поне 4 месеца без да работиш!!!
10. Трябва да си наясно, че ИААА, работи неуморно в съкратен състав за въвеждането на европейските изисквания в областта на транспортните услуги в Република България!
11. Справка: Само за 2011 г. Областна дирекция на ИААА в Пловдив е внесла в държавния бюджет над 12 МИЛИОНА ЛЕВА ОТ ГЛОБИ! За какво ли са изхарчени тези пари? За рушветите , дадени на пътя, няма данни!
12. Цялата организация на ИААА е направена така, че да вкарва пари в Държавния бюджет! Затова ваденето на документи е толкова бавно и скъпо.
НЯКОЙ ДА ИМА ДРУГО МНЕНИЕ?
«
Последна редакция: Петък, 13 Януари, 2012, 21:36:28 от Don_Bazilio
»
Активен
Don_Bazilio
Старши потребител
Рейтинг: +132/-23
Неактивен
Bulgaria
Публикации: 395
Теми: 10
Активност
0%
Re:Каква е идеята?
«
Отговор #7
-:
Петък, 13 Януари, 2012, 21:54:02 »
Отговор
Тъжно и трудно се живее в моята Родина!
Активен
Емил
Младши потребител
Рейтинг: +11/-24
Неактивен
Пол:
Bulgaria
Публикации: 87
Теми: 2
Активност
0%
Re:Каква е идеята?
«
Отговор #8
-:
Петък, 13 Януари, 2012, 22:24:19 »
Отговор
Цитат на: Don_Bazilio в Петък, 13 Януари, 2012, 21:54:02
Тъжно и трудно се живее в моята Родина!
Браво колега, присъединявам се.
Активен
ELM
Don_Bazilio
Старши потребител
Рейтинг: +132/-23
Неактивен
Bulgaria
Публикации: 395
Теми: 10
Активност
0%
Re:Каква е идеята?
«
Отговор #9
-:
Събота, 14 Януари, 2012, 00:20:54 »
Отговор
Ако макар една от клетвите ми към ИААА се сбъдне, всички ще живеем по-добре!
Активен
pumix
Старши потребител
Рейтинг: +66/-28
Неактивен
Публикации: 360
Теми: 2
Активност
0%
Re:Каква е идеята?
«
Отговор #10
-:
Събота, 14 Януари, 2012, 00:51:16 »
Отговор
Да изкарват пари на наш гръб,това им е идеята.Поне аз така си мислим де,може и да греша.
Активен
На руска кола вратата и на жена устата,се затварят с удар!!!
Don_Bazilio
Старши потребител
Рейтинг: +132/-23
Неактивен
Bulgaria
Публикации: 395
Теми: 10
Активност
0%
Re:Каква е идеята?
«
Отговор #11
-:
Събота, 14 Януари, 2012, 08:56:40 »
Отговор
Да, това е една идеална монополна структура от комунистически тип, която под прикритието на внедряването на новите европейски изисквания и осигуряването на пари за Държавния бюджет е създала перфектната организация с мафиотски похвати да пълни джобовете и на служителите си. Веднъж те одират с изумително високи такси за многобройните документи. Втори път те дерат с безумно високите такси за превод на точно определена банка - СИБАНК. Трети път те цакат с дългите срокове за издаването им, като по този начин те принуждават да правиш нарушения. Четвърти път, като те спрат на пътя, те питат: "Ми ся ко ши праим?"! Пето: ако не дадеш рушвет, трябва да губиш времето(а времето е пари) да отидеш пак в точно една определена банка-СИБАНК, където с глобата те одират още веднъж с висока такса за превода и по този начин стимулират нарушителите да дават рушвет на инспекторите. Шесто: не са създали необходимата законова уредба( със съответната система за контрол на изпълнението и) , с която грижата за техническото състояние на камионите да е основно за собствениците. И тогава въпроса: "Ми ся ко ши прайм?" да го задават именно на собственика, а не на шофера.
Този списък може да бъде продължен и Ви моля да допишете написаното от мен!
«
Последна редакция: Събота, 14 Януари, 2012, 10:24:01 от Don_Bazilio
»
Активен
Бриги Магнито
Потребител герой
Рейтинг: +1910/-3244
Неактивен
Bulgaria
Публикации: 4813
Теми: 304
Активност
0%
Старши некадърник
Re:Каква е идеята?
«
Отговор #12
-:
Събота, 14 Януари, 2012, 20:46:22 »
Отговор
Цитат на: Don_Bazilio в Събота, 14 Януари, 2012, 00:20:54
Ако макар една от клетвите ми към ИААА се сбъдне, всички ще живеем по-добре!
А дай боже да фане некоя,аз съм чувал мъжка клетва лови.
Активен
Етикети:
Страници: [
1
]
Нагоре
Изпечатай
« назад
напред »
Отиди на:
Моля, избери:
-----------------------------
Начало
-----------------------------
=> Новини
=> Правила
=> Уроци и упътвания
=> Интересни връзки
=> Важни теми
=> Забрани за пътуване
-----------------------------
Работодатели
-----------------------------
=> Бял списък
=> Черен списък
=> Разни
-----------------------------
Трудова борса
-----------------------------
=> Предлагам
=> Търся
=> Сайтове за работа
-----------------------------
Борса за превозни средства и резервни части
-----------------------------
=> Продавам
=> Купувам
-----------------------------
Товарни автомобили
-----------------------------
=> Общ раздел
=> DAF
=> MAN
=> Iveco
=> Volvo
=> Scania
=> Renault
=> Mercedes-Benz
=> Други камиони
=> Снимки на камиони
-----------------------------
Автобуси, тролейбуси, микробуси и ремаркета
-----------------------------
=> Автобуси
=> Тролейбуси
=> Микробуси
=> Ремаркета
=> Специализирани превози
-----------------------------
Трактори и пътно-строителни машини
-----------------------------
=> Общ раздел
-----------------------------
Леки автомобили
-----------------------------
=> Общ раздел
=> Alfa-Romeo, Lancia, FIAT
=> BMW, Mercedes-Benz, Opel, Ford
=> Daewoo, Hyundai, KIA
=> Mitsubishi, Nissan, Honda, Toyota, Mazda, Daihatsu, Subaru
=> Renault, Peugeot, Citroen
=> VW, Audi, Seat, Skoda
=> Други автомобили
=> Ретро автомобили
=> Снимки на леки автомобили
-----------------------------
Таксиметрови превози
-----------------------------
=> Общ раздел
-----------------------------
Пътувания
-----------------------------
=> Пътища и пътувания
=> Инциденти
=> GPS
=> Радиостанции
-----------------------------
Дискусии и проблеми
-----------------------------
=> Общ раздел
=> Предложения
=> Законодателство
=> Политика и икономика
=> Похвали и оплаквания
-----------------------------
Съюз на българските транспортни работници
-----------------------------
=> Новини
=> Общ раздел
-----------------------------
Разни
-----------------------------
=> Информатика
=> Споделено
=> Рождени и именни дни
=> Майстори
=> Региони
=> Видео
=> Празни приказки
=> Кошче
Реклама
Google Plus
Реклама
Зареждане...