• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Таксиджиите на среща за вдигане на цените

Започната от stoan, Понеделник, 28 Май, 2012, 17:53:48

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

stoan

Таксиметровите превозвачи от Велико Търново напират да вдигат цените. Повишаване на тарифите от началото на юни с 10% е било дискутирано на среща между водачите на жълти коли, състояла се на автополигона в Беляковец в празничните дни, довериха за ,,Борба" участници в събитието.
Превозвачите са останали недоволни от последната среща на собственици на таксиметрови фирми, на която е било договорено да се спре тотално услугата ,,позвъни и затвори", която коства по 2-3 хил. лв. месечно на фирмите, но не е постигнато споразумение за цените, което ядосало редовите водачи и сега те взимат нещата в свои ръце.
В момента в града масово се вози срещу 80 стотинки първоначална такса и по 59 стотинки на километър през деня и 65 стотинки през нощта. Превозвачите искат да се запази първоначалната такса, но към нея да се начисляват по 70 ст. дневна тарифа и 90 ст. нощна.
,,Увеличиха се горивата, санкциите скочиха, карат ни вече да се осигуряваме на 8-часов работен ден, а не на 4-часов, както досега. Разходите ни са доста по-големи и защото плащаме лизинги за нови коли, както е според изискванията", мотивират се таксиджиите.

http://www.borbabg.com/?action=news&news=19106

stoan


dimich87

Хубаво искат да се вдигнат цените на превоза за такситата, ами товарните превози къде остават. Един камион гори 4-5 пъти повече гориво, а цената на километър е само 2 пъти по-висока. Отделно че за товарните превози се изисква по-висока клалификация на водача, застраховките са в пъти по-големи и т.н. Отделно че такситата ползват алтернативни горива.

Решението не е в дигане до безбожност цените на стоките и услугите с цел да се постигне по-голяма печалба. А печалба да се търси от голямото количество произведени стоки и услуги. На практика какво се получава, вдигат се цените и клиентите се отдръпват повече и с целта от увеличаването на цената да се постигне по-голям приход, се получава обратен ефект.
Има редица решения на проблемите ни и най-важното е да се създаде производство. Да има 97-98% заетост и да се предпочита българското.

dimich87


SEMPER

Според мен таксиметровите услуги минават към категорията на луксозните, не е идеята да са масов превоз.
Така че е нормално да взимат по скъпо.

Още повече в градове, в които най дългия курс я има 2 км, я не.
Не бих могъл да ви дам пълна гаранция, че няма да има някакъв инцидентен случай на престъпност в страната

dimich87

Цитат на: SEMPER - Понеделник, 28 Май, 2012, 19:23:05
Според мен таксиметровите услуги минават към категорията на луксозните, не е идеята да са масов превоз.
Така че е нормално да взимат по скъпо.

Още повече в градове, в които най дългия курс я има 2 км, я не.
Ами тогава като са луксозни услуги, трябва да се намали броя на такситата. Но тези който са станали таксиметрови шофьори, са го направили защото няма какво друго да се работи.
Пак стигаме до проблема с производството. По-точно липсата на производство.

admin

Цитат на: dimich87 - Понеделник, 28 Май, 2012, 19:39:21
Ами тогава като са луксозни услуги, трябва да се намали броя на такситата. Но тези който са станали таксиметрови шофьори, са го направили защото няма какво друго да се работи.
Пак стигаме до проблема с производството. По-точно липсата на производство.

И защо трябва да се намали броят на такситата и защо това трябва да става чрез административен натиск? Не е ли по-лесно просто да се спазват правилата? Например какъв процент от такситата са в състояние да преминат успешно технически преглед?
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

dimich87

Аз съм от Русе и от наблюденията ми мога да кажа че всички таксита са в добро техническо състияние. Няма как по друг начин да се направи освен с някаква квота определена от общината. Лиценза да се получава на търг с тайно наддаване и да се класират само тези който са платили най-много. Имам няколко познати който преди 5-6 години купиха нови коли и ги направиха таксита. Пуснаха ги под аренда. Казвали са ми че за около 3 години са си изплатили парите. Но сега не е така.Тогава много такива имаше който накупуваха коли. Сега има свободни коли и търсят таксиметрови шофьори да ги наемат.

SEMPER

Цитат на: dimich87 - Понеделник, 28 Май, 2012, 19:56:55
Лиценза да се получава на търг с тайно наддаване и да се класират само тези който са платили най-много.


Нормалната икономическа логика е точно такава.

Само че от падането на комунизма досега бакшишстването не е точно професия, а има по скоро социална функция. Вариант за хора останали трайно без работа.

И поради тази причина няма как да се вкарат пазарни механизми в бизнеса.
Не бих могъл да ви дам пълна гаранция, че няма да има някакъв инцидентен случай на престъпност в страната

admin

Цитат на: dimich87 - Понеделник, 28 Май, 2012, 19:56:55
Аз съм от Русе и от наблюденията ми мога да кажа че всички таксита са в добро техническо състияние. Няма как по друг начин да се направи освен с някаква квота определена от общината. Лиценза да се получава на търг с тайно наддаване и да се класират само тези който са платили най-много. Имам няколко познати който преди 5-6 години купиха нови коли и ги направиха таксита. Пуснаха ги под аренда. Казвали са ми че за около 3 години са си изплатили парите. Но сега не е така.Тогава много такива имаше който накупуваха коли. Сега има свободни коли и търсят таксиметрови шофьори да ги наемат.

Ела да видиш в Благоевград какви таратайки се движат. И тези коли возят пътници. Чудя се как въобще преминават технически прегледи.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

dino412

Цитат на: admin - Вторник, 29 Май, 2012, 02:02:11
Ела да видиш в Благоевград какви таратайки се движат. И тези коли возят пътници. Чудя се как въобще преминават технически прегледи.
Не е само при Вас и в Монтана голяма част от такситата са по-разкапани от 30 годишна жигула.
Шофьор не се става шофьор се ражда. Колкото и да имаш желание не идва ли Ти отвътре не става...
Най-слабото място в софтуера на всички системи за безопасност на МПС-тата си остава софтуера на задкормилното устройство.

dino412

Шофьор не се става шофьор се ражда. Колкото и да имаш желание не идва ли Ти отвътре не става...
Най-слабото място в софтуера на всички системи за безопасност на МПС-тата си остава софтуера на задкормилното устройство.