• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Често срещани технически грешки

Започната от МИНКО ИЛЧЕВ, Вторник, 08 Октомври, 2013, 01:28:52

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: drago_pavlov - Неделя, 12 Януари, 2014, 19:36:06
4. Как можем да се движим в завоя по инерция (физическото явление)?
Теоретично погледнато движение по инерция в чист вид не съществува на Земята.

    Предложих да опиташ отново да отново да отговориш. Движение по инерция е когато равнодействащата е нула. За да се движи по каквато и да е крива ти казваш, че им действа центробежна сила. А аз някаква центростремителна, дори да се приеме и че има центробежна сила, пак не може да се движи по инерция. В частен случай когато се движи с равномерна скорост по окръжност всяко тяло се движи с ускорение и в случая, постоянно само по големина и непрекъснато изменящо се по посока!



Цитат на: drago_pavlov - Неделя, 19 Януари, 2014, 13:18:06
12. Защо виждаме само едната страна на Луната?
Нямам никаква идея...

    Много често срещано е при естествените спътници, да се синхронизира периода на въртене около собствената ос, с този около което се върти. Вижда се малко повече от половината, мисля беше 52% (не едновременно), защото обикаля около Земята по елипса (променя се орбиталната скорост). Казват че Луната стабилизира оста на Земята, иначе би започнала прецесионни движения. Така че не само за жените е важна Луната, а за целият живот.



Цитат на: drago_pavlov - Неделя, 19 Януари, 2014, 13:18:06
13. Защо не укрепим товара като го застопорим да не се движи напред? Например, вързани отзад?
Тук ти си специалиста.

    Леко като политик се измъкваш! Обичайно укрепваме товарите като им увеличим нормалният натиск който се създава от собственото тегло и по-точно тази която е отвесна към основата. А дори при вибрации може за малко да няма контакт с опората и с лекота да се задвижи. При наклон едно намалява нормалният натиск, който създава триенето, а и част от това тегло му действа да го задвижи. Принципно може и както попитах, но е по-ненадеждно.



Цитат на: drago_pavlov - Неделя, 19 Януари, 2014, 13:18:06
14. Защо като се натовари нещо и гумите изглеждат "по-смачкани"? Ако ги напомпим повече, това достатъчно ли е?
Защото върху тях е упрацнена по-голяма сила, породена от по-голямата маса. Ако са напомпани до номиналното си налягане преди товаренето, не мисля, че има нужда да се помпят повече. Най-много да гръмне някоя. Тук ти трябва да кажеш, ти си специалиста.

    Тук пак нещо отговори. Гумата заема контактна площ в зависимост от налягането на въздуха вътре и натоварването. Докато не се деформира тя не поема натоварване. Има някои хора като погледнат гумите колко са смачкани могат да преценят колко е товара. Аз не мога и затова броя грайферчетата или меря с рулетка. Зависимостта е S=F/P, където S-площта,  F-е силата, P-налягането в гумата. За да получи същата форма с донапомване за гумите на ремаркето които нормално им действа тегло породено от 2 тона маса и допустимо се увеличава масата до 7-7,5 тона. Тогава ще се наложи да повишим налягането до близо 30 атмосфери. Гумата не би могла да понесе това, а асфалта още по-малко. В България температурните забрани, повече има значение с какво налягане на гумите "газят" асфалта, от натоварването.



Цитат на: drago_pavlov - Неделя, 19 Януари, 2014, 13:18:06
15. Защо се преобръщат в завой камионите? Защо се накланят?
Заради центробежната сила.

    И все пак не казваш какво създава центробежна сила. Пак повтарям няма такава. Реално силата която преобръща в завой е силата на триене, породена при завиване. Ако не се завива, няма да се преобърне - ще продължи направо?!



    При мен продължава да остават неизяснени въпросите: Ко не? И аутобан?
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

МИНКО ИЛЧЕВ

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

abator

... Така че не само за жените е важна Луната, а за целият живот. ...
И особено за тези от ДАИ.  ;D

abator


комбайнер

Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Понеделник, 10 Март, 2014, 00:49:35
    Предложих да опиташ отново да отново да отговориш. Движение по инерция е когато равнодействащата е нула. За да се движи по каквато и да е крива ти казваш, че им действа центробежна сила. А аз някаква центростремителна, дори да се приеме и че има центробежна сила, пак не може да се движи по инерция. В частен случай когато се движи с равномерна скорост по окръжност всяко тяло се движи с ускорение и в случая, постоянно само по големина и непрекъснато изменящо се по посока!

Отдавна не бях влизал във форума, и веднага попадам на такава глупост, че не ми се чете по-нататък. Ще си пусна едно филмче.

МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: abator - Събота, 15 Март, 2014, 21:16:15
... Така че не само за жените е важна Луната, а за целият живот. ...
И особено за тези от ДАИ.  ;D

     Забелязал си в някоя фаза на Луната, с тези от ДАИ няма общуване, както с жените ли?



Цитат на: комбайнер - Понеделник, 17 Март, 2014, 16:25:34
Отдавна не бях влизал във форума, и веднага попадам на такава глупост, че не ми се чете по-нататък. Ще си пусна едно филмче.

     Не е станало достатъчно ясно, че трудно схващам! Мислих, мислих и предполагам поне една, от тези удебелените думи е голямата глупост:  Движение по инерция е когато равнодействащата е нула; равномерна скорост; ускорение;  постоянно само по големина и непрекъснато изменящо се по посока!
     Да опитам да отговоря? Обаче, не "виждам" въпроса! На теб и на Драго се надявам нещо да разберете. Ама и сам да си пиша какво пречи?! Знаете много харесвам Драго, склонен съм да го отстъпя, ако някой го иска много!

     Да разкажа една истинска история: Карам си ТИР-а, натоварен и с две ЧМР-та. Карам си го по инерция ТИР-а, с двете ЧМР-та, нали ми следите мисълта? Не само е по инерция, ами е изключен от скорост и оборотомера сочи цифрата 600 за оборотите на двигателя, а километрите на скоростта са към цифрата 80. Обороти, оборотомер - накратко казано оботира двигателя! Поне съм спокоен, че динамото зарежда акумулаторите с капацитет по 190 Ампера, с по няколко Ампера ток (на единият, от двата последователно включени е по-слаб тока). Преди завой насочвам инерцията му по крива. От това, че инерцията има големина и посока, си правя извода: Физичното явление инерция, е величина и то векторна (има големина и посока). В завоя започва да ме "блъска" центробежната сила и имам чувство, че са стотици килограми сила, но защо е насочена противоположно на ускорението? Ама то науката и на тази сила дето ме бута напред като спирам не й е дала име, ама нали усещам някой или нещо ме бута?! Въпреки че съм по инерция, горивния Джи Пи Ес отчита разход и предполагам през цялото време шефа не е слизал от сателита, откъдето ме гледа!
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

Красимир Тодоров

Ти у есерса ли работиш? Преди неколко месеца давах ядене на един пич от там, на борш, че го бяха оставили на фотосинтеза. Спама е нарочно, че ме убихте с тия дразги ;D

abator

Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Четвъртък, 20 Март, 2014, 16:11:30
     Забелязал си в някоя фаза на Луната, с тези от ДАИ няма общуване, както с жените ли?

Забелязал съм, че Луната извършва една обиколка за 28 дни. Не знам дали оказва влияние върху служителите на ДАИ, но странното е, че ми търсят шайби за същия период. :-D

exon

Г-н Илчев,смея да твърдя че имах добри оценки по предмета Механика и ако успеете да ми докажете как силата на триене сама по себе си преобръща едно превозно средство мисля да открия учителката си и да и върна дипломата която ми е дала.
п.п. аман от капацитети,тия сентенции подкрепени с разни формули от чичко гугъл ли ги вадиш?
Опс,сега видях и друга брилянтна мисъл-че на гумата било допустимо да се увеличи до 7-7,5 тона!Две гуми с натоварване по 7т на всяка прави 14т на ос?!?

МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: Красимир Тодоров - Четвъртък, 20 Март, 2014, 23:52:15
Ти у Есерса ли работиш? Преди неколко месеца давах ядене на един пич от там, на Борш, че го бяха оставили на фотосинтеза. Спама е нарочно, че ме убихте с тия дразги ;D

     Да. И можеше ли на фотосинтеза? Че аз засега съм само на "зелено", ама ми се иска да мога на слънчеви лъчи и въглероден двуокис.



Цитат на: Красимир Тодоров - Четвъртък, 20 Март, 2014, 23:52:15
Спама е нарочно, че ме убихте с тия дразги ;D

     Ти ме убиваш, като пишеш имената с малки букви!!!





Цитат на: exon - Събота, 22 Март, 2014, 19:29:56
Г-н Илчев,смея да твърдя че имах добри оценки по предмета Механика и ако успеете да ми докажете как силата на триене сама по себе си преобръща едно превозно средство

     За да е ясно на повече се правят чертежи! Тук как? Силата на триене е като опорна точка и обичайно когато няма плъзгане на гумата, гумите, осите триенето е при покой.
     Когато страничния наклон е голям какво ще стане, ако няма триене, ще се плъзга, но няма да се преобърне. Когато е много, много силен вятъра и няма триене, цялото превозно средство ще се измества постъпателно, най-много да се завърти наляво/надясно. При движение по равно и безветрие. Какви сили действат? Тегло което съвпада с нормалния натиск, реакция на пътя, сравнително малки са съпротивлението на въздуха и двигателната сила. И когато завиваме сила на триене, която се явява центростремителна. По много хлъзгав равен път, колкото и рязко да завъртиш волана камиона не може да се преобърне! Защо? Силата на триене единствено е много по-малка, другите сили са същите!

П.П. Не съм имал предмет "Механика", в различни училища сме учили!


Цитат на: exon - Събота, 22 Март, 2014, 19:29:56
мисля да открия учителката си и да и върна дипломата която ми е дала.

     Това ми прилича на изявления които жена ми прави. На един бивш участник често това му повтарях. Ще му спомена само инициалите, защото има много лигава и цинична страна и естествено не харесва да бъде виждан от тази страна Ръ Дъ тире Ръ.
     Аз съм на мнение, че нещо което се твърди от няколко милиона или милиарда съвсем не значи, че е истина! Твоя си работа.

П.П. Не пречи да се срещнеш с тази и другите учители. Мен повечето ме помнят, направил съм впечатление, не казвам добро, някакво!



Цитат на: exon - Събота, 22 Март, 2014, 19:29:56
п.п. аман от капацитети,

     По принцип или в случая?



Цитат на: exon - Събота, 22 Март, 2014, 19:29:56
тия сентенции подкрепени с разни формули от чичко гугъл ли ги вадиш?

     Имам чувство, че нещо някъде ти е "бръкнало" някъде? И аз съм бил тогава насреща! Или се присъединяваш към няколко дежурни, на които им става... хубаво като се занимават с мен? Второ, не знам как точно да приложа Гугъл за да цитирам и ще карам по спомени: "Конкурс за асистенти и дали Нилс Борн е търсел или кандидатствал не помня, но някои от онези дето са "разбивали атома". Дошъл ред на този и го попитали колко е разстоянието с влак оттук до там. Казал, необходимо е да се погледне в железопътният справочник и още няколко подобни въпроси. Получил мястото."
     Извода е, по-важно е да знаеш откъде да направиш справка и как да го използваш. Това по принцип, ако е вярно предположението. В случаят да се оправдавам ли?

     И друго ме мъчи! Как, аз съм от малкото невелики ТИРаджии тук и изобщо. Използвам забранените за Великите навигации, много неща не знам и питам и най-страшното тролейджия съм. И реших аз да се направя на велик в точно тези неща, обаче не подозирах, че мога да бъда разкрит!
     Нямам спомени дори да съм намеквал нещо, че знам в тази област! Работата тръгна оттам, че вследствие на наблюдение се установило, че правя често технически грешки, а обичайно се слуша от масовите шофьори. Дотук какви чести грешки правя? Бъркам ос с гума?
     Един казва: Имам титла нямаш право на мнение, друг големи глупости, ти твърдиш нещо. Някои да каза как е, като не е така?



Цитат на: exon - Събота, 22 Март, 2014, 19:29:56
Опс,сега видях и друга брилянтна мисъл-че на гумата било допустимо да се увеличи до 7-7,5 тона!Две гуми с натоварване по 7т на всяка прави 14т на ос?!?

     Бих добавил брилянтна логика.
Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Понеделник, 10 Март, 2014, 00:49:35
... Зависимостта е S=F/P, където S-площта,  F-е силата, P-налягането в гумата. За да получи същата форма с донапомване за гумите на ремаркето които нормално им действа тегло породено от 2 тона маса и допустимо се увеличава масата до 7-7,5 тона. Тогава ще се наложи да повишим налягането до близо 30 атмосфери. Гумата...

     Да! Употребил съм накрая в единствено число "Гумата" и съм направил неправилно предположение, че обяснявам на хора които ежедневно разпределят товара за да спазят натоварване на ос, не на лява и дясна гума. Като замениш "Гумата" с "Гумите", открива ли се нещо "брилянтно"?!
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

Красимир Тодоров

Минко, никой не е срещу тебе. Ти си пич.
А защо РД-Р да е бивш участник? Какво се е случило?

МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: Красимир Тодоров - Сряда, 26 Март, 2014, 09:33:45
Минко, никой не е срещу тебе. Ти си пич.
А защо РД-Р да е бивш участник? Какво се е случило?

     Чак никой, само няколко. Единия, години го смятах за много интелигентен. След многото гнусотии където ми писа на Скайп, няма как да приема, че е интелигентен. И той последните седмици предимно с мен се занимаваше. Беше си заслужил вечен бан, но сам е пожелал изтриване на профила. Ето малка част вероятно не си чел : http://www.driver-bg.eu/index.php?topic=4396.msg61366#msg61366

     И има няколко пъти, по толкова и няколко пъти по-цинични! И наместо да го е срам от тази си страна или конкретното състояние тогава, последно ми писа това: "Никой не трябва да бъде подлаган на произволна намеса в личния му живот, семейството, жилището и кореспонденцията, нито на посегателства върху неговата чест и добро име. Всеки човек има право на закрила от закона срещу подобна намеса или посегателства."
     И - "можеш да се жалваш на кометентните органи, но не да нарушаваш законите, ще се видим в съда!"


     Това че правим грешки съвсем не означава, че не може да имаме мнение и предположение. Този за който коментираме, бе на мнение, след като не зная супер безупречно граматиката, нямам право да редактирам "балгария" написана така!!! Браво! Най-малкия син като ме попита колко е 2+2 - ще му кажа не съм на достатъчно ниво в математиката за да имам право на мнение!
     Бившата ми беше на мнение, че след като не съм идеален баща нямам право на свиждания с дъщеря си! Много интересно защо намирам сравнение с женски становища за него?!
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

комбайнер

Минко, работяга си. Пишеш и не спираш. Разсъждаваш, търсиш. Само че тия неща отдавна са открити и при теб става малко неточно като обяснение. Е сигурно пишеш и верни неща, но това поне което съм чел и не съм се съгласил, мога пак да потвърдя.
Трябва пределно да си наясно що е това сила, ускорение, скорост, равновесие и връзките между тях.
Времената са трудни и бих могъл да обясня подробно,  но срещу заплащане...
Не съм високомерен, а откровен и точен.

МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: комбайнер - Петък, 28 Март, 2014, 02:28:41
Минко, ... Само че тия неща отдавна са открити и при теб става малко неточно като обяснение.

     Кой говори за откритие? Тълкуване! Затова твоите пояснения напълно липсват!



Цитат на: комбайнер - Петък, 28 Март, 2014, 02:28:41
Е сигурно пишеш и верни неща,

     Драго "виждаше" какво е мнението на другите! Ето идея, като няма друг начин.



Цитат на: комбайнер - Петък, 28 Март, 2014, 02:28:41
но това поне което съм чел и не съм се съгласил, мога пак да потвърдя.

     Не, не го потвърждавай. Кажи го за първи път, моля.



Цитат на: комбайнер - Петък, 28 Март, 2014, 02:28:41
Трябва пределно да си наясно що е това сила, ускорение, скорост, равновесие и връзките между тях.

     Не мисля да е голям проблем да не съм напълно наясно. А и от взелите участие, явно няма кой да прецени как е.



Цитат на: комбайнер - Петък, 28 Март, 2014, 02:28:41
Времената са трудни и бих могъл да обясня подробно,  но срещу заплащане...

     Скоро имах подобна оферта поне с цена:
Цитат на: Roshko - Сряда, 12 Февруари, 2014, 20:31:18
П.П. За глупостите които си нахвърлял по горе ще ти искам 500 евро да ти отговоря, уморих се да го правя безплатно, вервай ми!!!

     Засега от мен е безплатно.



Цитат на: комбайнер - Петък, 28 Март, 2014, 02:28:41
Не съм високомерен, а откровен и точен.

     ?!
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

комбайнер

Минко, потвърждавам несъгласието си за верността на писаниците ти.
Пишеш за неща, които не са ти ясни. Те са измислени отдавна и или ги знаеш, или не. Ти не ги знаеш. И то само с напиняне не става. Ако си толкова мераклия, почети спец. литература.
Успехи!

МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: комбайнер - Вторник, 01 Април, 2014, 23:18:47Минко, потвърждавам несъгласието си за верността на писаниците ти.
Пишеш за неща, които не са ти ясни.

     При жените е далеч по-лесно намекват и очакват да се сетиш. Тук няма намеци, какво да има нещо конкретно. Кое е грешно? А как е правилно?



     Или си бременна или не си, няма малко бременна, дотук добре! Или си грамотен или не си – това го твърдеше един, който тотално ми се срина в представите за интелигентен. Та значи, ражда се бъдещ професор по българска филология,  учи, завършва средно (неграмотен е още). Завършва висше (все още е неграмотен) след години защитава още няколко титли. Ох, най-после е грамотен! Аз не споделям такава малоумна логика.
     Аналогично е и за техническата грамотност:
Цитат на: комбайнер - Вторник, 01 Април, 2014, 23:18:47Те са измислени отдавна и или ги знаеш, или не. Ти не ги знаеш.

     Толкова сини думи, а ти кой си? Професор Стивън Хокинг, който стои в количка и се занимава само с наука? С какъв уред мериш? Кой те упълномощи или сам се назначи, да си съдник?
   


Цитат на: комбайнер - Вторник, 01 Април, 2014, 23:18:47Ти не ги знаеш.

     В тази тема показа единствено, че намираш разлика на мерните единици "килограм" и "килограм сила". Като последната не знам в България кога се е използвала. Може би когато "раз" е било "едно" и "Нам было очень хорошо!" Не употреби нито веднъж системната единица за сила! Знаеш ли изобщо как се нарича? Кръстена е на един на който му е падала ябълка на главата.



      Ако в тази публикация по-горе не откриваш конкретни въпроси. Както и в предишните. Ето няколко:

 1. Какво точно е грешно? Как е правилно?
 2. Какво точно е грешно? Как е правилно?
 3. Какво точно е грешно? Как е правилно?
 4. Какво точно е грешно? Как е правилно?
 5. Какво точно е грешно? Как е правилно?

     Дори не е нужно да отговаряш и на петте. Харесай си някой от начините по-долу:

 1. На 20%
 2. На 1/5
 3. На 200 промила
 4. На нула цяло и две десети част
 5. На само един по избор

     Да позная какъв ще е отговора? Вероятно: "Препотвърждавам той греши – ВЯРВАЙТЕ МИ!!!"



Цитат на: комбайнер - Вторник, 01 Април, 2014, 23:18:47И то само с напиняне не става.

     Да необходим е и талант. Не съм музикален и с литературата съм много зле и няма как да се промени. Докато при теб явно само литературно се справяш добре (няма как да преценя като не разбирам литературата).



Цитат на: комбайнер - Вторник, 01 Април, 2014, 23:18:47Ако си толкова мераклия, почети спец. литература.

     Явно нямаш никакъв спомен за повода на темата!



     П.П.: Бяха необходими повече от 20 години някой да ми каже в прав текст: "Че нищо не знам и само глупости пиша". След още поне 20 ще бъде по-конкретно. И след още 20 как е правилно.
     Завършил съм '90 година. Оттогава явно са се изменили физичните закони или поне константите. Който може да ме запознае с новите партийните или модните тенденции в науката за сезон пролет-лято! Моля!



     П.П. (Някакъв друг): Да не остане някой с впечатление, че много знам? Само твърдя: Чак много често да правя технически грешки - едва ли! Както е видно освен литературни съчинения, дотук никой не каза нещо конкретно. И с научни факти, не с литературни!
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

drago_pavlov

Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Петък, 04 Април, 2014, 02:09:27
   Както е видно освен литературни съчинения, дотук никой не каза нещо конкретно.
Бухахаха...
Илчев задави ме от смях...
Човека с километричните постове, в които нищо не казва, да обвинява останлите в "литературни съчинения" е меко казано нелепо... Човека, който може от 2 реда написано да направи 10 цитата и да напише една страница простотии, да твърди че останалите пишат  "литературни съчинения" е лицемерно, най-малкото...
Съжденията ти стават за пред блока... Там може и да "изпъкваш като свински мъде в рядка кал" с тия половинчати знания, или по-скоро незнания и ораторски умения, но тук има и хора, които знаят повече от теб и не ги впечатляваш  ;) По-скоро ги отегчаваш... То и затова тая тема я четем само тримата  ;D

drago_pavlov