• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Червена и жълта шлауфка (лула)

Започната от МИНКО ИЛЧЕВ, Вторник, 23 Октомври, 2012, 22:02:08

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

МИНКО ИЛЧЕВ

     На мен, не ми е много ясно как точно действат. Знам че, като се откачи червената, блокира. Както и ако се маневрира наблизо, може само да се закачи само червената. А, жълтата какво прави, чувал съм, че връща обратен въздух?! Как се задейства работната спирачка на ремаркето. Подава се въздух или се отнема? А, спирачката за паркиране? Възглавниците, от къде взимат въздух?


     Днес се скъса, червената шлауфка, в случая съм с контейнер. Вързах я със свинска опашка, да не изпуска и разблокирах с черния бутон. Понеже бързах да товаря, нито имам резервна, нито инструмент, тръгнах така. След време, започна да "задържа", слязох сложих жълтата лула, да "напомпи", откачих я и пак черния бутон. Въздух, предполагам губи от регулирането на възглавниците, но не може да се остави в положение "спряно", след малко минава на саморегулиране, шасито е LAG. Това ли е начина?
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

МИНКО ИЛЧЕВ

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

Boroman21

Червен - снабдява с въздух , без него няма мърдане е или поне докато затегне хептем.
Жълт - контрол на спирачките , закачаш за да разблокираш спирачките поради една или друга причина

Boroman21


kron

Както е писал колегата Червената снабдява ремаркето с въздух,Жълтата подава команден въздух за спирачките.Кога откачиш червената лула ремаркето блокира(както и като се скъса)може да разблокираш докато има въздух ремаркето ;D

American

Ако караш празен и се откачи червения, може да видиш в един момент как ремаркето ти почва да те изпреварва  ;D

дано не ти се случва
smoking gun

kron

Е колега ти пък ще те изпревари да е зима лед иди до иди,късал съм червената лула ремарке на дискови спирачки закова на място

Boroman21

Чак пък да скърши композицията не вярвам . Аз като скъсах на ремаркето маркуча  затегна чак след известно време  , в смисъл не от веднъж .

Бриги Магнито

Бацета не ги разбирам много,но мислим ,че ремарке блокира само тогава ,когато се откъсне пълнещият ,,шлаух,, докато при откъснат командващ нищо не става освен,че ремаркето вече не спира.
Принципно в момента на откъсване на пълнещият ,ремаркето трябва да изкърти асфалта от спиране(да блокира),то това му е идеята ако случайно се разкачи и откъсне лулите и най-вече пълнещата да блокира та да се поспре по увреме.



МИНКО ИЛЧЕВ

     Надявах се Данчо, да каже! Червената захранва бутилките, възглавниците и разблокира спирачките (от 6-7 атмосфери, нагоре). Жълтия подава въздух за спирачките, така ли? А, ръчната, също ли?
     А, жълтия, защо подава въздух, като е само за спирачките? Днес продължих да карам така: Закачам жълтата, на мястото на червената. Чакам да "избие" балансьора. Жълтата после не я закачам, черния бутон и тръгвам. Вързах с тел, ръчката за регулиране на възглавниците, да не отива сама на саморегулиране. Така карам, около 50 минути и пак същото.
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

American

Това е какафония, отиди в севиз, чий е този камион ?
smoking gun

Бриги Магнито

 :D :D :D :D Ма баце сори,че ти оспамих темата бре,друг път като чакаш да ти мъцне Данчо па си пиши аз от де да знам какво чакаш.
Само докато въртиш и помпаш или там кво правиш не те знам гледай да не избие и некой друг балансьор.
М дааааааааааааааа успех баце в начинанията професионални,ша са застараем да ти не мъцам мойте простотии.
Само баце Фнимавай да не случиш ремарке или лули де аз съм ги пипал,че при тех мое се получи две жълти или па две червени ,а най често ич си немат и цвет,че тогава ко ша правим бем ли го.

Лошио запоследно го мернах на околовръстното беше лъснат и бръснат и каза по станцията,че се е залетел да товари у Мерник(тва що то не знаеше с кой говори),което означава ,че ако не найде нет,а той почти не намира ,къде петък ,задължително ше ти мъцне.
Апропо да ти мъцнем видел ти е темичката вервай ми,ма сигур е бърззал и не ти мъцна.


kron

Когато си на паркинг и на жълтата лула има постоянно въздух.Та колега маркучи има от път и на път що не си купи един или да беше разменил здравия да го сложиш на червената лула(захранващ въздух)и другия не вярвам да е скъсан през средата да го направиш (стопляш шлауфката и си я вкарваш на нипела) на командния въздух и нямаш никакви ядове ще те закара до гаража ако не ви дават да купувате.Та да поясним на Бати Бригадира и да няма червена и жълта лула как да разберем коя е постоянния въздух.Та на всички камиони до сега които съм карал и виждал кога застанеш зад  кабината от ляво е Жълтата лула(команден въздух),от дясно е Червената лула(постоянен въздух) ;D ;D ;D

loshdancho

По червената шлаука(както са ти писали) е постоянният въздух за ремаркето. Мисля си, че се водеше 3-ти кръг и нямаш манометър на него.
Почва да има въздух в нея когато минат 6bar и отвори четрипътният кран за да подаде въздух на розата и от от там на ремаркето.
По жълтата шлаука е командният въздух за ремаркето. Идва също от розата и от там се регулира. По него има въздух когато са задействани спирачките или ръчната, налягането е точно определено и варира в зависимост от натискането на педала или ръчната.
Ако се скъса жълта шлаука -нямаш спирачки, защото въздуха си отива в атмосферата.... Ако имаш късмет да не те настигне ремаркето при натискане на спирачка.... след като падне въздуха на влекача -той ще блокира.
Същевременно, ако в ремаркето имаш повече въздух от влекача ще блокира и ремаркето... Невъзможно е да се върне въздух по червената шлаука към влекача... има обратен клапан с кран точно за този случай и ремаркето ще блокира.... но не веднага, а когато има разлика в налягането.
При старите ремаркета има малки цилиндри и при откачане на червената шлаука те блокират само до като има въздух в ремаркето.
При новите има да кръга.... единият(жълта шлаухка) команда за спирачки и ръчна от влекача.
Другият кръг е червена шлаухка ръчна на самото ремарке. При откачане на шлаухката се изпуска въздуха от блокиращата част на цилиндрите на ремаркето и то блокира. Същата функция изпълнява и червеният бутон на ремаркето.
С черният бутон се подава въздух  от бутилките на ремаркето към  спирачките (предната част с мембраната командвана от чжълтата шлаухка).И ремаркето разблокира.
Значи червената шлаухка е заедно с червеният бутон- имат обща функция. Дали ще откачиш лулата или дръпнеш бутона е едно и също.
Жълтата шлаухка е с черният бутон ако няма въздух по шлаухката.... можеш да разблокираш с черният бутон.
Има варианти с жълта вместо червена и червена в место черна....
За да си сигурен , коя е команда и коя е постоянен въздух .... на командата има въздух само на спирачка или ръчна.
На постоянният въздух има само над 6bar в 1-ви и 2-ри кръг(манометрите на таблото).


ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

Бриги Магнито

Цитат на: kron - Четвъртък, 25 Октомври, 2012, 08:17:32
Та да поясним на Бати Бригадира и да няма червена и жълта лула как да разберем коя е постоянния въздух.Та на всички камиони до сега които съм карал и виждал кога застанеш зад  кабината от ляво е Жълтата лула(команден въздух),от дясно е Червената лула(постоянен въздух) ;D ;D ;D
Мерси баце ,че ме светна ,че шех да тъпеем да го еба,а само да те запитам сменял ли си местото на планката държаща нипелите за въздух на влекач FH12 стар чешит да е по -нависочко  ,но без да удължаваш шлаухките,питам оти има един тънък момент и левото става десно ,туй естественно оти се прави за набързо настред пъто и нема железарница.
Бе както и да е,вече ше ги гадаем по цвет ,по лево десно.
Лошио чудесно разяснение бацин чак  и аз го зачетох,но за жалост нищо не запомних.
Крон ,дори и през средата да е скината шлаухката се лекува с бърза връзка или твоя способ с нагреването ,но и се набива тръбичка,но колегата го влече да надува,само той си знае що.


МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: American - Четвъртък, 25 Октомври, 2012, 05:10:12
Това е какафония, отиди в севиз, чий е този камион ?


      На фирмата е камиона, нямам оплаквания, засега.

Цитат на: Бриги Бичкията - Четвъртък, 25 Октомври, 2012, 07:07:53
:D :D :D :D Ма баце сори,че ти оспамих темата бре,друг път като чакаш да ти мъцне Данчо па си пиши аз от де да знам какво чакаш.
Само докато въртиш и помпаш или там кво правиш не те знам гледай да не избие и некой друг балансьор.
М дааааааааааааааа успех баце в начинанията професионални,ша са застараем да ти не мъцам мойте простотии.

     За тази тема си мислех отдавна, не бях наясно. Повече ме интересуваше, принципа на работа. Явно по този начин успях да се придвижа. Първо ми беше питането за принципа на работа, повода беше, че имам проблем. Все пак го бях сложил на второ място!

     Да, повечето теми ги оспамваш. В случая нямах нищо против. Видно е, че знаеш много неща. Ама не винаги става диалог.


Цитат на: kron - Четвъртък, 25 Октомври, 2012, 08:17:32
...Та колега маркучи има от път и на път що не си купи един или да беше разменил здравия да го сложиш на червената лула(захранващ въздух)и другия не вярвам да е скъсан през средата да го направиш (стопляш шлауфката и си я вкарваш на нипела) на командния въздух и нямаш никакви ядове ще те закара до гаража ако не ви дават да купувате... ;D ;D ;D

     Карам камиона от няколко дена. За повечето неща идва сервиз. И нямам инструменти. За смяна, ремонт е необходим гаечен ключ 21, а по-скоро два. Казаха ми да купя, комплекта лула и шлауфка (има ли име) и ако мога да ги сменя. И аз бях с впечатления, че има под път и над път. Скъса се като тръгнах от Плоещ (Ploiești), Румъния, към Нехой (Nehoiu), северно от Валени де Мунте. След това към Сибиу и Арад. Е, нямаше по бензиностанциите. И дори с един ключ вероятно нямаше да стане.
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

DENINI

#14
Къде камионджийски части по бензиностанции.На мен ми се наложи тази седмица да търся такъв в София и пак на 4-тия Камионджийски магазин открих.Ти за бензиностанция говориш.

DENINI

#14