• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Данъци за МПС

Започната от admin, Сряда, 02 Октомври, 2013, 16:36:45

« назад - напред »

0 Потребители и 2 гости преглеждат тази тема.

admin

Темата ми е продиктувана от днешното решение на правителството за промени в данъците за МПС от началото на следващата година. Считате ли, че това е правилно решение и защо мислите така?

http://www.dnevnik.bg/biznes/lichni_finansi/2013/10/02/2152666_kabinetut_odobri_po-visokite_danuci_za_starite_koli_s/
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

admin

Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

Mandor

Доколкото знам данък МПС е местен данък, парите остават в общината. Друг е въпроса че за София увеличението е 25 лв. за кола над 14 год., и 40лв за кола 5-14 год. И това са максималните суми.
Това че удрят тези със стари коли, под 100 к.с., и дават преференции за новите коли, и то май за всички нови коли, без оглед мощност- явно целят да сменят гласуващият за тях електорат. От пенсионери към олигарси може би?
Да пишеш на български с латински букви е все едно да пишеш с лайна по стената - чете се, но не е приятно.
Продавам 405,бензин,на части
На шестия ден Господ видя, че не може да направи всичко и създаде инженерите.

Mandor

Да пишеш на български с латински букви е все едно да пишеш с лайна по стената - чете се, но не е приятно.
Продавам 405,бензин,на части
На шестия ден Господ видя, че не може да направи всичко и създаде инженерите.

drago_pavlov

Цитат на: Mandor - Четвъртък, 03 Октомври, 2013, 08:46:02Това че удрят тези със стари коли, под 100 к.с., и дават преференции за новите коли, и то май за всички нови коли, без оглед мощност- явно целят да сменят гласуващият за тях електорат. От пенсионери към олигарси може би?
Бъркаш сериозно  ;D Колко са пенсионерите, колко са олигарсите  ;D
На тях са им нужни пенсионерите, които да ги изберат, за да могат да лапат после от олигарсите.
С тази мярка сигурно искат да изчистят скрапа, който се движи по улиците. Ама едва ли - не очаквам чак толкова мъдро решение от това правителство  :(

admin

Като изключим факторите пенсионери и олигарси, някакви други коментари? Например, че до момента имаме абсурдна ситуация данъкът за нова кола да е по-скъп от този на стара при еднакви други условия. Съществен момент е обаче и събираемостта на тези данъци, която ми се струва изключително ниска.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

dimich87

При мене увеличението ще е от 17лв на 34. Това не е основния проблем. С тази сума няма да ме откажат от това да карам кола, обаче е несправедливо да се отчита такса смет по този начин. Баба ми живее в къща с двор около 1,5дка. Миналата година ми я прехвърли. Данъчната оценка и е за 150 000лв. Данъка е 450лв, като половината са такса смет. Сама живее там и не прави боклук. До миналата година всички треви от двора ги роварех на ремаркето и си ги хвърлях на подходящо място. Тази година им исках на облината по-голям контейнер съобразен с таксата смет, но ми отказаха. На един имот можело само един малък. Преди 2 седмици напълних контейнера с треви, аз си плащам за този боклук, и не ми го изхвърлиха. Оставили ми всичкия боклук във варела.Вдигнах панаир в данъчното за това. Почнаха да ми обясняват че не се хвърляли треви, не можели да ги преработват и за това не ги вземали. Казах им че иначе баба ми за месец пълни този контейнер, а плащам аз данък като за два такива пълни на седмица. Вечерта като отидох да видя бабата и са дошли да изхвърлят боклука. Сега пак ще го пълня с треви и утре ще видим какъв ще е резултата.

naum4o

Все си мисля, че това е нормално, макар че последиците негативно рефлектират върху мен и моето обкъжение. В по-цивилизования свят отдавна е така. Имам подозрение, че имаме написана от ЕС програма, и което и правителство да дойде, постепенно и задължително изпълнява програмата. Тоест оставането на власт и близо до изворите на богатеене-крадене, е тясно свързано с т.н. поети ангажименти пред ЕС. Непрекъснато се оеднаквяваме със запада на принципа - Всичката Мара втасала..
Като толкова ви се иска да боядисвате паметници, то идете пред посолството на САЩ и боядисайте паметника на онези, които изравниха София със земята през зимата на 1943-1944г., но ония там ще ви отстрелят като кучета, защото за тях не сте нищо повече от самопродали се РОБИ!

emilpopoff

Цитат на: admin - Четвъртък, 03 Октомври, 2013, 10:01:24
Като изключим факторите пенсионери и олигарси, някакви други коментари? Например, че до момента имаме абсурдна ситуация данъкът за нова кола да е по-скъп от този на стара при еднакви други условия. Съществен момент е обаче и събираемостта на тези данъци, която ми се струва изключително ниска.

Колега, относно събираемостта на пътния данък  съм на различно мнение от теб, защото вече поне от 2 години не може да се мине годишен технически преглед без платен пътен данък(сигурно има и изключения но те не са потвърждение на правилото), а пък повече от 60-70% от мпс-та от 1 до 5 години  са лизингови( т.е собственост на банки, лизингови институции или на собствения лизинг на съответния вносител) а тези лизингодатели се стараят да не се конфронтират с местната власт( в повечето случаи Столична община-защото повечето лизингодатели са с адресна регистрация гр.София). Затова си мисля, че събираемостта не е толкова малка последните няколко години.
А относно по-високите цени на данъците за старите автомобили , според мен стандарта ни не е толкова висок, че да облагаме с високи данъци собствениците на стари автомобили, защото хората си купуват стари автомобили не защото искат да замърсяват околната среда и да са опасни(в смисъл да нямат толкова с-теми за сигурност като новите автомобили, да нямат пасивна безопасност и т.н), а защото нямат финансовата възможност да си закупят фабрично нов автомобил.Това си е легална форма на рекет към хората с малки финансови възможнощи, защото хем ще ти е малък данъка ако си купиш нова кола, хем пък едвам свързваш двата края и едвам плащаш сметките и да сложиш на нещо на масата за смейството в това положение са сигурно 70% от населението в държавата. Аз съм ,,ЗА" автомобилите с по-ниски вредни емисии да са с по нисък данък, както е по цял свят и особено към онази Европа, към която сме се запътили.


admin

Познавам хора, които не са плащали от години, но в същото време си минават технически преглед. Както знам и пунктове за прегледи, които въобще не търсят въпросната квитанция и то при положение, че още на входа е написано на табло какви документи се изискват за преглед.
И не ме разбирай погрешно, не искам никой да е рекетиран или изнудван с големи суми. Искам справедливост. Аритметична или геометрична прогресия при определяне на данъците съобразно мощността и категорията на автомобилите.
И накрая едно припомняне колко много мощни автомобили са регистрирани на инвалиди и съответно ползват данъчни преференции.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

dimich87

Да вметна за закупуването на нов автомобил не е никак изгодно в нашата мила родина. Чисто и просто е пладнешки обир. При това се плаща двойно стойността на автомобила.
Първото нещо е обслужване в точно определен сервиз (оторизиран) за да е валидна гаранцията, където цената за труд и части е непосилна за повечето от нас. Второто е задължение за каско към определена компания.
Братовчед ми си закупи чисто нов шевтолет авео в брой. Обаче каското не може да е в друга компания освен упоменатата. За справка разликата между най-евтината и въпросната е 1286лв. За 5 години са над 6000лв. Това е около 1/4 от цената. А самото каско за автомобила излиза за 5 години 1/2 от цената на автомобила.
Според мене като се продава нов автомобила, трябва производителя да си носи отговорност за повреди по механизмите на автомобила, а собственика да си прецени дали иска каско с което да се покриват щети само по външния вид.
Въпросното каско посочено от фирмата продавач покрива всички повреди по автомобила и с това според мене се избягват разходи за гаранционни рекламации.
Като сложим обслужването на автомобила се получава че след като сме платили веднъж цената на автомобила, след това за 5 години я плащаме още веднъж.
А аз не искам така. Закупих си преди 8 години кола на старо, сам си правя ремонтите, не съм плащал каско и съм дал на половината на цената за закупуване на автомобила. За това и Българина предпочита стария автомобил.

admin

Аз обаче не разбрах защо братовчед ти трябва да си застрахова Авео-то в точно определена застрахователна компания при положение, че го е платил в брой?
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

emilpopoff

Колега, много е жалко, че има такива "измекярски" пункотове за годишен преглед, по не моите наблюдения по моя край такива вече са почти на изчезване, защото си говоря с колеги(работя в представителството на една марка) защото повечето пунктове имат и сервиз и затова се знаем и все по рядко си позволяват такива "волности" да не  са "взискателни"
А относно мощните автомобили регистрирани на инвалиди това беше преди 12-тина години, тогава промениха закона и автомобилите ползваха преференции само ако с обем на двг до 1800 кб.см и 90 кс, а останалите регистрирани на инвалиди не ползват данъчни облекчения. Но преди 2-3 години пак промениха закона и границата я вдигнаха на до 2000 кб.см и 163 кс.


Цитат на: admin - Събота, 05 Октомври, 2013, 22:16:51
Познавам хора, които не са плащали от години, но в същото време си минават технически преглед. Както знам и пунктове за прегледи, които въобще не търсят въпросната квитанция и то при положение, че още на входа е написано на табло какви документи се изискват за преглед.
И не ме разбирай погрешно, не искам никой да е рекетиран или изнудван с големи суми. Искам справедливост. Аритметична или геометрична прогресия при определяне на данъците съобразно мощността и категорията на автомобилите.
И накрая едно припомняне колко много мощни автомобили са регистрирани на инвалиди и съответно ползват данъчни преференции.



Цитат на: dimich87 - Събота, 05 Октомври, 2013, 22:35:46
Да вметна за закупуването на нов автомобил не е никак изгодно в нашата мила родина. Чисто и просто е пладнешки обир. При това се плаща двойно стойността на автомобила.
Първото нещо е обслужване в точно определен сервиз (оторизиран) за да е валидна гаранцията, където цената за труд и части е непосилна за повечето от нас. Второто е задължение за каско към определена компания.
Братовчед ми си закупи чисто нов шевтолет авео в брой. Обаче каското не може да е в друга компания освен упоменатата. За справка разликата между най-евтината и въпросната е 1286лв. За 5 години са над 6000лв. Това е около 1/4 от цената. А самото каско за автомобила излиза за 5 години 1/2 от цената на автомобила.
Според мене като се продава нов автомобила, трябва производителя да си носи отговорност за повреди по механизмите на автомобила, а собственика да си прецени дали иска каско с което да се покриват щети само по външния вид.
Въпросното каско посочено от фирмата продавач покрива всички повреди по автомобила и с това според мене се избягват разходи за гаранционни рекламации.
Като сложим обслужването на автомобила се получава че след като сме платили веднъж цената на автомобила, след това за 5 години я плащаме още веднъж.
А аз не искам така. Закупих си преди 8 години кола на старо, сам си правя ремонтите, не съм плащал каско и съм дал на половината на цената за закупуване на автомобила. За това и Българина предпочита стария автомобил.

Колега, явно братовчет ти не ти е обяснил нещо, защото НЯМА представител на автмобилна марка в България, който може да ЗАДЪЛЖИ клиент, които си е закупил "кешов" автомобил да си направи застраховка автокаско и още по-малко пък в определена компания. Това ако е истина си изнудване и си е отвсякъде подсъдно.
А относно гаранционните условия на един лек автомобил те са в много по различни параграфи от нещата, които покрива автокаското. Например ако ти "затегне" двигателя или гръмне "турбалан" кой ще го покрие ако мпс е гаранционно застрахователя или представителя на определената марка ? Естествено , че представителя на съответната марка, от застрахователя няма да видиш и стотинка.

drago_pavlov

Цитат на: admin - Четвъртък, 03 Октомври, 2013, 10:01:24
Като изключим факторите пенсионери и олигарси, някакви други коментари? Например, че до момента имаме абсурдна ситуация данъкът за нова кола да е по-скъп от този на стара при еднакви други условия. Съществен момент е обаче и събираемостта на тези данъци, която ми се струва изключително ниска.
Изобщо не е абсурдна ситуацията.
Данъка е огледало на социалния статус - имаш пари за скъпа кола, значи имаш пари за високи данъци.
Навсякъде е така, защо тук да е различно?

admin

Цитат на: drago_pavlov - Вторник, 08 Октомври, 2013, 09:57:55
Изобщо не е абсурдна ситуацията.
Данъка е огледало на социалния статус - имаш пари за скъпа кола, значи имаш пари за високи данъци.
Навсякъде е така, защо тук да е различно?

Именно това казвам и аз, данъците за стари коли трябва да са по-високи спрямо тези за нови при равни други условия.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

rolly_s

Цитат на: admin - Вторник, 08 Октомври, 2013, 10:14:18
Именно това казвам и аз, данъците за стари коли трябва да са по-високи спрямо тези за нови при равни други условия.
Какви равни други условия? Имаш 1000лв за бракма, вземаш 300лв заплата- защо да не плащаш 500лв данък всяка година? Баровците да си ги менкат на по година-две, даже и без данъци. Щом нямаш 20 000 за нова- върти педалите на ,,фелосипеда". Така ли? Защо гледате Европа? Когато цените ни се изравнят- тогава да ни поставят при същите условия. Готови сте да плащаме европейски цени, европейски данъци, европейски закони- и Български заплати. Е, или ще умре тоя народ или ще избяга.
Не ми казвай какво да правя, защото ще ти кажа къде да идеш

admin

Цитат на: rolly_s - Вторник, 08 Октомври, 2013, 10:29:27
Какви равни други условия? Имаш 1000лв за бракма, вземаш 300лв заплата- защо да не плащаш 500лв данък всяка година? Баровците да си ги менкат на по година-две, даже и без данъци. Щом нямаш 20 000 за нова- върти педалите на ,,фелосипеда". Така ли? Защо гледате Европа? Когато цените ни се изравнят- тогава да ни поставят при същите условия. Готови сте да плащаме европейски цени, европейски данъци, европейски закони- и Български заплати. Е, или ще умре тоя народ или ще избяга.

Под равни други условия визирам кубатура, мощност и екологичен клас.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

admin

Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!