• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Закачане и разкачане на ремаркета

Започната от МИНКО ИЛЧЕВ, Петък, 04 Май, 2012, 02:35:51

« назад - напред »

0 Потребители и 3 гости преглеждат тази тема.

ceko1969

Караваните (както и по големите ремаркета) имат маневрено колело с него лесно се закача и разкача, добре е терена да е равен, а на асфалт е най добре. Против кражби се  продават едни заключващи кутии  които се поставят върху лапата за теглича, иначе на един градски му дигнаха платформата и още не е намерил като гледам...

ceko1969


taman

Здравейте . Искам да кандидатствам за работа в Ким йохансон , владея добре английски език , имам и всички документи и искам да работя в чужбина.Проблема е че нямам никакъв опит , работя друго в момента.Готов съм да заплатя няколко дневно обучение относно как се закача и откача ремаркето и да получа информация за други основни неща които трябва да знам за да си изкарам изпита.Най-добре от човек който се занимава с тази дейност - сайта е подходящо място да го намеря надявам се.За контакти мейл tamana78@gmail.com Поздрави на всички и успех в работата.

taman


diyodi

За няколко дни??? Много си самоуверен! Ако е само за закачането и откачането - да, но за основните работи - забрави!Има колеги и с години практика, които изпитват трудности. А и докато не усетиш трафика, няма как да разбереш за какво става въпрос!

driver1

   Колега, как си представяш, че от няколко реда писани съвети ще усвоиш занаята, или поне ще успееш да си вземеш изпита?  При това, тук можеш да прочетеш и твърде противоречиви изказвания, които да те озадачат и объркат. А практиката? Къде? Или смяташ, че като назубриш няколко правила и си готов? С паркиранията на рампи как ще се справиш? А с усещането за габаритите на композицията? Тези неща не се учат от учебник, а на пътя. Как мислиш - ако прочетеш достатъчно медицинска литература, дали ще се справиш със сърдечна операция?
   Много пъти се е писало тук - едно е мерака, друго е моженето. А моженето се добива с практиката. Но практиката трябва да е постепенна - от по-малък камион, към по-голям, до най-големите. И с много, много километри...А не - "Работя друго, но реших да стана международен шофьор...".

taman

Съгласен съм с изложените по-горе мнения , но това е положението Минке , както се казва. Трябва да се обучавам бързо , няма друга възможност.Ясно е , че трябва каране и практика , очевидно не съм я добил пи шофьорския курс , който беше пълна подигравка - 4 астрономически часа обучение и изпит ! Когато отдидох за първото кормуване , два часа полигон и половин час градско и  , беше събота и неделя , питам инструктора другата седмица пак така ли ще караме -  , а той , каква друга седмица ти в петък си на изпит !!! така , с още малко кормуване на полигона(1час и половина) взех изпита от първия път и "обучаващата фирма" остана доволна че не са си хабили горивото ... сега като ги чуя да се пънат по телевизията , че трябвали повече часове за обучение ... ме надува яко смях като си спомня моя случай.Положението със Категория Ц беше същото.Така че вече съм свикнал да се оправям сам и то бързо .
Не ми се започва работа в български фирми , за Ким чета различни неща , но поне плащат редовно поне това всички го подчертават .
Ако има желаещ за някой лев набързо да ми покаже основните неща да пише на мейла .ясно е че няма да е достатъчно  , но това е ...

driver1

   Свикнал си да се оправяш "и то - бързо", но в България. Навън тоя номер не минава. Те пък са свикнали да забелязват, и то - бързо, кой няма никакъв опит на пътя и да го шкартират, "и то - бързо". Шанса ти клони към нула. Ким Йохансен не са много читава фирма, но не са и ПИМК, не са обучителна школа. Искат да седнеш на волана "и да се оправяш сам, и то - бързо", а както няколко пъти подчертах това само с четене няма как да стане. Ще завърша в твоя стил - ТОВА Е ПОЛОЖЕНИЕТО!
    Като се върнеш от теста, ако искаш, сподели тук перипетиите си, ако не си срамежлив...Успех! :-)

dimich87

Защо подценявате колегата. Аз до миналия месец не бях се качвал на прицеп, но в един ден на шофьора му се счупи лафета и замина да го прави, понеже ние с лафети не сме се занимавали. Искаха да се товари ремаркето, а имаме едина каска със специално управление и почети никой не и разбира. Качих се, запалих камиона, закачих ремаркето и го дръпнах на рампата, като колегата само ми махаше на едното огледало дали минава камиона от другата страна. Трудно ми беше да паркирам на рампата, понеже има място за една дължина на камиона и се прави френски гараж, но от втория път го нацелих. Нямам категория за ремарке, но лека кола съм карал доста с ремарке.

driver1

Цитат на: dimich87 - Сряда, 17 Септември, 2014, 18:25:32
Защо подценявате колегата. Аз до миналия месец не бях се качвал на прицеп, но в един ден на шофьора му се счупи лафета и замина да го прави, понеже ние с лафети не сме се занимавали. Искаха да се товари ремаркето, а имаме едина каска със специално управление и почети никой не и разбира. Качих се, запалих камиона, закачих ремаркето и го дръпнах на рампата, като колегата само ми махаше на едното огледало дали минава камиона от другата страна. Трудно ми беше да паркирам на рампата, понеже има място за една дължина на камиона и се прави френски гараж, но от втория път го нацелих. Нямам категория за ремарке, но лека кола съм карал доста с ремарке.

   Е, щом си паркирал, и то - още от втория път, убеди ме, явно проблем няма...

dimich87

Има много неща, които научих от шофьорите. Камионите са ни горе-долу добри, но ремаркетата са доста стари. На полуремаркетата петите много трудно се вдигат и смъкват. Един ден при разкачане предложих на шофьора да ги подпре с две трупчета и дойдоха идеално. С възглавниците се спуска ремаркето и се разкача. Понеже трупчетата си ги ползваме в гаража и няма как да му ги дам. От тогава подлага камите легнали. Казал и на другите шофьори за това и трите ремаркета така се разкачат. При закачането гледам единия шофьор заключва лафета, пробва да дръпне леко напреде ремаркето и тогава слиза да закача въздух и да освобождава петите (така и разбра че лафета не е заключил, защото се скъсала вътре пружинката). Другите двама преди да закачат лафета си закачат лулите и кабелите, че било трудно да се врат зад кабината. Обаче ако не закачи този лафет при потегляне ремаркето ще се окаже долу.

ivopifeca

Цитат на: dimich87 - Сряда, 17 Септември, 2014, 20:13:25
Има много неща, които научих от шофьорите. Камионите са ни горе-долу добри, но ремаркетата са доста стари. На полуремаркетата петите много трудно се вдигат и смъкват. Един ден при разкачане предложих на шофьора да ги подпре с две трупчета и дойдоха идеално. С възглавниците се спуска ремаркето и се разкача. Понеже трупчетата си ги ползваме в гаража и няма как да му ги дам. От тогава подлага камите легнали. Казал и на другите шофьори за това и трите ремаркета така се разкачат. При закачането гледам единия шофьор заключва лафета, пробва да дръпне леко напреде ремаркето и тогава слиза да закача въздух и да освобождава петите (така и разбра че лафета не е заключил, защото се скъсала вътре пружинката). Другите двама преди да закачат лафета си закачат лулите и кабелите, че било трудно да се врат зад кабината. Обаче ако не закачи този лафет при потегляне ремаркето ще се окаже долу.
Колега,Димич,има тема за червена и жълта шлауфка,там сме казвали,че кабелите може да ги закачиш предварително,заедно с командната шлауфка,и да си оставиш,само пълнещата откачена ;)

славее

:'( :D
Време за писане на темата......може би около 20 минути.
Време за научаване откачане и закачане на ремарке 5 минути.
Кви глупости четъ колко било сложна тая работа.
Това ако ви чете некой съветите ще си помисли, че управлявате совалки, а не влекач с ремарке.
Обучението за откачане и закачане на ремарке трае точно 5 минути при всеки един инструктор,имаш да направиш 5 неща в последователен ред
Отиваш на некой полигон за Е категория,казваш на инструктора какво искаш да те научи и си готов,без да слушаш колко е трудно и как требва да си много умен и много красив за да караш един прост камион.

admin

Цитат на: славее - Четвъртък, 18 Септември, 2014, 08:06:00
:'( :D
Време за писане на темата......може би около 20 минути.
Време за научаване откачане и закачане на ремарке 5 минути.
Кви глупости четъ колко било сложна тая работа.
Това ако ви чете некой съветите ще си помисли, че управлявате совалки, а не влекач с ремарке.
Обучението за откачане и закачане на ремарке трае точно 5 минути при всеки един инструктор,имаш да направиш 5 неща в последователен ред
Отиваш на некой полигон за Е категория,казваш на инструктора какво искаш да те научи и си готов,без да слушаш колко е трудно и как требва да си много умен и много красив за да караш един прост камион.

Да ти кажа честно, все още не съм виждал учебен камион в конфигурация влекач с полуремарке. Може и да има някъде, но например в Благоевград всички са хенгери. Следователно този вариант инструктор да те научи тук отпада.
В действителност принципно си прав, теоретично не е някаква философия. На практика обаче има доста случаи на паднали ремаркета и си мисля, че нещата с простите камиони не са чак толкова прости.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

driver1

Цитат на: славее - Четвъртък, 18 Септември, 2014, 08:06:00
:'( :D
Време за писане на темата......може би около 20 минути.
Време за научаване откачане и закачане на ремарке 5 минути.
Кви глупости четъ колко било сложна тая работа.
Това ако ви чете некой съветите ще си помисли, че управлявате совалки, а не влекач с ремарке.
Обучението за откачане и закачане на ремарке трае точно 5 минути при всеки един инструктор,имаш да направиш 5 неща в последователен ред
Отиваш на некой полигон за Е категория,казваш на инструктора какво искаш да те научи и си готов,без да слушаш колко е трудно и как требва да си много умен и много красив за да караш един прост камион.

    На Славе-то ще му кажа, че отива в някакви крайности, което ме кара да мисля, че е прочел само заглавието на темата.
    Естествено, че откачване и закачване на ремарке са няколко стъпки в последователност и не е никаква философия, никой тук не внушава, че ще скачваме совалка с межд. космическа станция. Тук ставаше дума по-скоро за нагласата на колегата, че като получи няколко писмени съвета и ги прочете, ще е достатъчно подготвен за да си вземе изпита в Ким Йохансен и ще започне за пръв път работа като межд. шофьор безопасно и безаварийно. Няма да пиша отново защо мисля така.
    Така, че не профанизирайте темата, нещата са по-сложни, отколкото изглеждат.

dimich87

Днеска ми се наложи същата Каска да я закачам и да местя ремарке. Обаче ремаркето спряно и откачено на ниско. Лафета се заби леко задния край, но ме достраша да напъна, че да не падне от петите, както споменах по-горе петите ги подпират. Утре има едина смяна на гуми да правя в едно село и си мисля да се измъкна лекинко, а който иска да си закача ремаркето и да си го мести. Само че не виждам шофьор който да го дръпне до рампата за товарене.

Boroman21

Все спорите коя шлауфка е първа а до тук не прочетох нито една дума за правилно обезопасяване на ремаркето при разкачане? !

Boroman21