• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Re:Преминаване през кръстовище, с кръгово движение

Започната от МИНКО ИЛЧЕВ, Понеделник, 30 Септември, 2013, 15:49:26

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: admin - Вторник, 26 Ноември, 2024, 20:56:40А това кръгово (кръгови) как го намирате?

    Наистина е много известно, кръстовище с 7 кръгови, в Суиндън, Великобритания. Май са забранени за камиони, така че няма да си напрягат мозъка за такива неща големите шофьори.




    За някой път: няма никакви специални правила за кръговото, нито относно предимство. Интересно е, че и аналогично, няма правила и единно мнение какви сигнали се подават при движение в кръговото и излизане. За преминаване има често разпространено мнението по кола лента се върти в зависимост от изхода, когато знаци, маркировка или бордюри, не указват това. Това че е масово, не значи, че е вярно.
    Ако е имало кръстовище на кръст (перпендикулярно пресичащи) се два пътя и направят кръгово. Има логика, първи изход с десен мигач - както и преди кръговото. Ако продължава напред без никакъв и евентуално при напускане - десен. За трети изход с ляв мигач и излизане - десен. Има навигации които са с такъв изказ. Премини направо през кръстовището (май на втори изход), завийте наляво (на трети изход). Има такива кръгови, като че ли не в България, по такъв начин със стрелки е указано: първи изход - стрелка надясно, втори изход - стрелка направо, за трети изход - стрелка наляво. ТОВА СА САМО ТЪЛКУВАНЕ, няма общи и специални правила за това. В плевенски групи, чат-пат се коментират две от кръговите с имена - Голямо и Малко. Те са с две концентрично ленти, най-сложните за тези, които смятат че има правила за тях. Няколко пъти съвсем "авторитетно" се заявява, че ляв мигач никога, никога не се употребява в кръговото. Аз подозирам, че и десен много не употребяват, а може би не обичат да си показват ориентацията? Реално напускането на кръгово е близо до допирателна на окръжност - демек точно направо, изобщо не препоръчвам напускане без мигач.
    Моето мнение е, когато е първи изход се влиза и излиза с десен пътепоказател. За всички други с ляв мигач по време на движение и за изход - задължително десен. За кръгово с една лента вътре, става без никакви нежелани и накриво разбрани сигнали. При две (и повече ленти, Винарово колело) концентрични ленти, би могло да се изтълкува като престрояване наляво. Въртенето с ляв мигач, се различават от тези със сгрешената ориентация и не подаващи никакви сигнали, а само се бутат като шиле - напълно моя логика.
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

МИНКО ИЛЧЕВ

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

МИНКО ИЛЧЕВ

    За разлика от "великите" шофьори, които карат и не виждат, или само говорят колко карат. Разглеждам карти и давам примери, които споменатите не са виждали. Далеч не всички кръгови са като най-масовите, движещи се вътре с предимство. Има такива които навлизащите са с предимство - например с равнозначни пътища. Имаше със сигурност преди и регулирани с пътни знаци, като движещите се вътре са без предимство. Такива които се движиш вътре с предимство, после без, после пак без, със задължително спиране (STOP). Имаше и въртиш, единият изход си с предимство, следващият е равнозначни пътища - съответно, навлизащите дясностоящи.
    Един пример, във Великобритания (Англия е по-точно), в град Кингс Лин King's Lynn - PE30 5SX). При него от 5 навлизащи пътя, на едно място има светофар и на едно място вътре също. На другите места са равнозначни пътища - дясностоящия, в този случай са вътре в кръговото.




    Типично кръгово във Великобритания, с две ленти. Видео.
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

МИНКО ИЛЧЕВ

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

МИНКО ИЛЧЕВ

     Това много-кръгово в Суиндън ми се стори интересно и реших да отида лично - така да се каже. Речено - сторено, извадих телефона, после ми отне някакво време да открия града и кръгово (кръговите). Гледах клипчета, четох и го сънувах много пъти. Считам че това е достатъчно да се обявя, че съм бил там. Колко примери има за шофьори с "много голям" стаж, които дори и не са си го сънували. И номерът им минава, това може да е заради интелектът на почитателите им.

    Можете да минете и вие, като мен или иначе. Например, от Лондон към Бристъл (Южен Уелс) по М4 или точно на Суиндън се отклоните по А419, към Сайрънсестър, или към Челтнъм, или Глостър. Няма забрана за камиони.

    Големината му е по-малко от "Винарово колело". Ако искате да се връткате като в Европа (по часовниковата стрелка, поглед отгоре), изберете най вътрешното.
    Не е имало нужда и обикновено кръгово щеше да свърши работа, ама добре са го направили.




Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

МИНКО ИЛЧЕВ

    В Гърция, около Трикала
39.58186 21.69774, има два знака "СТОП" вътре в кръговото и на единият изход няма, ама практически е същото, защото са равнозначни пътища и този вътре е длъжен да даде предимство на дясностоящия.

    Това е там някъде - 39.580047 21.693481, подобно на кръгово в Аспропиргос, на два от входовете няма знаци - с предимство са и на един има "STOP". На снимка 3.


     И още едно, с два знака "СТОП", единият вътре, и един на влизане, на третия вход няма знак относно предимство. Снимка 4 39.088224,21.080944.
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

МИНКО ИЛЧЕВ

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!