• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Регламент 561 - въпроси и отговори

Започната от комбайнер, Четвъртък, 31 Май, 2012, 20:16:43

« назад - напред »

0 Потребители и 5 гости преглеждат тази тема.

Чели ли сте регламент 561

Да.
Не, управлявам МПС-та извън, този регламент.
Не, слушал съм и съм "чувал", това е достатъчно!
Да съм чел регл... какво?!

admin

Явно никой нищо не е разбрал от този регламент.
Получава се някаква невероятна каша защото часовете за шофиране в едно денонощие могат да са максимум 9 или 10, а почивката минимум 9 или 11. След като денонощието е 24 часа, какво правим с останалите 6 или 3 часа?
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

admin

Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

Boroman21

Цитат на: Красимир Тодоров - Неделя, 13 Октомври, 2013, 15:06:51Минко, отварям ти частен пример.
Работил съм от 5 сутринта до 20 вечерта, карал, товарил и прочие. В 19.59 камиона е в покой. Искаш да кажеш, че на другата сутрин требва да стана в 5 и да тръгна да карам, щото на румънеца така му е кеф??? Може да ми е лошо и да не ми се кара баш в 5 сабале
И Драйвер, точно така е, почивката трябва да се ползва в рамките на 24 часа (от започването на раб ден)
но работата и почивката не е задължително да са 24 часа.
Това е малко трудно за разбиране, ама си е така.

Началото на новия/дали е 2,3или макс 6 няма значение/ 24часов период идва като цъкнеш там на начало на тахото и  свършва точно 23ч, и 59минути след това.Тоест имаш максимален брой работни периоди/6/ но не и минимални.Така както си го описал работния ти период ще почне когато ти ли шефа ти поискте.
По лесно да го възприемете е ако ви го обясня така: Понеделник/каране+работа+пауза=24часа/....Вторник/нема да  работа днеска/....Сряда /Ставам с махморлук в 10ч и тръгвам , следователно до 10 часа вече у четвъртък трябва да съм карал и да съм направил пауза ......Четвъртък 9чи30мин ставам и паля да дигне въздух  и греда /компресора роди ;D /....Петък /тръгвам рано у 5  че трябва да разтоваря у Девин  и натоваря у Кошава и до 5 часа в събота съм направил /каране+работа+паузи/ .Зарязвам трактора  на викинга и хващам кораба за  Лом за минимум 24ч пауза седмична

Извода какъв е ?
Ами имаме работна седмица/тя е 5 дни или макс 6 работни периода/
*Реално направени работни периоди Понеделник+Сряда+Събота = или 3*24ч от макс 6*24ч и това в рамките на работна седмица от 0ч в Понеделник до 23,59 у неделя .
*Внимание не е задължително работната седмица да почва в понеделник и да свършва в неделя , тя започва след първото вкарване на картата в тахографа след седмичната пауза.

Цитат на: admin - Неделя, 13 Октомври, 2013, 15:36:55Явно никой нищо не е разбрал от този регламент.
Получава се някаква невероятна каша защото часовете за шофиране в едно денонощие могат да са максимум 9 или 10, а почивката минимум 9 или 11. След като денонощието е 24 часа, какво правим с останалите 6 или 3 часа?
Отговора е различен за всеки , аз например гледам порно  или се наслаждавам на женска компания ,
други пият  , трети обикалят магазините или спят а има и клетници дето до края на 13ч/15ч от работнато време връзват колани и товарят.

Това е те винаги остават , няма как да ги оползотвориш ако го направиш си в нарушение а ако е през деня шефа те овиква и те така

Boroman21


МИНКО ИЛЧЕВ

"     Член 4
р) ,,период на управление" означава общата продължителност на
времето на управление от момента, в който водачът започва да
управлява след период на почивка извън работно време или в
работно време, до момента, в който той вземе почивка извън
работно време или в работно време. Периодът на управление
може да бъде непрекъснат или прекъснат."

     Това ли е период на управление?



Цитат на: Boroman21 - Неделя, 13 Октомври, 2013, 15:42:04
...Тоест имаш максимален брой работни периоди/6/ но не и минимални...

"     Член 8
6. През всеки две последователни седмици водачът ползва поне:
— две нормални седмични почивки, или
— една нормална седмична почивка и една намалена седмична
почивка от поне 24 часа. Намалението обаче се компенсира с
равностоен период на почивка, ползван без прекъсване преди
края на третата седмица след въпросната седмица.
Седмичната почивка започва не по-късно от края на шест
24 часови периода от края на предишната седмична почивка
."

     Това: "Седмичната почивка започва не по-късно от края на шест
24-часови периода от края на предишната седмична почивка." Аз го разбирам като 144 часа и спирам най-много на 144 час и често "спокойно" се събират 7 работни периода.

     Никъде не намерих, че се спира на шестото каране! Ако го посочи някой, тогава да го разискваме?!
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

Boroman21

6 работни периода са 6 дни *24 часа , няма как да работиш 7 дни без да нарушиш.Периода на работа е 24часов и може да направиш 6 в седмицата.
Период на управление може да направиш и повече .
Реално в примера ми има по 2 периода на управление на ден/работен период от 24часа/ , един от 2 часа и един от 7ч.Единия започва след паузата /седмична да речем /а другия след паузата  на първия .

admin

Никой не говори за 7 дни каране, а за 7 пъти каране след 9 или 11 часа пауза.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

driver1

Цитат на: admin - Неделя, 13 Октомври, 2013, 17:30:47
Никой не говори за 7 дни каране, а за 7 пъти каране след 9 или 11 часа пауза.

   Еврика!

комбайнер

Регламента не ме притеснява. Сещам се кое за какво е направено.

Притеснява ме и то доста сериозно нещо друго - като те спрат гледат да ти вземат парите. Дори да не си виновен/или не си имал друг изход/, има следните възможности:
1.Знаеш съответния чужд език на достатъчно ниво
2.От фирмата го знаят
3.Глобяват те

Какво ще направиш? Плащането е за твоя сметка.
Ще обжалваш ли и къде, и кога?

1.Не знаеш съответния чужд език на достатъчно ниво
2.От фирмата не го знаят
3.Глобяват те

Какво ще направиш? Плащането е за твоя сметка.
Ще обжалваш ли и къде, и кога?

Те пример. Глоба в Германия. От фирмата нищо не разбрали. Добре че е полицията. Бутат ми в превод лист, на който обясняват как тия пари са за покриване на еди-какви си разходи и аз си давам съгласието, каквото хартише да отиде за благотворителност. От картата изкача информация, че имам 13 ч управление за денонощието и не бях на зор да срещам някой с "бус", та да проверявам колко ще ме глоби той. Пак щях да препирам от моите пари.

RayH

Доста четох но не разбрах ::)
Как карат 2те при положени че могат да карат  18 и 9 часа почивка задължителна на какво време правят седмични почивки  ???

п.п По просто казано за 3 седмици курс какви седмични почивки трябва да правят

МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: RayH - Понеделник, 14 Октомври, 2013, 00:08:39
Доста четох но не разбрах ::)
Как карат 2те при положени че могат да карат  18 и 9 часа почивка задължителна на какво време правят седмични почивки  ???

п.п По просто казано за 3 седмици курс какви седмични почивки трябва да правят

     Техния "цикъл" работа и почивка (9 часа) е 30 часа. Така остават 21 часа за работа, имат право на две 10-ки. Непрекъснато време за управление до 4,5 часа. Могат да си се сменят както искат, няма изисквания за почивка през работния ден. Седмична почивка след 144 часа от тръгването, обикновено петия ден може и да не може да се изкара целия. Седмичната почивка в конкретния случай може да бъде първата седмица 24 часа, втората задължително 45 и третата, пак може да е 24 часа.
     Преминаване от сам към "двойка", най-добре след почивка и на двамата. Инак най-късно до един час от започването.
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

Roshko

Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Понеделник, 14 Октомври, 2013, 08:11:19...първата седмица 24 часа, втората задължително 45 и третата, пак може да е 24 часа.

...а четвъртата 66, тъй като трябва да добавят 21 от първата намалена /24-ка/...

driver1

Цитат на: Росен Димитров - Рошко - Понеделник, 14 Октомври, 2013, 16:04:54
...а четвъртата 66, тъй като трябва да добавят 21 от първата намалена /24-ка/...


     Точно така е! И когато го казах това на една моя бивша работодателка оная щеше да припадне. В последна сметка се съгласи с мен, но с уговорката, че това правило никой не го спазвал. И като, че ли е права...

МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: Росен Димитров - Рошко - Понеделник, 14 Октомври, 2013, 16:04:54
...а четвъртата 66, тъй като трябва да добавят 21 от първата намалена /24-ка/...

     Да, най-нарушаваното липса на компенсация. И в при нас не се правят компенсации.
     Въпроса ми е, ако съм направил 40 часа, то тя е намалена почивка. Колко имам да компенсирам 5 часа ли (до 45-я) или 21 часа?
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

Roshko

Цитат на: driver1 - Понеделник, 14 Октомври, 2013, 16:23:02

     Точно така е! И когато го казах това на една моя бивша работодателка оная щеше да припадне. В последна сметка се съгласи с мен, но с уговорката, че това правило никой не го спазвал. И като, че ли е права...

В настоящата фирма, първия Петък получавам въпрос: 24 или 45. Писах: Вие сте диспечери - Вие решете! Тази седмица ако са 24, след три ще трябва да са 66. Вече почти една година съм имал само две намалени седмични паузи едната 37 другата 39 часа, просто трябваше да се включа в термина за разтоварване. От останалите седмични паузи едва ли ще намеря по-малка от 60 часа. От Петък вечер до Понеделник сутрин и така...

На горния въпрос: 5 часа добавени към седмична пауза или друга не по-малка от 9.

RayH

Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Понеделник, 14 Октомври, 2013, 08:11:19
     Техния "цикъл" работа и почивка (9 часа) е 30 часа. Така остават 21 часа за работа, имат право на две 10-ки. Непрекъснато време за управление до 4,5 часа. Могат да си се сменят както искат, няма изисквания за почивка през работния ден. Седмична почивка след 144 часа от тръгването, обикновено петия ден може и да не може да се изкара целия. Седмичната почивка в конкретния случай може да бъде първата седмица 24 часа, втората задължително 45 и третата, пак може да е 24 часа.
     Преминаване от сам към "двойка", най-добре след почивка и на двамата. Инак най-късно до един час от започването.


От къде дойдоха тия 144 часа от тръгването и няма как да са 5 дни  ???
ако максимума е 5 цикъла по 30 часа прави 150 часа минус 9 излиза че най късно на 141 час излизаш в седмична  ::)

По не в моя случай най вероятно курсовете ще са така че необходимите 66 часа почивка след намалените ще съм си у дома да се надявам де  :-\

Roshko

Цитат на: RayH - Понеделник, 14 Октомври, 2013, 19:01:57

От къде дойдоха тия 144 часа от тръгването и няма как да са 5 дни  ???
ако максимума е 5 цикъла по 30 часа прави 150 часа минус 9 излиза че най късно на 141 час излизаш в седмична  ::)

Раздели 144 на 6 или на 24 и би трябвало да разбереш...  ::)

Roshko