• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Искам да работя като международен шофьор - съвети, мнения...

Започната от Scania_and_Volvo, Неделя, 08 Април, 2012, 03:03:32

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Scania_and_Volvo

Здравейте на аудиторията тук!
Много се радвам, че попаднах на този форум.
Накратко ще изложа това, за което съм тук.
Мъж на 33 години съм, с висше икономическо образование, но съм решил оттук-нататък, живот и здраве да работя като шофьор "международни превози". Просто изведнъж това започна страшно много да ми харесва като професия, може би защото обичам и ме тегли да пътувам и ми е писнало да седя в затворени помещения по цял ден. Тази идея все повече набира сила в главата ми и е време да я реализирам наистина! Омръзнало ми е от шефове, които ти викат на главата и си принуден по цял ден да бъдеш в една стая с тях. Това е болестотворна среда, от която е време да се махна и да се радвам на дълги пътувания по света и по специално Европа.
На този етап имам само категория B обаче. Решил съм да работя като шофьор на товарен камион - ТИР, но да не е нито хладилен, нито цистерна, нито автовоз, а всичко друго. Въпросите ми към аудиторията и по специално към тираджиите тук са следните:
1) Какви документи са необходими за безпроблемното наемане на работа?
2) Кои държави в ЕС са най-благоприятни за работа в това отношение?
3) Колко горе-долу биха ми стрували всички необходими документи?
От приятели чувам, че първо трябва да извадя категория C (600 лева), да практикувам като шофьор тук няколко години, после се вади и E категория, защото дефакто на мене ми трябва C + E. И оттук-нататък искам да чуя вашите мнения и съвети. Ще ми е много интересно да споделяте опит и ще ви бъда много благодарен за съветите.
Като за накрая мисля, че заплатата, която бих получавал като тираджия определено ще е доста повече от това, което получавам в момента тук в Бг. За мене обаче, заплатата е последното, което гледам, то е ясно, че ще е повече оттук, въпросът е че аз ще се радвам на работата и че ще я върша с удоволствие!
Това е засега.





http://www.youtube.com/watch?v=fdF2gqKHfsI
Моята работа е да бъда добър и с чисто сърце и да обичам всеки като самия себе си.

Scania_and_Volvo

http://www.youtube.com/watch?v=fdF2gqKHfsI
Моята работа е да бъда добър и с чисто сърце и да обичам всеки като самия себе си.

pumix

Документите са книжка,дигитална карта за тахограф,професионална компетентност,АДР(не е задължително но някой го изискват).Ще ти струва грубо казано 1500лв.,може повече може и по-малко.Другото нещо,което е много важно е,че нямаш никакъв опит,а в Европа без опит ще ти много трудно да станеш тираджия.Казваш,че офиса ти бил тесен,а кабината на камиона да не е по-широка?Плюс това ще трябва да живееш в нея,забравяш за домашния уют и топлото легло със сексапилната ти жена. 8)Ако и ти си от тия където са чували,че тираджиите спят по хотели и се хранят в скъпи ресторанти,ще трябва да те разочаровам.Спиш в кабината по паркинги и бензиностанциии и се храниш на улицата седнал на малко столче и импровизирана маса.А и трябва да си сготвиш все пак.Парите не мисля,че ще са ти повече,във форума има доста по темата със заплащането,порови се и ще разбереш за какво става на въпрос.Също така намирането на коректен работодател в твоя случай е невъзможно-лично мнение.Искаш да пътуваш,ем пътувай ама като турист,защото като тираджия изобщо няма да е пътуване,такова каквото си мислиш.Гледам имаш хубаво образование,така че,бягай далече от шофьорлъка,но ако толкова много искаш пробвай,може и да ти хареса. ;D ;D ;D
На руска кола вратата и на жена устата,се затварят с удар!!!

pumix

На руска кола вратата и на жена устата,се затварят с удар!!!

Roshko

Мъка, мъкаааа... колегата pumix  ти спести още доста подробности, но има една хубава новина, а тя е, че ще можеш да започнеш най-рано след две години, а дотогава доста неща, дай Боже, да са се променили към по-добро и при теб и в нашата професия... Ти да си станал стартирал собствен бизнес, ние да си караме собствените камиончета...

Scania_and_Volvo

Цитат на: pumix - Неделя, 08 Април, 2012, 03:58:33
Документите са книжка,дигитална карта за тахограф,професионална компетентност,АДР(не е задължително но някой го изискват).Ще ти струва грубо казано 1500лв.,може повече може и по-малко.Другото нещо,което е много важно е,че нямаш никакъв опит,а в Европа без опит ще ти много трудно да станеш тираджия.Казваш,че офиса ти бил тесен,а кабината на камиона да не е по-широка?Плюс това ще трябва да живееш в нея,забравяш за домашния уют и топлото легло със сексапилната ти жена. 8)Ако и ти си от тия където са чували,че тираджиите спят по хотели и се хранят в скъпи ресторанти,ще трябва да те разочаровам.Спиш в кабината по паркинги и бензиностанциии и се храниш на улицата седнал на малко столче и импровизирана маса.А и трябва да си сготвиш все пак.Парите не мисля,че ще са ти повече,във форума има доста по темата със заплащането,порови се и ще разбереш за какво става на въпрос.Също така намирането на коректен работодател в твоя случай е невъзможно-лично мнение.Искаш да пътуваш,ем пътувай ама като турист,защото като тираджия изобщо няма да е пътуване,такова каквото си мислиш.Гледам имаш хубаво образование,така че,бягай далече от шофьорлъка,но ако толкова много искаш пробвай,може и да ти хареса. ;D ;D ;D


В Европа, а и тук искат стаж да, виждам някои фирми искат дори 1 година стаж, други искат 2 или 3 години. Ами предполагам и тук може да ги натрупам, все отнякъде трябва да се почне. Другите откъде са почнали?  :)
Да, офисът ми е доста тесен, особено със шеф, на който доста неща му липсват и просто е нещо ужасно. Виж, кабината на камиона в това отношение ще ми е като футболно игрище, като оазис. И на други места съм работил...но да попаднеш на свестен работодател си е като джакпот от тотото.
Спокойно...  :) знам къде спят тираджиите и как се хранят. Умея да готвя. Не съм лигльо, не съм офисно конте, запознат съм  :) , работил съм доста неквалифицирана работа било то в производство на поточна линия, като складов работник също, като продавач-консултант и др. Въпросът в моя случай е, че аз искам да избягам от офисното конте(контета), разбираш ли? Това е въпроса. Не мога да трая лигльовци, особено пък ако са ми и шефове и ми седят на главата всеки ден по 8 часа, че и повече.
http://www.youtube.com/watch?v=fdF2gqKHfsI
Моята работа е да бъда добър и с чисто сърце и да обичам всеки като самия себе си.

pumix

Споко баце,и в нашата професия има шефове,където си врът носа постоянно и навсякъде.Това че не е постоянно до теб не значи нищо.Постоянно ти звънят по телефона и ти задават тъпи въпроси,на които се чудиш как да отговориш.Плюс това вече всички камиони са оборудвани с GPS и по всяко едно време знаят къде си.Движиш се по точно определен маршрут,ако се отклониш малко веднага ти звънят да те питат:"Ама добре сега можеш ли да ми обясниш защо мина оттам,а не откъдето сме ти казали",дори и да има уважителна причина за отклонението ти.Спреш ли преди да е изтекло времето за каране може да ти се случи същото.Това се получава,защото обикновенно диспечерките са патки заспали,които идея си нямат от транспорт и от това да си на път в реална обстановка и реална ситуация.За тях е лесно по телефона да ти кажат,какво да правиш и не им пука как ще го направиш.Ето ти и пример-На мен ми гърмя шлаух и целия въздух долу.Като се обадих да ми пратят механик ми казаха следното:"Еми не можеш ли без въздух да се прибереш до гаража".Еми не,не може поради ред причини.Ходи и обяснявай ма като не може да вдене.Така че и тука го има шефския и началнически тормоз.
На руска кола вратата и на жена устата,се затварят с удар!!!

SEMPER

Цитат на: Scania_and_Volvo - Неделя, 08 Април, 2012, 04:36:48

В Европа, а и тук искат стаж да, виждам някои фирми искат дори 1 година стаж, други искат 2 или 3 години.



Провери си първо какъв е периода, който трябва да имаш с С за да изкараш Е, по спомен май е 2 годинки.

Съвет и от мен, ако имаш някоя кинта, изкарай си документите, но си остави варианта с шофьорлъка само за най краен случай.

Заеби (опс, тва нецензурна дума ли е  ::) ) тая романтика по бензиностанции и аутохофове. Кучешки живот си е - с две думи.

Може сега да ти се струва много готино да цепиш по магистралите, но твърде скоро всеки километър ще почне да ти тежи.
Не бих могъл да ви дам пълна гаранция, че няма да има някакъв инцидентен случай на престъпност в страната

Scania_and_Volvo

Цитат на: pumix - Неделя, 08 Април, 2012, 04:58:37
Споко баце,и в нашата професия има шефове,където си врът носа постоянно и навсякъде.Това че не е постоянно до теб не значи нищо.Постоянно ти звънят по телефона и ти задават тъпи въпроси,на които се чудиш как да отговориш.Плюс това вече всички камиони са оборудвани с GPS и по всяко едно време знаят къде си.Движиш се по точно определен маршрут,ако се отклониш малко веднага ти звънят да те питат:"Ама добре сега можеш ли да ми обясниш защо мина оттам,а не откъдето сме ти казали",дори и да има уважителна причина за отклонението ти.Спреш ли преди да е изтекло времето за каране може да ти се случи същото.Това се получава,защото обикновенно диспечерките са патки заспали,които идея си нямат от транспорт и от това да си на път в реална обстановка и реална ситуация.За тях е лесно по телефона да ти кажат,какво да правиш и не им пука как ще го направиш.Ето ти и пример-На мен ми гърмя шлаух и целия въздух долу.Като се обадих да ми пратят механик ми казаха следното:"Еми не можеш ли без въздух да се прибереш до гаража".Еми не,не може поради ред причини.Ходи и обяснявай ма като не може да вдене.Така че и тука го има шефския и началнически тормоз.


Брат, аз те разбирам напълно, но все си мисля, че няма да сбъркам като тираджия. Ти в офис работил ли си? Ти явно пък не знаеш какво е в офис. В офис шефа ти стои на 2 метра от тебе и те гледа в ръцете, гледа те в очите, навира ти се, усещаш дъха му, усещаш как тъъънко така си го изкарва на тебе и как това му доставя удоволствие, а на тебе това ти вгорчава живота и се чудиш леле майко как може да има такива "хора". Нека аз да съм на 1000 километра от него, далеееч далеч, пък нека да ми звъни колко си иска, тогава ще ми е удоволствие да общувам с него, с наистина искрена усмивка ще разговарям с него. Аз ще се радвам на някой изгрев, ще се радвам на планини, на планински въздух като съм отворил прозореца на кабината, ще дишам, ще дишам, ще се чувствам свободен, ще се чувствам радостен, ще имам климатик, който да си пускам и спирам, когато аз си искам, радио (по същия начин с пускането и спирането), ще си слушам музика, а бе всичко ще си имам в кабината, но шефа няма да е с мен, шефа ще е далеч, доста далеч...и ще се виждаме само като се прибирам в централата.
Аз по такива офиси съм работил, че направо думи нямам, не е за разправяне, все на кофти работодатели попадам. А със жени управителки колко ядове съм брал...е тука вече мога да пиша много, ама много. Жена-управител не бива да се допуска никъде, ама никъде! Вярно е, че от жена до жена разлика огромна, но явно все попадам на такива, с които не можем да се разберем. Това е кошмар, това е тровило, което си въобразява, че светът е нейн, а другите са нейни роби, това е нещо неописуемо.....в сравнение с това шофьорлъка ще ми се стори рай, оазис насред пустинята. Вие сте щастливци бе хора, че сте тираджии, вие не знаете какво е по офиси. От жени управителки съм си патил страшно много. Малко отклонение от темата ще си позволя, дано админа да ме разбере, но сега ми е дошло и искам да го напиша. На последната ми работа управителката беше жена. Като цяло колектива беше от жени, само двама бяхме мъжете - аз и още едно момче. Смятайте, такава дискриминация от страна на управителката, ние двамата бяхме принудени да вършим отчасти и работата на жените и нито можехме да се оплачем, просто или седиш и работиш - или прав ти път. Почти всеки път след работа съм се връщал до такава степен натоварен, че и трудно съм заспивал вечер. В сравнение с това, заспиването в кабината на камиона ще е рай, песен ще е братлета, ще е отмора за сетивата, ще заспивам със спомена за залеза на слънцето, с аромата на планинския въздух, с чувството за свобода, а евентуалните разговори по телефона със шефа ще ми се струват като леко приятни спомени.

http://www.youtube.com/watch?v=fdF2gqKHfsI
Моята работа е да бъда добър и с чисто сърце и да обичам всеки като самия себе си.

loshdancho

Пожелавам ти тогава успех и дано не останеш изненадан когато започнеш.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

ИванТ

Цитат на: SEMPER - Неделя, 08 Април, 2012, 09:55:03
Провери си първо какъв е периода, който трябва да имаш с С за да изкараш Е, по спомен май е 2 годинки.
Периодът е 1 година. На автора на темата, препоръчвам прочитането на тази публукация, за да е запознат с курсовете за придобиване на свидетелство за правоуправление от категория "C".
Цитат на: начинаещ - Четвъртък, 14 Януари, 2016, 07:17:13
Извода според мен е никой шеф нема интерес от по голема заплата и командировъчни не защото ще е на загуба,както твърди HORNET,а защото си оставя опцията да може да те обладае във всеки един момент!!

pumix

Успех тогава,що, си го решил давай с рогата напред и каквото дойде.Само да не се увлечеш някой път с планинския въздух и да оставиш прозореца докато спиш,че по паркингите обикалят разни хаитяни с недобронамерени цели. ;D ;D ;D
На руска кола вратата и на жена устата,се затварят с удар!!!

Scania_and_Volvo

Благодаря на всички, които помагат и взимат участие по темата с мнение или съвет.
http://www.youtube.com/watch?v=fdF2gqKHfsI
Моята работа е да бъда добър и с чисто сърце и да обичам всеки като самия себе си.

gretcki

Пич ето какво се случва по европейските паркинги с планинския въздух  ;D ;D ;D.През деня си шофьор,а нощно време на пост пазач  :D.http://www.vbox7.com/play:b4795aa9a3

Scania_and_Volvo

Цитат на: gretcki - Неделя, 08 Април, 2012, 17:33:08
Пич ето какво се случва по европейските паркинги с планинския въздух  ;D ;D ;D.През деня си шофьор,а нощно време на пост пазач  :D.http://www.vbox7.com/play:b4795aa9a3


Иво го знам и от време на време следя клиповете му. Това, което се е случило с камиона му наистина е много кофти. Но както и той самия каза, такива неща се случват по безлюдни, тъмни паркинги и аз му се чудя защо точно такъв паркинг избра. Точно на това място, където той беше паркирал беше направил клип наоколо, аз никога не бих паркирал на такова място, то просто си личи, че всичко може да се случи там. Затова трябва да се избират за нощуване само оживени бензиностанции или паркинги на големите вериги магазини - и на двете има видеонаблюдение.
http://www.youtube.com/watch?v=fdF2gqKHfsI
Моята работа е да бъда добър и с чисто сърце и да обичам всеки като самия себе си.

georgi87

Цитат на: Scania_and_Volvo - Неделя, 08 Април, 2012, 17:52:45

Иво го знам и от време на време следя клиповете му. Това, което се е случило с камиона му наистина е много кофти. Но както и той самия каза, такива неща се случват по безлюдни, тъмни паркинги и аз му се чудя защо точно такъв паркинг избра. Точно на това място, където той беше паркирал беше направил клип наоколо, аз никога не бих паркирал на такова място, то просто си личи, че всичко може да се случи там. Затова трябва да се избират за нощуване само оживени бензиностанции или паркинги на големите вериги магазини - и на двете има видеонаблюдение.
Баце тва за бензиностанцийте и паркингите го знаеме ама некой път нема место къде да се завреш там камо ли па да спреш и да спиш там.Също така некой път си на мамеца да превишиш часовете за каране и спираш на първата згода само и само да не нарушиш.

ingenera7

Аз в момента се занимавам точно с това и ще споделя как е при мен положението,защото до колкото разбрах от колегите,които взеха отношение по темата отворена от мен във всеки град цените са различни.
цени на курсовете:
категория Е-600лв.
АДР основен,взривоопасни вещества и цистерни-350лв.
Професионална компетентност-300лв.
Карта на водача 80лв.
Удостоверение за психологическа годност-50лв.
Дигитална карта(доколкото разбрах 150лв.)
Дотук цената плюс някои допълнителни разходи като подновяване на книжката,задграничен паспорт и др. ми излиза на около 1600лв.Да не те разочаровам,но мисля,че четох някъде за професионалната компетентност,че ако категория С е изкарана след 2009 трябва да се кара начален курс,който е доста по скъп.

         Успех от мен

ingenera7