• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Български тирове подлудиха италианските шофьори

Започната от Alexander, Сряда, 08 Февруари, 2012, 22:19:54

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Alexander


Протестите на италианските тирове започнаха на 23 януари и продължиха няколко дни.

За хиляди италианци презапасяването с хранителни продукти като във военна обстановка взе да става навик тази зима.

Преди дни много от супермаркетите на Апенините заприличаха на българските от прословутата Луканова зима през 1990 г.

И ако за последното изпразване на рафтовете вина имаха невижданият в Италия сняг и последвалото блокиране на доставките заради непроходимите пътища, в предишното изпразване на магазините имаше и българска следа.

В края на януари десетки хиляди италиански тирове задръстиха за дни наред пътищата на Ботуша и го разцепиха на две, за да простестират срещу магистралната конюнктура и много от действащите норми.

За повечето от италианските шофьори обаче враг №1 са българските и румънските тираджии и дъмпингът им на пазара на доставки.

Към гражданите на нова Европа се добавят срамежливо напоследък и техни колеги от Сърбия и Русия.

Най-вече шофьорите от България и Румъния и предлаганите от тях нискотарифни услуги за италианските компании са тези, които смущават сънищата на шофьорите от Апенините. Готовите на всякакви лишения в името на 100 евро в повече шофьори от Изтока подбиват рязко цените на италианския пазар, престъпвайки всички правила в синдикалната сфера.

И ако допреди време из Италия пъплеха малки български и румънски фирми, разполагащи само с по 1-2 камиона, то сега се настаниха уверено и по-големи компании.

Според вестник "Кориере дела сера" в момента близо 1000 са фирмите от България, Румъния, Сърбия и Русия, пресушаващи италианския пазар на доставки с камиони.

И той обаче претърпя своята еволюция.

Началото му беше белязано от тоталния контрол на спедиторските компании от Североизточна Италия в бизнеса към Изтока.

После обаче нещата се завъртяха, тъй като в Италия започна да тече внос от Балканите. Така полека-лека български и румънски тирове, натоварени със стока за Апенините, завзеха местния пазар.

Много от тях заседнаха и за седмици в близост до италианските митници в очакване на кандидати за доставки на товари в посока изток. Десетки български, румънски, сръбски и руски шофьори дори се организираха в групи в покрайнините на Милано, но също така и до Ливорно, Равена и Модена.

Паркингите в близост до митниците пък се превърнаха в своеобразни къмпинги за шофьорите от съответната националност. В тях нищо не липсва - от газовите котлони за готвене до наеобходимата посуда.

За много от намиращите се наоколо супермаркети се развихри истински бизнес, тъй като източните шофьори са основните им клиенти. Сред предпочитаните стоки най-вече са яйца, кисело мляко и хляб.

Благотворителната организация "Каритас" пък стана главен доставчик на облекло втора ръка за много от къмпингуващите шофьори от Изтока.

И тук, подобно на казармата, новопристигналите са новаци, а старците са тези, които командват. Йерархията е не само според реда на пристигане, а и според националностите.

От своя страна пък българите и руснаците са под прицела на проститутките от Изтока, така че самите те дават хляб на жени от собствените си страни.

Според данни на вестник "Кориере дела сера" над 2000 шофьори на тирове от България, Румъния, Сърбия пъплят всекидневно по италианските магистрали. Общо в годината обаче през Ботуша минават между 10 000 и 13 000 шофьори на тирове от тези страни. Те са най-вече на възраст между 35 и 50 г.

По-младите не искат да вършат този вид работа, а по-възрастните не са в състояние да издържат на тежкия труд.

Много от италианските шофьори ги ненавиждат не само заради факта, че им крадат от паницата, а и заради това, че са случайни хора в тази дейност.

Докато голяма част от италианските тираджии са хора от занаята открай време, дори по наследство, то източноевропейските нискотарифни шофьори са се преквалифицирали в такива от различни сфери - от земеделието до металургията.

Италианските шофьори защитават открай време извоювани придобивки в синдикалната сфера, а много от източните им колеги дори и не са чували за такива.

Именно заради това и мнозина от тях са готови на всичко, само и само да отмъкнат сделки под носа на италианците.

Според правилата на италианските синдикати в сферата на превозите един шофьор получава месечно малко над 2000 евро чисти за 160 часа работа в месеца. Отделно получава 13-а и 14-а заплата.

За източноевропейските шофьори обаче, сред които също има различни класи, тези правила са като химера.

Българите пък подбиват пазара дори на сърбите.

Сръбският шофьор получава средно по 300 евро месечно плюс 10% от стойността на всяка доставка, или около 100 евро в повече на пътуване.

Ако италианска фирма взема 2000 евро за доставка на товар от Апенините до Сърбия, то сръбска компания го прави и на половин цена.

Български и румънски шофьори обаче са готови да получат още по-малко, така че много често сръбски фирми ги наемат, за да им излезе още по-евтино. Дъмпингът в някои случаи е наистина жесток за италианските фирми.

Ако в самата Италия за превоз от град до град местна фирма взема 700 евро, то български и румънски свалят цената до 300.

За много италиански фирми в сферата на превозите разполагането с българска и сръбска работна ръка си е истински бизнес.

В противен случай мнозина не биха могли и да си помислят как ще се справят в кризата.

Източник :24 часа http://www.24chasa.bg/Article.asp?ArticleId=1221785
И това ще мине.

Alexander

И това ще мине.

wolves


wolves


georgi87

Така им се пада на тия жабари,аз разбирам да реват ако пътуваха по тия релаций.Но още не съм виждал в България,Румъния,Сърбия и Русия,камион с Италянска регистрация и шофьор Италянец.Виждал съм Италянско ремърке с например Румънски влекач но не и с Италянец.Така според мен не трябва да реват толко след като те самите не пътуват по тия държави хората им правят вноса от там,е много ясно че някой от посочените държави като докара нещо в Италия няма да си тръгне празен защото на жабарите така им изнася.Или жабарите искат като растовари даденият колега да излезе празен и да му търсят товар от съседна държава за да не им подбиват цените е според мене няма как да стане.

Lorinser

Какво им се пада бе колега Георги?  ??? А бе вие сами си го правите като бачкате за без пари.То тука луда работа бе прииждат Българи и Румънци и за по 1200-1300 евро карат до несвяст.Не им иде на акъла че бачкат само за разходи.Евала пък им правя аз на Италианците, и на цяла Европа.Ценят си хората труда.

georgi87

Баце протестират жабарските чорбаджий срещу това че наще и други взимат да возят товари от Италия за по малко пари от тях.Я ми кажи ти лично ако натовариш за Италия кое ще предпочетеш след разтоварване.Да натовариш по-най-бързия начин и да караш или да седнеш да висиш неизвестно колко време понеже чорбаджията ти подбива цените на жабарите.Или ако си висял вече пет дена за наряд и накрая ти дадат.Кое първо ще направиш?Ще тръгнеш да товариш веднага или ще почнеш да го питаш кво навло ще вземе и ако прецениш че е подбил ще откажеш товарнето.И съответно ще те уволни.Я ми кажи ти от както си шофьор колко пъти си знаел какво е навлото за курса който прайш,щото аз се учих на занаят в Испания и да ти кажа за 10 месеца не знам колко е било навлото на нито един курс.

Lorinser

Ще ти кажа с абсолютна точност навлото от Испания-Орихуела до Италия-Падова-само до там съм карал-3560 евро на отиване натоварен с грозде и понеже сме Българска фирма за 1050 евро Падова-Мадрид, за сведение испанеца дето му дърпахме ремаркетата имаше и негови камиони, като за обратно навло под 1500 евро не товареше.
Сега няма да ти обяснявам какво е дъмпинг и как се постига, има ли евтина работна ръка се получава.

georgi87

Неща изобщо да ми обясняваш квото и да било искам да кажа че аз и ти и всички други сме работници и правим квото ни каже шефа.Случайно ако ти кажат да натовариш за 700 евро примерно ти кво няма да натовариш ли?Ми баце той ако иска може да ти каже да се върнеш и празен тва си е негова работа.

admin

Цитат на: georgi87 - Сряда, 08 Февруари, 2012, 23:38:25
Неща изобщо да ми обясняваш квото и да било искам да кажа че аз и ти и всички други сме работници и правим квото ни каже шефа.Случайно ако ти кажат да натовариш за 700 евро примерно ти кво няма да натовариш ли?Ми баце той ако иска може да ти каже да се върнеш и празен тва си е негова работа.

Аз пък не съм много съгласен с мнението ти. Особено ако уговорката е да плаща процент от навлото. Знаеш ли колко са обичам такива шефове, които грациозно разкършват пръстите си и обясняват сладкодумно в каква криза живеем и как трябвало да се примиряваме с ниските навла? И вземе, та скрие едни пари от навлото и аз после се чудя защо не ми излизат сметките, а шефа се вози в нова кола и си прави екскурзии до Рим и Виена.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

georgi87

Цитат на: admin - Четвъртък, 09 Февруари, 2012, 00:05:21
Аз пък не съм много съгласен с мнението ти. Особено ако уговорката е да плаща процент от навлото. Знаеш ли колко са обичам такива шефове, които грациозно разкършват пръстите си и обясняват сладкодумно в каква криза живеем и как трябвало да се примиряваме с ниските навла? И вземе, та скрие едни пари от навлото и аз после се чудя защо не ми излизат сметките, а шефа се вози в нова кола и си прави екскурзии до Рим и Виена.
Съгласен съм че ако оговорката ви е на процент няма да ти изнася.Но тъй като аз досега съм бил все на километър и за тва по-горе съм давал примери за случай на километър,че нямаш интерес от висене след като не си на процент.

Lorinser

Ами тя заплатата ти зависи от това навло.На процент или не, ти си зависим от това, и когато има хора да работят евтино, шефа ти спокойно може да подбие цените за навло за дадена релация.

Механик-водач

Всичко си го правим сами....
Хората си отстояват позициите ,а ние сме си дупедавци по природа !Жал ми е да си го призная ,но е така!
Беден е не този, който има малко, а този, който иска да има повече.
Никога не спори с глупак. Хората може да не разберат кой е умният!

vasil

Ами ако вземат, та върнат визите какво ли ще стане с какво ли ще се оправдаваме кого ли ще виним?  ??? ??? ???

dimich87

Проблема е кризата. И както го писа автора, италианците са си с родословно дърво шофьори. А наще българи са станали такива поради липса на друга работа. Унищожихме си заводите, прекратихме връзката с необятния пазар на Русия и се стремим да бъдем конкурентно способни на Европа. Няма как да бъдем след като в самата ни държава нещата са много зле. При положение че много от сънародниците ни нямат средства за хляб. Както казвате, предпочитате да вземете бързо обратен курс, независимо от стойността на навлото. А в началото на 90-те години си беше много доходоносен бизнес. Баща ми тъкмо закупи един камион, много ремонти имаше, но и много пари изкарваше. Дядо ми работеше и се пенсионира тъкмо. Баща ми купи още 2 камиона. Дядо ми работеше с единия, с другия вуйчо ми. Третия чакаше за ремонт. Направихме и третия камион. Трите камиона имаха работа за месеци напред. Основен ремонт на камиона ни излизаше колкото един ден работа. Сега се работи с години за да се изкарат пари за лизинга. А ако се наложи да се прибере камиона празен, курса излиза на загуба.

Don_Bazilio

Цитат на: vasil - Четвъртък, 09 Февруари, 2012, 16:34:12
Ами ако вземат, та върнат визите какво ли ще стане с какво ли ще се оправдаваме кого ли ще виним?  ??? ??? ???
Няма да стане, защото е против принципа на пазарната икономика.

admin

Цитат на: Don_Bazilio - Четвъртък, 09 Февруари, 2012, 18:51:06
Няма да стане, защото е против принципа на пазарната икономика.

Кое е против принципа на пазарната икономика? Да ни изритат от ЕС, където всъщност освен с простотия и престъпност нищо друго не сме допринесли? Посочи ми едно нещо, което останалите държави са спечелили от влизането на България и Румъния в ЕС.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

admin

Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!