• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Въпрос за АДР

Започната от Xanniball_1970, Понеделник, 10 Декември, 2012, 14:17:22

« назад - напред »

0 Потребители и 6 гости преглеждат тази тема.

Xanniball_1970

Здравейте колеги,предварително се извинявам ако тази тема не е за тука,имам такъв въпрос относно табелите за адр : кога трябва и кога не трябва да се отварят табелите за АДР ,какъв е минимума (на тонаж или пунктове се отчита) става въпрос за бордови камион .Онзи ден се сблъсках с тази дилема ,от документите дето ми ги даде изпращача не можах да разбера нищо щото бяха на немски,на ЧМР пишеше 1000 кг дойдох си с затворени табели :(

Xanniball_1970


miromiro6112

за различните вещества е различно. има таблица но няма начин да я научиш наизуст. би трябвало изпращача да ти каже, но по някога забравят. трябвало е да го попиташ

miromiro6112


Бриги Магнито

Е мнооо убаво ,еваларка ти праим ,ма кво ли ти требва ги отвараш тия табели,че вземе им изпадне пантата.

Чуй са,не съм специалистче оти ми изтече АДР,но пък съм дървенно философче,та да ти мъцнем.
Опасните в-ва са в UN  таблица със съответни номера,според спецификациите на някой в-ва те не са опасни ако са в умерени количества и съответната опаковка,пример кашон със пиратки,но ако тези пиратки са вече 10,20,30 кашона си става опасен товар и се вози по АДР по суша.

В твоя случай освен по документите дадени ти от фирмата която си товарил е могло да мернеш и на етикета кво пише (тва примерно) .
Ти не си отварял табели ,защото е 1 тон от 40т камион,обаче да те питам ако беше 10кг плутонии пак ли шеше да не ги отваряш?

Лично аз ако воза нещо си опасно ,независимо какво отварям табелките не ,че ше ме глобат,а поради факта,че като се мелнем нейде и си останем наместо ако се вестне некой колега пак повтарям колега решил да ме види жив ли съм умрел ли съм,да знае ,че има гадория и да има едно навпредвид,па нека като съм отворил табелките ме спират джадай и тем подобни и да дират докиментации триста и шейсет.

Тва баце ти го мъцам както виждаш като философче,не е подкрепено със съответните алинеи и параграфи,щото не ги знам,но от разумна човешка точка е така.

Един кибрит сам по себе си не е мноо опасен,един кашон с кибрит да му каеш майната му,но 24 т с кибрит си е друга история.


Те тва е от бацко.


milenj

Според класа на опасност се определят и пунктовете.Над 980(мисля че толкова бяха или някъде там) пункта отваряш табели.Тези пунктове по принцип е длъжен да ти ги даде изпращача.

Xanniball_1970

Благодаря на всички ,а колкото за плутонии едва ли ще го транспортираш с начален адр( БАЦЕ аз па да ти мъцнем,оти май требе  толкова за атомна бомба ) но да не ставаме дребнави

Бриги Магнито

Цитат на: Xanniball_1970 - Понеделник, 10 Декември, 2012, 19:58:07
Благодаря на всички ,а колкото за плутонии едва ли ще го транспортираш с начален адр( БАЦЕ аз па да ти мъцнем,оти май требе  толкова за атомна бомба ) но да не ставаме дребнави
Баце,тва че немам валиден АДР не значи,че па съм имал основен  ;)

А ти от де знаеш колко требе за бомба,мое да е за земеделски нужди. ;)


start

Здравейте. Да кажа и аз няколко думи по въпроса. Отпред и отзад на всяко превозно средство превозващо опасни товари по шосе трябва да се поставят оранжеви табели. В случая при превоз на опаковани вещества отпред и отзад се слагат празни оранжеви табели с размери 30х40 см. Ако не се превозват опасни вещества табелите трябва да се махнат или да се покрият по подходящ начин. Дали едно вещество е опасно или не и дали е разрешено за превоз се определя от товародателя (изпращача) и се описва в превозния документ. Както колегата е споменал за някои опасни вещества има изключения и те могат да се превозват без да се спазват всички изисквания на ADR. Има изключения свързани с превоз на газове, превоз на течни горива, според максималното количество вещество превозвано на една транспортна единица и т.н. За всяко вещество тези количества са различни, а за някои вещества няма изключения. Водачът не е длъжен да определя тези неща, а това е в приоритета на консултанта по безопасност, а всяко предприятие занимаващо се с опасни товари е длъжно да има такъв. Така че, колега, не може да се отговори конкретно на Вашия случай, още повече, че и Вие не сте разчели какъв товар превозвате.

МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: Бриги Бичкията - Понеделник, 10 Декември, 2012, 18:08:53
     ...

Лично аз ако воза нещо си опасно ,независимо какво отварям табелките не ,че ше ме глобат,а поради факта,че като се мелнем нейде и си останем наместо ако се вестне некой колега пак повтарям колега решил да ме види жив ли съм умрел ли съм,да знае ,че има гадория и да има едно навпредвид,па нека като съм отворил табелките ме спират джадай и тем подобни и да дират докиментации триста и шейсет.

     ...


     За съжаление, не би могло да се направи такова подсигуряване: "За всеки случай ще ги отворя."
     По българското законодателство, ако си АДР и не си отворил табелите глоба до 3'000 лв. Ако не си АДР и си отворил табелите, също глоба до 3'000 лв.

     Рядко, но возя и АДР. Последния път "получих" готово ремарке, с големи количества вещества с UN номера. Под всяко от тях пишеше "Limited quantities'' (ограничени количества). До колкото си спомням на всяка опаковка се изисква да пише: LQ оградени в ромб. Товарното пространство беше пломбирано, по документи беше "ограничени количества", не можех да видя товара. Като разтоварвах, питах дали е АДР. Отговориха: Да.

     Мога да препоръчам, ако се минава през Австрия с АДР. Никакви експерименти. Бил съм свидетел да глобяват българи, над 2'000 евро. За подробности в документите, не груби нарушения!
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

Бриги Магнито

Илчев това твойто малко като на пътнио полицай на Казичене на моста ми иде.
При табелка ,,извънгабаритен товар,, и празен камион ми се репчи що е отворена,а като му мъцаш,че принципно целата композиция е извънгабаритната щото пълна празна е дълга 22 метра не го тресе,но щом казваш така да е.


admin

Цитат на: Бриги Бичкията - Вторник, 11 Декември, 2012, 07:48:53
Илчев това твойто малко като на пътнио полицай на Казичене на моста ми иде.
При табелка ,,извънгабаритен товар,, и празен камион ми се репчи що е отворена,а като му мъцаш,че принципно целата композиция е извънгабаритната щото пълна празна е дълга 22 метра не го тресе,но щом казваш така да е.


Прав е Минко. Аз миналата година возих стара хартия и тя се води лек АДР. Та в тази връзка трябваше да отварям табелите с буквата А когато съм товарен и да ги затварям, когато не съм.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

Xanniball_1970

Здравейте , днес се върнах от курс  ;) пак с АДР ,и ми поясниха как стоят нещата-1000 пункта отваряш,под 1000 не,количеството не е от значение .

start

Цитат на: Xanniball_1970 - Неделя, 16 Декември, 2012, 19:14:17
Здравейте , днес се върнах от курс  ;) пак с АДР ,и ми поясниха как стоят нещата-1000 пункта отваряш,под 1000 не,количеството не е от значение .

Здравейте, колега. Може би не сте го разбрали добре. Разбира се, че количеството е от значение. Ще се опитам да обясня накратко. Става въпрос за изключенията свързани с количествата превозвани в една транспортна единица. Товарите в ADR са разделени в 5 транспортни категории - 0, 1, 2, 3 и 4. В т. 1.1.3.6.3 на приложение А от ADR е дадена таблица където са дадени максималните количества вещества според транспортната категория, които могат да се превозват без да се спазват всички изисквания на ADR, включително и глава 5.3 където са дадени начините на обозначаване на превозното средство със знаци за опасност и оранжеви табели. От тази таблица се вижда, че за транспортна категория 0 няма изключения, т.е. тези вещества се превозват задължително по ADR. До 20 килограма или литра от веществата от транспортна категория 1, могат да се превозват без спазване на някои изисквания от ADR. За втора транспортна категория са 333 килограма или литра, а за ТК 3 са 1000. За ТК 4 няма ограничения за количеството. Сега за тия 1000 пункта за които говорите. Когато превозваме вещества от различни транспортни категории за да ги уеднаквим ги приравняваме към 1000. Така за количествата от първа ТК ги умножаваме по 50 - 20х50=1000, от ТК 2 ги умножаваме по 3 - 333х3 е приблизително 1000, за ТК 3 умножаваме по 1 - 1000х1=1000. И след като сумираме нашите стойности ако сумата е по малка от 1000 може да не поставяме табелите :). И понеже е трудно да се обясни накратко ето и един пример. Имаме товари за превоз от ТК 1 - 5 кг., от ТК 2 - 100 литра и от ТК 3 - 400 килограма. Тогава 5х50+100х3+400х1=950. По малко е от 1000, следователно може без табели, ако беше повече от 1000 тогава трябва да има табели.
И препоръчвам да питате консултанта по безопасност, какъвто трябва да има всяка фирма занимаваща се с превоз на опасни товари.

loshdancho

Цитат на: start - Четвъртък, 20 Декември, 2012, 03:07:02
Здравейте, колега. Може би не сте го разбрали добре. Разбира се, че количеството е от значение. Ще се опитам да обясня накратко. Става въпрос за изключенията свързани с количествата превозвани в една транспортна единица. Товарите в ADR са разделени в 5 транспортни категории - 0, 1, 2, 3 и 4. В т. 1.1.3.6.3 на приложение А от ADR е дадена таблица където са дадени максималните количества вещества според транспортната категория, които могат да се превозват без да се спазват всички изисквания на ADR, включително и глава 5.3 където са дадени начините на обозначаване на превозното средство със знаци за опасност и оранжеви табели. От тази таблица се вижда, че за транспортна категория 0 няма изключения, т.е. тези вещества се превозват задължително по ADR. До 20 килограма или литра от веществата от транспортна категория 1, могат да се превозват без спазване на някои изисквания от ADR. За втора транспортна категория са 333 килограма или литра, а за ТК 3 са 1000. За ТК 4 няма ограничения за количеството. Сега за тия 1000 пункта за които говорите. Когато превозваме вещества от различни транспортни категории за да ги уеднаквим ги приравняваме към 1000. Така за количествата от първа ТК ги умножаваме по 50 - 20х50=1000, от ТК 2 ги умножаваме по 3 - 333х3 е приблизително 1000, за ТК 3 умножаваме по 1 - 1000х1=1000. И след като сумираме нашите стойности ако сумата е по малка от 1000 може да не поставяме табелите :). И понеже е трудно да се обясни накратко ето и един пример. Имаме товари за превоз от ТК 1 - 5 кг., от ТК 2 - 100 литра и от ТК 3 - 400 килограма. Тогава 5х50+100х3+400х1=950. По малко е от 1000, следователно може без табели, ако беше повече от 1000 тогава трябва да има табели.
И препоръчвам да питате консултанта по безопасност, какъвто трябва да има всяка фирма занимаваща се с превоз на опасни товари.
АДР-а ми е изтекъл отдавна, че даже не помня кога. Но за изчерпателното обяснение браво +1.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

Бриги Магнито

 8) >:( Бацета въртехте таз тема и я затрихте те така на пъто като Дападжия гумите на ремаркето.
Обаче имам ПиПане едно,та:
Некой,че ме светне ли,карал съм АДР (достатъчно количество) да отварям табелките естественно със съответните документи към него в това число CMR или товарителница,обаче свалям го и се оказва,че ремаркето с което съм го мъкнал тоз АДР не е почистено,а пък вече е празно(тоест не ми треба никъв документ,вече) та след като немам докимент за АДР оти съм празен,но пък самио дръгел все още не е обезопасен ше ли сака да отварям/поставям табелки за АДР и ако требва да ги къцам ,ше ли ми мъцнете ше ли ме уважат съответните органи с некой акт след като немам вече никъв документ ?

П.П. Малко смотано го написах,ма ако сте го вденали и имате желание ,метнете по едно мнение.


МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: Бриги Бичкията - Неделя, 30 Декември, 2012, 21:34:13
8) >:( Бацета въртехте таз тема и я затрихте те така на пъто като Дападжия гумите на ремаркето.
Обаче имам ПиПане едно,та:
Некой,че ме светне ли,карал съм АДР (достатъчно количество) да отварям табелките естественно със съответните документи към него в това число CMR или товарителница,обаче свалям го и се оказва,че ремаркето с което съм го мъкнал тоз АДР не е почистено,а пък вече е празно(тоест не ми треба никъв документ,вече) та след като немам докимент за АДР оти съм празен,но пък самио дръгел все още не е обезопасен ше ли сака да отварям/поставям табелки за АДР и ако требва да ги къцам ,ше ли ми мъцнете ше ли ме уважат съответните органи с некой акт след като немам вече никъв документ ?

П.П. Малко смотано го написах,ма ако сте го вденали и имате желание ,метнете по едно мнение.

     За авария ли става на въпрос? Как го приемаш за нормално, да е "мръсно"?

     Спомням си, че се коментираше в АДР-а, празна непочистена цистерна, е под АДР. Ако превозваш непочистени опаковки, също. И се "пуска" CMR или товарителница.

     Ако не си под АДР и за "всеки случай", си отворил табелите. Както бях писал по-горе, глоба - до 3'000 лв.
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

МИНКО ИЛЧЕВ

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!