• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Инструкции за тахографи

Започната от grants, Вторник, 02 Октомври, 2012, 12:20:13

« назад - напред »

0 Потребители и 2 гости преглеждат тази тема.

grants

Ето нещо което намерих може би е старо но мисля че е ВАЖНО
http://www.logistika.bg/rdetails/3/54/18/2189
Не всичко е пари,но всичко е с пари

grants

Не всичко е пари,но всичко е с пари

M.Traykov

Здравейте.Първо за да не отварям нова тема ще пиша в тази.Става въпрос за времената за каране и почивките.Изчетох регламент 651 много внимателно и искам да ми съдействате дали съм разбрал правилно.
Така старираме с 4,5 часа каране-45мин почивка,после пак 4,5ч каране-9 или 11 ч почивка (това трябва да е дневната почивка може да е нормална или намалена).На другия ден пак така.Накрая на седмицата се прави 45ч почивка или минимум 24ч (това е седмична почивка намалена-24ч или нормална-45ч) Общо за седмицата 56 часа,а за две последователни не повече от 90 часа.
Карането може да бъде удължено на 10 часа 3 пъти в седмицата.
Искам да попитам дали съм разбрал правилно тъй като съм едва прохождащ в занаята.
Благодаря Ви и се извинявам на колегата,че ползвам темата му.
Лека вечер!

M.Traykov


МИНКО ИЛЧЕВ

     Първо, добре е, че четеш. Този Регламент е много разединяващ, трудно да се намерят двама души, "чули" едно и също. Прочелите са рядко и различно го тълкуват. Повечето неща правилно си разбрал. Обърни внимание, дневното кормуване се допуска два пъти в седмицата по 10 часа. Дневната почивка е 11 часа, алтернативно 3+9 (тука всички са съгласни, че можеш да правиш 15 часов работен ден, въпреки че никъде специално не е упоменато) и 3 пъти намалена почивка по 9 часа.
     И това е съвсем лично мнение,  не желая да споря, когато имаш право на намалена почивка, можеш да работиш 15 часа. И съответно, обратното след 15 часов ден, ти се брои за 9 часа почивка, дори и 14 часа да почиваш. Освен 3 + поне 9 часа.
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

driver1

  Чудесно си разбрал с изключение на това, че удълженото каране (10 часа) може да бъде не повече от 2 пъти седмично, а не 3 пъти.

voyager

и да знаеш че 9 часа и дори само 2 минути да са отгоре се брои за работен ден от 10 часа

grants

Здравейте колеги.Имам едно питане за едно АКТ-че. Та то е следното. Спират ме ДАИ в Перник проверка всичко от-до. И установяват че ми липсват 2-шайби.Та питането ми е дали някой от вас можие да ми каже,колко горе-долу ще ми бъде честитката.Знам че всичко ще са предположения. Но все пак това ще ми бъде подаръка за Нова Година. Защото все още не е излязло ПОСТАНОВЛЕНИЕТО. ;)
Не всичко е пари,но всичко е с пари

hades2805

Мисля че е 120 лв, за липсваща шайба но всичко е въпрос на преценка на този който пише нак. постановление.

grants

Цитат на: hades2805 - Събота, 29 Декември, 2012, 10:15:59
Мисля че е 120 лв, за липсваща шайба но всичко е въпрос на преценка на този който пише нак. постановление.
Е дано да си прав. С тази сума малко ме по-отпусна главата :)
Не всичко е пари,но всичко е с пари

hades2805

много колеги когато прецакат шайба предпочитат да я хвърлят защото за липсваща шайба глобата е по малка отколкото за прецакана

Rammbon

200лв на шайба. Но все пак зависи на какъв кеф е шефа на АА / ДАЙ / , може и максимума да ти отпусне :(
Или по-лесният начин е 50лв за почерка или 2 по 25 лв или 10 по 5 лв на куп , да се почерпи държавния служител :))

Друг вариянт е на си имаш лаптоп в камиона, с фаил за бележки и мини принтер и да си пускаш бележките на чист лист с печат отдолу, както вече доста правят така и карат доста, за тези които им плащат на километър. От една страна са прецакани с почивките, но накрая пачката оправдава начина на работа.

grants

Не всичко е пари,но всичко е с пари

EvgeniKirov

Здравейте! Имам съставен акт на границата Франция-Испания, от Правителството на Баските.В акта е описано,че в тахографа не са въведени задължителни данни (страни на тръгване и пристигане по време на работа), като по този начин не е възможно да се направи проверка на работното време на шофьора .Като сумата е максималната приета в ЕС - 1500 eur. Ако някой може да ми даде съвет как да постъпя в създалата се ситуация, дали имам право да обжалвам сумата или някакво друго предложение. Ще съм благодарен!   

driver1

Цитат на: EvgeniKirov - Неделя, 30 Декември, 2012, 21:25:01
Здравейте! Имам съставен акт на границата Франция-Испания, от Правителството на Баските.В акта е описано,че в тахографа не са въведени задължителни данни (страни на тръгване и пристигане по време на работа), като по този начин не е възможно да се направи проверка на работното време на шофьора .Като сумата е максималната приета в ЕС - 1500 eur. Ако някой може да ми даде съвет как да постъпя в създалата се ситуация, дали имам право да обжалвам сумата или някакво друго предложение. Ще съм благодарен!   

  Баси! Толкова огромна ли е глобата за това!? Съчувствам ти, колега...Като знам колко често и аз забравям сутрин, или вечер да въведа тези данни - това ще ми е за урок и на мен.
  Доколкото знам големите глоби в Испания минават през съдия, който определя крайната сума. Освен това в решението ще бъде посочен и максималния срок в който ако платиш ще ползваш значително намаление.

LKW

Цитат на: EvgeniKirov - Неделя, 30 Декември, 2012, 21:25:01
Здравейте! Имам съставен акт на границата Франция-Испания, от Правителството на Баските.В акта е описано,че в тахографа не са въведени задължителни данни (страни на тръгване и пристигане по време на работа), като по този начин не е възможно да се направи проверка на работното време на шофьора .Като сумата е максималната приета в ЕС - 1500 eur. Ако някой може да ми даде съвет как да постъпя в създалата се ситуация, дали имам право да обжалвам сумата или някакво друго предложение. Ще съм благодарен!   

Няма какво да обжалваш.
Става въпрос за дигитален тахограф нали?
Щом си сложиш картата и започваш да караш трябва да си започнеш работния ден(ръчно в менюто на тахографа).Там където пише "въвеждане водач 1 или 2" даваш ОК и излиза "начало страна" и "край страна", след това ти излиза страна BG , RO , D , B , L , GB , и други.Като дадеш ОК на страната в която си започваш работния си ден.След края на работния ден се прави същото самоче в "край страна" и така закриваш работния си ден.Това се прави всеки работен ден от работната ти седмица.
Щом имам време ще направя подробна тема за работа с дигитален тахограф.
Шлафен цузамен в майне бунгало до сабале рано.Клайне дупен.
Много обичам млади и арни спедиторки.
http://www.youtube.com/watch?v=jwVu3crtQuY
http://www.youtube.com/watch?v=lwbyMYfLv_I
WWW.elmaz.com

admin

Цитат на: LKW - Неделя, 30 Декември, 2012, 22:17:43
Няма какво да обжалваш.
Става въпрос за дигитален тахограф нали?
Щом си сложиш картата и започваш да караш трябва да си започнеш работния ден(ръчно в менюто на тахографа).Там където пише "въвеждане водач 1 или 2" даваш ОК и излиза "начало страна" и "край страна", след това ти излиза страна BG , RO , D , B , L , GB , и други.Като дадеш ОК на страната в която си започваш работния си ден.След края на работния ден се прави същото самоче в "край страна" и така закриваш работния си ден.Това се прави всеки работен ден от работната ти седмица.
Щом имам време ще направя подробна тема за работа с дигитален тахограф.

Е как така щом си сложиш картата? Преди да почнеш да работиш, картата в джоба ли ти е била или под възглавницата? Има нещо дълбоко сбъркано в тези наредби и регламенти.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

admin

Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!