• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Италиански автомобили

Започната от driver1, Неделя, 15 Септември, 2013, 13:08:20

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

ivopifeca

Цитат на: admin - Понеделник, 16 Септември, 2013, 15:20:15
Да питам и аз нещо. Защо по принцип италианските автомобили не "държат" цена? Всеобщи съмнения относно качеството им или някаква друга причина?
Поради факта,че някой си майстор от квартала незапознат с тази техника,и съответно неможещ да я поправи,майстор работещ единствено по фолксваген и опел-кадет,майсто на когото,като му закарам един трансаксиал на почти 300000 км с още оригинални шарнири,почва да се чуди защо тази кола няма пружини отпред и незнае,как да смени втулките на носачите,почва да разтяга че това не било кола!Та в този ред на мисли,моя комшия беше харесал на времето такъв автомобил и същия този маестро му казал,че ако я купи и му я закара в сервиза нямало да го приеме :)Комшията си взе Голф 3,побърка се с уникално здравото немско возило.Говориха му-ако е немско да е МБ или БМВ,ама..... :)

ivopifeca


emilpopoff

Не знам колко от хората по писали по темата са карали италиански коли.Но като се по зачетох малко по-сериозно разбрах, че не са много  ;D .
В този пост ще напиша само лични впечатления от първо лице, без преразкази от "бате Ваньовия гол" и други "народни приказки". Така ми се стече живота, че след кратката ми кариера като "геврекчия"(и в момента я практикувам но само в почивните дни и отпуските   :) ) попаднах в бранша с нови автомобили и можах да покарам(тествам) доста марки нови автомобили в това число и италиански и късмета да посетя най-големите автомобилни форуми(изложения в Европа) . Първо имал съм Алфа 156 2.4 jtd естествено закупена на старо- за времето си и класи много добър автомобил, но и малко капризен откъм окачване, ако се купуват оригинални части от официалните дилърства доста солени цени, но за сравнение предницата на Пасат 4-ка с части от официалните представителства даже са малко по скъпи, а  и двата автомобила са с еднакво кекави предници. Иначе италианците поне за мен ако могат да направят някоя част или възел за от ремонтиране го правят по най трудния начин.
Карал съм(тествал) всички модели до към средата на 2009 на ФИАТ, АЛФА, ЛАНЧА и МАЗЕРАТИ( за съжаление с мазератита само по няколко завойчета с Quattroporte  и толкова и с Gran Turismo S ) . И съвсем спокойно мога да кажа , че Фиат Гранде Пунто(когато беше актуален) не отстъпваше по нищо на Фиеста, Поло, Ц3, 207 и Корса. Естетвено имаше изобилие на евтини материали но конкурентите не оставаха по-назад особенно Корсата и Фиестата. Същото беше и с Бравото(имам предвид за бравото което излезе през края на 2007 г.) Беше напълно конкурентно способно на всички от тогавашния Ц(С) -сегмент, даже ми бе по комфортно от тогавашната Голф 5-тица, това е много субективно разбира се. А пък за Алфетите MiTo,159, 159 Sport Wagon, Brera, GT наистина много добри автомобили, като пътно поведение и комфорт на водача уникални автомобили, качествени материали в купето, но за съжаление много дефекти(слаба ,,предпродажбена подготовка" от страна на "жабарите" голяма част от тези дефекти можеше да се избегнат ако италианците имаха по сериозни проверки преди да ги предават на съответните дилърства) . Иначе безотказни дизелови мотори( с изключение на дефтунгите на дюзите особено на 1.9 jtdM 16V, и някоя гарнитура на автоматичните кутии, но те бяха японски ,,AISIN") и бензините бяха добри но с директното впръскване голяма трагедия. Ланча особенно съвременната си беше една кръстоска м/у Фиат и Алфа, под кръстоска имам предвид като технически възли,  в Ланча нямаше нищо индивидуално за нея като технология и двг-та и скоростни кутии, всичко бе взаимствано от другите две марки от концерна. Ланча нямаше нищо общо като автомобил особено Делтата с онази Делта от детството ми, това си беше едно разтеглено браво с доста глезотии и доста слабо пътно поведение сравнено с старата Делта(от края на 80-те години) която съм карал макар и остаряла и в не толкова добро здраве. За съжаление най-близкия ми досег до Ферари и Ланборгини е бил на някое изложение.

emilpopoff


rider777

Абе италианците правят автомобили ама добрите им са само тези с конче, бик и тризъбец,,,,,,,,,,,
Никога не съм обичал и толерирал тъпанарите, мързеливците, завистливците, злобарите и ,,,,,,,,,,,,
Колкото по-нависоко се реем, толкова по-дребни изглеждаме на онези, които не могат да летят.
Най-добрият учител в живота е опитът. Вярно, взима скъпо, но обяснява разбираемо ,,,,,,,,,,,,

ivopifeca

Правят и в момента,но са вече безлични,като немските,френските и др..Истинските италянки са до края на 80-те и много малко от началото на 90-те,останалото е конвейр,останалото е само ФИАТ,вече няма Ланча,няма и АЛФА...

SEMPER

Мен от една истинска италиянка ми беше побеляла косата на млади години

Алфа 33  ;D чак жената се наложи да бута, точно като я карах да ражда  ;D

Това май е единствената кола, от която съм вдигал ръце от технически проблеми. С всички останали съм успявал да се справя в поддръжката


Иначе са ми много чудни разни фенове на марки автомобили. Да си фен на Левски,Цска или някой друг отбор, или на някакъв спорт - това го разбирам. Но да си фен на някаква фирма де прави стока, и да се вързваш на маркетинга и - струва ми се глуповато доста.

     За мен единственото важно при избора на автомобил е да е изгоден, да има колкото се може по малко предстоящи разходи по него, ниска застраховка,приемлив разход и точно времето когато е мой да не му се губи колосална част от цената. Всичко друго е бошлаф и приказки за маса.

     Последната кола,която купих е Фиат Браво на 3 години. Нито съм търсил Фиат, че даже нямах и голяма нагласа да взимам кола.
Само че Фиатката струваше 33 % от цената като нова, като в тая цена влизаше - вградена навигация (над 1000 евро доплащане като нова) - газово дето в България му се вика "фабрично" (над 2000 евро струва вграждането му) - 4 нови зимни гуми с джанти (поне 500 евро), обслужена напълно за следващите 30 000 км (поне 600 евро) и с TUV за почти 2 години напред ( това е под 100 евро, но си е разправия)

     Как да не я купи човек с кеф  ;D ;D ;D ;D ;D


     Освен всичко се оказа доста приятна колица и като возия и за каране. Без да е нищо специално, но да речем по абсолютно нищо не отстъпва на един Голф, или Аурис. Само повечето немски и японски коли на 3 години държат цена поне 55-60 %, а осезаталната загуба на стойност почва след 3тата година. Който им е фен - да ги купува, аз гледам да съм по прагматичен, а и парите не ги копая от двора.

Не бих могъл да ви дам пълна гаранция, че няма да има някакъв инцидентен случай на престъпност в страната

driver1

  drago_pavlov, дълъг ти е коментара за да го сложа като цитат, затова - по име. Некоректно е да се дава като пример за качество Ферари и Ламборгини. Това естествено е висш пилотаж. Тук говорим за масови автомобили. Продължавам да поддържам и своето, а и на разбирачи мнение, че италианските коли са слаби и са еднодневки - т.е. караш докато не се разпадне и изхвърляш. Не е случаен факта, че не държат цена. Иначе са номер едно в автомобилния дизайн италианците, но инженери не са. Сори.

drago_pavlov

Цитат на: driver1 - Вторник, 01 Октомври, 2013, 00:07:22
  drago_pavlov, дълъг ти е коментара за да го сложа като цитат, затова - по име. Некоректно е да се дава като пример за качество Ферари и Ламборгини. Това естествено е висш пилотаж. Тук говорим за масови автомобили. Продължавам да поддържам и своето, а и на разбирачи мнение, че италианските коли са слаби и са еднодневки - т.е. караш докато не се разпадне и изхвърляш. Не е случаен факта, че не държат цена. Иначе са номер едно в автомобилния дизайн италианците, но инженери не са. Сори.
Еми значи мненията ни съвпадат. Както казах за италианска кола от масовите не искам и да чувам.
Относно това дали са инженери или не може да се поспори. Макар и да не са като немците, има доста неща в автомобилния свят, измислени от италианци  :)

динко

Грешиш за инженерите,коман реил кой го продаде на бош.Това че автомобилите не са толкова добри като немски и японски си го признават на най високо ниво,качеството си има цена това е...всичко е под шапката на фиат,икономии.

ivopifeca

Цитат на: driver1 - Вторник, 01 Октомври, 2013, 00:07:22
  drago_pavlov, дълъг ти е коментара за да го сложа като цитат, затова - по име. Некоректно е да се дава като пример за качество Ферари и Ламборгини. Това естествено е висш пилотаж. Тук говорим за масови автомобили. Продължавам да поддържам и своето, а и на разбирачи мнение, че италианските коли са слаби и са еднодневки - т.е. караш докато не се разпадне и изхвърляш. Не е случаен факта, че не държат цена. Иначе са номер едно в автомобилния дизайн италианците, но инженери не са. Сори.

Не са инженери...Нека погледнеме съвременния двигател,особено разположението на разпределителните валове-горни!Има доста литература,която разкрива кой е създал този тип двигател,който с доработки продължават да произвеждат всички автомобилни компании и до днес.Интересни са и състезанията в миналото,когато немските "инжове" с техните автомобили с по 5 литрови двигатели доста са изоставали от италянските конкуренти,чиито автомобили са били с наполовина по малки двигатели.

emilpopoff

Цитат на: driver1 - Вторник, 01 Октомври, 2013, 00:07:22
 drago_pavlov, дълъг ти е коментара за да го сложа като цитат, затова - по име. Некоректно е да се дава като пример за качество Ферари и Ламборгини. Това естествено е висш пилотаж. Тук говорим за масови автомобили. Продължавам да поддържам и своето, а и на разбирачи мнение, че италианските коли са слаби и са еднодневки - т.е. караш докато не се разпадне и изхвърляш. Не е случаен факта, че не държат цена. Иначе са номер едно в автомобилния дизайн италианците, но инженери не са. Сори.

Цитат на: ivopifeca - Сряда, 02 Октомври, 2013, 19:43:16
Не са инженери...Нека погледнеме съвременния двигател,особено разположението на разпределителните валове-горни!Има доста литература,която разкрива кой е създал този тип двигател,който с доработки продължават да произвеждат всички автомобилни компании и до днес.Интересни са и състезанията в миналото,когато немските "инжове" с техните автомобили с по 5 литрови двигатели доста са изоставали от италянските конкуренти,чиито автомобили са били с наполовина по малки двигатели.

Че италианците са инженери спор няма. Можем да напишем няколко поста с техните иновации и гениални инженерни хрумвания вече 10- та година имат 1.3(даже не е 1.3 ами е 1248 кб.см, но да не "плашат" клиентите маркетинга на Фиат решил да го води 1.3) комънрейл който го има във вариации и с по 90 к.с, и 1.4 турбо бензин на Абарт с 190 коня.Но идва и лъжицата с катран в делвата с мед(с гениални хрумвания) . Най-големия проблем на италианското автомобилостроене е липсата изпипване на детайла, много дефекти и то 90% от тях са не от "некадърност", а от недоглеждане, това е и разликата м/у Германия и Италия.И затова германците са "локомотива" ЕС и НАТО, затова  и  Германия от малка(имам предвид Западна Германия) и разорена държава е станала номер 1 в Европа и успява все още да номер 1 в Европа макар и да си сложи воденичния камък Германска Демократична Република, което тогава и струва около 20 млрд марки(и това цената в първите 5 години след обединението), което в сегашни евро сигурно е 200-300 млрд .Може и на първо четене това да ви се струва отвлечено и далечно от автомобилостроенето, но това е в разковничето на нещата -работохолизъм, перфекционизъм и пак перфекционизъм.Ако германците имаха дори половината италианска автомобилна инженерна мисъл щеше да има само немски автомобили в цял свят.

admin

Сетих се за Фиат Уно 1.3 дизел и ме напуши смях. А извън темата и във връзка с написаното в  предишната публикация ще поясня, че ФРГ инвестира в ГДР над 1600 милиарда евро от 1990 до 2010 година!
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

emilpopoff

Цитат на: admin - Събота, 05 Октомври, 2013, 20:40:42
Сетих се за Фиат Уно 1.3 дизел и ме напуши смях. А извън темата и във връзка с написаното в  предишната публикация ще поясня, че ФРГ инвестира в ГДР над 1600 милиарда евро от 1990 до 2010 година!
Колега, за Фиат Уно 1.3 дизел съм съгласен и за уточнието за Германия съм съгласен, защото това което бях написал беше само за първите 5 години след обединението( според мен присъединяването, защото пак според мен могат да се обединяват само равно поставени субекти т.е държави) защото само това ми изникна в главата докато писах поста си.
А иначе 1.3 miltijet(него съм имал в предвид в горния си пост) на Фиат въобще не лош мотор, даже напротив до колкото си спомням става най-добрия дизел до 1400 кб. см като изпреварва традиционно силни марки в малките дизели като ПСА и ТОЙОТА. Този двг е един от най-продаваните малки дизели в Европа монтира се освен на всички марки на концерна ФИАТ, така и в GM(Опел-Корса,Комбо и новата им баничарка която си чист Фиат Добло с опелска емблема, а  пък в "бившият" СААБ  1.9 multijet) в "малките баничрки на ПСА(ПЕЖО СИТРОЕН)- БИЙПЪР И НЕМО, в СУЗУКИ СУИФТ, а в ГРАНД ВИТАРАТА и SX4 1.9 MULTI JET.
По прицип Фиат е един от най-големите производители на шасита в Европа пък и на едно от челните места в света. GM(Корса-Гранде Пунто, баничарките им-ДОБЛО, FORD(Фиаста и КА-това е на базата на ПАНДА), PSA(баничарките им БИЙПЪР И НЕМО, БУСОВЕТЕ ИМ ДЖЪМПЕР И БОКСЕР дори 3.0 HDI на Джъмпер и Боксер си е 3 литров Ивеко мотор) Бусовет на Рено от край време са с италиански дизели.
Но това не променя мнението ми, че подценяват предпродажбената си подготовка.

admin

Майстори са, няма две мнения по въпроса!

Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

Pando85

Цитат на: admin - Четвъртък, 10 Октомври, 2013, 23:48:28
Майстори са, няма две мнения по въпроса!



Защо ли снимачния екип пък е с немски автомобил?  8)
пп. За Ламбото -  немам думи :-X

ivopifeca

За емблемата на Ламборджини-бикът...Феручо Ламборгини е бил зодия Телец :)

ivopifeca