• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Какво е GPS (Джи Пи Ес)

Започната от МИНКО ИЛЧЕВ, Събота, 15 Декември, 2012, 23:21:36

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

МИНКО ИЛЧЕВ

     Прави ми впечатление напоследък тази система GPS (Джи Пи Ес), се използва за описване на много неща. Подобно на думата "ТАКОВАТА". Ще опитам да разясня, за хора които имат малко по-широк кръгозор. Тези които, смятат че: Скоростта се мери километри, горивото (бензин, нафта) в килограми (по-скоро КИЛА). За тях вероятно няма да е от никаква полза.

     GPS (Джи Пи Ес) е: Глобална система за позициониране (на английски ,,Global Positioning System"). Едно съвсем малко устройство, което приема сигнали от 24 спътници които са в орбита около Земята. Тези сигнали съдържат информация, къде се намира и час с много голяма точност, една милиардна от секундата (наносекунда). Накратко, изпраща се сигнал за часа, приемното устройство сравнява времето на изпращане и моментното време и така се определя разстоянието до конкретния спътник.

     И така с GPS (Джи Пи Ес), се определят географски координати и надморска височина.
    И е, само и единствено това!

     GPS (Джи Пи Ес), не може да ви заведе до адрес. Навигация с GPS, да.
     GPS (Джи Пи Ес), не мери нивото на гориво в резервоара.
     GPS (Джи Пи Ес), не може да изпраща кратки съобщения (SMS), въпреки, че пишете на навигацията.
     Шефа ви, не ви гледа от "сателита". Той гледа, визуализация на екрана, тези данни. Ако се получи грешка, може да изглеждате на съвсем друго място. В Столична Компания Градски Транспорт, има такива системи от години, координатите от GPS (Джи Пи Ес), се предават по радиочестоти и често преди време имаше грешка.

     Има някой които говорят по "сателита", пишат по сателита". Ще ги разочаровам, почти е сигурно, че в тези случая, спътниците нямат нищо общо. За тези предавания на данни се използват, обикновено клетъчни средства. Има SIM - карта и договор с някой оператор. Ако все пак използвате сателитни телефони, по скоро сте на кораб в открито море, океан. Може би някой самолети или сте някъде из Интернет пространството!

     Повечето шофьори използват спътниците, за определяне на положението в навигацията и за телевизия. От сравнително скоро Виваком, предлага и Интернет, но е много скъп и е за територията на България.

     По-надолу, ще дам от Укипедия, по-големи подробности: http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0%BB%D0%BE%D0%B1%D0%B0%D0%BB%D0%BD%D0%B0_%D1%81%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%B5%D0%BC%D0%B0_%D0%B7%D0%B0_%D0%BF%D0%BE%D0%B7%D0%B8%D1%86%D0%B8%D0%BE%D0%BD%D0%B8%D1%80%D0%B0%D0%BD%D0%B5

"Глобална система за позициониране (на английски ,,Global Positioning System") или GPS (Джи Пи Ес) е името на спътникова радионавигационна система за определяне на положението, скоростта и времето с точност до 1 наносекунда във всяка точка на земното кълбо и околоземна орбита в реално време. Американските военни наричат системата ,,NAVSTAR GPS" — ,,Navigation Signal Timing and Ranging Global Positioning System".

Системата се състои от минимум 24 спътника, разположени на 6 орбити на височина около 20 000 километра и наземен контролен център с наблюдателни станции, разположени в различни точки на Земята. Принципът на действие се базира на измерването на разстоянието от мястото, чиито координати търсим, до група спътници, чиито координати са точно определени и известни. Разстоянието се пресмята на базата на времето за разпространение на радиосигнала от спътника до потребителя.

Глобалната система за позициониране е проектирана и контролирана от Министерството на отбраната на САЩ. Тя може да бъде използвана безплатно от всеки.

Поддръжката на системата струва около 400 млн. долара (USD) годишно, включително разходите по подмяна на остаряващите спътници. Първият от 24-те спътника, които формират сегашната GPS-групировка (Block II), е изведен в орбита на 14 февруари 1989 г. Последният изстрелян до момента спътник е 52-ри по ред от създаването на системата през 1978 г. и е изведен в орбита на 6 ноември 2004 с помощта на ракетата ,,Delta II"."
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

МИНКО ИЛЧЕВ

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

admin

Поздравления за труда, който си положил. В тази връзка искам само да добавя, че би било добре да се ограничават до минимум разговорите, провеждани на гръцко-италианските кораби, които пътуват между Гърция и Италия. Говори се, че става дума за роуминг с цени 3 евро на минута входящо повикване и 7 евро на минута изходящо.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

admin

Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Събота, 15 Декември, 2012, 23:21:36
     GPS (Джи Пи Ес), не може да ви заведе до адрес. Навигация с GPS, да.
     GPS (Джи Пи Ес), не мери нивото на гориво в резервоара.
     GPS (Джи Пи Ес), не може да изпраща кратки съобщения (SMS), въпреки, че пишете на навигацията.
     Шефа ви, не ви гледа от "сателита". Той гледа, визуализация на екрана, тези данни. 
     Има някой които говорят по "сателита", пишат по сателита".

Цитат на: Бриги Бичкията - Събота, 26 Октомври, 2013, 18:24:37
че си на плюс 5 мое и да мери количеството у резервоаро бацин,но шом мъцаш ,че не мое нач не мое  ;)
Апропо мое и градусите на фригото да мъца даж  :D :D :D :D

     Ще преведа: Мери разхода, нивото на гориво и показва температурата в хладилното ремарке.

     GPS (Джи Пи Ес), не може да измери моментен, среден и всякакъв разход!
     GPS (Джи Пи Ес), не може да измери температура, нито в хладилника, нито на двигателя, нито в кабината, нито на шофьора!
     GPS (Джи Пи Ес), не може да измерва честотата на въртене на двигателя!
     GPS (Джи Пи Ес), не може да бъде "свидетел", в съда и пред шефа!
     GPS (Джи Пи Ес), не е водо, нафто и масло - устойчив! Не го потапяйте в такива течности освен, ако не искате да спре!
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

rider777

Това за което Ники говореше мери освен моментната скорост, разход, колко пъти си натискал спирачките, колко гориво имаш в резервоарите, температура, време на каране и почивка,,,,,, абе квот се сетиш.
Никога не съм обичал и толерирал тъпанарите, мързеливците, завистливците, злобарите и ,,,,,,,,,,,,
Колкото по-нависоко се реем, толкова по-дребни изглеждаме на онези, които не могат да летят.
Най-добрият учител в живота е опитът. Вярно, взима скъпо, но обяснява разбираемо ,,,,,,,,,,,,

МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: rider777 - Неделя, 27 Октомври, 2013, 10:53:14
Това за което Ники говореше мери освен моментната скорост, разход, колко пъти си натискал спирачките, колко гориво имаш в резервоарите, температура, време на каране и почивка,,,,,, абе квот се сетиш.

     Уреда за измерване на скорост е скоростомер, разход на гориво - разходомер, ниво на гориво - нивомер, натискане на спирачките - вероятно спирачкомер!
      Колко е нормата за натискане на спирачките на 100 километра, предполагам? В една плевенска фирма която работех, имаше такива системи и при прибиране се сваляха данните и се анализираха. За натискане на спирачките нормата беше 30 натискания/100 км (моторната я ползваш неограничено). Един път бях на 14/100 км и шефа каза, че е нереално малко!

     Дразня се не само от неграмотното писане, но и от техническата неграмотност. Неща които работиш ежедневно и да не ги знаеш как се казват. Това нормално ли е? Някой са много непопулярни, уреда тахометър се гледа почти през цялото време, ама кой да ти знае, че така се казва. Всяко нещо което не си се поинтересувал какво е, да му викаш GPS. Защо? Нали си имаме дума "ТАКОВАТА"!!!

     Примери: Няма проблеми какъв е разхода, защото шефа е сложил "ТАКОВАТА" на резервоара. Чакай да ида да пиша по "ТАКОВАТА" на шефа. Не мога да се отклонявам, че шефа ме "гледа" през "ТАКОВАТА"! Не мога да изключа хладилника да не бръмчи, защото има "ТАКОВАТА"! Да си въведа адреса на "ТАКОВАТА"!
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

МИНКО ИЛЧЕВ

     При една от смяната на лятото/зимно (или обратното, не помня) часово време научих още от неизвестните функции на ДжиПиЕс-а. Спътникът гледал държавата на регистрация и чрез ДжиПиЕс-а подавал на тахографа, че е сменено времето.

     Гледайте какви неща знаят шофьорите?! А съм сигурен, че дори създателите на тези тахографи (обикновено марка Stoneridge - Стонеридж) не го знаят това. Те си мислят, че са програмирали (по-скоро записали в паметта) това. А каква била истината?! Вярно, че ако питаш повечето шофьори нямат идея каква марка е тахографът им. Па вземете извадете разпечатка и на нея пише марката. Ако пише марката на камиона вероятно е Simens VDO (Зименс ФалДеО).
     А в мен се прокрадва едно съмнение, спътниците на системата GPS, са само над Екватора и при определен начин на паркиране или под навес или в хале. Няма да има пряка видимост и как "вижда" регистрацията? Но пък говори колко е голяма разликата между шофьорите и мен - такива прости неща не разбирам, че и се съмнявам!

     Пробвайте да покажете на малко дете снимка от GPS (например като тази долу) и ако се стресне от нея - явно е родено за шофьор. Също, вместо да го плашите с "Дядо Торбалан" е по-ефективно с "Дядо ДжиПиЕс". Шофьорите когато пораснат не се страхуват от нищо, само от ДжиПиЕс, ама той е вездесъщ - всичко вижда и всичко може да прави!
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

МИНКО ИЛЧЕВ

     Това е Гладис Уест – математичката, създала ДжиПиЕс-а. GPS-ът, който използваме всеки ден в колата си. Американка, чернокожа, потомка на робиня, от семейство на фермер.  Завършва математика във Виржинския Държавен Колеж (исторически колеж за чернокожи)  и е наета в Naval Surface Warfare, оръжейна лаборатория в САЩ. Именно там през 1986 тя разработва системата за сателитни данни и анализ - Geosat.
Подобно на математиците от НАСА Катрин Джонсън, Дороти Вон и Мери Джаксън,  Гладис Уест често  е считана за една от ,,скритите фигури": това са личности, често жени, чернокожи, чийто изключителен принос към науката е останал неразпознат приживе поради тяхната раса или пол.
През 2018 година, по време на церемония в нейна чест в Пентагона, Гладис Уест е въведена в Залата на славата на космическите и ракетните пионери.

    Джи Пи Ес - ът, НЕ МОЖЕ: да мери ниво на гориво, разход, температура на двигателя или водача, не може да изпращаш текстови съобщения по него. Дори не може да ви заведе до адрес, ако не е монтиран в навигация и все пак навигацията "води". Донякъде шефът може да те "гледа" на монитора (не през спътника) чрез визуализация на координатите които са изпратени по Мрежата, а не през сателитите. Може и през сателитите (спътниците), ама е много скъпо и затова ползваме клетъчни телефони, а не сателитни. Това напомням, в случай че само тази публикация ще прочетете от темата. Дори в статията не са много наясно какво точно може или прави GPS.
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

цецодебел

Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Вторник, 22 Ноември, 2022, 03:04:01
    Донякъде шефът може да те "гледа" на монитора (не през спътника) чрез визуализация на координатите които са изпратени по Мрежата, а не през сателитите. Може и през сателитите (спътниците), ама е много скъпо и затова ползваме клетъчни телефони, а не сателитни.
След като няма сим карта (или има) как работи, щом според теб не е на принципа на
GPS навигацията?
Ето тук една схемичка която казва друго.

A ето ти и гадинката  ;D



https://gpsbg.eu/pages/page_id/294/tirove-i-kamioni
Карам си нормално , вече съм ПЕНСИЯ

МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: цецодебел - Вторник, 22 Ноември, 2022, 16:36:44
След като няма сим карта (или има) как работи, щом според теб не е на принципа на
GPS навигацията?
Ето тук една схемичка която казва друго.

A ето ти и гадинката  ;D



https://gpsbg.eu/pages/page_id/294/tirove-i-kamioni


    Позицията се изчислява въз основа на сигналите които приема от спътниците, изпращат сигнал с данни за конкретния спътник (от системата наGPS) и времето. Времето се измерва в порядъка на наносекунди (една милиардна от секундата). Тези данни се пращат през СИМ карта и това е всичко за GPS-а. Визуализацията се прави на монитор и не е невъзможно да са грешни координатите и да даде превозното средство да се движи по море или по върховете на планина. Данните могат да се предават и чрез спътници, но няма да са тези от системата на GPS. Но е толкова скъпо, че в транспорта едва ли някой ползва. Преди години системата за проследяване в градския транспорт беше по радиовръзка на 30 секунди изпращане на координатите, преди това чрез АКРУ на определени места за София Автотранспорта.

    От връзката която си дал най-долу, GPS има участие само за местоположение и респективно скоростта, без мобилни данни от СИМ карта няма да може шефът да "гледа".

"ВЪЗМОЖНОСТИ:
Проследяване в реално време на местоположение, скорост, посока, поведение на водача, маршрути, престои, гориво и много други.
Оптимизиране разхода за гориво. Информация за налично гориво, изразходено гориво, среден разход и изминати километри.
Контрол при злоупотреби с източване на гориво.
Връзка към бордови компютър/CANBUS: отчитане на точни данни за изразходено количество гориво, ниво на гориво, изминато разстояние, обороти, температура на двигателя и други.
Идентификация и проследяване на ремаркета.
Идентификация на водач, задаване на маршрути на движение, следене за отклонения.
Дистанционно сваляне данните от тахограф.
Задаване на маршрути на движение, следене за отклонения. По този начин се отчита над 25% намаляване броя на изминатите километри от тук се намалява разхода за гориво.
Мониторинг и известяване при непозволени събития и злоупотреби.
Връзка с GARMIN за двупосочна комуникация с водача за задаване на маршрути и задачи за изпълнение.
Интегриране на информация от външни системи, агрегати, помпи, врати, товарен или хладилен отсек и други.
Дефиниране и изчертаване на географски зони, задължителни и /или забранени, обозначаване с име и тип.
Добавяне на допълнителни обекти и зони върху маршрутна карта и контрол на посещенията в тях.
Завеждане на статични обекти - офиси, складове, магазини, системата автоматично разпознава тези места в маршрутите и престоите.
Въвеждане на забрани и ограничения за нерегламентирани престои и зони.
Интеграция с карти за гориво от големите петролни вериги.
Избор от 7 вида географски карти с висока резолюция, реален изглед на местоположение и информация за трафика в реално време, лицензирани от Google Maps и Open Street.
Обновяване на информацията от системата в рамките на секунди и архив на информацията за 2 години."

     Забележка от мен: пише за предотвратяване злоупотреба с гориво. Предполагам, ако нещата с мярка - няма злоупотреба. Така или иначе без помощта на GPS.

    Прикачвам снимките към публикацията, в случай че изчезнат от сайта който в момента ги предоставя. Втората снимка и на двете публикации е Джи Пи Ес - а, ако сте "родени" за шофьори, ще получите: панически атаки, безсъние, тревожност месеци след виждането. Както много отдавна ни плашеха с Дядо Торбалан, тогава циганчета с милиционери, сега с полицаи. Ако това е вярно за вас, родени сте за шофьори.

    Отдавна е измислено, когато нещо не разбирате или му забравите названието, казвайте му - таковата!
    Пример: Онова там таковата мери температура, онова другото таковата мери нивото на горивото, онова таковата следи тахографа, онова таковата където пиша по него, онова таковата следи местоположение. Ето тук за последното таковата е GPS.
    Според мен много по-интелигентен разговор е с използването на думата "таковата", чисто българска е, само където не е евро-гей-атлантически ориентирана за "правилно" ориентирани и "прогресивните".
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

цецодебел

ЦитатЗабележка от мен: пише за предотвратяване злоупотреба с гориво. Предполагам, ако нещата с мярка - няма злоупотреба. Така или иначе без помощта на GPS.
Разбира се. Всяко лекарство без мярка е отрова  :)
А иначе таковата от което най-много се плашат и родени и не родени е това ;D ;D ;D


DUT-E GSM е устройство 2 в 1 – датчик за ниво на гориво и GPS тракер в едно тяло. Позволява измерване на нивото на горивото и GPS проследяване на позицията на камиони и други пътни или офроуд превозни средства. Сензорът се използва и за мониторинг на горивото на дизел генератори и стационарни цистерни/резервоари. Мониторингът на резервоара за гориво, базиран на DUT-E GSM, се внедрява по-бързо от обикновената телематична система – инсталирано е само едно устройство. Конфигурирането на датчик за гориво DUT-E GSM е възможно през интернет.

Данните за нивото на горивото, обема на горивото, GPS координатите и други оперативни параметри на машината се изпращат до онлайн телематичен сървър или направо до потребител (e-mail, SMS) през GSM мрежа.
DUT-E GSM автоматично открива и предупреждава мениджъра на автопарка за пълнене на резервоара за гориво и обеми на източване на гориво. Тъй като DUT-E GSM е онлайн сензор за ниво на гориво – това е добро решение за IoT проекти, свързани с гориво, като интелигентна сграда, интелигентна фабрика и др.
Карам си нормално , вече съм ПЕНСИЯ

МИНКО ИЛЧЕВ

     При стационарен резервоар (и цистерна да е) няма нужда от GPS, освен ако не е с крака или колела. Нивомерът е задължителен във всички случаи за следене на нивото и обикновено е да не "злоупотребяват" шофьорите. Много рядко може да се случва при кражба от трети лица и да се оневини водачът. А ако ДжиПиЕс-ът показва, че се машината се движи с 90 км/ч по магистрала в Австрия или Германия и спада нивото, кой ще плати? Отдавна е измислено - норма на гориво. Но това, в случай че шефът е склонен да сподели икономията с този който я изкарам. Да, ама шефовете обикновено "стискат зъби", ако горивото е завишено, ама някой който е много надолу обикновено той е балъкът, а шефът се явява тарикатът.
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

цецодебел

Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Четвъртък, 01 Декември, 2022, 18:27:07
    Отдавна е измислено - норма на гориво.
Никоя нормална западна фирма не се занимава с норми на горивото. Доста български бели фирми спряха да го правят. Е, не може да спреш на паркинг и след малко да тръгнеш със сто литра по малко, но хората разбират когато минаваш Симплон с 40 тона, че не е като да караш из Унгария.
Само батко ти Райбер 777 може да дава разход 16/100  ;D
Последната българска в която работех, само мрънкаха, да не караме непрекъснато с 90 :), че много се вдигал разхода, но ми се е случвало и да спя на работещ двигател и никой нищо не ми е казал.
Карам си нормално , вече съм ПЕНСИЯ

МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: цецодебел - Петък, 02 Декември, 2022, 15:51:26
Никоя нормална западна фирма не се занимава с норми на горивото. Доста български бели фирми спряха да го правят...

...
Само батко ти Райбер 777 може да дава разход 16/100  ;D

    Винаги съм твърдял, че нормата не прави задължително лоша фирмата и дори е по-добрият вариант понякога. Общо правило, ако можеш да караш икономично и икономията се дава или заплаща е по-добре с норма. Ако не можеш и/или си на километър по-добре без норма. Обаче почти винаги, няма норма, но да е малко отклонението от изгорялото и налятото гориво. В този последния случай дори и много икономично да караш вероятно не ти се полага нищо, освен ако не сте се разбрали нещо, което ще прилича на норма. Преди много години четох: шефът на Дрийм Транс - дори и повече да гори, важното е да няма кражба. Тогава камионите (и доскоро) бяха ограничени на 80 км/ч, дали не ги е вълнувало горивото? Може да се настрои компютърът много точно или да се знае коефициентът на отклонението и пак да има плащане на гориво. А това може да стане и от бензиностанция. Значи бензиностанцията краде, шофьорът плаща.
    Ако шефът е склонен да плати или даде икономията, за много това е добър вариант. С 2-3 литра на 100 километра е много възможно, а ако не е много наясно шефът, може и 5-6-7 на 100 километра, а на 10 или 15 хиляди месечно? И при цена на горивата изгодна за продаващия? Никак не е зле да бъдеш първи в класацията - Георги Минчев.
    Може би 6-7 литра на всеки 100 км са много? Райнер седем седем седем, май твърдеше за 21/100 км с 27 тона и насрещен вятър. Но за един ДАФ, струва ми се в Бомекс, съм го чел за 18,2 л/100 км. Само че май този същият не можел да минава под ниски мостове (не достатъчно засилка). Ако не разполагате с камион, опитайте с Мерцедес Е клас, каране с 200 км/ч при него гори под 3 л/100 км. Принципно всичко което казва е "вярно", жалко че малко не му разбирам. Имал 35 години стажи непрекъснато кара камиони, а е карал такси, маршрутка и дори малко е получил за доктор, ей тук отгоре в Медицинския в Плевен. Направо комбайнер многостаночник ще е, хем кара камион, хем такси, хем маршрутка, а и за доктор учи. Той споменаваше, че е продавал по 500-600 литра седмично. Да речем, че 24-25 на сто км може да се докара и убеди шефа си, че гори 40-45 на сто км. При 3-4 хиляди км седмично, което е нищо понеже е голям карач. Дори, ако му слушаш приказките прави поне 30-35 хиляди месечно за да докара милионите за които твърди. Тогава, защо продава само по 500-600 литра седмично? Но при него може би се признават и тези на сън. Е може да е "врътнал" километража, така се прави най-голямата икономия. Ако няма GPS да се сравнят, защо пък не?! Дали пък благодарение на това, че е нямало GPS-и е можело да се навъртат и "превъртат" десетките милиони километри?

Цитат на: rider777 - Неделя, 27 Октомври, 2013, 18:00:41
Даааааааааа правехме ги,,,,, мнооооого години преди да сте видели камион на живо  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D А точно когато измислиха РЕГ 561 направих 21 000 сам на месец в Лодживит. Пусни го и тва за лаф на века.

Цитат на: rider777 - Неделя, 27 Октомври, 2013, 18:27:46
Все ми е било неудобно да им го кажа на "Шоферите" дето се подвизават по форумите ама ме нарекоха лъжец а това не се беше случвало досега и затова им написах за мнооогото години преди да са видели камион на живо ,,,, карахме и карахме със 110- 120 км в час,,, е и за тва пусни са лаф ,,,,,, Шофьори  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

    Сега с тези регламенти и ограничени камионите на 90 км/ч и има такива правят по 20 хиляди месечно, като включва България и Румъния, а те обикновено не са високоскоростни (и помощ от "приятел" естествено). В месец с 31 дни може да се кара почти 209 часа. Тези 209 час, ако ги умножим по 110 или 120, ами като не е имало такива ограничения на времето за каране, ами като сложим и другите, този спал ли е през половината месец?
    Цецо този, ако ми е батко, ти какъв ми се падаш? Ако искаш пак го спомени, ще ти пиша още половин ден.

    Сещам се за още една норма. Приятелка на жена ми, мъжът й има и няколко камиона още преди много години й давал по 5 хиляди лева да харчи месечно. Какво да е недоволна от нормата, освен да е по-висока.
    Преди много години майката на един мой братовчед се оплака от снаха си, че ако не похарчи хиляда лева за деня не се чувства човек. То беше преди много години и поне хиляда лева бяха пари.
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

цецодебел

Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Събота, 03 Декември, 2022, 01:57:40
 
    Цецо този, ако ми е батко, ти какъв ми се падаш?
Мисля, че е по малък от мен и по голям от теб. Но тия неща трябва по добре да ги знаеш, нали беше модер. За протокола, аз съм 59та.
А как ще ми викаш, ама хич,хич  ;D
ЦитатАко искаш пак го спомени, ще ти пиша още половин ден
Ха, ха, пиши. Тъкмо младите момчета да разберат какви феномени сме имали  ;D ;D ;D
Карам си нормално , вече съм ПЕНСИЯ

МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: цецодебел - Събота, 03 Декември, 2022, 12:01:14
Мисля, че е по малък от мен и по голям от теб. Но тия неща трябва по добре да ги знаеш, нали беше модер. За протокола, аз съм 59та.

    Много точно. Той е 23-ти (или 24-ти) януари '69 година, а аз съм някъде през април '72 година. Него ЯКО го уважавам, може би съм си направил стая с него и му събирам там простотиите?! Дори стажа, ама от десетките милиони където разправя за дори за 2-3 милиона бих се съгласил, ама той много държи, когато някой е изгонен, задължително е пълен некадърник и не се признава. Той навсякъде е изгонен от работа. Изкара няколко години сам се беше назначил и говореше, че може и да се уволни сам толкова "голямо лайно" бил. Не знам дали се е уволнил от собствената си фирма, ако е така, стажът му отива към нула.

Цитат на: rider777 - Неделя, 27 Октомври, 2013, 10:53:14
Това за което Ники говореше мери освен моментната скорост, разход, колко пъти си натискал спирачките, колко гориво имаш в резервоарите, температура, време на каране и почивка,,,,,, абе квот се сетиш.


    Ако му покажем снимка на GPS, после с дни няма да може да спи, нали е "роден шофьор" и горе-долу единствен в света. Не му пречи да си плещи глупости, а уж завършил физика в СУ и дори бил "по-умен от повече професори по физика". Май преди това и бакалавър за шофьор (4 годишен). Дори за доктор е учил, ама и там недоучил... Но пък много важно качество за шофьор ПРОСТОТИЯ я има в изобилие. Нескромно да кажа, че май единствено качество което теоретично имам за шофьор е това същото, ама само в случай на такъв "диалог". Надявам се, че всички които са се обърнали към мен съм ги "заврял" някъде дълбоко под "опашката на кучето"? Ако не е така, оплачете се и ще гледам да се поправя.



Цитат на: цецодебел - Събота, 03 Декември, 2022, 12:01:14
... Тъкмо младите момчета да разберат какви феномени сме имали  ;D ;D ;D


Цитат на: rider777 - Сряда, 07 Септември, 2016, 00:04:06
Сите комсомолци че се издадете дека одите на поклонение ,,,, от Училище ни водиха в Плевен и сите влезнаха в чинията само аз си останах отвън да ги чакам,,,,,,  ама после съжалявах щото ми разправяха, че много интересно било направено вътре,,,,,,,,

Цитат на: rider777 - Сряда, 07 Септември, 2016, 01:24:31
Аааааааааа верно, че на Бузлуджа беше чинията,,,, аз говорех за Плевен ама то беше нещо историческо,,,,,, а на Бузлуджа верно ходеха партийците,,,,,


    Бърка "чиниите", ако е летял с такива, може оттам да са му "десетките милиони километри"? Този "по-умен от професори по физика" освен за GPS-и може да обясни, как като преместиш дървените греди (само тях) под железата променяш осовото натоварване. Добре, че сам признава колко е умен и учил, че колко му е да не забележа. GPS-ът върши почти всички, дори си мисля, че сегашните магьосници и магьоснички имат поне един ДжиПиЕс и с него правят магиите?!
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

МИНКО ИЛЧЕВ

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!