• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

АКТРОС- обучаване на EPS скорости

Започната от loshdancho, Вторник, 12 Април, 2011, 10:05:40

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

loshdancho

Сигурно на много колеги им се е случвало да "блокират"  или да влязат в авариен режим (няма половинки и задна тръгва от 8-ма)скоростите  на актроса. обикнoвенно става при слаби акумолатори  или при подаване  на ток , мoже да стане и  ако има моментна грешка  и компа за да предпази от авария  скоростите ги вкарва  в авариен режим.
Не бойте се деца има лек и е  много прост и лесен -ПРАВИ СЕ ОБУЧЕНИЕ НА СКОРОСТИТЕ.
  Ще  ви опиша как става това .
  ! преди да започнете процеса трябва да имате  достатъчно въздух в системата ,за да не се окаже  така че по време на  процеса  компютъра отчете грешка , че нямате въздух.
   Затова:
       1. палите и изчаквате да " избие балансьора.
         2. гасите.
         3. натискате двата  бутона на скоростният лост и ги държите натиснати през цялото време на процеса!!
   4. натискате амбреажа и го държите натиснат.
    5.давате на контакт , чакате , когато на таблото светне (N)палите .на таблото (N )  угасва и почват да мигат само стрелките за половинките.
    6.Чакате щракане и (или) звуков сигнал в този момент пускате амбреажа .
    7. чакате  щракане и (или ) звуков сигнал , в този момент натискате  амбреажа .
     8 .чакате  щракане  и ( или) звуков сигнал в този момент пускате амбреажа.
     9.чакате щракване и (или) звуков сигнал в този момент натискате амбреажа.
    10 . чакате щракване и (или) звуков сигнал  и пускате амбреажа .
     11. на таблото отново светва (N) и с това процеса е  приключил.
       АКО СЕ  ЗАБАВИТЕ ПО НЯКАКВА ПРИЧИНА   ПО ВРЕМЕ НА ПРОЦЕСА  СЕ ИЗПИСВА ГРЕШКА НА ТАБЛОТО /GS-29,30,31,..../  И ОСТАВАТЕ  БЕЗ СКОРОСТИ, НЕ СЕ ПЛАШЕТЕ  !!!! ГАСЕТЕ И  ЗАПОЧВАЙТЕ ПРОЦЕСА ОТНОВО.

НАПИСАНОТО ПО-ГОРЕ СЕ ОТНАСЯ ЗА  АКТРОС С ТАЗИ КАБИНА НЕ ЗА  ПО-НОВАТА!!!!!

П.П . не съм описал че камиона трябва да бъде на ръчна (паркинг спирачка) и символът на таблото за ръчната също трябва  да свети. Скоро колега имаше проблем с обучението  на скоростите- изписа  грешка  GS 24 - не е задействана ръчната спирачка и  компютъта не позволява процесът  да започне  .Оказа се че е скъсан кабела на датчика(намира се  от задната страна  на диференциала)  за ръчната спирачка.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

loshdancho

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

loshdancho

#1
Обучаване на  автоматични скорости на ACTROS става дума за модел 2010 .
  1.Трябва да имате достатъчно въздух в системата
   2.На изгасен камион натискате двата бутона на скоростния лост и ги държите натиснати през цялото време на процеса!!!
  3. давате на контакт
   4.Когато  светне символът неутрал(N) на таблото палите.
  5.  Символът угасва  символът угасва и компютърът сам прави обучение на скоростите .
  6.Когато отново светне (N) процесът е приключил и  може да пуснете двата бутона на скоростния лост.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

loshdancho

#1
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

antoniyu

Браво колега + от мен.За пореден път показваш своите знания,това е много полезна информация.
цигарените кутии?
А защо няма снимки на гладуващи деца върху опаковките на McDonald's?
Защо няма снимки на измъчвани животни върху опаковките на козметични продукти?Защо не поставят снимки на жертви на пияни шофьори,върху бутилките с алкохол ?Защо да няма снимки на нечестни и крадливи политици.

loshdancho

#3
Грешки,които могат да възникнат преди  или по време на процеса на обучение на скоростите.

код
GS 06-GS 18 /
GS 27 / GS 29 /
GS 32 Обучението е грешно  Повторете обучаващия процес.
Ако този код за грешка се появява отново, след като повторите  причината да се  отстранени в квалифициран
специализиран сервиз, притежаващи необходимите
експертни познания и инструменти, за да изпълнява
необходимата работа. Mercedes-Benz препоръчва
Mercedes-Benz сервизен център за тази работа

GS 19 движение-камиона се движи по време на процеса.  задействайте паркинг спирачка.

GS 20 дисплей показва U <<<.  Заредете или заменете батерията.

GS 21 педала на съединителя е прекалено рано
или твърде късно натиснат, по време обучаващия  в процес.
Натиснете  и освободете на педала на съединителя в
точното време (слушайте за предупреждение на зумера или щракането ).

GS 22 неутрален бутон не е бил натиснат
по време на обучаващия  процес.
Натиснете и задръжте неутрален бутон.

GS 23 обучението в грешки . Извършване големи грешки обучаващия  в процес.

GS 24 Ръчна спирачка за паркиране, която не са задействана по време на
обучаващия  процес.
Задействайте паркинг спирачка

GS 25 спешна (неочаквана ) промяна в действията по време
обучаващия  процес.
Не работете промяна спешни случаи.

GS 26 работещ двигател .Стартиране на двигатела преди символът  N да почне да мига на таблото. Изгасете двигателя и започнете процеса отново.

GS 28 Двигателят не е запален.  Не стартиране на двигателя, докато предаването
неутрална позиция N мига.

GS 30 педала на газта е натиснат
по време на обучаващия в процес.
Не натискайте  педала на газта по време на
обучаващия процес.

GS 31 педала на съединителя не е напълно
натиснат през периода на обучаващия  в процес.
Повторете  обучаващия процес.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

Trucker_Boy

www.sbps.eu
Сдружение на Българските Професионални Шофьори

Уди кълвача

Пууу, колко пъти съм давал по 30 кинта да ми го правят това....къде беше тоя форум преди 2-3 години  ;D

ET VIT-93


admin

Цитат на: Уди кълвача - Вторник, 20 Септември, 2011, 08:11:52
Пууу, колко пъти съм давал по 30 кинта да ми го правят това....къде беше тоя форум преди 2-3 години  ;D

:) Беше само проект. А сега вече е реалност и с надежда да бъде полезен като форум за всички участници. Благодарности към Данчо за ценните материали, които споделя с нас.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

loshdancho

#8
 За всеки един модел актрос има различен процес на обучение (в зависимост от скоростната кутия)и е важно да се знае точно с какви скорости е модела, на който ще се прави обучение .
В следващите редове съм се помъчил да преведа  процеса за обучение. Процесите не са пробвани от мен а само преведени  така ,че не  мога да гарантирам  дали коректно са написани . имайте го това в предвид .


Обучаващ процес.

Превозни средства с Telligent ® система за превключване на предавките, Telligent ® автоматична система за превключване на предавките и Mercedes PowerShift:

В обучаващия в процес може да се извърши, за да се възстанови правилната поддръжка или ремонт на операция след работа или след повреда.

Налягането във въздушните резервоари трябва да бъде достатъчно.
Съобщение на дисплея:(символът за липса на въздух) не трябва да се показва на дисплея.

Ако обучаващия в процес се прекрати преждевременно, на дисплея се показва съобщение.
В този случай, да се запише код на грешка за обслужващ персонал (кода за грешка не се съхранява).

Ако предавката контрол (GS) прекъсва обучаващия процес:(Би трябвало да се разбира-включите на скорост според мен)
- Завъртете ключа в запалването превозно средство за заключване по целия път обратно и изчакайте поне 5 секунди.
- Повторете обучаващия в процес.
Извадка от списъка на код за грешка, вижте сгоре в предишния пост.

В превозни средства с Telligent ® автоматична система за превключване на предавките или Mercedes PowerShift, съединителят се управлява автоматично.


малък обучаващ процес
Превозни средства с Telligent ® система за превключване на предавките
-Задействайте паркинг спирачка.
- Завъртете ключа в запалването превозно средство за заключване по целия път обратно.(върнете контакта до край)
- Натиснете докрай педала на съединителя, в рамките на 3 секунди и задръжте.
- Натиснете и задръжте 2вата бутона на скоростния лост
-Завъртете контактния ключ в позиция контакт
Сигнал и щракване за  смяна могат да бъдат чути от централния говорител и стрелките за група сплитер
мигат последователно на дисплея.
- пускате  педала на съединителя.
Сигнал и щракване за смяна могат да бъдат чути от централния говорител.
- Натиснете докрай педала на съединителя, в рамките на 3 секунди и задръжте.
Обучаващия процес е завършен, когато на дисплея се показва Н.
- пуснете педала на съединителя и двата бутона на скоростния лост.

Превозни средства с Telligent ® автоматична система за превключване на предавките
-Задействайте паркинг спирачка.
- Завъртете ключа в запалването превозно средство за заключване по целия път обратно.(върнете контакта до край)
- Натиснете и задръжте двата бутона на скоростния лост.
- Завъртете ключа за запалване в позиция контакт.
Сигнал и щракване за  смяна могат да бъдат чути от централния говорител и стрелките за група сплитер
мигат последователно на дисплея.
Обучаващия  в процес е завършен, когато на дисплея се показва Н.
-поснете  двата бутона на скоростния лост.


Превозни средства с Mercedes PowerShift
- Задействайте паркинг спирачка.
- Завъртете ключа в запалването превозно средство за заключване по целия път обратно.(върнете контакта до край)
- Натиснете и задръжте двата бутона на скоростния лост.
-завъртете контактния ключ в позиция контакт.
Сигнал може да бъде чут от централния говорител, на дисплея се показва N и стрелките за група сплитер
мигат последователно.
- Стартирайте двигател.
Сигнал може да бъде чут от централния говорител.
Обучаващия  процес е завършен, когато на дисплея се показва Н.
- Пуснете двата бутона на скоростния лост.



Голям обучаващ  в процес

Голям обучаващ процес е необходим, когато
• звено за контрол GS или двигател е заменен
• На дисплея се показва съобщение, грешка код 2 1011.
След дисплея: Завъртете ключа на автомобила в запалване заключване по целия път обратно, изчакайте около 5 секунди и след това
Тя от своя страна обратно към устройството позиция.
• На дисплея се показва съобщение, грешка код 2 8093.

Превозни средства с Telligent ® система за превключване на предавките
-Задействайте паркинг спирачка.
- Завъртете ключа в запалването превозно средство за заключване по целия път обратно.(върнете контактния ключ до край)
- Натиснете докрай педала на съединителя, в рамките на 3 секунди и задръжте.
- Натиснете и задръжте двата бутона на скоростния лост едновременно.
- завъртете ключа за запалване в позиция контакт.
Сигнал и щракване за смяна могат да бъдат чути от централния говорител и стрелките за група сплитер
мигат последователно на дисплея.
- пускане педала на съединителя.
-Сигнал и шум смяна могат да бъдат чути от централния говорител.
- Натиснете докрай педала на съединителя, в рамките на 3 секунди и задръжте.
- Когато на дисплея се показва N, стартиране на двигателя.
Сигнал и щракване за смяна могат да бъдат чути от централния говорител.
- пускане педала на съединителя.
-Сигнал и шум смяна могат да бъдат чути от централния говорител.
- Натиснете докрай педала на съединителя, в рамките на 3 секунди и задръжте.
-Сигнал и шум смяна могат да бъдат чути от централния говорител.
- пускане педала на съединителя.
- звуков сигнал и щтракване за смяна може да бъде чут от централния говорител.
- Натиснете докрай педала на съединителя, в рамките на 3 секунди и задръжте.
- обучаващият в процес е завършен, когато на дисплея се показва N (големи).
- пускане педала на съединителя, неутрален бутона и бутона за функция.(двата бутона на скоростния лост)

Превозни средства с Telligent ® автоматична система за превключване на предавките или Mercedes PowerShift

-задействайте паркинг спирачка.
- Завъртете ключа за запалването  на превозно средство по целия път обратно.
- Натиснете и задръжте двата бутона на скоростния лост .
- кключа за запалване на  превозно средство  в шофиране позиция.(давате на контакт)
-Сигнал може да бъде чут от централния говорител, на дисплея се показва N (малки) и стрелките за
сплитер група фмигат последователно.
- Старт двигател.
-Сигнал може да бъде чут от централния говорител и на дисплея се показва N (голям).
- Пускане на двата бутона на скоростния лост.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

SOLAR

loshdancho,
Поздрав и от мен, че си отделил от времето, за да намериш и публикуваш важни и интересни неща.
Доколкото виждам, това е копирано от НЕТа и начина по който го поднасяш, се нарича ПЛАГИАТСТВО. Темата е твоя и никой няма да ти я отнеме, но е желателно да се публикува източника с линк към него.

ЛЕКИ ПЪТИщА !

loshdancho

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

Уди кълвача

Цитат на: SOLAR - Вторник, 20 Септември, 2011, 21:22:16
loshdancho,
Поздрав и от мен, че си отделил от времето, за да намериш и публикуваш важни и интересни неща.
Доколкото виждам, това е копирано от НЕТа и начина по който го поднасяш, се нарича ПЛАГИАТСТВО. Темата е твоя и никой няма да ти я отнеме, но е желателно да се публикува източника с линк към него.

ЛЕКИ ПЪТИщА !

Ъхъ, те и всички клипчета, снимки и вицове и темподобни са плагиатство из форумите....
Информацията е ценна и за мен няма значение от къде е, дано само да не се обиди "плагиата" и да спре да публикува крадена информация у форума....

admin

Цитат на: SOLAR - Вторник, 20 Септември, 2011, 21:22:16
loshdancho,
Поздрав и от мен, че си отделил от времето, за да намериш и публикуваш важни и интересни неща.
Доколкото виждам, това е копирано от НЕТа и начина по който го поднасяш, се нарича ПЛАГИАТСТВО. Темата е твоя и никой няма да ти я отнеме, но е желателно да се публикува източника с линк към него.

ЛЕКИ ПЪТИщА !


Цитат на: Уди кълвача - Вторник, 20 Септември, 2011, 21:36:34
Цитат на: SOLAR - Вторник, 20 Септември, 2011, 21:22:16
loshdancho,
Поздрав и от мен, че си отделил от времето, за да намериш и публикуваш важни и интересни неща.
Доколкото виждам, това е копирано от НЕТа и начина по който го поднасяш, се нарича ПЛАГИАТСТВО. Темата е твоя и никой няма да ти я отнеме, но е желателно да се публикува източника с линк към него.

ЛЕКИ ПЪТИщА !

Ъхъ, те и всички клипчета, снимки и вицове и темподобни са плагиатство из форумите....
Информацията е ценна и за мен няма значение от къде е, дано само да не се обиди "плагиата" и да спре да публикува крадена информация у форума....

И двамата не сте прави! Проследете внимателно темата и вижте към кой сървър сочат линковете към документите, които Данчо е публикувал. След това обърнете внимание на момента, в който той съобщава на всички, че публикуваните материали са преведени от него и са възможни някои неточности в превода. Аз лично мога само да го поздравя за труда, който е положил. И хайде, за да няма повече такива пререкания, ще му препоръчам да слага и линкове под преводите.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

godji

Точно щях да кажа че loshdancho е публикувал източника в друга тема , но той ме е изпреварил ! Имам един въпрос за тези скорости - в момента карам Актрос 2 с автоматично управление на скоростите ! Случвало ми се е да ми изпише съобщение в червено за неизправен датчик на съединителя (не помня кода на грешката)  и ме изпраща в сервиз  >:( а камиона си остава на предавката на която се движа и отказва да превключи дори и ръчно(направо си ме остава на пътя ) Като изчакам 10-15 мин се оправя сам! Като подам контакт си превключва бавната група и минава на N . Малко обучение ще ми свърши ли работа в такъв момент  ???
БЪДИ РАЗУМЕН !КАРАЙ ВНИМАТЕЛНО !Не карайте и не поствайте когато сте пили - после може да съжалявате !

FH16

Цитат на: godji - Вторник, 20 Септември, 2011, 21:49:32
Точно щях да кажа че loshdancho е публикувал източника в друга тема , но той ме е изпреварил ! Имам един въпрос за тези скорости - в момента карам Актрос 2 с автоматично управление на скоростите ! Случвало ми се е да ми изпише съобщение в червено за неизправен датчик на съединителя (не помня кода на грешката)  и ме изпраща в сервиз  >:( а камиона си остава на предавката на която се движа и отказва да превключи дори и ръчно(направо си ме остава на пътя ) Като изчакам 10-15 мин се оправя сам! Като подам контакт си превключва бавната група и минава на N . Малко обучение ще ми свърши ли работа в такъв момент  ???

Датчика за налягане на въздух,температура/налягане на масло или какво е?
Отказват да изключат при липса или грешни стойности налягане въздух.
Аз бих те посъветвала да направиш диагностика в оторизиран сервиз.Така ще знаеш какво точно не е в изправност.
Има повреди с които може да се прави компромис но има и такива с коита шега и отлагане небива.
Лек и безавариен път!

FH16