• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Закачане и разкачане на ремаркета

Започната от МИНКО ИЛЧЕВ, Петък, 04 Май, 2012, 02:35:51

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

матадора

Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Неделя, 28 Април, 2013, 23:18:06
     
     Наскоро закачвах такова без да "усложнявам". Бях закачил всичко, тръгнах назад и то също, бутнах леко ръчната, като очаквах да "хване" първо ремаркето. Обаче влекача спря и ремаркето леко се плъзна назад и се подпря на краката.    
Минко,опитай в такъв случай да блокираш чрез паркинг спирачката,но не по обичайния начин,а чрез изтеглянето и първо назад,към теб,и тогава да я завъртиш.Карал съм ДАФ и ВОЛВО,и при двете композиции паркинга,задействан по този начин,действа единствено на полуремаркето.Но да отбележа,действието и само върху колелетата на полуремаркето и е докато продължаваш да я дърпаш към себе си.
Ако съдбата ти обърне гръб...бъди търпелив,изчакай я да се наведе!

матадора

Ако съдбата ти обърне гръб...бъди търпелив,изчакай я да се наведе!

МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: матадора - Понеделник, 29 Април, 2013, 19:59:03
Минко,опитай в такъв случай да блокираш чрез паркинг спирачката,но не по обичайния начин,а чрез изтеглянето и първо назад,към теб,и тогава да я завъртиш.Карал съм ДАФ и ВОЛВО,и при двете композиции паркинга,задействан по този начин,действа единствено на полуремаркето.Но да отбележа,действието и само върху колелетата на полуремаркето и е докато продължаваш да я дърпаш към себе си.

     Много не разбрах. При мен няма възможност, освен леко задействана и напълно. Има Скания, със спирачка само на ремаркето (и изглежда като ръчната). Предполагам е за хлъзгав терен. Има и камиони с такива бутони, за "опъване" на композицията, ако се хлъзне и сгъне.
     Повечето нови камиони май нямат. В случая, камиона е MAN TGX.
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

МИНКО ИЛЧЕВ

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

driver1

Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Сряда, 01 Май, 2013, 00:14:04
     Много не разбрах. При мен няма възможност, освен леко задействана и напълно. Има Скания, със спирачка само на ремаркето (и изглежда като ръчната). Предполагам е за хлъзгав терен. Има и камиони с такива бутони, за "опъване" на композицията, ако се хлъзне и сгъне.
     Повечето нови камиони май нямат. В случая, камиона е MAN TGX.


   Това е нещо съвсем друго - това е т.нар. ватманка. Спирачка, която действа само на полуремаркето. Много полезно нещо при спускания по завои на хлъзгав път. За съжаление отдавна вече не ги монтират.

матадора

Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Сряда, 01 Май, 2013, 00:14:04
     Много не разбрах. ..
Не знам как е при Ман-а.Ако ти попадне Волво със старите фарове,опитай да изтеглиш паркинга първо с два пръста навън,а после да го завъртиш надолу.Ще разбереш за какво говоря.При Даф XF95 в долния край на паркинга дори има два малки издатъка за двата пръста.За съжаление не съм карал новите модели камиони и не знам как е при тях.Може тази опция да е спестена.
Ако съдбата ти обърне гръб...бъди търпелив,изчакай я да се наведе!

abator

При TGX май се натиска надолу лоста на ръчната. Не съм я ползвал тази екстра де.

loshdancho

Цитат на: матадора - Сряда, 01 Май, 2013, 11:27:58
Не знам как е при Ман-а.Ако ти попадне Волво със старите фарове,опитай да изтеглиш паркинга първо с два пръста навън,а после да го завъртиш надолу.Ще разбереш за какво говоря.При Даф XF95 в долния край на паркинга дори има два малки издатъка за двата пръста.За съжаление не съм карал новите модели камиони и не знам как е при тях.Може тази опция да е спестена.
Всичко зависи от изпълнението на камиона, не може да се каже наизуст...
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

American

Цитат на: driver1 - Сряда, 01 Май, 2013, 00:22:17

  Това е нещо съвсем друго - това е т.нар. ватманка. Спирачка, която действа само на полуремаркето. Много полезно нещо при спускания по завои на хлъзгав път. За съжаление отдавна вече не ги монтират.

Много шофьори я ползват за спиране при спускане, но само ако ремаркето е поднаем, сещате се че го докарват до пушек от барабаните.
Иначе е предназначена само за да се "слайдват" осите на ремаркето, и не се препоръчва да се ползва за спиране. Още по-малко на хлъзгав път !!!!!!!!!!!!!!!!!!
smoking gun

МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: abator - Сряда, 01 Май, 2013, 13:31:04
При TGX май се натиска надолу лоста на ръчната. Не съм я ползвал тази екстра де.


     Пробвах натисках, не е по-различно. Повечето такива "методи", са подходящи за старите композиции. Новите са предвидени да работят с АБС и явно повечето нямат спирачка само на ремаркето.

     Тези ремаркета без блокиращи цилиндри, явно се закачат (по-скоро застопоряват) принципно по-различно. Добре че са на изчезване, някой да каже как е било преди.

     Повечето, пробват заключването след закачане с тръгване напред. Както по-горе съм дал примери е ненадеждно. А при, сняг и лед почти неприложимо. Как се "подсигурявате"?!
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

driver1

Цитат на: American - Сряда, 01 Май, 2013, 15:49:59
Много шофьори я ползват за спиране при спускане, но само ако ремаркето е поднаем, сещате се че го докарват до пушек от барабаните.
Иначе е предназначена само за да се "слайдват" осите на ремаркето, и не се препоръчва да се ползва за спиране. Още по-малко на хлъзгав път !!!!!!!!!!!!!!!!!!

   Напротив, точно на хлъзгав път се ползват. Не знам какво означава това - да се "слайдват" осите, (много бързо си забравил българския, а колега?), но предназначението на ватманката е точно това - когато на хлъзгав път, най-вече в завой, ремаркето започне да те "изпреварва", задържайки само неговите оси и газ на влекача, изправяш композицията. Повярвай, правил съм го стотици пъти. Ако това е да се "слайдват осите", значи съм ги слайдвал. Ватманката е полезна и при тръгване от наклон, едно време нямаше специални бутони за тази цел. Та така...

ivopifeca

Аз не съм карал камион с ватманка,но съм чувал,че била много полезна точно,както го описва driver1.Знам само че на камион без ватманка,същата функция може да се прави с паркинг спирачката,като не се опъва изцяло,но има и свойте рискове.А и аз не разбирам какво е слайдване,както е задължително да се пише на кирилица,така май трябва да е задължително и употребата само на български думи ;)

loshdancho

ЦитатА и аз не разбирам какво е слайдване
Прицеп-разтегатрелна спирачка, използва се при премествана на лафета или осите на ремаркето (когато са на колесар) сега има много такива контейнеровози.


ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

ivopifeca

Цитат на: loshdancho - Четвъртък, 02 Май, 2013, 10:11:29
Прицеп-разтегатрелна спирачка, използва се при премествана на лафета или осите на ремаркето (когато са на колесар) сега има много такива контейнеровози.



Само не разбрах,защо го направи този на клипа,защо го премести най отзад,може би защото влекача не е камион-от човешките,от 7-цата,а щатски Краззз ???

loshdancho

Цитат на: American - Събота, 27 Април, 2013, 21:41:18
Да, ще върши работата, но незнам един европейски влекач колко му е дълго ремаркето.
Тук масовите товари са за 53 фита ремарке 16 метра. Тоест много често меже да се намират по-трудно товари за него.

Тука няма ограничение за дължината на влекача, и те ги правят дълги с големи слипери, даже някой са с кампер зад кабината.

Има ограничение обаче в някой щати за разтоянието от царския-болт до последната ос на ремаркето, и то за Калифорния е 40 фита, тук на видеото той показва как.


На видеото той показва как се слайдват осите на ремаркето за Калифорния, после слайдва лафета ако е необходимо.
Незнам при вас но тук е много строго да не се надвишава тежеста въху осите.
Ако ме хванат на weight-station-а че съм претоварен, там оставам. Или трябва да премествам на ръка неща, или трябва да се обадя да дойде празен камион и с палет-джак да се преместят няколко палета в празния камион. Иначе няма мърдане от там.

Как регулирате тежестите там, ако са ви натоварили кофти мотокаристите ?
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

bojo

Цитат на: ivopifeca - Четвъртък, 02 Май, 2013, 10:28:27
Само не разбрах,защо го направи този на клипа,защо го премести най отзад,може би защото влекача не е камион-от човешките,от 7-цата,а щатски Краззз ???
Можеби е бил празен и мостовете са били напред за удобство при завиване,сега,когато ще товари ги дърпа назад за разпределяне на тежеста.Не съм карал такова ремарке,само споделям мнение. :-[
Божо

American

Цитат на: driver1 - Четвъртък, 02 Май, 2013, 01:18:09
   Напротив, точно на хлъзгав път се ползват. Не знам какво означава това - да се "слайдват" осите, (много бързо си забравил българския, а колега?), но предназначението на ватманката е точно това - когато на хлъзгав път, най-вече в завой, ремаркето започне да те "изпреварва", задържайки само неговите оси и газ на влекача, изправяш композицията. Повярвай, правил съм го стотици пъти. Ако това е да се "слайдват осите", значи съм ги слайдвал. Ватманката е полезна и при тръгване от наклон, едно време нямаше специални бутони за тази цел. Та така...

Виж, престани да заблуждаваш хората, незнам какво целиш но ако наистина някой ти се "върже" на съветите много лошо може да пострада, ако бях модератор щях да те банна защото даваш съвети от които могат да пострадат много хора и материални щети също.
Какво целиш ?
smoking gun

American

smoking gun