• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Регламент 561 - въпроси и отговори

Започната от комбайнер, Четвъртък, 31 Май, 2012, 20:16:43

« назад - напред »

0 Потребители и 4 гости преглеждат тази тема.

Чели ли сте регламент 561

Да.
Не, управлявам МПС-та извън, този регламент.
Не, слушал съм и съм "чувал", това е достатъчно!
Да съм чел регл... какво?!

driver1

Цитат на: RayH - Понеделник, 14 Октомври, 2013, 19:01:57

От къде дойдоха тия 144 часа от тръгването и няма как да са 5 дни  ???
ако максимума е 5 цикъла по 30 часа прави 150 часа минус 9 излиза че най късно на 141 час излизаш в седмична  ::)

По не в моя случай най вероятно курсовете ще са така че необходимите 66 часа почивка след намалените ще съм си у дома да се надявам де  :-\

    Колега, тъй като говориш за шофиране на двойка, най-вероятно става дума за хладилна композиция. Ако това е така, прости се с идеята да бъдеш оставен да си почиваш нормално, още по-малко - у дома.
    Самата идея на тази измишльотина - двойната езда, не е толкова съкращаване на времето за транспорт на бързоразвалящи се стоки, а увеличаване на оборота за работодателя. В тази връзка бъди сигурен, че ще ти бъдат изтъкнати хиляди причини, поради което няма да можеш да почиваш нормално. И винаги ще си под стрес. Помни ми думите.

driver1


RayH

Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Понеделник, 14 Октомври, 2013, 08:11:19
    . Седмична почивка след 144 часа от тръгването, обикновено петия ден може и да не може да се изкара целия.

тук пише пет дни  ??? това към Росен

Моя въпрос е прост това което съм написал като ритъм вярно ли е или не

Още по просто питане
 
тръгва 2ка кара 5 цикъла по 30 часа без последната дневна
141 часа 24 часа почивка
141 часа 45 часа почивка
141 часа 24 часа почивка
141 часа 66 часа почивка

това вярно ли е или не и ако не в коя си част

Ще съм благодарен да чуя коментари относно регламента и питането ми а не волни разсъждения що е то двой и има ли почва у нас
В темата има точно 3 поста за 2ки а се си мисля че доста колеги карат така и е важно да се знае как е по закон  ;)


RayH


Roshko

Цитат на: RayH - Понеделник, 14 Октомври, 2013, 20:02:12
тук пише пет дни  ??? това към Росен

Моя въпрос е прост това което съм написал като ритъм вярно ли е или не

Още по просто питане
 
тръгва 2ка кара 5 цикъла по 30 часа без последната дневна
141 часа 24 часа почивка
141 часа 45 часа почивка
141 часа 24 часа почивка
141 часа 66 часа почивка

това вярно ли е или не и ако не в коя си част

Ще съм благодарен да чуя коментари относно регламента и питането ми а не волни разсъждения що е то двой и има ли почва у нас
В темата има точно 3 поста за 2ки а се си мисля че доста колеги карат така и е важно да се знае как е по закон  ;)

Аз ще съм благодарен ако ни зададеш въпрос относно текст в регламента, вместо свободни съчинения стил ЕШЧ или ЕШК! Най-добре ще е просто да го прочетеш! Там има съвсем малко изключения относно екипажното управление, всичко останало е както при единичката...  ;)

П.П. Тази тема отдавна я бях сложил в "кошчето", но от върла скука се принудих да я отворя... и О, какво да видя... нищо ново под слънцето - десетки страници от пусто в празно!

RayH

Цитат на: Росен Димитров - Рошко - Понеделник, 14 Октомври, 2013, 20:28:51
Аз ще съм благодарен ако ни зададеш въпрос относно текст в регламента, вместо свободни съчинения стил ЕШЧ или ЕШК! Най-добре ще е просто да го прочетеш! Там има съвсем малко изключения относно екипажното управление, всичко останало е както при единичката...  ;)


Извинявай но съм го чел поне 5 пъти и тази тема толкова и за да седна да си чеша клавиатурата не съм открил верния отговор  ??? ::)

Като и да е  :)

Без аварино  пътуване на всички и късмет  :)

Roshko

Цитат на: RayH - Понеделник, 14 Октомври, 2013, 20:35:05

Извинявай но съм го чел поне 5 пъти и тази тема толкова и за да седна да си чеша клавиатурата не съм открил верния отговор  ??? ::)
Като и да е  :)
Без аварино  пътуване на всички и късмет  :)

На всички въпроси до един ти е отговорено по няколко пъти! Аз го бях чел 55 пъти когато все още намирах по нещо пропуснато. И съм сигурен, че имам още пропуски, но тук се дъвчат предимно основни, елементарни казуси. Затуй и аз се чувствам малко обиден. Провокираш внимание, то се оказва че си засегнал его - пожелава ти се лек път и заблудата и незнанието остават и се задълбочават.

Дори скоро научих за една моя заблуда, която всъщност си е написана ясно в регламента. Седмична пауза започва най-късно след шест 24-часови периода. АЗ обаче твърдо си бях решил, че седмичната пауза трябва да е в рамките на календарната седмица /168 часа/. Или по друг начин казано ако бачкаш 6 дена няма как да ти се признае за пълна паузата от 45 часа  Да, ама не!

RayH

 Не написах нито въпроса си нито коментарите към него с цел да обидя някого и да седна да се заяжда аз съм напълно нов във вашата професия

Моля да бъда извинен ако волно или неволно съм засегнал някого  :'(


admin

Ще се опитам да синтезирам цялостното си неведение в Регламент 561 с един-единствен въпрос и подходящ пример.

Тръгвам след 45-часова пауза. Шофирам 4 часа. Правя пауза един час. След това още 4 часа шофиране. До тук 9 часа.
Правя 12 часа пауза. До тук общо 21 часа.

Въпросът е дали имам право да започна ново шофиране или трябва да изчакам още 3 часа?
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

driver1

Цитат на: RayH - Понеделник, 14 Октомври, 2013, 21:02:51
Не написах нито въпроса си нито коментарите към него с цел да обидя някого и да седна да се заяжда аз съм напълно нов във вашата професия

Моля да бъда извинен ако волно или неволно съм засегнал някого  :'(




    Е, като си нов в "нашата" професия, слушай и попивай всичко. Не се знае кое и кога може да се окаже полезна за теб информация, или предупреждение. Не бързай да говориш за "волни съчинения", защото още нямаш опита за да определиш кое е съчинение.

driver1

Цитат на: admin - Понеделник, 14 Октомври, 2013, 21:09:33
Ще се опитам да синтезирам цялостното си неведение в Регламент 561 с един-единствен въпрос и подходящ пример.

Тръгвам след 45-часова пауза. Шофирам 4 часа. Правя пауза един час. След това още 4 часа шофиране. До тук 9 часа.
Правя 12 часа пауза. До тук общо 21 часа.

Въпросът е дали имам право да започна ново шофиране или трябва да изчакам още 3 часа?

    За да получиш коректен отговор кажи в колко часа си тръгнал първоначално?

Roshko

Цитат на: admin - Понеделник, 14 Октомври, 2013, 21:09:33
Ще се опитам да синтезирам цялостното си неведение в Регламент 561 с един-единствен въпрос и подходящ пример.

Тръгвам след 45-часова пауза. Шофирам 4 часа. Правя пауза един час. След това още 4 часа шофиране. До тук 9 часа.
Правя 12 часа пауза. До тук общо 21 часа.

Въпросът е дали имам право да започна ново шофиране или трябва да изчакам още 3 часа.

Няма нужда да чакаш! Длъжен си да спазваш две основни условия. В рамките на 24 часа от предната дневна или седмична пауза да направиш нова и да започнеш седмична пауза не по късно от шест 24-часови периода. Няма НИКАКВО значение кога си тръгнал! Ако щеш карай 2 часа после 11 почивка, пак два или три часа, пак 11, като дори имаш право на 3 паузи по 9 часа. Тоест можеш да започнеш нов работен ден найсет пъти, не ми се смята в момента точно колко, ама Минко може да помогне.

admin

Цитат на: driver1 - Понеделник, 14 Октомври, 2013, 21:14:17
   За да получиш коректен отговор кажи в колко часа си тръгнал първоначално?

Наистина ли е важно в колко часа съм тръгнал? Да предположим в 0:01 часа неделя срещу понеделник, точно когато ми е свършила 45-часовата пауза.

Цитат на: Росен Димитров - Рошко - Понеделник, 14 Октомври, 2013, 21:17:54
Няма нужда да чакаш! Длъжен си да спазваш две основни условия. В рамките на 24 часа от предната дневна или седмична пауза да направиш нова и да започнеш седмична пауза не по късно от 24-часови периода.

Благодаря! И аз си помислих същото. Иначе Регламент 561 щеше да се състои само от едно изречение, а именно, че в рамките на 24 часа не можеш да караш повече от 10 часа.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

driver1

Цитат на: admin - Понеделник, 14 Октомври, 2013, 21:18:17
Наистина ли е важно в колко часа съм тръгнал? Да предположим в 0:01 часа неделя срещу понеделник, точно когато ми е свършила 45-часовата пауза.

   Важно е, сега ще обясня защо. С уговорката, че датата се сменя в 01.00часа през зимата и в 02.00часа през лятото. Но да приемем условно, че се сменя в 00.00часа.
  Караш 4:1:4 = 9 часа. Спираш в 09.00 сутринта. Следва почивка от 9 часа. По този начин тръгваш отново (имаш право) в 18.00часа. караш отново 4:1:4 и спираш в 03.00часа. По този начин си навлязъл с 3 часа в следващия работен период. След нови 9 часа почивка, можеш отново да тръгнеш, но можеш да караш не нови 9/10 часа, а максимум 6/7 часа, което е остатъка от изразходваните вече 3/4 часа след смяната на датата. Просто казано - тези часове се сборуват.


      П.П. Пропуснах да добавя: след цитираната почивка от 9 часа последващите часове за шофиране и паузи не трябва да надхвърлят общия сбор от 15 работни часа, считано от 00.00часа, независимо, че има още часове за каране.

Roshko

Дълго време се чудих по какъв казус съм спорил с Драйвъра и той ме подсети.
Няма такова нещо!!! Никога не е имало и НЯМА да има!!!
В камиона си имам QUALCOMM, не ЕЛКА, та с него си сравнявам твърденията и продължавам да се уча! ;)
Горе писах за двете основни правила и смятам да приключа отново с темата поне докогато не излезе нов регламент!
Успех!

driver1

Цитат на: Росен Димитров - Рошко - Понеделник, 14 Октомври, 2013, 21:56:32
Дълго време се чудих по какъв казус съм спорил с Драйвъра и той ме подсети.
Няма такова нещо!!! Никога не е имало и НЯМА да има!!!
В камиона си имам QUALCOMM, не ЕЛКА, та с него си сравнявам твърденията и продължавам да се уча! ;)
Горе писах за двете основни правила и смятам да приключа отново с темата поне докогато не излезе нов регламент!
Успех!


    Глей ся:това, което твърдя е на база на собствен опит. Дълго време и аз се чудех защо е така. В испанската фирма в която работех преди 5-6 години няколко пъти ме спираха във Франция и ме глобяваха с крупни суми именно защото бях карал по описаната от мен по-горе схема - след навлизането с 2-3-4 и т.н. часа в следващото денонощие правех пауза от 9 часа и отново карах. В резултат - две много яки глоби. Добре, че и шефа ми не беше наясно и след като му представях тахолентите и се виждаше, че съм си правил почивките от 9 часа и ми признаваше глобите, като все се заканваше, че щял да подава възражение до френските власти. Не вярвам да го е направил, не съм чул отзвук. Но когато си анализирах лентите и видях сбора от шофираните часове прозрях къде е бил проблема. От тогава карам по схемата да не навлизам в следващата дата, независимо колко часа съм карал преди това, правя си 9/11 часа почивка и едва тогава тръгвам. Спиран съм много пъти след това и нито веднъж повече не съм имал проблем. Всъщност - преди месец ме глобиха 135 евро за карани 95 часа за две седмици, но това е друго.
   И за мен темата е приключена и не смятам да я обсъждам повече. Карайте както си знаете, а полицията, жандармерията, BAG и ДАИ ще си кажат тежката дума. Късмет!

admin

Цитат на: driver1 - Понеделник, 14 Октомври, 2013, 21:29:40
    Важно е, сега ще обясня защо. С уговорката, че датата се сменя в 01.00часа през зимата и в 02.00часа през лятото. Но да приемем условно, че се сменя в 00.00часа.
   Караш 4:1:4 = 9 часа. Спираш в 09.00 сутринта. Следва почивка от 9 часа. По този начин тръгваш отново (имаш право) в 18.00часа. караш отново 4:1:4 и спираш в 03.00часа. По този начин си навлязъл с 3 часа в следващия работен период. След нови 9 часа почивка, можеш отново да тръгнеш, но можеш да караш не нови 9/10 часа, а максимум 6/7 часа, което е остатъка от изразходваните вече 3/4 часа след смяната на датата. Просто казано - тези часове се сборуват.


      П.П. Пропуснах да добавя: след цитираната почивка от 9 часа последващите часове за шофиране и паузи не трябва да надхвърлят общия сбор от 15 работни часа, считано от 00.00часа, независимо, че има още часове за каране.

Би ли направил една схема на цялата работна седмица между двете 45-часови паузи, за което ще ти бъда безкрайно благодарен?
Каране - почивка - каране - почивка и т.н.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

admin

Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!