• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Re:Преминаване през кръстовище, с кръгово движение

Започната от МИНКО ИЛЧЕВ, Понеделник, 30 Септември, 2013, 15:49:26

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

МИНКО ИЛЧЕВ

     Пример за кръгови които не са като най-често - вътре с предимство, отвън без. Франция, Марсилия - ако се върти пълна обиколка вътре на места се дава предимство на навлизащите. На снимка 2, пътят е с предимство, защото няма знак. Знаете във Франция знакът за предимство се слага след кръстовището.

https://maps.app.goo.gl/7jhdZi4mST8FTHWZ8


    Кръгово без знаци относно предимство - дясностоящите (навлизащи) са с предимство. Намира се в Гърция и там въобще не са рядкост. На снимка 4, Аспропиргос.

https://maps.app.goo.gl/t72c2HsCf5D9ro5n6
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

МИНКО ИЛЧЕВ

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

цецодебел

Я разгледай от близо това:
https://www.google.bg/maps/@51.8659627,-2.1968408,274m/data=!3m1!1e3?hl=bg&authuser=0
Или това, даже се виждат светофарите, вътре в самото кръгово :)
https://www.google.bg/maps/@52.2130643,-2.1605044,646m/data=!3m1!1e3
Идва да покаже, че даже тия които са измислили кръговото, ползват светофари при тоя трафик.
Карам си нормално , вече съм ПЕНСИЯ

цецодебел

Карам си нормално , вече съм ПЕНСИЯ

МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: цецодебел - Понеделник, 13 Февруари, 2023, 09:18:38
Я разгледай от близо това:
https://www.google.bg/maps/@51.8659627,-2.1968408,274m/data=!3m1!1e3?hl=bg&authuser=0
Или това, даже се виждат светофарите, вътре в самото кръгово :)
https://www.google.bg/maps/@52.2130643,-2.1605044,646m/data=!3m1!1e3
Идва да покаже, че даже тия които са измислили кръговото, ползват светофари при тоя трафик.

     Тези са някакви в Англия ли? Онова в Марсилия същото е предимно със светлинно регулиране. Въпросът е, че има и се срещат много по-често от извънземни, освен ако те не съвсем много.
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

цецодебел

Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Понеделник, 13 Февруари, 2023, 15:05:55
     Тези са някакви в Англия ли? Онова в Марсилия същото е предимно със светлинно регулиране. Въпросът е, че има и се срещат много по-често от извънземни, освен ако те не съвсем много.
Да, особено в Англия са много, а има и още по страшни с по 7-8 изхода. Не си ли държиш лентата, не се знае на къде ще заминеш. Те затова са изписали на лентите къде води. Сега гледам, че започват да ги махат и на по главните пътища да правят кръстовищата на нива. Хубавото е, че поне културата на движение е уникална. Само подаваш десен мигач, че ще изпреварваш и отзад или набива спирачки или се мести в другата лента. На тоя трафик ако е като при нас или Италия (аз ще мина първи) не ми се мисли ;D
Карам си нормално , вече съм ПЕНСИЯ

МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: цецодебел - Вторник, 14 Февруари, 2023, 21:06:16
Да, особено в Англия са много, а има и още по страшни с по 7-8 изхода. Не си ли държиш лентата, не се знае на къде ще заминеш. Те затова са изписали на лентите къде води. Сега гледам, че започват да ги махат и на по главните пътища да правят кръстовищата на нива.

    Във Франция и Великобритания са едни от държавите с най-много кръгови. Във Франция причината е, че там: червено, пешеходни пътеки, забрани за спиране - не важат много. Много често кръговите са произведение на изкуството. В Англия също има много красиви, но определено са най-странните, от нарисуван кръг с радиус по-малко от метър до система от кръгови.


Цитат на: цецодебел - Вторник, 14 Февруари, 2023, 21:06:16
Хубавото е, че поне културата на движение е уникална. Само подаваш десен мигач, че ще изпреварваш и отзад или набива спирачки или се мести в другата лента. На тоя трафик ако е като при нас или Италия (аз ще мина първи) не ми се мисли ;D

    Това е уникално добро, трудно обяснимо.
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

МИНКО ИЛЧЕВ

     От Хасково кръгово на което има двата знака означаващи: "пресичане на път без предимство!"

5
https://maps.app.goo.gl/QYF2WxsqYQaHMGkz5

    В кръговото са с предимство, а навлизащите без. Да, ама отново - НЕ! Движещите се по булевард "Освобождение" път 806 са с предимство - на влизане и на излизане по него. Снимки 3, 4, 5 и 6.

бул. ,,Освобождение"
https://maps.app.goo.gl/SXUVztqTvfSvzYZs7


     На снимка 7 обърнете внимание на предните "леви" гуми на автовоза.
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

МИНКО ИЛЧЕВ

     За някой път: в кръгово движение, няма принцип или правило кой е с предимство и съответно без. Гледат се знаците относно предимство или в случай на липса - дясностоящ. В България никога не е било другояче, за другите страни някого много отдавна - не знаем точно. Много често движещите се в кръгово са с предимство, само ако е обозначено по този начин.

    Ето едно голямо кръгово (снимки 1, 2 и 3), има и светофар - нали няма много които гледате знаците относно предимство, докато работи? Някой може да си мине на червено, защото е на път с предимство. Обзалагам се, че поне 10% почти, аха да минат.

   Голямо кръгово в Айтос.


    Има кръгово във Видин (снимки 4 и 5), вероятно всички сте минавали оттам. Намира се на пътя от ферибота точно на входа на СОМАТ. Двете платна от и за ферибота са с предимство, така че при въртене се стига до път без предимство.

   Видин вход за СОМАТ.


    Ето от тези обичайните, навлизащите са без предимство (снимка 6), но единият знак е със задължително спиране "STOP". Убеден съм, че много с "милиони километри" не си спомнят да са виждали такова. Не си спомнят, не гледат, но винаги е имало - това в случая е отскоро.

    Равда до Лидл.


    Ето с тази комбинация на знаци без предимство. В Кнежа (снимка 7), минавате оттам, няма много други варианти.

    Кнежа.
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

МИНКО ИЛЧЕВ

     Срещнах някаква картинка (снимка 1) не шофьорска група, с кръгово и въпрос за реда за преминаване. Отново да ви успокоя и там има много незнаещите, но не чак толкова, при "професионалните шофьори" разминаване самочувствие и знания е най-голяма. Кръстовището е с равнозначни пътища, по старомо "нерегулирано". Значи правилото на дясностоящ - синият е първи. Вторият, ако не гледаме указателните стрелки е черният, защото се движи направо. Ако се загледаме, той има задължително надясно или изход. Лесно е на картината виждаме всичко, а този белият до него да ли е успял да види стрелката? Ако е успял, завива блъска го и му казва: ти си виновен, задължен си да излезеш. Ако има ранени или убити, майната му, както майната на православието - казва онзи гнусен мангал, с някакви еврейски корени.
    Коментарите на онези с голямата разлика от самочувствие и познания. От вътрешната лента не може да се напусне кръгово. Първо, маркировката позволява и ако черният си излезе няма да има засичане. Второ, ако нямаше маркировка пак може да излезе, когато лентата е прекъсната, може и от трета лента да излезе като даде предимство на движещите се попътно в права посока, "Винарово колело" е 4 ленти вътре. И от четвърта може, едно е да си мислиш какво е логично, какво е удобно - в повече случаи няма указания за лентата и като цяло за кръговото. Третото , никога и сега няма такива правила. Синият навлизал от лявата лента с десен пътепоказател. Вероятно за първи изход - не можело така и най-добре да му отнемем предимство (мое предложение). Може както писах в предното изречение, ако изходът е с три или четири ленти и още по-наляво ще иде, ако реши.

    В Испания има много кръгови и въобще не е задължително, тези които са вътре да са с предимство. Снимка 2 навлизащите са с предимство.


    Мадрид, Испания

     Много характерни са като на снимка 3 (и 2 също), макар и не толкова сложни. Главен път минаващ през кръговото. Добре е, че има светофари, аз много не се ориентирам по Уличния Преглед. Нали знаете, че в Испания и Португалия не съществува знакът "Път с предимство" Б3? На снимка 4, а за нас и много други 5. Българската поговорка: "Дават ли ти — еж, гонят ли те — беж!" Пускат ли те или се ослушват - давай, натискат ли те - спирай. Така и с огромна амплитуда от знания и самочувствие или просто никакви познания и ориентация (жените обикновено така минават), могат да се минат "милиони километри" поне за приказката.
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

МИНКО ИЛЧЕВ

     Да ви представя две кръстовища, които нямат знаци за кръгово, ама много приличат на такива и не са като най-често срещаните - навлизащите са без предимство, а вътре с предимство. И те са такива, само и единствено, ако са означени с пътните знаци относно предимство, не със знак за кръгово движение.
    Едното е Лугож, Румъния и дори тези които не са с "милиони километри" за последните месеци, са минавали през него когато не е била магистрала.

     Лугож, Тимиш, Румъния



    Второто е в Аспропиргос, Гърция. То също няма знаци за кръгово и на места има знак за без предимство "СТОП" на други са без знаци. Важно е, че знаят и се спазва предимството на дясностоящ, което в част от случаите са навлизащите.


     Аспропиргос, Гърция


    Държавна агенция "Безопасност на движението по пътищата"

     Кратко видео, имам много забежки към него. Много често се употребява "логично", ама не е по закон. А закон как се минава кръгово - НЯМА. Гледат се знаци и маркировка, за разположени и предимство. Употребява се и правило на дясностоящ, ама то е само, ако няма знаци относно предимство или при едновременно престрояваме. Ако навлезеш в лентата на попътно движещ се направо (макар и в кръгово) и му отнемеш предимство, защото било "логично". В добрия случай, само ще се напсувате, в по-лош - ламарини и пластмаса. В още по-лошия ще има пострадали и виновните ще отговарят, дори да си мислят, че са "логични" или дори с "милиони километри"!
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

МИНКО ИЛЧЕВ

#24
     Да повторя за някой път: правила за преминаване през кръстовище с кръгово движение - НЯМА. Не казвам, че е добре, но няма и никога не е имало, дори сега кръговото изобщо не се коментира като различно кръстовище в Закона и Правилника в България. В коя лента ще се застане в зависимост от изхода - първи, втори, трети... Но може да е направено по-интелигентните и да бъде с маркировка, някакви бордюри, знаци - на първо място, къде да се престрояват в зависимост от изхода. На снимка 1 за първи и втори изход - дясна лента, инак няма да стане. За втори и трети - лява лента.

    Анимация на кръгово
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

МИНКО ИЛЧЕВ

     Вече обявявам награда, за тези които ми посочат текст от Закона или Правилника, как се минава през кръгово.
    Дори може само да посочат къде се споменава за кръгово, една дума дори? Дори, само че в движещите в кръговото винаги са с предимство, без знаци относно предимство, например. Ще кажат някои: майни го този, дава сигурно 20 стотинки. Да, ама за 4-ти и така до 1 000-ния. За първите 3 са по 100 лв. Бих дал и по 1 000 лева, ама има толкова тъпи хора, че ще ми посочат някаква тяхна приумица и ще кажат, че съм лъжец. В такъв случай мога да си позволя, да дам 100 лв, за фантазии, ама чак хиляда.

    Една дискусия в социалните мрежите, отново почти всички са убедени, че има някакви правила и те са като тази картинка на кръгово в Израел. Тук и снимка 1. А то е за някакво кръстовище, някъде си. При подобни други е само съвпадение. Прочетох коментар, че в София имало поне 3 кръгови, които на места са без предимство вътре, едното е площад "Сточна гара". Честно казано, съм го меркал отблизо един или два пъти. Обаче тогава не съм знаел, че в кръговото "винаги са с предимство", според тайна която само "великите" шофьори знаят. Снимка 2, движение в кръговото и без предимство, снимка 3, навлизането в кръговото с предимство. Някой да не си помисли, че ако е на път с предимство и свети червено и си кара? Ако работи светофарът, тези знаци не важат, когато е червено, не е само е без предимство, а е забранено навлизането и преминаването.

    Площад "Сточна гара"
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

admin

Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Неделя, 31 Март, 2024, 10:26:36
     Да повторя за някой път: правила за преминаване през кръстовище с кръгово движение - НЯМА. Не казвам, че е добре, но няма и никога не е имало, дори сега кръговото изобщо не се коментира като различно кръстовище в Закона и Правилника в България. В коя лента ще се застане в зависимост от изхода - първи, втори, трети... Но може да е направено по-интелигентните и да бъде с маркировка, някакви бордюри, знаци - на първо място, къде да се престрояват в зависимост от изхода. На снимка 1 за първи и втори изход - дясна лента, инак няма да стане. За втори и трети - лява лента.

     Анимация на кръгово


Направи ми впечатление, че вътре в кръговото има двойни непрекъснати линии, което е предпоставка за "правилно" движение съобразно зелените линии. Ако се спазват, разбира се. В Благоевград си имаме няколко кръгови, на всяко от което "правилата" за преминаване са най-различни и разнообразни. С други думи, всеки си преминава както си иска.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

цецодебел

Цитат на: admin - Неделя, 30 Юни, 2024, 17:02:43
Направи ми впечатление, че вътре в кръговото има двойни непрекъснати линии, което е предпоставка за "правилно" движение съобразно зелените линии. Ако се спазват, разбира се. В Благоевград си имаме няколко кръгови, на всяко от което "правилата" за преминаване са най-различни и разнообразни. С други думи, всеки си преминава както си иска.
В Унгария са започнали да слагат даже "бордюрче", така че ако си в лявата лента не може да излезеш на първия изход.
Карам си нормално , вече съм ПЕНСИЯ

МИНКО ИЛЧЕВ

    В България за някой път, обикновено тези които се движат в кръговото са с предимство, само и единствено, ако е регулирано с пътни знаци относно предимство. Има изключения и май намаляват, защото интелектът на хората намалява, особено тези с десетки години стаж и "милиони" километра. В Гърция съвсем не рядко, да има кръгово с равнозначни пътища и съответно дясностоящия е с предимство - тези които навлизат. Попаднах на кръгово в Аспропиргос, което има 5 вливащи се пътя, на 3 има знак за без предимство (STOP) и 2 които нямат знак. И как се преценява?! Вероятно гледаш дясностоящия, има или няма знак и ако няма е с предимство като дясностоящ. Това гледане в чуждите знаци силно не препоръчвам за България и картинки във Фейсбук. Ама тук не се сещам как може да се прецени, кое е регулирано и кое равнозначно. Координати - 38.056679, 23.597557.
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

admin

А това кръгово (кръгови) как го намирате?
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

admin

Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!