• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Акумулатор- принцип, устройство, експлоатация.

Започната от loshdancho, Вторник, 14 Февруари, 2012, 21:24:11

« назад - напред »

0 Потребители и 2 гости преглеждат тази тема.

loshdancho

 При различни метали и  киселина  се получава процеса електролиза и от единия детайл преминава  като окис в другия.
Което бавно и постепенно яде клемите.
Но пък за камион оловните клеми  са подложени  при някой случай на  температура и се отпускат  във времето,особено (както си казал ако се свалят често) и има вероятност да  се намали контакта и при зверския стартов ток са се стопят и двете (на акумулатора и кабела) .
Месинговите  трупат окис , но той може значително да се намали  (почти изчезне) като се постави парче дунапрен с дупка по средата под клемата на кабела  и се напои с нещо мазно(обикновено слагам двигателно масло).
Най-добрите за мен  си остават оригиналните клеми- месингови  оловно покритие(дори кабела е запресован). Хем хубав контакт, хем не се окисляват и разтягат.
За ментетата ,които ги продават по бензиностанциите - приличат ми на алуминиеви, даже не искам да ги коментирам -счупиха се още докато ги стегна за акумулатора.
Обикновено клемите за камион са с 8мм. болтове за стягане и са по-масивни от тези за леките коли , не че и те не стават, но не изкарват много време  , бързо отъняват и се изкривяват на камиона.
При стягане на клемата повече от колкото  трябва се  наблюдава и друго - свиване и отъняване на клемата на акумулатора.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

loshdancho

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

Бриги Магнито

Арно там с парцалчето догоди некво нещата,а са мъцни как се възстановява клема на акумолатор в полеви условия  ;)


Бриги Магнито



loshdancho

А е те тука ме фана .... Само съм гледал!
Страх ме е да пробвм! :-[ :-[ :-[
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

dimich87

Само клемите да са ментаци. То какво ли не пуснаха менте и колко човешки животи поради тази причина са застрашени. Не съм купувал никога клеми. Имам едно кашонче с клеми. Имам болчета, имам гайки. Бе квот се сетиш. С тези мании за ефтини стоки, какво ли не правят. Един познат ме пита да си купел ли компресорче за помпене на гуми. Викам му не се излагай, за нищо не става. Обаче си купи и не можа да напомпе една гума. Викам му имам един компресор от хладилник. Дадох му го да си го ползва.

Бриги Магнито

Цитат на: loshdancho - Събота, 18 Февруари, 2012, 22:30:53
А е те тука ме фана .... Само съм гледал!
Страх ме е да пробвм! :-[ :-[ :-[
То и мене ма ко ти пука веднъж се мре ,няма да мъцаме технологията на заваряване,че ше стане сакатлък. ;) :D :D :D :D


DeDo Vi

Цитат на: Бригадира - Събота, 18 Февруари, 2012, 21:52:02
И без четчица а с ръчичка и водичка ги тръкнеш ефекто е същио не бой са окиса не апе  ;)

Ми мислим оловните клеми сака да са мо арни ма се файда месинг ,олово ко има важи.
Относно за малки и големи не ,определено не правим разлика за кола и камион.
Я мъцни как па се избегва окиса.
Баце, най мързеливото чистене на клеми е: взимаш от лавката една сода (бутилка газирана вода) и поливаш клемичките, седи гледай как че светнат след малко.

loshdancho

Това матаджииски или дападжииски терикатлъци са. ;)
Що чак сега се включваш , на интересното къде беше. :D
Иначе  содата е хитро няма и да търкаш даже.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

Mandor

Става, ама не с газирана вода, а със сода за хляб. И поливаш с обикновена вода.
Да пишеш на български с латински букви е все едно да пишеш с лайна по стената - чете се, но не е приятно.
Продавам 405,бензин,на части
На шестия ден Господ видя, че не може да направи всичко и създаде инженерите.

Don_Bazilio

Mалко и от моя опит: винаги слагам оловни клеми на кабелите; на нов акумулатор смазвам клемите с технически вазелин, ама съвсем тънко; проверявам клемите на кабелите и моста отвътре-да нямат канал и окиси(почиствам с шкурка и смазвам пак с технически вазелин леко); най-напред поставям + и -, а накрая и моста. Леко причуквам надолу клемите и след това затягам - ама не зверски, а със палеца и показалеца,поставени на 5-6 см от гайката. След седмица-две отново притягам по същия начин. Седмично си правя оглед на целия камион основно - отнема около час-два. Навирам се навсякъде и си спестявам главоболия през седмицата. Мое мнение: започнат ли да се окисляват клемите - бягам на акумулаторджия, оти не съм спец като Вас...   ;)

loshdancho

Цитат на: Don_Bazilio - Неделя, 19 Февруари, 2012, 09:49:50
Mалко и от моя опит: винаги слагам оловни клеми на кабелите; на нов акумулатор смазвам клемите с технически вазелин, ама съвсем тънко; проверявам клемите на кабелите и моста отвътре-да нямат канал и окиси(почиствам с шкурка и смазвам пак с технически вазелин леко); най-напред поставям + и -, а накрая и моста. Леко причуквам надолу клемите и след това затягам - ама не зверски, а със палеца и показалеца,поставени на 5-6 см от гайката. След седмица-две отново притягам по същия начин. Седмично си правя оглед на целия камион основно - отнема около час-два. Навирам се навсякъде и си спестявам главоболия през седмицата. Мое мнение: започнат ли да се окисляват клемите - бягам на акумулаторджия, оти не съм спец като Вас...   ;)
Много правилно според мен,. Окисляването (дори акумулаторите са мокри)ако не е причинено от лош път и  големи дупки(по кариерите е ужас)
е причинено от постоянна реакция в акумулатора, което е признак за консумация(вътре в акумулатора или по камиона),
неподходящ волтаж, или хлабава връзка и т.н. за о-сигурно е да се отиде на специалист който има уредите да измери и намери причината, останалото е гадаене на боб. Както се вика и аз можем и тате ама козата си иска пръч.
Тънкостта е както казваш да го видиш и прецениш кога има проблем , това е задължението на шофьора, но за да го види трябва да го знае....
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

Бриги Магнито

Баце при толкоз вазалинче фане ли окис ,работата верно е пойдела на убавиня,ма не мой се плашиш бре малко пламък и дим у най-лошио случай един дръгел пламнал ,случват се и таквиз неща у живота.
Относно специализацията ти мое да измислим нечо ела ,че ти проведеме един ПУЦ тънкана,че при драйвъро ако одиш е скъпчия,сам си призна без кеш рефреш не мъца нищо.

Абре нечо за презареждане и влиянието му върху акумулациите нема ли да мъцнете бре?


loshdancho

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

Бриги Магнито



Don_Bazilio

Направи ми впечатление, че клемите на моста са от различни материали - не е ли грешно? Мисля, че трябва да са от един и същ материал...

loshdancho

 Защо да са от един и същ матерял клемите?
При мен всички са месингови , едната е за лек автомобил но  става.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

loshdancho

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.