• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Регламент 561 - въпроси и отговори

Започната от комбайнер, Четвъртък, 31 Май, 2012, 20:16:43

« назад - напред »

0 Потребители и 5 гости преглеждат тази тема.

Чели ли сте регламент 561

Да.
Не, управлявам МПС-та извън, този регламент.
Не, слушал съм и съм "чувал", това е достатъчно!
Да съм чел регл... какво?!

admin

Цитат на: abator - Сряда, 16 Октомври, 2013, 02:09:28
Това е текста, който ограничава работния ни период (каране, друга работа, дневна почивка) до 24 часа. Ако направим работен ден от 15 часа, то времето, което остава за почивка е 9 часа.

И какво излиза в този случай във връзка с моя въпрос?
Ако направя работен ден 10 часа и 10 часа почивка, какво се случва с останалите 4 часа?
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

admin

Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

driver1

Цитат на: admin - Сряда, 16 Октомври, 2013, 09:46:02
И какво излиза в този случай във връзка с моя въпрос?
Ако направя работен ден 10 часа и 10 часа почивка, какво се случва с останалите 4 часа?

    Нищо не се случва - ставаш и тръгваш, започвайки нов работен период. Уморих се да обяснявам, че 24 часов работен период е нещо различно от 24 астрономически часа - от 24.00 до 00.00 часа.

driver1


Красимир Тодоров

Abator, за всеки период от 24 часа да, но ако на дигитала ми е 13 часа почивката, как може да е 9-ка. Аз никога като правя 15 часа работен ден не почивам 9-ка, тъй като съм достатъчно изморен и искам да си отпочина. Никога не е имало проблем.
Тоест в 24 часов период условието от 9 часа пауза е изпълнено, а паузата си продължава.
Проблем ще е, ако не успееш да направиш 9-ка пауза, а 8.30 часа, тоест прецакал си работния ден и тогава е проблем. А паузата си продължава докато тръгна.
Важното е да спазиш условието да имаш 9-ка почивка в 24 часов период.
Админа задава въпрос който е от другата крайност.
Ако е карал 10-ка и почивал 11-ка, непременно ли трябва да чака на пауза докато стане 24 часов период???

Roshko

Цитат на: driver1 - Сряда, 16 Октомври, 2013, 10:12:01
    Нищо не се случва - ставаш и тръгваш, започвайки нов работен период. Уморих се да обяснявам, че 24 часов работен период е нещо различно от 24 астрономически часа - от 24.00 до 00.00 часа.

Тук някой здравата си противоречи!!! Справка: Две страници назад... ;D :D :D ;D

Цитат на: Красимир Тодоров - Сряда, 16 Октомври, 2013, 12:05:50
Abator, за всеки период от 24 часа да, но ако на дигитала ми е 13 часа почивката, как може да е 9-ка. Аз никога като правя 15 часа работен ден не почивам 9-ка, тъй като съм достатъчно изморен и искам да си отпочина. Никога не е имало проблем.
Тоест в 24 часов период условието от 9 часа пауза е изпълнено, а паузата си продължава.
Проблем ще е, ако не успееш да направиш 9-ка пауза, а 8.30 часа, тоест прецакал си работния ден и тогава е проблем. А паузата си продължава докато тръгна.
Важното е да спазиш условието да имаш 9-ка почивка в 24 часов период.
Админа задава въпрос който е от другата крайност.
Ако е карал 10-ка и почивал 11-ка, непременно ли трябва да чака на пауза докато стане 24 часов период???

"Ако частта от дневната почивка, която попада в този 24-часов
период, е поне девет часа, но е по-къса от 11 часа, въпросната
дневна почивка се разглежда като намалена дневна почивка"


Да, условието е спазено! Направил си намалена пауза от 9 часа. Останалата почивка не е нарушение, разбира се, просто остава във въздуха и няма как намалената почивка да я направиш нормална! Имаш право на три такива между две седмични почивки!

"Ако частта от дневната почивка, която попада в този 24-часов
период, е поне девет часа, но е по-къса от 11 часа, въпросната
дневна почивка се разглежда като намалена дневна почивка"


Ако частта от дневната почивка, която попада в този 24-часов
период...


Ако частта от дневната почивка, която попада в този 24-часов
период...


Ако частта от дневната почивка, която попада в този 24-часов
период...


...се разглежда като намалена дневна почивка.

...се разглежда като намалена дневна почивка.

...се разглежда като намалена дневна почивка.

комбайнер

Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Вторник, 15 Октомври, 2013, 15:38:22
 
     Казва имаш четири 9-ки. Казвам да, ама едната е 3+9, имах 4,20 часа престой.
     Според това ЕДК, можеш да започнеш работа да караш не повече от час, ако тога спреш се признава 3+9. Казвам му покажи ми този текст - има го!
 
Колега нали може малко цвят?
Спираш в края на работния ден, отбелязваш го на тахографа като край. Започваш пауза от 11 часа, след минимум 3 часа някой на паркинга не може от теб да излезе и се налага да се местиш и то без магнит. После, за да не започваш отначало, продължаваш паузата още 9 часа и става 12 часа / при колегата 13h20 /. Това няма нищо общо с "онези" три деветки. И ако си бил с работен ден 10h40 часа + пауза 4h20 + пауза 9h=24h, като колегата няма нарушение.


Boroman21

Цитат на: комбайнер - Сряда, 16 Октомври, 2013, 15:29:10
Колега нали може малко цвят?
Спираш в края на работния ден, отбелязваш го на тахографа като край. Започваш пауза от 11 часа, след минимум 3 часа някой на паркинга не може от теб да излезе и се налага да се местиш и то без магнит. После, за да не започваш отначало, продължаваш паузата още 9 часа и става 12 часа / при колегата 13h20 /. Това няма нищо общо с "онези" три деветки. И ако си бил с работен ден 10h40 часа + пауза 4h20 + пауза 9h=24h, като колегата няма нарушение.



Ако само преместиш 1-2метра напред или назад  тахото не ти отчита  прикъсване на почивката.Волвото коета аз карам може да го преместя 30тина метра  и пак няма да отчете прекъсване но си трябва чалъм.
А иначе ако си прекъснал паузата за до 5 минути  да речем ханс нема да прави проблем.Или пък ако трябва да местиш и дойде милиционер , задължително един щемпел на разпечатка от ТАХОТО.

driver1

Цитат на: Boroman21 - Сряда, 16 Октомври, 2013, 18:25:58
Ако само преместиш 1-2метра напред или назад  тахото не ти отчита  прикъсване на почивката.Волвото коета аз карам може да го преместя 30тина метра  и пак няма да отчете прекъсване но си трябва чалъм...

   Сподели чалъма, че ми стана интересно?

Roshko

Скоро Крюшо ме събуди с шутове и гневно ме накара да се преместя на една бензинджийница.
Аз любезно го попитах ко ще чина с паузата, която вече беше 7 часа, а бях планирал 9. Той ми отвърна категорично да си извадя разпечатка. Помолих го за щемпел, той ми отвърна, че не ми трябва и изпуши накъде следващия паркинг предполагам да разбута другите спрели не баш къ трябва. Написах си бележка и за всеки случай си направих 11 часа. Qualcomm-а, обаче ми скъса нервите два дена да ми повтаря, че съм нарушил закона. Искаше да почивам още поне 9 часа след местенето.

МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: stoil nedev - Вторник, 15 Октомври, 2013, 21:44:08
Тахографа сборува времето за почивка на 45 или повече минути( колкото водача я е направил).
Това може да се прави повече от един път, тъй като двете почивки могат да са 15 + 30 минути.

    Не мога да се доверя 100% на тахографа. Правил съм много пъти 15+30, само в първите 4,5 часа. Един път по-късно, не са правили на проблем. Първи тахографи, събираха всичко над 15 минути, така че 30+15 и 15+15+15, също започваха наново. Което явно не е така!



Цитат на: комбайнер - Сряда, 16 Октомври, 2013, 15:29:10
Колега нали може малко цвят?
 Започваш пауза от 11 часа, след минимум 3 часа някой на паркинга не може от теб да излезе и се налага да се местиш и то без магнит. После, за да не започваш отначало, продължаваш паузата още 9 часа и става 12 часа / при колегата 13h20 /. Това няма нищо общо с "онези" три деветки...

    Честно казано лектора на лекциите за компетентност някакви такива теории развиваше. Нали не съм длъжен да съм съгласен?!
    Всякакво местене надвишаващо 13-я или 15-я час си е нарушение. Такъв случай, който описваш е много трудно постижим! Разделянето на дневната почивка е в следния ред 3+9. И съвсем не е указано колко си имал преди тези три часа и колко можеш да имаш каране след тях!

Цитат на: driver1 - Сряда, 16 Октомври, 2013, 18:39:26
  Сподели чалъма, че ми стана интересно?

    Единия "чалъм" е и при по-старите цифрови тахографи. Местиш бавно, като ти отчете скорост 1-2 км/ч спираш и изчакваш да стане 0. При по-новите дори да премине на кормуване, ако веднага прехвърлиш на "легло", често продължава почивката.
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

stoil nedev

Цитат на: driver1 - Сряда, 16 Октомври, 2013, 18:39:26
   Сподели чалъма, че ми стана интересно?
На всички тахографи след 2011г. преместване до 2 мин. не ти го отчита като работа, но ако си направил 6 часа престой , т.е. така както е по регламента.
На всички тахографи след същата година ти приема и сумира почивката само и единственно ако е 15+30 и по никакъв друг начин.
Единственното е че трябва да направиш 1ч. шофиране, ето това не е въведено в програмата на устройството.
Стресни се, племе закъсняло!   Живейш ли, мреш ли, ти не знайш!  След теб потомство иде цяло - какво ще да му завещайш?       
                       Иван Вазов

Roshko

Цитат на: stoil nedev - Сряда, 16 Октомври, 2013, 20:36:51
На всички тахографи след 2011г. преместване до 2 мин. не ти го отчита като работа, но ако си направил 6 часа престой , т.е. така както е по регламента.

Т'ва нек'во ново ЕШК, даже ми трудно да го асимилирам. Колко е изобретателно т'ва ЕШК, даже акъла не ми го побира... Да, не ти го отчита като работа, само като каране и съответно прекъсване на почивката...

loshdancho

СТоиле дай цитат от регламента, щото ще ме спукаш от смях.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

комбайнер

Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Сряда, 16 Октомври, 2013, 19:12:17
   
   Честно казано лектора на лекциите за компетентност някакви такива теории развиваше. Нали не съм длъжен да съм съгласен?!
    Всякакво местене надвишаващо 13-я или 15-я час си е нарушение. Такъв случай, който описваш е много трудно постижим! Разделянето на дневната почивка е в следния ред 3+9. И съвсем не е указано колко си имал преди тези три часа и колко можеш да имаш каране след тях!


Минко не те карам да се съгласяваш с "такива теории", но ако съм проверяващ бързо ще се съгласиш. Нищо неясно не съм писал. Просто паузата си е пауза, става по-дълга заради прекъсването и, и дали ще те изрежат по другата точка-зависи от това ще надвишиш ли 24 те часовия период.

Boroman21

Това никъде не го пише  , в регламента паузата не се прекъсва.
Иначе тези допуски са програмирани в тахографа а именно как става това.

Паля камиона , тръгвам /нито рязко нито бавно/ минавам около 50тина метра      и правя пълен стоп/изключване от скорост , пъркинг и бутона 1 го натискам  /  .Така тахографа не отчита нарушение на паузата , независимо кога е започната /преди 1 или 10часа/. Важното е да направите  пълен стоп а не само да спрете на скорост да речем.
Това е информация ЕШК , но изпробвана лично от мене  и доказано работи.Изпробвано е на актрос/2010Г/ , ТГХ/2011Г/ и Волво /2013г/  , вече дали ще работи и при вас може само да си пробвате и да не хейтвате срещу предоставената ви полезна информация.

пп. Доколкото пробвахме днес на този трик става и на ТГХ/2013/ , но на третото местене тахото прехвърли на каране .Възможно е и обаче да е виновно зад кормилното устройство че не направи пълен стоп.

Красимир Тодоров

http://ec.europa.eu/transport/modes/road/social_provisions/doc/trace_explanatory_text_bg.pdf
стр.27   точка Ж

това като доказателство за мойта теза
Иначе се надявам четивото да ви е интересно, изтеглете си го и си го дръжте в кабините за често препрочитане и евентуално ако има спор на пъта - това тълкувание е европейско, поне така смятам аз. преведено е на български

аз лично научих това онова от него..

Красимир Тодоров