• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Таван на цените

Започната от admin, Неделя, 11 Март, 2012, 14:57:48

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

admin

Одобрявате ли въведеният таван на цените за таксиметров превоз? Личното ми мнение е, че отново нашите велики управници нарушават конституцията. Какво мислите по този въпрос?
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

admin

Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

ИванТ

Аз не одобрявам! Смятам, че всеки може да прецени дали да използва таксиметров превоз, особено когато цените за услугата, са изписани съвсем ясно и точно на няколко места върху съответния автомобил.
Цитат на: начинаещ - Четвъртък, 14 Януари, 2016, 07:17:13
Извода според мен е никой шеф нема интерес от по голема заплата и командировъчни не защото ще е на загуба,както твърди HORNET,а защото си оставя опцията да може да те обладае във всеки един момент!!

ИванТ

Цитат на: начинаещ - Четвъртък, 14 Януари, 2016, 07:17:13
Извода според мен е никой шеф нема интерес от по голема заплата и командировъчни не защото ще е на загуба,както твърди HORNET,а защото си оставя опцията да може да те обладае във всеки един момент!!

doktora179

Цитат на: admin - Неделя, 11 Март, 2012, 14:57:48Одобрявате ли въведеният таван на цените за таксиметров превоз? Личното ми мнение е, че отново нашите велики управници нарушават конституцията. Какво мислите по този въпрос?

Какво да мислим те не са спирали да нарушават и ще продължават да нарушават докато някой не му омръзне да влезне в критичните и да ги разстреля !

admin

Цитат на: ИванТ - Неделя, 11 Март, 2012, 15:22:18
Аз не одобрявам! Смятам, че всеки може да прецени дали да използва таксиметров превоз, особено когато цените за услугата, са изписани съвсем ясно и точно на няколко места върху съответния автомобил.

Според мен трябваше да въведат изискване водачът да е длъжен да осведоми пътника относно своите цени преди започване на курса. Това е особено важно при незрящи клиенти. Но с този таван направо се оляха. Има общини, които под въздействието на разни лобита са определили баснословни цени на километър.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

doncho79

Аз, мисля че не е редно поради причината че всяка община всеки град данъците са различни..

!na

Цитат на: admin - Неделя, 11 Март, 2012, 14:57:48
Одобрявате ли въведеният таван на цените за таксиметров превоз? Личното ми мнение е, че отново нашите велики управници нарушават конституцията. Какво мислите по този въпрос?

Посочена ли е конкретна стойност?
Как е формулиран текста, въвеждащ тавана на цените?
My truck runs on diesel, I run on 100% passion

admin

Цитат на: !na - Неделя, 11 Март, 2012, 17:25:27
Посочена ли е конкретна стойност?
Как е формулиран текста, въвеждащ тавана на цените?

ЗАКОН ЗА АВТОМОБИЛНИТЕ ПРЕВОЗИ

Чл. 24а. (Нов - ДВ, бр. 99 от 2003 г., в сила от 12.12.2003 г.) (1) (Доп. - ДВ, бр. 92 от 2005 г., в сила от 18.11.2005 г.) Разрешението за таксиметров превоз на пътници се издава от кмета на общината или от упълномощено от него длъжностно лице за всеки отделен автомобил.

(5) (Нова - ДВ, бр. 17 от 2011 г., в сила от 26.05.2011 г.) Общинските съвети определят максимални цени за таксиметров превоз на пътници за един километър пробег по съответната тарифа, валидни за територията на съответната община, където е издадено разрешението по ал. 1.

(6) (Нова - ДВ, бр. 17 от 2011 г., в сила от 26.05.2011 г.) Цените по ал. 5 се актуализират най-малко веднъж годишно.

НАРЕДБА № 34 ОТ 6 ДЕКЕМВРИ 1999 Г. ЗА ТАКСИМЕТРОВ ПРЕВОЗ НА ПЪТНИЦИ

7. (изм. - ДВ, бр. 73 от 2011 г.) да има залепен на видимо отвън място вдясно на предното стъкло и в салона на арматурното табло, както и на стъклата на двете задни врати стикер за цените с размери 150 мм x 130 мм на бял фон с черни букви с височина на буквите не по-малка от 5 мм и височина на цифрите преди десетичния знак 15 мм, а след десетичния знак 10 мм (приложение № 9) с информация за:

а) наименованието на превозвача;

б) цената за един километър пробег по дневна тарифа в населено място;

в) цената за един километър пробег по нощна тарифа в населено място;

г) цената за един километър пробег извън населено място;

д) цената за повикване на адрес, която не може да надвишава цената за един километър пробег по съответната тарифа с повече от 50 %;

е) първоначалната такса, която не може да надвишава цената за един километър пробег по съответната тарифа в населено място с повече от 50 %;

ж) цената за една минута престой, която не може да надвишава 50 % от цената за един километър пробег по съответната тарифа;
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

SEMPER

Аз като гледам, точки Д,Е и Ж имат резон и са направени, за да се избягват разни бакшишки педерастлъци.

А таван на цените може и да има, обаче той трябва да е съобразен с цената на горивата и то тези за които е предвиден автомобила а не алтернативните, стойността на лизинга на нова кола от приличен клас, данъците, парите за бакшишо наедно с все социални,здравни осигорвки, и да се вземе за база някакъв реално възможен за изминаване километраж на смяна.

И като се направи този хесап - може да излезе. че едни 4 лева на километър не са кожодерство, а са си справедлива цена.

Не бих могъл да ви дам пълна гаранция, че няма да има някакъв инцидентен случай на престъпност в страната

admin

Точки Д, Е и Ж са съвсем резонни и в тях няма никакъв проблем. Обаче например Община Благоевград е определила цени на километър съответно 80 стотинки дневна тарифа и 1 лев нощна тарифа, което ми се струва изключително ниска цена. Освен това наредбата ги задължава да правят евентуална промяна на тези цени веднъж годишно. При галопиращите цени на горивата и общото поскъпване на живота тази таксиметрова дейност става мисия невъзможна.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

SEMPER

Предполагам не е проблем да се заведе едно дело, едно вещо лице да направи изчисления на присъщите разходи за дейността и да се докаже че тези разходи ще се избият от 500 км за 8 часа смяна.

И бързо ще падне наредбата,досадно е, но май няма друг начин.
Не бих могъл да ви дам пълна гаранция, че няма да има някакъв инцидентен случай на престъпност в страната

admin

Цитат на: SEMPER - Неделя, 11 Март, 2012, 23:42:25
Предполагам не е проблем да се заведе едно дело, едно вещо лице да направи изчисления на присъщите разходи за дейността и да се докаже че тези разходи ще се избият от 500 км за 8 часа смяна.

И бързо ще падне наредбата,досадно е, но май няма друг начин.

А не е ли по-добре Гражданите за европейско развитие на България да почерпят опит от останалите държави на ЕС и да не се опитват да бъдат повече католици от Папата? То не са изисквания, то не са закони, то не са наредби. И накрая едно голямо нищо. Някакви счупени и смърдящи таксита без аналог в цяла Европа.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

SEMPER

То това според мен е проблем от липса на адекватни кадри в управлението на всички нива, а не е някаква целенасочена политика. Което е проблем не само на  ... как ги нарече  ;D (никога не съм се замислял какво трябва да значи герб) , а и на предните управляващи, и на по предните, и на по-по предните.


По принцип таксиметровия превоз няма абсолютно никакви социални функции като услуга, за да се залагат толкова ниски цени.

Всъщност има социален елемент в таксиметровата дейност - дава се възможност на всеки загубил работата си да се опита да изкара пари поне за хляб.
Не бих могъл да ви дам пълна гаранция, че няма да има някакъв инцидентен случай на престъпност в страната

admin

Според мен налагането на подобен таван на цените и липсата на корекции в дългосрочен план ще доведе до криза в този транспорт. А може би това е целта.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

ИванТ

Реално ако се изисква постоянна цена за таксиметров превоз е добре, тя да бъде в комплект и с постоянните разходи за извършването й. Или в момента се получава точно обратното?! Абсолютно всички разходи за провеждането на таксиметров превоз са напълно антиконстантни - цените на горивата най-вече (а те представляват основното перо при тази услуга), цените на задължителната застраховка "Гражданска отговорност" и застраховка "Автокаско", цените на консумативите и резервните части и още значителни и незначителни разходи, за които може да сподели всеки таксиметров шофьор. И така може да се оформи въпрос: Коя от изброените цени и константна и с наложен таван, за да има такъв и за таксиметровия превоз?!
Цитат на: начинаещ - Четвъртък, 14 Януари, 2016, 07:17:13
Извода според мен е никой шеф нема интерес от по голема заплата и командировъчни не защото ще е на загуба,както твърди HORNET,а защото си оставя опцията да може да те обладае във всеки един момент!!

admin

И аз това се питам... На какво друго сложиха таван на цената, та опряха и до цените на такситата? Но принципно аз съм против въвеждане на каквито и да са подобни ограничения. Пазарът сам трябва да определи цените. Останалото е популизъм и социализъм.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

admin

Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!