• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Транспорт с Фриго

Започната от imter, Вторник, 26 Април, 2011, 20:36:43

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Boroman21

Ма явно си спрел де не требе за да ти го изключи колегата . Има такива дет не се усещат и спират у средата с фригото , масово са испанци ала бг или ро шофери ;)

Sent from my Lenovo Z2 using Tapatalk

Пп. Темата е много полезна , браво за единственото полезно нещо писано в тоя форум от доста време.

Boroman21


loshdancho

Щом ти е полезна.... ще ти налея малко безплатно.  Проблема е не в температурата. А във влагата.
Ако има влага агрегата не насмогва щото му пада капацитета(мощността) заради натрупаният лед по питата. От там електрониката отчита повишаване на температурата и дава газ на мотора... и вместо да охлажда само трупа лед. Получава се омагьосан кръг.  В един момент даже отказва да се форсира и  само боботи и показва, че охлажда а дефакто температурата скача.  Спасението е да завъртиш термостата на над показваните градуси на коша и да накараш хладилника да почне да топли. Като разтопи леда и изтече водата. Ако не си пръснал компресора междувременно. Това за хладилника.
Сега за стоката. .. не е толкова опасно да не отговаря температурата.  Ябълките ако ги оставиш на масата не загниват веднага. Месото подържа размразяване, но ако има влага там се развиват бактерии, гъби и почва процеса на гниене съчетан с миризма. Втората опасност е от попилата влага в кашоните, хартията омеква и става на палцал.  Най важната функция на фригото е да вади влагата, охлаждането ев последствие. Щото както казах по-горе ако има влага не може да функционира правилно.  За това се изисква стоката да е предварително охладена, и тежкият процес на охлаждане и вадене на влага да е преминал в камерата на товарача.  
Примерно се изисква да возиш ябълки на 6-8 а ги караш на 10градуса... за стоката не е проблем. За клиента предпоставка да те резне, но няма да върне стоката. Карал съм месо на-20 и от терикатлъци го закарах на -7  като най-ниската темп. Измерена на разтоварването беше -13.
Навара е късметлия, че товари предварително охладена стока. Бие копчето и си свирка. Но ако стоката не е охладена може да се получи филм на ужасите...може да гръмне компресора ако не разбереш, че си замразил питата и продължиш да си чакаш да охлади само фригото.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

loshdancho

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

m_a_rtins

 до loshdancho - много си прав с коментарите и опита си  ,, според мен навара се опитва да ръси опит а според мен не го притежава все още . темата е започната точно затова да споделим трудностите през който минаваме а не да се самоизтъкваме . И един съвет от мен за навара - самонадеяният и горд шофъор рано или късно допуска необратими грешки който костват животи .

m_a_rtins

loshdancho да те попитам ако е удобно ,,, товарил си плодове или зеленчуци както ми се струва от написаното от теб та въпроса ми е на документите който ти дава изпращача написана ли ти температурата на съхранение на стоката преди предаването и на превозвача ? . Сигурен съм че е написана температурата при която трябва да бъде доставена ( превозена ) стоката . Надявам се да формулирал добре въпроса си .

American

рифер, пиле кажи рифер
reefer

и най-важното е да не ти изгасне за нафта
в резервоара може да слагаш червена нафта (off road diesel)
smoking gun

цецодебел

Системата работи горе -долу така:
Има клапа която затваря потока на въздуха "  при принудителното размразяване " за да не затопляш целия кош ,която я затваря ел магнит а я държат отворена пружини ! Проверявай се да не са откачени и след дефроста да остане затворена  !!! Прави се лесно : включваш принудителен дефрост и като изключиш се чува едно " думкане"  ама не като си натоварил вече :)
Товародателя е длъжен да ти даде укаже температура на транспорт " иначе си возиш както брезент ;D" обикновено никой не пише как е съхранява !
Прав е Лошия че най опасна е влагата , затова много стоки не се гасят защото се получава конденз  и си чаооо!! отгоре прави веднага плесънче.
От близо 15 години не карам Бръмчалници , ама си спомням че и докато спя го чувах като сменяше режимите ;D
А замразено месо на -18 ,от Германия му щтраквах копчето и го палех на Базарган  за доктора ! А и нафтата там беше без пари ;D
Абе всичко си зависи от стоката...
Карам си нормално , вече съм ПЕНСИЯ

m_a_rtins

МЕРСИ за отговора (цецодебел) Колеги искам да ви почерпя една песен - http://vbox7.com/play:e3aaacd1a7   ..... НАЗДРАВЕ ,,, лек път и здрави гуми .

loshdancho

Прав е Цецо за клапата чува се как буфка.  А за температурата... някога имаше митници, ветринари, агрономи, сертификати.... и все някъде пишеше температурата. Но ми се е случвало на постояни клиенти и товародатели да пропустнат. Рутината понякога се казва думата... но е имало и обратното.  Да зрееш стоката в ремаркето: банани на+17 или да натовариш презряла стока и изрично да те предупредят фригото с 2-3градуса надолу.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

цецодебел

Абе най добре да се пита на място и да не разчиташ на техния  "професионализъм" Последно нещо са все по ветърничиви !!!Както ти писах ,връзвай си гащите , пиши на каква темп. товариш,термо лента винаги, поне докато не се изспедепсаш както се вика!
Всяка стока си има тънкости. Мандарини, портокали ги возеха на отворени люкове ?? с агрегат малаките  ,абе фригото си е беля!
В Италия ме натовариха с месо в кашони на пале. Отвън ок.ама като изгасиш за 10 минути отива в коша над нулата . На разтоварването отвън кашоните замръзнали ,в средата на палето текат! спаси ме термолентата!
Карам си нормално , вече съм ПЕНСИЯ

admin

Да споделя и аз нещо. Само веднъж съм управлявал хладилник. Релацията беше Гърция - Великобритания, а стоката плодове нар. Нямам представа с каква температура са били плодовете при товаренето, но в документите имаше зададена стойност за превозването им. Бяхме двойка с колега и съответно зададохме исканата температура. Чак в Германия агрегата успя да постигне зададеното. Възможно е да не е бил в ред или ние да не сме направили нещо както трябва. Резултатът беше смачкани кашони в последните 6 палета, вероятно от влагата. Лента не са ни търсили, но ни спаси това, че наровете са сравнително трайна стока.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

цецодебел

Цитат на: admin - Петък, 26 Февруари, 2016, 11:34:37
Да споделя и аз нещо. Само веднъж съм управлявал хладилник. Релацията беше Гърция - Великобритания, а стоката плодове нар. Нямам представа с каква температура са били плодовете при товаренето, но в документите имаше зададена стойност за превозването им. Бяхме двойка с колега и съответно зададохме исканата температура. Чак в Германия агрегата успя да постигне зададеното. Възможно е да не е бил в ред или ние да не сме направили нещо както трябва. Резултатът беше смачкани кашони в последните 6 палета, вероятно от влагата. Лента не са ни търсили, но ни спаси това, че наровете са сравнително трайна стока.
Еми то Данчо го е написъл : сваля се през градус и разкрежаваш! Иначе агрегата вие и не вкарва нищо . Много по лесно е с стока в касети не на блок. И като товариш кашони никога на пода ,ако не на палета поне скари. Много фирми проверяват хладилниците си така : щом пали значи е о.к. ама има ли фреон ???  в целата фирма нема един който може да ти каже . Да не се обиди някой !!! В Пазарджик се сърдеха защо не им даваха хладилници ;D
Карам си нормално , вече съм ПЕНСИЯ

m_a_rtins

  И според мен когато започне така нареченото БОБОТЕНЕ ( много точна дума ) ако шофъора има минимален опит с хладилници не може да обърка звука .,,, хладилника който возех дори и когато влезеше в нормална работа точно  преди самоизключването  променяше оборотите си . Приятно ми беше с хладилната композиция да правя почивките при преминаване през планински райони .  GPSа  на камиона отчита всичко но не и околната температура .

Tsecko


Tsecko