• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Регламент 561 - въпроси и отговори

Започната от комбайнер, Четвъртък, 31 Май, 2012, 20:16:43

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Чели ли сте регламент 561

Да.
Не, управлявам МПС-та извън, този регламент.
Не, слушал съм и съм "чувал", това е достатъчно!
Да съм чел регл... какво?!

комбайнер

Здравейте!  Имам  въпроси:


1. Колко трябва  да е най-малкото време на управление преди почивка от 15 минути?

2. Колко пъти седмично може да се прави работно време 15 часа?

3. Има ли условие за допускане на 15 часа работно време?

комбайнер


LKW

Шлафен цузамен в майне бунгало до сабале рано.Клайне дупен.
Много обичам млади и арни спедиторки.
http://www.youtube.com/watch?v=jwVu3crtQuY
http://www.youtube.com/watch?v=lwbyMYfLv_I
WWW.elmaz.com

LKW

Шлафен цузамен в майне бунгало до сабале рано.Клайне дупен.
Много обичам млади и арни спедиторки.
http://www.youtube.com/watch?v=jwVu3crtQuY
http://www.youtube.com/watch?v=lwbyMYfLv_I
WWW.elmaz.com

Roshko

1. Никъде не е упоменато подобно изискване, което значи, че може да е и една минута - Член 7
Работата на тахографа го потвърждава!

2. Три пъти седмично - Член 8, точка 4

3. Да - Член 8, точка 2

Успех!

stoan


МИНКО ИЛЧЕВ

#4
     Най-важната част, четете и тогава коментирайте! Всеки нещо е ЧУЛ! Само, ако го пише е така.


                   Член 4
За целите на настоящия регламент се прилагат следните определения:
а) автомобилен превоз означава всяко пътуване, осъществено изцяло или отчасти по
пътища,  отворени за обществено ползване с превозно средство,  без значение дали е
натоварено или не, ползвано за превоз на пътници или стоки;
б) превозно средство  означава моторно превозно средство,  влекачи,  ремаркета и
полуремаркета или комбинация от тези превозни средства, определени, както следва:
- моторно превозно средство:  всяко механично,  снабдено със собствен задвижващ
мотор превозно средство, движещо се по шосе, различно от превозно средство, трайно
движещо се по релсов път, и обикновено използвано за превоз на пътници или стоки;
- влекач:  всяко механично,  снабдено със собствен задвижващ мотор превозно
средство, движещо се по шосе, различно от превозно средство, трайно движещо се по
релсов път,  и специално конструирано да тегли,  тласка или движи ремаркета,
полуремаркета, инструменти или машини;
- ремарке:  всяко превозно средство,  конструирано за прикачване към моторно
превозно средство или влекач;
- полуремарке: ремарке без челна ос, прикачвано по такъв начин, че значителна част
от теглото му и от теглото на товара му да бъдат носени от влекача или моторното
превозно средство; 7
в) водач  означава всяко лице,  което управлява превозно средство дори за кратък
период от време или което се намира на борда на превозното средство като част от
неговите задължения да бъде на разположение за управление при нужда;
г) почивка по време на работа означава всеки период от време, през който водачът не
може да кормува или да извършва друга работа и който се използва изключително за
възстановяване;
д) друга работа означава всички дейности, които са определени като работно време в
член 3, буква а) от Директива 2002/15/ЕО, с изключение на управление, включително
всяка работа за същия или друг работодател в транспортния сектор или извън него;
е) почивка означава всеки непрекъснат период, през който водачът може свободно да
разполага със своето време;
ж) дневна почивка  означава дневен период от време,  през което водачът може
свободно да разполага със своето време и който включва нормална дневна почивка и
намалена дневна почивка:
- нормална дневна почивка означава всеки период на почивка с продължителност от
поне 11  часа.  Алтернативно тази редовна дневна почивка може да бъде взета на два
пъти,  като първият период трябва да бъде непрекъснат период с продължителност от
поне 3 часа, а вторият - непрекъснат период с продължителност от поне девет часа,
- намалена дневна почивка означава всеки период с продължителност от поне девет
часа, но по-къс от 11 часа;
з) седмична почивка  означава седмичен период от време,  през който водачът може
свободно да разполага със своето време и който включва нормална седмична почивка
и намалена седмична почивка:
- нормална седмична почивка означава всеки период с продължителност от поне 45
часа,
- намалена седмична почивка означава всеки период, който е по-къс от 45 часа, който
може, при спазване на условията, предвидени в член 8, параграф 6, да бъде съкратен до
минимум 24 последователни часа;
и) седмица  означава периодът,  включващ времето от 00:00  часа в понеделник до
24:00 часа в неделя;
й) време на управление  означава продължителността на записаната дейност на
управление:
- автоматично или полуавтоматично със записващо оборудване, съгласно определеното
в приложения І и ІБ към Регламент (ЕИО) № 3821/85, или
- ръчно, съгласно изискванията на член 16, параграф 2 от Регламент (ЕИО) № 3821/85;
к) дневно време на управление  означава общата продължителност на времето на
управление между края на една дневна почивка и началото на следващата дневна
почивка или между дневна почивка и седмична почивка;
л) седмично време на управление  означава общата продължителност на времето на
управление през седмицата;
м) максимално допустима маса означава максимално разрешената маса на превозното
средство в работно напълно натоварено положение;
н) редовни пътнически линии означава национални и международни линии съгласно
определението в член 2  от Регламент  (ЕИО)  № 684/92  на Съвета от 16  март 1992 г.
относно общите правила за международен автобусен превоз на пътници
10
;
о) екипно управление означава положението, при което през всеки период между две
последователни дневни почивки или между дневна почивка и седмична почивка има
поне двама водачи в превозното средство за извършване на управлението. През първия
                                               
10
ОВ L 74, 20.3.1992 г., стр. 1. Регламент, последно изменен с Акта за присъединяване от 2003 г. 8
час на екипното управление присъствието на друг водач или водачи е незадължително,
но за останалата част от периода е задължително;
п) транспортно предприятие означава всяко физическо лице, всяко юридическо лице,
всяко сдружение или група лица без юридическа правосубектност, независимо дали е с
цел печалба или с идеална цел, или всеки официален орган, независимо дали притежава
юридическа правосубектност или зависи от орган,  който притежава такава
правосубектност, които извършват автомобилен превоз, независимо дали под наем или
срещу възнаграждение или за своя собствена сметка;
р) период на управление  означава общата продължителност на времето на
управление от момента, в който водачът започва да управлява след период на почивка
извън работно време или в работно време, до момента, в който той вземе почивка извън
работно време или в работно време. Периодът на управление може да бъде непрекъснат
или прекъснат.


                                ГЛАВА ІІ
    ЕКИПАЖИ, ВРЕМЕ НА УПРАВЛЕНИЕ, ПОЧИВКИ ПО ВРЕМЕ НА РАБОТА И
ПОЧИВКИ
Член 5
1. Минималната възраст за водачите е 18 години.
2.  Минималната възраст за придружителите на водачите е 18  години.  Държавите-
членки обаче могат да намалят минималната възраст за придружителите на водачите до
16 години, при условие че:
а) автомобилният превоз се извършва в рамките на една държава-членка в радиус от 50
километра от мястото на базиране на превозното средство,  включително местните
административни райони, чийто център е разположен в този радиус;
б) намаляването е с цел професионално обучение; и
в) границите, наложени от националните правила по трудови въпроси, са спазени.
Член 6
1. Дневното време за управление не следва да надхвърля девет часа.
Независимо от това дневното време за управление може да бъде удължено до максимум
10 часа не повече от два пъти седмично.
2. Седмичното време на управление не трябва да надвишава 56 часа и не трябва да води
до надвишаване на максималната продължителност на работната седмица, определена в
Директива 2002/15/ЕО.
3. Общото време на управление през всеки две последователни седмици не трябва да
надвишава 90 часа.
4. Дневното и седмичното време на управление включват цялото време на управление
на територията на Общността или на трета страна.
5. Водачът регистрира като друга работа всяко време, прекарано съгласно описаното в
член 4, буква д), както и всяко време1 използвано за управление на превозно средство,
използвано за търговски операции, които не попадат в обхвата на настоящия регламент,
и регистрира всички периоди на разположение,  съгласно определението в член 15,
параграф 3, буква в) от Регламент  (ЕИО) № 3821/85, от неговата последна дневна или
седмична почивка.  Тези записи се вписват ръчно на регистрационен лист,  на
разпечатката или като се използват устройствата за ръчно въвеждане на данни на
записващото оборудване.
Член 7
След период на управление от четири часа и половина водачът ползва непрекъсната
почивка по време на работа от поне 45 минути, освен ако не ползва почивка.
Тази почивка по време на работа може да бъде заменена с почивка по време на работа
от поне 15 минути, последвана от почивка по време на работа от поне 30 минути, като9
двете почивки са разпределени през периода по такъв начин, че разпоредбите на първи
параграф да бъдат спазени.
Член 8
1. Водачът ползва дневни и седмични почивки.
2. За всеки период от 24 часа след края на предходната дневна почивка или седмична
почивка водачът трябва да е ползвал следващата дневна почивка.
Ако частта от дневната почивка,  която попада в този 24-часов период,  е поне девет
часа, но е по-къса от 11  часа, въпросната дневна почивка се разглежда като намалена
дневна почивка.
3.  Дневната почивка може да бъде удължена до нормална седмична почивка или
намалена седмична почивка.
4.  Водачът може да има най-много три намалени дневни почивки между всеки две
седмични почивки.
5.  Чрез дерогация от параграф 2  в рамките на 30  часа след края на дневната или
седмичната почивка водач,  извършващ екипно управление,  трябва да ползва нова
дневна почивка от поне девет часа.
6. През всеки две последователни седмици водачът ползва поне:
- две нормални седмични почивки, или
- една нормална седмична почивка и една намалена седмична почивка от поне 24 часа.
Намалението обаче се компенсира с равностоен период на почивка,  ползван без
прекъсване преди края на третата седмица след въпросната седмица.
Седмичната почивка започва не по-късно от края на шест 24-часови периода от края на
предишната седмична почивка.
7.  Всяка почивка,  ползвана като компенсация за намалена седмична почивка,  се
включва към друга почивка от поне девет часа.
8.  По желание на водача дневните почивки и намалените седмични почивки извън
базата могат да бъдат ползвани в превозното средство,  доколкото то разполага с
подходящи условия за спане за всеки водач и превозното средство е неподвижно.
9. Седмична почивка, която попада в две седмици, може да бъде отчетена през всяка
една от седмиците, но не и в двете.
Член 9
1.  Чрез дерогация от член 8,  когато водач придружава превозно средство,  което е
транспортирано с ферибот или влак, и ползва нормална дневна почивка, тази почивка
може да бъде прекъсвана не повече от два пъти с други дейности с обща
продължителност не повече от един час.  По време на такава дневна почивка водачът
следва да има достъп до койка или кушетка.
2.  Всяко време,  прекарано в пътуване до мястото на поемане на управлението на
превозното средство, попадащо в обхвата на настоящия регламент, или при завръщане
от такова място,  когато превозното средство не се намира в дома на водача,  нито в
оперативната централа на работодателя,  където водачът нормално е базиран,  не се
отчита за почивка или почивка в работно време, освен ако водачът не е на ферибот или
влак и има достъп до койка или кушетка.
3. Всяко време, прекарано от водача в управление на превозното средство, което попада
извън обхвата на настоящия регламент,  до или от превозно средство,  което попада в
обхвата на настоящия регламент и което не се намира нито в дома на водача,  нито в
оперативната централа на работодателя, където водачът нормално е базиран, се счита за
друга работа.
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

Roshko

Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Четвъртък, 31 Май, 2012, 21:07:40
     Най-важната част, четете и тогава коментирайте! Всеки нещо е ЧУЛ! Само, ако го пише е така.

Ами не е зле, да посочиш къде грешим, все пак... инак не виждам смисъл в подобно изречение...

МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: Росен Димитров - Рошко - Четвъртък, 31 Май, 2012, 21:48:12
Ами не е зле, да посочиш къде грешим, все пак... инак не виждам смисъл в подобно изречение...

     Теб какво да те оборвам, по принцип имам в предвид. Обикновено се обсъжда кой какво е чул. Копирах най-важното, че едва ли, много ще си направят труда да четат всичко.  Ето и в случая LKW, от къде измисли тези 2 часа? Дано не се обиди, че и без друго рядко влиза напоследък.

     Мислих за такава тема, по нататък ще направя коментар на Регламента, че свършва тока.
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

Rammbon

Оня ден ме спират едни полицай , че не съм завил товара на гондолата, а валеше обилен дъжд. Карах камъни-фракция 80-140.
Чудех се как да му обясня , че вали дъжд и да ме пуска и се сетих , че си нося регламента изкопиран на формат А4. Подадох му го и му казах. Това е наредбата за каране по европейските пътища. Нали България е в ЕС. Покажи ми къде пише , че гондолите се завиват-покриват. Оня разгръща, гледа-гледа и накрая каза: Изчезвай и да не съм те видял друг път, и така си минах.

комбайнер

Колеги, въпросите ми бяха тези:

1. Колко трябва  да е най-малкото време на управление преди почивка от 15 минути?

2. Колко пъти седмично може да се прави работно време 15 часа?

3. Има ли условие за допускане на 15 часа работно време?

Не е случайно, че ги задавам. Наистина коментари под път и над път всякакви, но най добре да установим истината.
Само тя ще ни е полезна.

Имам на разположение и регламента, и публикации на негови обяснения. Там виждам само отговора на втория въпрос.
И той е 3 пъти - защото имаме право само на 3 пъти намалена дневна почивка от 9 ч за 24 ч период.

На първия въпрос се дават примери за 2 и 3 часа. Аз ползвам пропорция за всеки случай. 45 мин. - след 4,5 часа.
Види ми се безопасно 15 мин. почивка след 1,5 часа управление.

На третия въпрос - слушам, че трябва да има цял престой от минимум 3 часа, за да правим 15 ч работно време.
Тук не търся 3 ч., а 2. Но имам усещането, че няма условия от такъв тип.

Имам и още един въпрос:

В 15 часа работно време, може ли да се направи управление 10 часа? Тук отговора се подразбира, и все пак?







МИНКО ИЛЧЕВ

#9
Цитат на: комбайнер - Четвъртък, 31 Май, 2012, 22:28:00
Колеги, въпросите ми бяха тези:

1. Колко трябва  да е най-малкото време на управление преди почивка от 15 минути?

2. Колко пъти седмично може да се прави работно време 15 часа?

3. Има ли условие за допускане на 15 часа работно време?


     1. Пример: Два камиона тръгват в 7.00 ч, първия спира в 7.01 ч, до 7.16 ч и продължава до 11.45 (останалите 4.29), прави 0.30 и може да продължи в 12.15 ч. Втория тръгва същото време, спира в 11.30 ч и може да продължи в 12.15 ч. Аз не виждам особена разлика. Който смята, че има някакво указание, нека го копира от Регламента. Цитат: "Тази почивка по време на работа може да бъде заменена с почивка по време на работа
от поне 15 минути, последвана от почивка по време на работа от поне 30 минути, като9
двете почивки са разпределени през периода по такъв начин, че разпоредбите на първи
параграф да бъдат спазени."
     2. и 3. Цитат: "2. За всеки период от 24 часа след края на предходната дневна почивка или седмична
почивка водачът трябва да е ползвал следващата дневна почивка."
      Имаш право на три намалени почивки от 9 часа. Следователно 24-9=15 ч. Отделно 3+9 е нормална почивка и тогава може общо 15 часа. Цитат: "- нормална дневна почивка означава всеки период на почивка с продължителност от
поне 11  часа.  Алтернативно тази редовна дневна почивка може да бъде взета на два
пъти,  като първият период трябва да бъде непрекъснат период с продължителност от
поне 3 часа, а вторият - непрекъснат период с продължителност от поне девет часа"



      Росен ти беше отговорил, можеше да прочетеш.
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

Roshko

Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Четвъртък, 31 Май, 2012, 21:58:06
    Теб какво да те оборвам, по принцип имам в предвид.

Ми не знам, затуй те питам да уточниш. Нали знаеш разликата между "по принцип" и "дефакто"...  :D :D :D

Мислим, всеки толкова грамотен човек, колкото да си вземе книжката, адеера, психото и т.н. не би се затруднил с основните понятия в регламента. Това за 3-те часа мисля ,че идва от Беца, нали било школа, ма не се споменава школа за какво...  Инак ЕШК е голема сила, щом не се научи този регламент за цели шест години. Па ората искат от нас езици да знаем... да бе, да... ще им отговоря...

Май се отклоних от темата, сори! Попътен вятър Ви желая да не давате преразход ;)

комбайнер

Колеги! Разочаровате ме.
Ще използвам вариант Б и ще се постарая да ви запозная с истината.
Необходими са няколко дни.
Лек ден!

georgi87

Абе Минко втория камион дето е тръгнал в 7.00 и е спрел в 10.30 е по -добре да почива до 10.45 и след това да кара до 11.45 и тогава да прай 30минути.Така как си го написал ти при 3.30 да прави 45 мин пауза после като кара 4.30 трябва пак да прави 45 мин и да кара още 1 час или 2 ако ще прай десетка.

МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: georgi87 - Петък, 01 Юни, 2012, 10:51:26
Абе Минко втория камион дето е тръгнал в 7.00 и е спрел в 10.30 е по -добре да почива до 10.45 и след това да кара до 11.45 и тогава да прай 30минути.Така как си го написал ти при 3.30 да прави 45 мин пауза после като кара 4.30 трябва пак да прави 45 мин и да кара още 1 час или 2 ако ще прай десетка.

     Прав си друго съм мислил. Ще го поправя.
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

Rammbon

Цитат на: комбайнер - Четвъртък, 31 Май, 2012, 20:16:43
Здравейте!  Имам  въпроси:


1. Колко трябва  да е най-малкото време на управление преди почивка от 15 минути?

2. Колко пъти седмично може да се прави работно време 15 часа?

3. Има ли условие за допускане на 15 часа работно време?
Преди 2 часа спрях при едни джедай да ги питам  за твоите въпроси, че и на мен ми беше интересно.
Казаха така:
1. Може да тръгнеш и дори и след 1 минута да спреш за 15 минути, но задължително след 4.30ч правиш паузата.
2. 3 пъти в седмицата, но следващата трябва да е в нормите.
3. Допуска се каране по 15 часа.

Rammbon