• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Закачане и разкачане на ремаркета

Започната от МИНКО ИЛЧЕВ, Петък, 04 Май, 2012, 02:35:51

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

МИНКО ИЛЧЕВ

     Да коментираме закачане и разкачане  на полуремарке и ремарке. Понеже не съм много сигурен, ще кажа моето мнение и да го обсъдим.

      Закачане:
1.   Подхождаме към полуремаркето, право назад (да е равно от двете огледала), ако се наложи да е под ъгъл, мисля без друг да гледа ще е много сложно.
2.   Спираме на разстояние  удобно да се закачат, накрайниците. Проверяваме дали правилно е насочен към болта.
3.   Закачаме ги, евентуално без червената лула.
4.   Вдигаме задния мост, да ,,лепне" хубаво лафета. Евентуално, ако не може да достигне, сваляме на долу, от манивелата на краката (тя има, две предавки, навътре по-бавно и по-голям въртящ момент и навън обратно. Или повдигаме на възглавниците.
5.   Вече даваме назад и слушаме щракването.
6.   Проверяваме дали е закачено добре, но как?
-   Повечето дават напред с влачене на краката. Дали е правилно?
-   Бившия ми шев, ,,Съни Ко" – Плевен. Казваше, че по щракането може да го познае, аз понеже не съм музикален, да погледна дръжката на лафета, ако се е върнала, значи е добре заключена. А за пробата напред, смята че, ако е захванало на криво може да издържи на опъването и после в движение да се разкачи, както е станало с негов камион неотдавна. Понеже го смятам за технически много грамотен, предполагам е прав.
7.   Вдигаме краката и възглавниците на нормално положение.
8.   Хубаво е да се проверят светлини, теч на въздух.     

     За блокирането на ремаркето:
1.   По подразбиране има червен бутон (повечето), при този случай закачаме и двете лули, ,,помпи" въздух през това време. Това е най-добре, в някой фирми е задължително. Росен да каже за ,,Ким Йохансен".
2.   Не закачаме червената лула, съответно при разкачане, само нея.
3.   С клинове, с тези пластмасовите и като гледам как някой зверски манипулират, може да се използва еднократно. Или камъни.
4.   Вчера гледах колега, в Румъния, закачи всичко и ремаркето тръгна назад заедно с камиона докато се удари в бордюра и стана.


     Разкачане:
1.   Избираме подходящо място.
2.   Блокиране – най-често аз, само се пресягам и свалям червената лула.
3.   Първото е, издърпване дръжката на лафета, преди да сме вдигнали на възглавниците, инак не може да се освободи. Ако първо сме вдигнали, освобождаваме ръчната за малко (винаги може да се случи, да е под напрежение, при задействане на ръчната и ако не може да се издърпва, освобождаваме за малко)
4.   Вдигаме на възглавниците, не е задължително до максимума.
5.   Дърпаме половин, най-много един метър. Преди това, може малко да пуснем възглавниците, тежестта да остане на краката.
6.   Разкачаме всички накрайници (евентуално се слагат на предвидените, за целта места на влекача.
7.   Пускаме възглавниците до нормално, а много често и по-надолу. Да остане достатъчно разстояние, между лафета полуремаркето. Ако остане притиснато нагоре, след като се измъкне лафета, задните гуми, калници ще ударят в полуремаркето.


     За ремаркета има много общо. Отдавна съм карал такова, почти нищо не знам. Има разлика между тип ,,люлка" и ,,завиващ мост". Между другото ,,тамдем" на ,,люлката" ли се казва? ,,Завиващия" е важно да се нагласи теглича, по височина, преди го подпирах с пръчка, май нямаше пружини. Струва ми се опасно да го държи някой?
     При ,,люката" е важно да се укрепи с краката, реално може да се ,,килне", напред или назад.
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

МИНКО ИЛЧЕВ

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

Бриги Магнито

#1
Илчев бацин,че ти спамна у темичката само не се сърди.
Та значи,четнох ти закачането и да мъцна кво ме гложди ,значи ако зафане на криво няма шанс ръчката на лафета да се прибере и да се сложи контричката,вервай ми,тва кат първо,второ поне за мен ти гледаш удобството ,а не как е най-удачно имам впредвид поне за мен лично мнение ,много бързичко закачи кабели и лули без червената,тва баце се прави на финала има много ако при едно закачане и няма смисъл да ги жертваш.

Относно влаченето,не се влачи Илчев просто се напъва,освен лапите ако е читаво ремаркето го държат и спирачките
Относно звука трябва да чуеш точно два звука на щракане за да си сигурен ,че е закачило със свето,но ти липсват  ,ръка да пипне око да види.

Също е хубаво да се знае,че щракването е важен момент ако не сте чули щракване поне едно ,а те са две, дори и всичко да изглежда добре може нищо да не сте закачили и точно тука идва момента с напването на каруцата.


Туй на първо четене ,ко мернах и нали съм си специалистче нямаше как да не мъцна.


Бриги Магнито

#1


bad_kras

 ;)





И още : закачане и на контейнери тип BDF.

Причина за редакция: Коригиран линк!
>>>www.sbps.eu<<<  *** СБПШ ***             

Бриги Магнито

На второ четене баце пак моийта натурка ,ма тоз път с питане,та имаш закачено полуремарке и си съскаш по дарогите бацин ,та задните калници опират ли у полуремаркето?
Аз мислим не,тъй че по същата логика ако не буташ възглавниците,а си пуснеш краката на нормално положение няма кво и къде да опре ,а и по тоз начин ти отпада и дърпането с метър или там колко си с цел да видиш дали ще ти потънат лапичките .Дърпайки напред ако потънат влекача сам ще си спре(тва ако не си светнал ,ко ти мъцам)

Тандема е люлка баце и при него е абсолютна тъпня му пускаш и 4 крака кога е равномерно натоварено или празно  ;)за целта в нормално положение като е му откачаш лулите да блокира ,избираш си предни или задни крака и ги пускаш на около 10см преди да опрът асфалта или терена където откачаш,отключваш и отваряш теглича(буфера),надигаш възглавниците на влекача ако си пснал задните крака,или пускаш възглавниците ако си пуснал предните крака,биеш 2 бърза ,бавна коя ти е кеф и лекинко праиш усвет. ;)

При ремарке ,наричано хенгер ,със завиваш преден мост или с дрги думи РЕМАРКЕ(защото,тове е истинското ремарке)е нужно да се подпре по -качествено (ще мъцна защо) та откачаш му лули,кабели,хидравлични маркучи и там квот е навързано,отключваш и отваряш теглича(буфера) и мааш 2-3-5 -та бърза бавна и газ да те нема,при откачан теглича и да не е на ниво не те бърка той ще си увисне или ще се вдигне взависимост от пружините,РЕМАРКЕТО се подпира,защото на болшинството спирачната система освобождава като изчезне въздуха.

И ремаркета и полуремаркета някога имаха и ръчна механична спирачка(са я кръстих)туй е онуй ръчка де мое се върти като на латерната ма у умален вариант,но са скивам не им ръгат вече таквиз екстри.

Бриги Бичкията мъца на второ четене.
Не казвам,че туй де съм писал е така,но определено и написаното не е така тъй че .... ко праим ... ;) (затриваме ремаркето или полуремаркето или трошиме сусе влекачо) :D :D :D :D

Да допълним само:клипчетата не ги гледах тъй че там какво дават не нам ,а и не ми е зор.


МИНКО ИЛЧЕВ

     Христов, за пробата:
ЦитатБившия ми шев, ,,Съни Ко" – Плевен. Казваше, че по щракането може да го познае, аз понеже не съм музикален, да погледна дръжката на лафета, ако се е върнала, значи е добре заключена. А за пробата напред, смята че, ако е захванало на криво може да издържи на опъването и после в движение да се разкачи, както е станало с негов камион неотдавна. Понеже го смятам за технически много грамотен, предполагам е прав.

     Аз не казах ли същото за лафета? До колкото разбирам я потвърждаваш. Много неща знаеш, ама трудно се четеш. Нали, Христов?


     Забравих за лулите, обикновено се плюят, за да не се скъсат, за смазка. Дали има някакъв по-културен начин?
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

Бриги Магнито

Има викат му ,тури си бърза връзка.(недостатък ,само ти мое си теглиш ремаркето/полуремаркето и то само него оти другите са с лули)
;)
(плюс няма начин при квото и да е сецане да се откачи по време на движение)
Тва в кръга на лафа ,иначе варианти бол ,но колко са културни бем ли го у сите ставаш на прасе ,а с плюнка чиста работа.
Баце не знам нищо те тука ти е грешката,не знам защото съм учил за друго,но като гледам пък как училите обясняват,а и кво знаят требе ти каем пич съм си с други думи важим и то доволно .

П.П.Под бърза връзка не разбирайте тез за шлаухките има други едни по -завъртени ма не им знам точното заглавие.


popov74

Да кажа и аз ;) Работата ми е с поне по две ремаркета на ден/нощ, та Бриги бързите връзки са на английските ремаркета. Това е кошмар защото идват и без стъкла на стоповете и крушки, всичко редиш сам >:( А по темата: първо го блокирам от червения бутон после се прикарам на поне два метра от борда, закача си всичко спокойно щракна лафета, напъна блокиран щот може и да падне и Атака ;D

Бриги Магнито

Значи освен собственото ще може да се закача и Английско,ех тез Британци с технио стандарт. :(


ivopifeca

За полуремаркето,аз когато го закачам,след цялата процедура,клякам зад влекача,за да видя,дали закопчалката на лафета е минала хубаво зад царския болт,не знам точно как се казва-то е,като шиш(ако ,некои знае устроиството,моля нека каже как се нарича),мисля че така съм наи сигурен :),когато е тъмно е хубаво да имаме фенерче да светнеме,за да сме сигурни.

Бриги Магнито

Цитат на: ivopifeca - Събота, 05 Май, 2012, 14:31:48
За полуремаркето,аз когато го закачам,след цялата процедура,клякам зад влекача,за да видя,дали закопчалката на лафета е минала хубаво зад царския болт,не знам точно как се казва-то е,като шиш(ако ,некои знае устроиството,моля нека каже как се нарича),мисля че така съм наи сигурен :),когато е тъмно е хубаво да имаме фенерче да светнеме,за да сме сигурни.
Хитро баце,но вместо да клякаш му мушни задна навърти пълен ляв или десен и го върни назад около метър и си го гледай отстрани и да е откачено неможе да падне не бой се. ;)


ivopifeca

Един път така го клатих-напред набиране спирчки,после резко назад пак спирачки,тръгнах,на втория завои след гаража добре,че погледнах почти се беше излундзило де.... >:(

МИНКО ИЛЧЕВ

     Преди няколко седмици ходих на изпит, имаше и разкачане и закачане на полуремарке. Питах как да пробвам заключването на лафета. Казаха както си знам, само специално искаха да се гаси двигателя при разкачане/закачане кабела на АБС. При закачането, гледах да съм много внимателен да няма "джасане". Изпитващия беше белгиец и ме накара да дръпна напред, задържа. Тъкмо щях да тръгвам и реших да проверя и лафета. Не беше се заключил, въпреки че задържа напред! Върнах още малко и заключи.



     Преди няколко дена бях по Гърция. Бях спрял, не на равно и ремаркето се беше усукало, между лафета и ремаркето, от едната страна (лява или дясна) имаше разстояние. Това нормално ли е или не е добре зацепено? Не бях го закачвал аз.
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

ivopifeca

Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Сряда, 24 Октомври, 2012, 00:13:20
     Преди няколко седмици ходих на изпит, имаше и разкачане и закачане на полуремарке. Питах как да пробвам заключването на лафета. Казаха както си знам, само специално искаха да се гаси двигателя при разкачане/закачане кабела на АБС. При закачането, гледах да съм много внимателен да няма "джасане". Изпитващия беше белгиец и ме накара да дръпна напред, задържа. Тъкмо щях да тръгвам и реших да проверя и лафета. Не беше се заключил, въпреки че задържа напред! Върнах още малко и заключи.



     Преди няколко дена бях по Гърция. Бях спрял, не на равно и ремаркето се беше усукало, между лафета и ремаркето, от едната страна (лява или дясна) имаше разстояние. Това нормално ли е или не е добре зацепено? Не бях го закачвал аз.
Нормално е,много пъти съм го забелязвал,когато съм спрял на неравно,ако не е било добре закачено,като си спрял,на лафета нямаше да има нищо ;)

МИНКО ИЛЧЕВ

     Много често пробата дали е добре закачено ремаркето се прави с тръгване напред и назад, при блокирано ремарке. На хлъзгаво как става, при всички положения (и да не е добре закачено) боксува?
     Напоследък проверявам само дали е върнала дръжката на лафета и палеца да е заключил (ако е такава системата).

     Случва ми се да карам ремаркета без блокиращи цилиндри и съответно такъв червен бутон. Когато няма въздух, спирачките освобождават. Единствено, има манивела и изтеглящо въже на първия мост.
     Единствен сигурен начин, който се сещам, да се закачи червената лула, докато напомпа достатъчно въздух. И после се откача и за времето което има въздух е блокирало, но може и да е кратко. Други идеи?


     Наскоро закачвах такова без да "усложнявам". Бях закачил всичко, тръгнах назад и то също, бутнах леко ръчната, като очаквах да "хване" първо ремаркето. Обаче влекача спря и ремаркето леко се плъзна назад и се подпря на краката.

     Бих препоръчал, когато се правят каквито и да е манипулации, между ремаркето и влекача, както при закачане/разкачане. Лафета да е "лепнал" за плочата на ремаркето и съответно насочен към болта. В случай, че се задвижи ремаркето, да има големи шансове за оцеляване!   
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

ivopifeca

Аз винги си слагам клинове-"кучки",и съм най-спокоен когато са метални а не пластмасовите!Последно когато блокирах едно полуремърке с червения бутон, за да го пробвам дали е заключило-то си тръгна заедно с влекача!Оказа се че няма никакви спирачки полуремаркето-тресчотките бяха разхлабени докрай!Червения бутон блокира,ама тия със спирачки,тука блокира нищо,затва -"кучките"!

ivopifeca