• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Италиански автомобили

Започната от driver1, Неделя, 15 Септември, 2013, 13:08:20

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

driver1

    Напуши ме смях след изказванията, че видите ли, от великите италиански изобретатели се учели германските автомобилни инженери!  :)
    Знам, че може да бъда засипан с примери като аргументи в тази посока. Както и в обратната...
    Вчера гледах един епизод от поредицата "Мега заводи" на "Нешънъл джиографик". Беше посветен на фирмата за производство на бутикови спортни автомобили "Пагани" в Модена. Ставаше дума за последната и разработка на нова суперкола струваща един милион евро! Не разработката струва толкова, а колата! По отношение на дизайна нямам какво да кажа - италианците са номер едно в света. Доказали са го отдавна, а новата "Пагани" е самото съвършенство. Но какво ми направи впечатление - повечето подизпълнители са от Германия! И то - главно по възлите от ходовата част и силовия агрегат - той пък е битурбо мотор на "Мерцедес" с мощност 750 к.с. доколкото си спомням. Във филма неколкократно се подчерта изключителната взискателност и прецизност с която г-н Пагани контролирал подизпълнителите си. А те от своя страна впрягат в работа иновативни технологии, някои от които се използват в космическите кораби. Нещо, което е непосилно за ателиенцето, ситуирано на няколко декара в Модена, където автомобилите на фирмата се сглобяват на ръка.
    Без да омаловажавам постигнатия резултат от този успешен бизнесмен - Пагани, споделям впечатлението си от видяното във филма, че това е станало възможно благодарение на умелото съчетаване на постиженията на водещи чуждестранни фирми, повечето от които - германски. Самият Пагани в интервюто във филма споменава, че 95% от детайлите на колата се проектират и произвеждат по негова заявка в чужбина. Той дава одобрението си за резултата, или го отхвърля. А резултата е възклицанието: "Каква съвършена ИТАЛИАНСКА кола!"
    А дали е точно така?...

driver1


ivopifeca

Цитат на: driver1 - Събота, 12 Октомври, 2013, 19:23:06
    Напуши ме смях след изказванията, че видите ли, от великите италиански изобретатели се учели германските автомобилни инженери!  :)
    Знам, че може да бъда засипан с примери като аргументи в тази посока. Както и в обратната...
    Вчера гледах един епизод от поредицата "Мега заводи" на "Нешънъл джиографик". Беше посветен на фирмата за производство на бутикови спортни автомобили "Пагани" в Модена. Ставаше дума за последната и разработка на нова суперкола струваща един милион евро! Не разработката струва толкова, а колата! По отношение на дизайна нямам какво да кажа - италианците са номер едно в света. Доказали са го отдавна, а новата "Пагани" е самото съвършенство. Но какво ми направи впечатление - повечето подизпълнители са от Германия! И то - главно по възлите от ходовата част и силовия агрегат - той пък е битурбо мотор на "Мерцедес" с мощност 750 к.с. доколкото си спомням. Във филма неколкократно се подчерта изключителната взискателност и прецизност с която г-н Пагани контролирал подизпълнителите си. А те от своя страна впрягат в работа иновативни технологии, някои от които се използват в космическите кораби. Нещо, което е непосилно за ателиенцето, ситуирано на няколко декара в Модена, където автомобилите на фирмата се сглобяват на ръка.
    Без да омаловажавам постигнатия резултат от този успешен бизнесмен - Пагани, споделям впечатлението си от видяното във филма, че това е станало възможно благодарение на умелото съчетаване на постиженията на водещи чуждестранни фирми, повечето от които - германски. Самият Пагани в интервюто във филма споменава, че 95% от детайлите на колата се проектират и произвеждат по негова заявка в чужбина. Той дава одобрението си за резултата, или го отхвърля. А резултата е възклицанието: "Каква съвършена ИТАЛИАНСКА кола!"
    А дали е точно така?...
Много смях наистина,даваш за пример италянски-международен автомобил,но все пак италянски ;)Много от големите концерни използват не свои агрегати-по евтина алтернатива ;),още на времето Тойота гледаш,а под капака-Хонда...В момента е,който вади парата,той командва и наема когото и да е,в крайна сметка призванието е на плащащия, а не на инжинерите-всички английски марки не произвеждат собствени агрегати.Немските инженери погледнете-90-те години края,как слагат по две свещи на цилиндър...сетихте ли се туин спарка на Алфа Ромео,произвеждащ някога през втората световна война агрегати за военни самолети...Малката работилница в Модена отново изкара модели,които немското голямо Порше,само може да се влюбва в тях :)

ivopifeca


динко

Да им имаме производството.Такива индустриални зони,дай боже и на България-да ама не,...

driver1

Цитат на: ivopifeca - Събота, 12 Октомври, 2013, 21:14:33
Много смях наистина,даваш за пример италянски-международен автомобил,но все пак италянски ;)Много от големите концерни използват не свои агрегати-по евтина алтернатива ;),още на времето Тойота гледаш,а под капака-Хонда...В момента е,който вади парата,той командва и наема когото и да е,в крайна сметка призванието е на плащащия, а не на инжинерите-всички английски марки не произвеждат собствени агрегати.Немските инженери погледнете-90-те години края,как слагат по две свещи на цилиндър...сетихте ли се туин спарка на Алфа Ромео,произвеждащ някога през втората световна война агрегати за военни самолети...Малката работилница в Модена отново изкара модели,които немското голямо Порше,само може да се влюбва в тях :)

   Сравнението е повече от неуместно - "Порше" е почти конфекция, а "Пагани", както казах вече е бутиков автомобил. Това, че който плаща, той обира и овациите не променя факта, че "Пагани" мямаше да е това, което е, ако не беше труда, опита и знанията на германските и други инженери. И това - в 95% от разработките и производството на колата. Това не го казвам аз, признава го самият собственик на фирмата.

admin

Цитат на: driver1 - Събота, 12 Октомври, 2013, 22:28:28
   Сравнението е повече от неуместно - "Порше" е почти конфекция, а "Пагани", както казах вече е бутиков автомобил. Това, че който плаща, той обира и овациите не променя факта, че "Пагани" мямаше да е това, което е, ако не беше труда, опита и знанията на германските и други инженери. И това - в 95% от разработките и производството на колата. Това не го казвам аз, признава го самият собственик на фирмата.

Разбира се, че сравнението е неуместно. Най-малкото разликата в цената е няколко пъти и е логично за един милион да получиш по-качествен автомобил. Изтеглих си филма и след като го изгледам, ще споделя впечатления.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

динко

И все пак събрано в Италия.Така как да разберем само могат да асемблират или и да правят. ???

driver1

Цитат на: динко - Събота, 12 Октомври, 2013, 23:06:34
И все пак събрано в Италия.Така как да разберем само могат да асемблират или и да правят. ???

   А бе, могат и да правят, това е доказано. Не са само "Пагани", "Ламборджини" и "Ферари". Има и "Фиат", "Алфа Ромео" и "Ланча". Началото на спора беше за това, кои са по-добри техници - италианците, или германците, чии коли са по-качествени и дълготрайни. Аз съм твърдо за германците.
  И тук се сещам за стария виц: В рая готвачите са французи, любовниците - италианци, инженерите - англичани, а полицаите - германци. В ада готвачите са англичани, любовниците - германци, инженерите - французи, а полицаите - италианци. :)

динко

Немеца си е научил урока,отклонение от стандарта по малко, докато Италианци и Французи,южни нации обичат да се изхвърлят с още не приети новости.За мен ако мога да си го позволя-немец-японец-франсе но италианката за сега ми върши работа.

Тариката

  Факта си остава масовите италиански автомобили не могат да ги пробутат/продадат никъде никъде извън европейския континент!

rolly_s

Цитат на: Тариката - Неделя, 13 Октомври, 2013, 15:38:16
  Факта си остава масовите италиански автомобили не могат да ги пробутат/продадат никъде никъде извън европейския континент!
И преди си писах мнението за италианските масови автомобили. Изобщо не съм им фен, но съм практичен човек и си правя следната сметка: един лъскав автомобил от реномираните немски марки втора употреба-15000лв. За 5 години още толкова за обслужване и вече е таралясник. Купувам си една италиянка за 1500 и хич не ми дреме, кой може да ме удари или одере на паркинга, после друга. Хич не съм по лъскавото. Колата не прави човека. Но всеки решава за себе си. Ние българите вдигаме палати, за да покажем, че можем, купуваме луксозни возила по същата причина.
Не ми казвай какво да правя, защото ще ти кажа къде да идеш

driver1

Цитат на: rolly_s - Неделя, 13 Октомври, 2013, 17:28:12
И преди си писах мнението за италианските масови автомобили. Изобщо не съм им фен, но съм практичен човек и си правя следната сметка: един лъскав автомобил от реномираните немски марки втора употреба-15000лв. За 5 години още толкова за обслужване и вече е таралясник. Купувам си една италиянка за 1500 и хич не ми дреме, кой може да ме удари или одере на паркинга, после друга. Хич не съм по лъскавото. Колата не прави човека. Но всеки решава за себе си. Ние българите вдигаме палати, за да покажем, че можем, купуваме луксозни возила по същата причина.

   А не ти ли е важно да си сигурна, че когато тръгнеш някъде, непременно и ще стигнеш безпроблемно? Не ти ли е важно, когато пътуваш да се чувстваш комфортно? Не казвам - луксозно, а именно - комфортно? Да не се бориш и съобразяваш с дребните повреди - невдигащи се докрай стъкла, неработещо отопление на огледалата, скъсан жило на парното, омаслен амортисьор, и потропваща втулка на носач и какво ли още не...Ако кажеш, че не ти е важно...нямам повече въпроси.
  Англичаните са казали: "Не съм толкова богат за да купувам евтино".

rolly_s

 
Цитат на: driver1 - Неделя, 13 Октомври, 2013, 17:39:28
   А не ти ли е важно да си сигурна, че когато тръгнеш някъде, непременно и ще стигнеш безпроблемно? Не ти ли е важно, когато пътуваш да се чувстваш комфортно? Не казвам - луксозно, а именно - комфортно? Да не се бориш и съобразяваш с дребните повреди - невдигащи се докрай стъкла, неработещо отопление на огледалата, скъсан жило на парното, омаслен амортисьор, и потропваща втулка на носач и какво ли още не...Ако кажеш, че не ти е важно...нямам повече въпроси.
  Англичаните са казали: "Не съм толкова богат за да купувам евтино".
Съпругът ми си държи една такава играчка в гаража, дето ме е яд да я гледам и от инат не искам да я карам.
Не ми казвай какво да правя, защото ще ти кажа къде да идеш

admin

Да кажа и аз нещо във връзка с италианските автомобили. Нито съм имал такава в гаража, нито възнамерявам да си купувам някога. Личното ми мнение е, че като качество масовите италиански автомобили много сериозно отстъпват на доста други марки. Като казвам качество, имам предвид например качеството на сглобката. Как пък не мога да срещна една с добре напаснати ламарини и пластмаси? Все някоя броня стърчи встрани или някоя фуга не е като останалите.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

ivopifeca

#43
Цитат на: driver1 - Събота, 12 Октомври, 2013, 22:28:28
  Сравнението е повече от неуместно - "Порше" е почти конфекция, а "Пагани", както казах вече е бутиков автомобил. Това, че който плаща, той обира и овациите не променя факта, че "Пагани" мямаше да е това, което е, ако не беше труда, опита и знанията на германските и други инженери. И това - в 95% от разработките и производството на колата. Това не го казвам аз, признава го самият собственик на фирмата.
Хаха, Пагани се изкара все едно е единствената суперкола-която е взела немски агрегат,единствената супер италянска кола ???Все едно италянците не правят мотори ли?Марката Де Томазо е използвала агрегат на ФОРД някога,тогава италянците не са могли да направят мотор ли?Самият Хенри Форд,какво е правел,като е видел Алфа ромео?Много смях хаистина...Почетете малко за последните модели италянски коли ;)Навремето дин наш автомобилен състезател каза -най добрата спортна електроника за коли е...италянската и въобще най добрите коли за спорт са именно от Италия :)

Цитат на: admin - Неделя, 13 Октомври, 2013, 23:30:00
Да кажа и аз нещо във връзка с италианските автомобили. Нито съм имал такава в гаража, нито възнамерявам да си купувам някога. Личното ми мнение е, че като качество масовите италиански автомобили много сериозно отстъпват на доста други марки. Като казвам качество, имам предвид например качеството на сглобката. Как пък не мога да срещна една с добре напаснати ламарини и пластмаси? Все някоя броня стърчи встрани или някоя фуга не е като останалите.
Броня стърчи,фуга не е...абе той цял свят поверява на тези хора дизайна си,ти намери точно какво да подчертаеш.

Причина за редакция: Сляти публикации!

drago_pavlov

Цитат на: ivopifeca - Понеделник, 14 Октомври, 2013, 21:22:03
...най добрата спортна електроника за коли е...италянската
Magneti Marelli доставят електрониката за всички отбори от F1  ;D

drago_pavlov