• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Данъци за МПС

Започната от admin, Сряда, 02 Октомври, 2013, 16:36:45

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

dimich87

Може да се поспори дали са по-екологични двигателите евро 5 от тези двигатели преди 20 години.
Има едни реклами как автомобилите правели малки емисии на СО2 спрямо друг. Горят едно и също количество гориво.
Който е наясно с процесите в двигателя му е ясно че ако не излезе под формата на СО2, излиза под друга форма на вреден газ, даже и по-вреден от СО2, но това простия народ не го знае и вярва на рекламите.
Електромобилите също не са толкова екологични, колкото се рекламират. Първо за призводството на електроенергията се произвеждат достатъчно вредни емисии. Колкото и да се отрича ядрената енергетика, на практика тя е най-чистата, ако се спазват всички процедури. Даже и енергията произведена от соларни панели не е чиста, защото производството на един панел причинява огромно замърсяване.
В крайна сметка нефта се смята че до няколко десетки години ще свърши, но постоянно се откриват нови каходища с огромни количества. Последните проучвания са че поне за 150-200 години има залеже на нефт.
В новите автомобили за да работят тези системи довеждат до преразход на гориво с около 15-20%. И накрая ползата е намаляване на един вреден газ за сметка на дръг.
Отворената озонова дупка преди години създаде глобална паника, много компании спечелиха от това и сега сезатвори дупката.

dimich87


drago_pavlov

Цитат на: driver1 - Сряда, 09 Октомври, 2013, 20:47:05
В разрез с повечето от застъпените мнения тук, аз ще се изкажа в противоположна посока.
    Не може аз, след като съм вложил немалка сума пари в нов автомобил ЕВРО5, и по този начин косвено опазвам околната среда, да бъда и санкциониран с по-висок данък. България се превърна в автомобилното гробище на Европа и това не може да бъде поощрявано. Замърсяваш - плащаш повече! Дори съм по-краен - трябва да се въведе и ограничение относно годините на внасяните коли втора ръка.
За екологията си има екотакса - внасяш стар автомобил, плащаш екотакса. Ако са загрижени за екологията ще я направят тая такса 2 бона, вместо 200 лв.
Данъка няма нищо общо с екологията - от данъците се издържа държавата, общните и т.н., а те не правят нищо за екологията.

drago_pavlov


admin

Вярно или не, преценете сами. Но 40% е доста стряскащо и смущаващо.

http://frognews.bg/news_60488/
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

ИванТ

Опитва се да внесе демагогия и да постави вина върху кмета на Столична община.
Автомобил без платен данък към съответната община, няма как да премине технически преглед и да бъде допуснат да се движи по пътищата, предназначени за обществено ползване... Но дори и да съществува такъв начин, то Георги Кадиев знае, че е член на управляващата партия и това, за да не се случва, зависи повече от транспортното и вътрешно министерство.
Синхронизацията между две институции винаги е плод на самите две институции, не само на едната, с което не виждам защо обвинението трябва да бъде изключително към Столична община, при положение, че тя е потърпевш от неначислените данъци.
Цитат на: начинаещ - Четвъртък, 14 Януари, 2016, 07:17:13
Извода според мен е никой шеф нема интерес от по голема заплата и командировъчни не защото ще е на загуба,както твърди HORNET,а защото си оставя опцията да може да те обладае във всеки един момент!!

admin

Цитат на: ИванТ - Петък, 25 Октомври, 2013, 23:01:40
Опитва се да внесе демагогия и да постави вина върху кмета на Столична община.
Автомобил без платен данък към съответната община, няма как да премине технически преглед и да бъде допуснат да се движи по пътищата, предназначени за обществено ползване... Но дори и да съществува такъв начин, то Георги Кадиев знае, че е член на управляващата партия и това, за да не се случва, зависи повече от транспортното и вътрешно министерство.
Синхронизацията между две институции винаги е плод на самите две институции, не само на едната, с което не виждам защо обвинението трябва да бъде изключително към Столична община, при положение, че тя е потърпевш от неначислените данъци.

Защото както Столична община, така и останалите общини в България не си вършат работата. Недей да бъдеш толкова сигурен, че не можеш да минеш ГТП без платен данък. Дори и с цената на фалшива бележка. Да не говорим, че по пунктовете масово не търсят бележки.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

naum4o

Колега,  за 50лв веднага минава техническия на кола и бус. В София. В Люлин. Без данъци.
Като толкова ви се иска да боядисвате паметници, то идете пред посолството на САЩ и боядисайте паметника на онези, които изравниха София със земята през зимата на 1943-1944г., но ония там ще ви отстрелят като кучета, защото за тях не сте нищо повече от самопродали се РОБИ!

ИванТ

Вероятно има начин изискването да бъде заобиколено, сещам се за поне няколко души, които управляват напълно редовно автобилите си без да са заплатили налозите си за притежаваните автомобили. Органът, който издава (отнема) разрешения за извършване на технически прегледи е изпълнителна агенция "Автомобилна администрация".  Чрез тази връзка може да се открие и списък на пунктовете получили разрешителни. Или отговорността за некоректното преминаване на автомобил при технически преглед е на държавата, а не на общините.
Столична община, както и всяка друга българска община взема мерки, ако автомобилът е регистриран в съответната общинска данъчна служба, за да събере вземанията си. Но ако автомобилът не е регистриран в общинските данъчни регистри, то няма как конкретна община да предяви претенции към собственика на съответното возило.
Цитат на: начинаещ - Четвъртък, 14 Януари, 2016, 07:17:13
Извода според мен е никой шеф нема интерес от по голема заплата и командировъчни не защото ще е на загуба,както твърди HORNET,а защото си оставя опцията да може да те обладае във всеки един момент!!

naum4o

Страшна анархия цари и при тях.Този понеделник получих писмо, че бус, който съм продал и отписал в общината преди три години, е без платени данъци. В края на писмото ме заплашиха със съд , запор и конфискация. Звъннах им аз и ги попитах - вие, хубави, красиви хора, нямате ли система или програма някаква, която да ви каже, че това мпс отдавна не е мое и е ОФИЦИАЛНО отписано в общината?
Глас в пустиня... Нямат единна система, едните чиновници не знаят какво правят другите чиновници...
Като толкова ви се иска да боядисвате паметници, то идете пред посолството на САЩ и боядисайте паметника на онези, които изравниха София със земята през зимата на 1943-1944г., но ония там ще ви отстрелят като кучета, защото за тях не сте нищо повече от самопродали се РОБИ!

admin

Цитат на: ИванТ - Събота, 26 Октомври, 2013, 09:20:10
Вероятно има начин изискването да бъде заобиколено, сещам се за поне няколко души, които управляват напълно редовно автобилите си без да са заплатили налозите си за притежаваните автомобили. Органът, който издава (отнема) разрешения за извършване на технически прегледи е изпълнителна агенция "Автомобилна администрация".  Чрез тази връзка може да се открие и списък на пунктовете получили разрешителни. Или отговорността за некоректното преминаване на автомобил при технически преглед е на държавата, а не на общините.
Столична община, както и всяка друга българска община взема мерки, ако автомобилът е регистриран в съответната общинска данъчна служба, за да събере вземанията си. Но ако автомобилът не е регистриран в общинските данъчни регистри, то няма как конкретна община да предяви претенции към собственика на съответното возило.

Виждал ли си на живо програмата, с която работят пунктовете за ГТП? Подсигурена е с двойна интернет връзка към централен сървър, където изпраща в реално време снимки от камерите в пункта и друга информация. Помисли само дали е много трудно да се реализира автоматична и задължителна проверка в програмата за платен данък, а данните в сървъра да се изпращат от общините?
И освен това се абстрахирай от това, че именно Кадиев посочва тези неща. Сигурен съм, че броят на хората, които не плащат този данък е голям. Подробност е дали са точно 40%.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

admin

Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

LightOff

... в общината където живея аз, задължението винаги е било, първо плащаш данъка на колата и едва тогава можеш да минеш на технически преглед. Това е така от... години! Гледат всичко, застраховка на колата, големия талон и прочие! Какво толкова се случва в София!?

ceko1969

Цитат на: LightOff - Сряда, 12 Февруари, 2014, 17:57:45
... в общината където живея аз, задължението винаги е било, първо плащаш данъка на колата и едва тогава можеш да минеш на технически преглед. Това е така от... години! Гледат всичко, застраховка на колата, големия талон и прочие! Какво толкова се случва в София!?

Тука става въпрос размера на годишния данък , грубо казано колко по високо EURO ти е колата толкова по малко пари плащаш.....

Mandor

Цитат на: ИванТ - Петък, 25 Октомври, 2013, 23:01:40
Опитва се да внесе демагогия и да постави вина върху кмета на Столична община.
Автомобил без платен данък към съответната община, няма как да премине технически преглед и да бъде допуснат да се движи по пътищата, предназначени за обществено ползване... Но дори и да съществува такъв начин, то Георги Кадиев знае, че е член на управляващата партия и това, за да не се случва, зависи повече от транспортното и вътрешно министерство.
Синхронизацията между две институции винаги е плод на самите две институции, не само на едната, с което не виждам защо обвинението трябва да бъде изключително към Столична община, при положение, че тя е потърпевш от неначислените данъци.
Всъщност говори за стиковане между Столична община и КАТ, което си е проблем на СО.


Цитат на: ИванТ - Събота, 26 Октомври, 2013, 09:20:10
Вероятно има начин изискването да бъде заобиколено, сещам се за поне няколко души, които управляват напълно редовно автобилите си без да са заплатили налозите си за притежаваните автомобили. Органът, който издава (отнема) разрешения за извършване на технически прегледи е изпълнителна агенция "Автомобилна администрация".  Чрез тази връзка може да се открие и списък на пунктовете получили разрешителни. Или отговорността за некоректното преминаване на автомобил при технически преглед е на държавата, а не на общините.
Столична община, както и всяка друга българска община взема мерки, ако автомобилът е регистриран в съответната общинска данъчна служба, за да събере вземанията си. Но ако автомобилът не е регистриран в общинските данъчни регистри, то няма как конкретна община да предяви претенции към собственика на съответното возило.
Просто се представя квитанция от банков превод, на която пише "Год. данък за МПС" или нещо подобно.  То за това вече искат да минеш през общината за печат, дори да си платил данъците по интернет.

Цитат на: ceko1969 - Сряда, 12 Февруари, 2014, 21:01:51
Тука става въпрос размера на годишния данък , грубо казано колко по високо EURO ти е колата толкова по малко пари плащаш.....
Това е от тази година. За нервите, които хората ще потрошат мисля че се знае КОЙ изпусна срока.
Да пишеш на български с латински букви е все едно да пишеш с лайна по стената - чете се, но не е приятно.
Продавам 405,бензин,на части
На шестия ден Господ видя, че не може да направи всичко и създаде инженерите.

Mandor

Да пишеш на български с латински букви е все едно да пишеш с лайна по стената - чете се, но не е приятно.
Продавам 405,бензин,на части
На шестия ден Господ видя, че не може да направи всичко и създаде инженерите.