• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Превози на товарни автомобили върху железопътни платформи.

Започната от ИванТ, Неделя, 11 Март, 2012, 11:00:01

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

ИванТ

Дали потребител на форума се е възползвал от това да пътува върху железопътни платформи? Преди няколко години се лансираше идея да се изградят терминали до град Драгоман (какъвто има изграден) и до град Свиленград, чрез които товарните автомобили могат да бъдат прехвърлени на железопътни състави и реално да не участват в пътното движение.
Интересно е, как се изразява проблема с времето за почивка и дали може да се почива нормално, когато се движите в железопътен влак? Ще се радвам да бъдат споделени и допълнителни особености при този начин на придвижване.
Цитат на: начинаещ - Четвъртък, 14 Януари, 2016, 07:17:13
Извода според мен е никой шеф нема интерес от по голема заплата и командировъчни не защото ще е на загуба,както твърди HORNET,а защото си оставя опцията да може да те обладае във всеки един момент!!

ИванТ

Цитат на: начинаещ - Четвъртък, 14 Януари, 2016, 07:17:13
Извода според мен е никой шеф нема интерес от по голема заплата и командировъчни не защото ще е на загуба,както твърди HORNET,а защото си оставя опцията да може да те обладае във всеки един момент!!

driver1

   Мога да споделя при интерес опита от пътуванията си със совалката под Ла Манш-а, доколкото това също са железопътни платформи. Цялата операция обаче трае около час, вкл. товаренето, пътуването и разтоварването. Самото пътуване трае около 35-40 мин.

driver1


dinko_68

Цитат на: ИванТ - Неделя, 11 Март, 2012, 11:00:01
Дали потребител на форума се е възползвал от това да пътува върху железопътни платформи? Преди няколко години се лансираше идея да се изградят терминали до град Драгоман (какъвто има изграден) и до град Свиленград, чрез които товарните автомобили могат да бъдат прехвърлени на железопътни състави и реално да не участват в пътното движение.
Интересно е, как се изразява проблема с времето за почивка и дали може да се почива нормално, когато се движите в железопътен влак? Ще се радвам да бъдат споделени и допълнителни особености при този начин на придвижване.
Колега, има по Европа-та много такива терминали и железопътни платформи, както ги наричаш и се ползват не толкова за да не участват в движението товарните автомобили а преди всичко защото има стоки които се транспортират но е забранено през съответната държава да преминават транзит. Другата причина е защото на много фирми(основно от BG,Ro,PL,TR и др.разбира се) им излиза по евтина да те качи на влак от колкото да плати 200-300 евро за пътна такса, както е за Швейцария (Como-Bassel 296км и пътна такса 198 евро и то за Евро 5).Има разбира се и други причини които налагат качването на влак.

Цитат на: ИванТ - Неделя, 11 Март, 2012, 11:00:01
...Интересно е, как се изразява проблема с времето за почивка и дали може да се почива нормално, когато се движите в железопътен влак? Ще се радвам да бъдат споделени и допълнителни особености при този начин на придвижване.
По първата част на въпроса ти ще кажа, че проблема е решен много простичко защото няма такъв. Пътуването с влак както и с ферибот се признава за почивка независимо дали се налага да слезеш  преди минимума от 9 ч. който е определен за почивка. (т.е. ако си пътувал с влака например 6 часа след като слезеш си продължаваш почивката като си бройкаш тези 6 ч. въпреки, че аз лично съм бил мародерстван точно за такова прекъсване и то от немските полицаи но това е друга тема)
Що се отнася до това дали може да се почива нормално-да, има си обособено купе за тази цел където шофьорите след като качат на платформите своите машини задължително отиват в него а там си има легла, т.е. един вид спален вагон, както му се вика.Освен спален вагон в доста от влаковете за тази цел си има обособен лек кухненски бокс където можеш да се храниш да си направиш кафе,чай и др. В някой дори си има и персонал за тази цел- е разбира се не ти е барман и сервитьорка ;D. Освен всичко това в някои случаи има и където при получаване на билета за влака или при самото качване получаваш и бутилка минерална вода и храна( лека закуска,пр.сандвич+доза масло и сладко,бисквита или вафла...), получаваш също и еднократен чаршаф( покривало за леглото)

Това е в общи линии, кой знае какви особености няма освен, че когато качиш камиона си си длъжен да го обезопасиш с клинове (кучки ) поне на по два от моста на композицията, като ги поставиш съответно отпред и отзад на гумата. Другото важно изискване е да метнеш колан възможно най отзад на ремаркето външно и го стегнеш с тришчотка. Бризента на ремаркето трябва да е затворен и закопчан на всякъде плътно (това също е изискване) за да не се издува от струята вятър който може да навлезе в товарното помещение през отворите.Има и определена височина на композицията в която трябва да си и тя е 4.00м но има и допуски. Страничните огледалата също трябва да са прибрани навътре към стъклата.

Това е в общи линии за транспортирането на камион с влак.

Лек и усмихнат ден на всички.

valentin

Колегата го е описал добре аз съм пътувал от Вьоргъл до Бренеро 100 евро някъде беше ,ако имаш претоваррване задължително на влака иначе е 1 евро на килограм желязо и хартия само с влака.

valentin