• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

15 часов работен ден

Започната от Иво19667, Понеделник, 02 Юли, 2012, 11:22:40

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

loshdancho

Цитат на: noemia - Петък, 05 Октомври, 2012, 21:12:11
15 часа работен ден може да се направи в два случая:

1. 3 часа последователна пауза + 15 часа работен ден + 9 часа пауза = 24 часа цикъл, общата пауза е 12 часа която се счита за прекъсната нормална /т.е 11 часа/ пауза


Така ли я дай точно ргегламента, да видим къде пише.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

loshdancho

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

noemia

Ще ти покажа къде го пише, обаче го пише на английски, ще ти го пратя в понеделник. А даже мога да ви покажа и как могат в 6 последователни периода за управление  да се направят 4 пъти- 10-ки управление, но тогава вече ще ме линчувате. Мойто мнение за регламента е че превода на български и 5 пари не струва...не искам да кажа че има нещо грешно, просто и 40% от информацията някак си не е преведена-липсва.
А вие може ли да ми покажете къде пише че 15 часа работен ден се прави само 3 пати в седмицата или само тогава когато имаш 3 часа пауза?

noemia


Milen

Цитат на: noemia - Събота, 06 Октомври, 2012, 00:33:52
Ще ти покажа къде го пише, обаче го пише на английски, ще ти го пратя в понеделник. А даже мога да ви покажа и как могат в 6 последователни периода за управление  да се направят 4 пъти- 10-ки управление, но тогава вече ще ме линчувате. Мойто мнение за регламента е че превода на български и 5 пари не струва...не искам да кажа че има нещо грешно, просто и 40% от информацията някак си не е преведена-липсва.
А вие може ли да ми покажете къде пише че 15 часа работен ден се прави само 3 пати в седмицата или само тогава когато имаш 3 часа пауза?

"РЕГЛАМЕНТ (ЕО) № 561/2006 НА ЕВРОПЕЙСКИЯ ПАРЛАМЕНТ И НА СЪВЕТА
от 15 март 2006 година
за хармонизиране на някои разпоредби от социалното законодателство, свързани с автомобилния транспорт, за изменение на Регламенти (ЕИО) № 3821/85 и (ЕО) № 2135/98 на Съвета и за отмяна на Регламент (ЕИО) № 3820/85 на Съвета
(текст от значение за ЕИП)

ГЛАВА ІІ
ЕКИПАЖИ, ВРЕМЕ НА УПРАВЛЕНИЕ, ПОЧИВКИ ПО ВРЕМЕ НА РАБОТА И ПОЧИВКИ

Член 6
1. Дневното време за управление не следва да надхвърля девет часа.
Независимо от това дневното време за управление може да бъде удължено до максимум 10 часа не повече от два пъти седмично.
2. Седмичното време на управление не трябва да надвишава 56 часа и не трябва да води до надвишаване на максималната продължителност на работната седмица, определена в Директива 2002/15/ЕО."

Хайде сега ти ни покажи с цитат къде пише за 15 часа работен ден.

kron

Та колеги аз от скоро съм в бранша ;D никъде в българския превод на регламента не съм чел за 15 часов работен ден,дори и нашенските органи за контрол фирма ДАЙ преди години не бяха чували за работен ден дори и да е 12 часов ;).Преди години когато започнах да спазвам часове и прочие един колега от Вили Бетц ми изкара техен документ в който пишеше 13часов работен ден-11часа пауза,15часа работен ден-9 часа пауза.Та какво ми се случи в Румъния правят ми контрол сега карам камион с шайби Васил се запъна за една шайба че няма пауза,на въпросната шайба имаше 15 часа и 5минути работен ден в следствие на което за 24-часов период от време няма пауза 9 часа.Простичко написано 15ч05мин работен ден 8ч55мин пауза = 24часа.Спазвам шайби от 6 години проверявали са ме в Германия,Австрия,Белгия,Чехия,Унгария,Румъния та дали ако нямаше 15 часа работен ден нямаше да ме глобят за това,правя 15 часа работен постоянно без значение има ли 3 часа престой ;).Така че това което пише в нашия превод на регламента не знам дали отговаря на немския превод ;D

loshdancho

Цитат на: noemia - Събота, 06 Октомври, 2012, 00:33:52
Ще ти покажа къде го пише, обаче го пише на английски, ще ти го пратя в понеделник. А даже мога да ви покажа и как могат в 6 последователни периода за управление  да се направят 4 пъти- 10-ки управление, но тогава вече ще ме линчувате. Мойто мнение за регламента е че превода на български и 5 пари не струва...не искам да кажа че има нещо грешно, просто и 40% от информацията някак си не е преведена-липсва.
А вие може ли да ми покажете къде пише че 15 часа работен ден се прави само 3 пати в седмицата или само тогава когато имаш 3 часа пауза?
Не за линчуване, ако е обосновано и доказано може да се ползва, но трябва да го на черно на бяло...
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

noemia

Milen, благодаря за цитата, ама аз регламента го знам на изуст. Говоря ти за вариации които никои от вас не знае а всъщност проблема е че никой не ги е превел. Аз още не познавам водач който да знае как се работи с регламента, познанията са само основни. Опитвайте да търсите чужда литература. Това ще ви помогне мнооого. А в понеделник ще сканирам част от английски учебник за да го разискваме.

dimich87

В регламента е написано че времето за управление не трябва да надвишава 9 часа, с изклучение на 2 пъти седмично може да се направи до 10 часа. Времето на почивките не се смятат във времето за управление. Така че ако караш по час, час и нещо и правиш почивка или товарене/разтоварване може работния ден да стане доста по-голям от рези часове. След като завърши работния ден обаче трябва да се направи дневната почивка, която е 11 часа, по изклучение може да е 9 часа и когато е 9 часа има 15 часа работен ден, което не означава че се кара 15 часа, а само 9 часа (по изклучение 10)

kron

Не знам кой как го разбира регламента,но за период от 24 часа трябва да има минимум 9 часа почивка.Или 24-9=15часа работен ден нито секунда повече няма вариации няма изпълнения а има ГЛОБИ ;D ;D ;D

МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: godji - Петък, 05 Октомври, 2012, 21:55:41
Я пак се пробвай ! Или аз не мога да смятам и чета или не успяваш да напишеш истината :)

    Колега, какви са твоите впечатления. Какво си ЧУЛ? Предполагам на не си чел, регламента?!
    Жалко е, но е факт. В случая жена, а не мъж голям шофьор, знае по-добре регламента! Явно поне го е чела. За разлика от повечето, които само са чували или така са им казали!

    Не е лошо да се добави анкета (нямам тези опция или не знам как) от Администратора, колко от работещите шофьори са чели регламент 561? Предполагам, не повече от 10-20%, а отнема 10 минути прочитането.

    Относно 15 часов работен ден писал съм и други пъти и напълно съвпада с колежката:

Цитат на: noemia - Петък, 05 Октомври, 2012, 21:12:11
15 часа работен ден може да се направи в два случая:

1. 3 часа последователна пауза + 15 часа работен ден + 9 часа пауза = 24 часа цикъл, общата пауза е 12 часа която се счита за прекъсната нормална /т.е 11 часа/ пауза

1 може без да имаш 3 часа пауза да направиш 15 часа работен ден + 9 часа пауза = 24 часа цикъл, паузата в този случаи си е 9 часа и този вариант може да се използва само ако са ти останали от 3-те позволени в регламента 9 часови паузи за седмицата.

     И както е казала колежката, ако имате право на намалена почивка (9ч). След 15 часов ден и да правите 11, 12, 13, ...23ч, все е намалена почивка (9ч).

     Правил съм много пъти 15 часов ден, при проверка, нито забележка, нито опити за изнудване съм имал.
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

loshdancho

Ето малко информация от извора, благодарение на Мая Тодорова(noemia).
Качството не се получи хубаво, защото е копи-пасе от PDF-Paint, ако може някой да го направи по-хубаво  да даде скайп ще му го пратя.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

dimich87

Само че в този 15-часов работен ден не трябва да има повече от 9 (10) часа каране. Това е важното.
И обърнете внимание че не може да има 2 последователни седмици с 56 часа управление. Ако едната седмиса има 56 часа, това означава че следващата седмица трябва да се компенсира така че сбора от две последователни седмици да не надвишава 90часа.

loshdancho

Цитат на: dimich87 - Събота, 13 Октомври, 2012, 21:07:29
Само че в този 15-часов работен ден не трябва да има повече от 9 (10) часа каране. Това е важното.
И обърнете внимание че не може да има 2 последователни седмици с 56 часа управление. Ако едната седмиса има 56 часа, това означава че следващата седмица трябва да се компенсира така че сбора от две последователни седмици да не надвишава 90часа.
-Здравстиии, и при нас дойде топлата водааа.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

godji

Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Неделя, 07 Октомври, 2012, 16:12:13
    Колега, какви са твоите впечатления. Какво си ЧУЛ? Предполагам на не си чел, регламента?!
    Жалко е, но е факт. В случая жена, а не мъж голям шофьор, знае по-добре регламента! Явно поне го е чела. За разлика от повечето, които само са чували или така са им казали!

    Не е лошо да се добави анкета (нямам тези опция или не знам как) от Администратора, колко от работещите шофьори са чели регламент 561? Предполагам, не повече от 10-20%, а отнема 10 минути прочитането.

    Относно 15 часов работен ден писал съм и други пъти и напълно съвпада с колежката:

     И както е казала колежката, ако имате право на намалена почивка (9ч). След 15 часов ден и да правите 11, 12, 13, ...23ч, все е намалена почивка (9ч).

     Правил съм много пъти 15 часов ден, при проверка, нито забележка, нито опити за изнудване съм имал.
Предполагам съм прочел регламента поне веднъж :) че и от време на време си препрочитам точките за време на управление ! днес  минах контрол от ДАЙ и представих 28 шайби без да отнеса акт ;)  , А вие със колежката първо си сверете часовниците ! Колко часа има едно денонощие, защото според вас са 27  ??? Това имах в предвид , без да се заяждам , да си редактира поста ама карай да върви ......
БЪДИ РАЗУМЕН !КАРАЙ ВНИМАТЕЛНО !Не карайте и не поствайте когато сте пили - после може да съжалявате !

abator

Все едно гледам как Дявола чете Евангелието. Опитвате се да ми обясните как може да се кара четири пъти по десет часа в една седмица, но ми показвате график на две седмици и се опитвате да ми обясните, че всъщност е една.

ЦитатРЕГЛАМЕНТ (ЕО) № 561...

ГЛАВА І
УВОДНИ РАЗПОРЕДБИ
Член 4
...
и) ,,седмица" означава периодът, включващ времето от 00:00 часа в понеделник до 24:00 часа в неделя;
...

admin

А аз искам да питам още нещо... Значи как става така работният ден да е 15 часа, а в договора да пише, че съм назначен на 8 часа? Тези 7 часа в повече трябва ли да се плащат като извънреден труд?
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

admin

Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!