• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Регламент 561 - въпроси и отговори

Започната от комбайнер, Четвъртък, 31 Май, 2012, 20:16:43

« назад - напред »

0 Потребители и 2 гости преглеждат тази тема.

Чели ли сте регламент 561

Да.
Не, управлявам МПС-та извън, този регламент.
Не, слушал съм и съм "чувал", това е достатъчно!
Да съм чел регл... какво?!

Roshko

Цитат на: admin - Понеделник, 14 Октомври, 2013, 22:23:42
Би ли направил една схема на цялата работна седмица между двете 45-часови паузи, за което ще ти бъда безкрайно благодарен?
Каране - почивка - каране - почивка и т.н.

Аз още по-благодарен, ако ми посочиш текста в Регламента, който си нарушил, за да те глобят! Защото това което обясняваш с навлизането в следваща дата и т.н. колкото и да се мъча не мога да го открия като условие. Втори път спорим по този въпрос и пак до под кривата круша. За да получиш глоба в бяла държава и не само - поне половин час ти обясняват какво си нарушил и се записва в документа с глобата. На мен дори ми писаха акт в Норвегия, не защото повече от месец нямах 45 часа, а защото не бях компенсирал първата 24-ка, като си беше изрично упоменато.  Е, глоба така и не последва...

Roshko


driver1

Цитат на: admin - Понеделник, 14 Октомври, 2013, 22:23:42
Би ли направил една схема на цялата работна седмица между двете 45-часови паузи, за което ще ти бъда безкрайно благодарен?
Каране - почивка - каране - почивка и т.н.

    Мога да го направя, но от това няма да стане по ясно. Това е така, че естествено, работата ми не е само каране и спане. Има дни (обикновено понеделник и вторник) когато събирам групажи и многократно разтоварвам в базата. Тогава имам малко шофирани часове, но почти пълен работен ден. После от вторник привечер става друго - потеглям по маршрута си и следвам схемата, която описах в предния си коментар. В последна сметка се прибирам обикновено в събота, когато съм на ръба да прехвърля 90-те двуседмични часа, или съм ги прехвърлил с някой и друг час, но това се покриваше от последната испанска фирма в която работех. Ако питаш как излизам сутринта в понеделник за да си събирам групажа след като може да не са минали 45 часа от прибирането в събота - там пък имаше една друга врътка - разкачаш своя влекач в базата и прикачаш ртемаркето си с един общ влекач, който обаче е с дискове на тахографа и с него бачкаш, а твоя влекач прави пауза.

driver1


МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: RayH - Понеделник, 14 Октомври, 2013, 19:01:57
От къде дойдоха тия 144 часа от тръгването и няма как да са 5 дни  ???
ако максимума е 5 цикъла по 30 часа прави 150 часа минус 9 излиза че най късно на 141 час излизаш в седмична  ::)

     В точно този пример е така! Но ако успеете в три от дните в рамките на по-малко от 20 часа ден да се включите. То ще спрете заради изтичането на седмицата в края на 144 час, без значение докъде е стигнал петия ден, а може и да е шести и т.н.


Цитат на: RayH - Понеделник, 14 Октомври, 2013, 20:02:12
Ще съм благодарен да чуя коментари относно регламента и питането ми а не волни разсъждения що е то двой и има ли почва у нас

     Много правилно си го нарекъл волни съчинения. Имаш само няколко забрани/задължения. Оттам нататък можеш да си съчиняваш както искаш, стига да спазваш тези няколко неща.
     Предполагам не съм твърдял, че волните ми съчинения са абсолютно верни. При проверки, досега не са ми правили забележки и нямам глоби (засега). Най-добре е ти да мислиш!!!


Цитат на: Росен Димитров - Рошко - Понеделник, 14 Октомври, 2013, 21:17:54
... Тоест можеш да започнеш нов работен ден найсет пъти, не ми се смята в момента точно колко, ама Минко може да помогне.

     В пример който съм го давал и е съвсем реален. Автобусен шофьор кара сутрин от 7.00 до 8.00 и вечер от 19.00 до 20.00 часа. Прави между всички смени 11 часа. От понеделник започва в 7.00 и ще спре най-късно в неделя 6.59 часа. От понеделник до събота включително са 12 работни периода, прави една 9-ка и в неделя сутрин още един, така са 13 периода. Ако кара още по-малко и ползва и другите 2 деветки, ще може и 14. Само където може да се разглежда работния ден от 7.00 до 20.00 часа. И единствено начало и/или край държава, може да раздели на два периода деня.
     За другия вариант където категорично са отделни, са някъде 9 или 10, но друг път евентуално ще разсъждавам.
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

Красимир Тодоров

Бе братлета, много писане :)
6 работни денонощия спазвайте
В рамките на 24 часа от старта на деня си ползвайте паузата (мин. 9 часа)
бройте си 9-ки почивки 3 броя и 10-ки каране 2 броя (няма значение последователността)
не минавайте 4ч30м каране и правете 45 минути почивка (или 15+30, но никога обратно)
На дигитала не забравяйте да си чукнете крайна държава, а ако забравите вечерта, тогава сутринта начална държава.
Шайба се сменява когато на шофьора му е удобно в рамките на 24 часа от поставянето на старата, няма правило което да казва конкретно кога. Желателно е да не се застъпва, ама нощем в 3 нема да стана да сменявам шайби..
За повече почивки никой не е глобен.

Това е, нема нужда от усложняване. А кой инспектор как тълкува...


!.!.!

Цитат на: Красимир Тодоров - Вторник, 15 Октомври, 2013, 09:01:40
Бе братлета, много писане :)
6 работни денонощия спазвайте
В рамките на 24 часа от старта на деня си ползвайте паузата (мин. 9 часа)
бройте си 9-ки почивки 3 броя и 10-ки каране 2 броя (няма значение последователността)
не минавайте 4ч30м каране и правете 45 минути почивка (или 15+30, но никога обратно)
На дигитала не забравяйте да си чукнете крайна държава, а ако забравите вечерта, тогава сутринта начална държава.
Шайба се сменява когато на шофьора му е удобно в рамките на 24 часа от поставянето на старата, няма правило което да казва конкретно кога. Желателно е да не се застъпва, ама нощем в 3 нема да стана да сменявам шайби..
За повече почивки никой не е глобен.

Това е, нема нужда от усложняване. А кой инспектор как тълкува...




Пропуснал си да споменеш , че след каране на 10-ка или удължен работен ден на 15 часа, се прави минимум 11 часа пауза и само първата почивка може да се дели 15+30 мин. :)
Аз съм си Аз. Свиквайте. :)

loshdancho

Цитат на: !.!.! - Вторник, 15 Октомври, 2013, 13:01:57Пропуснал си да споменеш , че след каране на 10-ка или удължен работен ден на 15 часа, се прави минимум 11 часа пауза и само първата почивка може да се дели 15+30 мин. :)
Глупости не пишете.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

Roshko

Цитат на: loshdancho - Вторник, 15 Октомври, 2013, 14:16:10
Глупости не пишете.

Това не е глупост, а тотална неграмотност, има разлика! Е затова съм обиден, защото станахме банални няколко човека да повтаряме едни и същи елементарни нещица, но разбиране не последва. Освен пък ние да сме глупаците, започвам натам да клоня...  ::) ???

Красимир Тодоров

няма такъв текст в регламената, няма понятие удължен работен ден, нито нормален работен ден.
Единственото условие е чл. 8 ако не се лъжа, да се ползва пауза до края на 24 часови период след начало на работен ден. Дневното време за управление (не се споменава работен ден) е 9 часа, по изключение (в глава Изключения) 10 ч. два пъти в седмицата. Почивката е 11 часа, по изключение 9 часа три пъти в седмицата. Изключенията може и да са последователни

Работния ден както му викаме ние е всичко това което правим от започване на работа до края в т.ч. друга работа и почивки.

А ето част от текста заради който се бъркате, че при 15 часа работен ден почивката се признава за 9-ка:
"Ако частта от дневната почивка, която попада в този 24-часов
период, е поне девет часа, но е по-къса от 11 часа, въпросната
дневна почивка се разглежда като намалена дневна почивка"
Тоест ако след 15 ч. работа имаш 10.59 минути пауза, това си е 9-ка, реално, дори и да не си работил 15 а само 4 часа

Колеги, 3 члена (6, 7, и 8-ми) определят как да работим и 2 члена от глава изключения ни дават известна свобода. Другото са празни приказки

МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Вторник, 15 Октомври, 2013, 01:57:02
Цитат на: RayH - Понеделник, 14 Октомври, 2013, 19:01:57
От къде дойдоха тия 144 часа от тръгването и няма как да са 5 дни  ???
ако максимума е 5 цикъла по 30 часа прави 150 часа минус 9 излиза че най късно на 141 час излизаш в седмична  ::)

     В точно този пример е така! Но ако успеете в три от дните в рамките на по-малко от 20 часа ден да се включите. То ще спрете заради изтичането на седмицата в края на 144 час, без значение докъде е стигнал петия ден, а може и да е шести и т.н.

     Пак не съм улучил какво имах предвид! В общия случай, ако направите някъде вместо 9 часа, повече от 12 (чака се за товарене/разтоварване). Тогава, не може да се изкара петия период (ще дойде шести ден) и се спира на 144 час.
     В конкретен, тръгва се в неделя 4,00 в четвъртък вечер пристигате на адрес на края на вашето работното време (19,00 часа), а на фирмата след края - затворена. Може те да тръгнете в 4,00, но реално става в 8,00 сутринта.


Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Вторник, 15 Октомври, 2013, 01:57:02
     Предполагам не съм твърдял, че волните ми съчинения са абсолютно верни. При проверки, досега не са ми правили забележки и нямам глоби (засега). Най-добре е ти да мислиш!!!

     Както казах, не съм глобяван при проверка от компютър. Ясно е, че на ЕШК, няма как да съм "изряден". Оказа се, че и според ЕДК (един даяджия каза) съм не изряден.
     Спирам вчера по желание, при буса на Враца. И попитах, могат ли да ме проверят. Сложи картата и започна да гледа схемите. Попитах го в някакъв ръчен режим ли е? Той каза, да виждаш нещо ръчно! То има си хас, да я сложи срещу Слънцето и да започне да я разчита.
     Казва имаш четири 9-ки. Казвам да, ама едната е 3+9, имах 4,20 часа престой.
     Според това ЕДК, можеш да започнеш работа да караш не повече от час, ако тога спреш се признава 3+9. Казвам му покажи ми този текст - има го!
     Нямаше глоба, само забележка. Какво оставаше да му бях казал, че съм карал седем пъти, онази седмица!




Цитат на: !.!.! - Вторник, 15 Октомври, 2013, 13:01:57
Пропуснал си да споменеш , че след каране на 10-ка или удължен работен ден на 15 часа, се прави минимум 11 часа пауза и само първата почивка може да се дели 15+30 мин. :)

     За първата част, съвсем скоро писах, ако някой покаже как 15+11 е 24, тогава има смисъл да се обсъжда!

     Обаче за разделянето на почивката (15+30), ми го е казвал човек който пише такива книги! Но пък, в самия Регламент не го откривам. Може ли всичките почивки по време на работа да са така?
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

Roshko

Цитат на: Красимир Тодоров - Вторник, 15 Октомври, 2013, 15:25:10
А ето част от текста заради който се бъркате, че при 15 часа работен ден почивката се признава за 9-ка:
"Ако частта от дневната почивка, която попада в този 24-часов
период, е поне девет часа, но е по-къса от 11 часа, въпросната
дневна почивка се разглежда като намалена дневна почивка"
Тоест ако след 15 ч. работа имаш 10.59 минути пауза, това си е 9-ка

Тоест след 15 ч работа и 15:59 пауза да имаш - тя отново си е намалена, а не нормална... Това нещо в тази тема присъства поне на 20-30 места.

Красимир Тодоров

Не е така Роско, то в темата може и да го пише на много места, ама в регламента го няма. ей го на какво пише:

Чл.8 ал.2. За всеки период от 24 часа след края на предходната дневна
почивка или седмична почивка водачът трябва да е ползвал след-
ващата дневна почивка
Какво е дневна почивка?
"дневна почивка" означава дневен период от време, през което
водачът може свободно да разполага със своето време и който
включва ,,нормална дневна почивка" и ,,намалена дневна
почивка"
,,нормална дневна почивка" означава всеки период на
почивка с продължителност от поне 11 часа. Алтерна-
тивно тази редовна дневна почивка може да бъде взета на
два пъти, като първият период трябва да бъде непрекъснат
период с продължителност от поне 3 часа, а вторият —
непрекъснат период с продължителност от поне девет часа
,,намалена дневна почивка" означава всеки период с про-
дължителност от поне девет часа, но по-къс от 11 часа;

И така, виждаме че законодателя в Чл.8 умишлено не е добавил думата нормална или намалена, а просто дневна почивка, по избор на шофьора, ползва се която от двете почивки му е удобна

Тоест, няма как да е проблем, ако си спя 12 часа след 15 часа "работен ден". В рамките на 24 часа съм направил 9.01 часа пауза, и ако съм тръгнал е 9-ка, а ако съм си спал 11.01 часа си е 11-ка. Не може тахографа да отчете 11+ часа пауза, а инспектора да ми ги счита за 9-ки, няма такъв филм.

Извинявай :) ако нещо ... убеден съм на 100 процента в правотата си, за това си дадох труд да пиша

Roshko

Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Вторник, 15 Октомври, 2013, 15:38:22
Обаче за разделянето на почивката (15+30), ми го е казвал човек който пише такива книги! Но пък, в самия Регламент не го откривам. Може ли всичките почивки по време на работа да са така?

Има си го в Регламента, потърси го! Естествено, че може всички почивки по време на работа да са такива, няма никакво ограничение!

Цитат на: Красимир Тодоров - Вторник, 15 Октомври, 2013, 15:25:10

А ето част от текста заради който се бъркате, че при 15 часа работен ден почивката се признава за 9-ка:
"Ако частта от дневната почивка, която попада в този 24-часов
период, е поне девет часа, но е по-къса от 11 часа, въпросната
дневна почивка се разглежда като намалена дневна почивка"

Краси, сам си го написал, ама очевидно си го преписал без да го разбереш. Прочети го отново, разтълкувай си го и пак направи коментар! ;)
Ще ти помогна - След 15 часа работа остатъка в 24-часовия период са САМО 9. Дори и 15 часа пауза да направиш шестте часа над деветте няма да попадат в този 24-часов период и няма да отговориш на условието! Шокирате ме бре, колеги!!!!!!!!!!

stoil nedev

Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Вторник, 15 Октомври, 2013, 15:38:22
     

     Обаче за разделянето на почивката (15+30), ми го е казвал човек който пише такива книги! Но пък, в самия Регламент не го откривам. Може ли всичките почивки по време на работа да са така?
Разбира се , че може всички почивки да са така!!! Ако се поразровите в дигиталните тахографи ще разберете че при първо спиране от 15 мин. следва задържане и запис на времето за почивка . После при достигане на максималното време за шофиране от 4ч.30мин спирате и след 31-вата минута тръгвате.
Тахографа сборува времето за почивка на 45 или повече минути( колкото водача я е направил).
Това може да се прави повече от един път, тъй като двете почивки могат да са 15 + 30 минути.
Стресни се, племе закъсняло!   Живейш ли, мреш ли, ти не знайш!  След теб потомство иде цяло - какво ще да му завещайш?       
                       Иван Вазов

godji

Цитат на: !.!.! - Вторник, 15 Октомври, 2013, 13:01:57

Пропуснал си да споменеш , че след каране на 10-ка или удължен работен ден на 15 часа, се прави минимум 11 часа пауза и само първата почивка може да се дели 15+30 мин. :)
Като направят шайби по 26 часа ще го спазваме и това - щом казваш :)
БЪДИ РАЗУМЕН !КАРАЙ ВНИМАТЕЛНО !Не карайте и не поствайте когато сте пили - после може да съжалявате !

abator

ЦитатЧл.8 ал.2. За всеки период от 24 часа след края на предходната дневна
почивка
или седмична почивка водачът трябва да е ползвал следващата дневна почивка

Това е текста, който ограничава работния ни период (каране, друга работа, дневна почивка) до 24 часа. Ако направим работен ден от 15 часа, то времето, което остава за почивка е 9 часа.

abator