• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Често срещани технически грешки

Започната от МИНКО ИЛЧЕВ, Вторник, 08 Октомври, 2013, 01:28:52

« назад - напред »

0 Потребители и 3 гости преглеждат тази тема.

комбайнер

Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Петък, 04 Април, 2014, 02:09:27
    При жените е далеч по-лесно намекват и очакват да се сетиш. Тук няма намеци, какво да има нещо конкретно. Кое е грешно? А как е правилно?



    Или си бременна или не си, няма малко бременна, дотук добре! Или си грамотен или не си – това го твърдеше един, който тотално ми се срина в представите за интелигентен. Та значи, ражда се бъдещ професор по българска филология,  учи, завършва средно (неграмотен е още). Завършва висше (все още е неграмотен) след години защитава още няколко титли. Ох, най-после е грамотен! Аз не споделям такава малоумна логика.
    Аналогично е и за техническата грамотност:
    Толкова сини думи, а ти кой си? Професор Стивън Хокинг, който стои в количка и се занимава само с наука? С какъв уред мериш? Кой те упълномощи или сам се назначи, да си съдник?
   


    В тази тема показа единствено, че намираш разлика на мерните единици "килограм" и "килограм сила". Като последната не знам в България кога се е използвала. Може би когато "раз" е било "едно" и "Нам было очень хорошо!" Не употреби нито веднъж системната единица за сила! Знаеш ли изобщо как се нарича? Кръстена е на един на който му е падала ябълка на главата.



     Ако в тази публикация по-горе не откриваш конкретни въпроси. Както и в предишните. Ето няколко:

1. Какво точно е грешно? Как е правилно?
2. Какво точно е грешно? Как е правилно?
3. Какво точно е грешно? Как е правилно?
4. Какво точно е грешно? Как е правилно?
5. Какво точно е грешно? Как е правилно?

    Дори не е нужно да отговаряш и на петте. Харесай си някой от начините по-долу:

1. На 20%
2. На 1/5
3. На 200 промила
4. На нула цяло и две десети част
5. На само един по избор

    Да позная какъв ще е отговора? Вероятно: "Препотвърждавам той греши – ВЯРВАЙТЕ МИ!!!"



    Да необходим е и талант. Не съм музикален и с литературата съм много зле и няма как да се промени. Докато при теб явно само литературно се справяш добре (няма как да преценя като не разбирам литературата).



    Явно нямаш никакъв спомен за повода на темата!



    П.П.: Бяха необходими повече от 20 години някой да ми каже в прав текст: "Че нищо не знам и само глупости пиша". След още поне 20 ще бъде по-конкретно. И след още 20 как е правилно.
    Завършил съм '90 година. Оттогава явно са се изменили физичните закони или поне константите. Който може да ме запознае с новите партийните или модните тенденции в науката за сезон пролет-лято! Моля!



    П.П. (Някакъв друг): Да не остане някой с впечатление, че много знам? Само твърдя: Чак много често да правя технически грешки - едва ли! Както е видно освен литературни съчинения, дотук никой не каза нещо конкретно. И с научни факти, не с литературни!

Ех, Минко, Минко!
Дали са често срещани или не, техническите грешки са грешки допускани от незнание или от невнимание.
При теб има допускане на технически грешки и по незнание.
А кой съм аз? Не съм професор, нито литератор. Посочил съм посоките, където виждам че издишаш и нямам намерение да те ограмотявам. За подобни лекции съм получавал заплата. И спи спокойно - зная за този с ябълката. Аз също обичам ябълките. ;D


комбайнер


МИНКО ИЛЧЕВ

     Според доста велики/не толкова велики/както и много други, смятат че спирачният път при еднаква скорост, настилка и качество на гуми силно завило от масата. Толкова силно, та тя е някъде от първа степен като множител. Общо взето пропорционално на масата. Много често има класации за какво разстояние спират леки коли, обикновено от 100 км/ч и най-добрите са под 35 метра, а тези над 40 метра са направо с не добри спирачки.
     Някой с "теорията" за "пропорционално на масата", ще може ли да ми сметне на тази логика за какво разстояние спира едно радиоуправляемо моделче на кола което към 1 кг или 2,3 кг да бъде спрямо дадения по-долу Мерцедес със спирачен път 32,6 метра.  Предполагам ще се раздели на 1 000 или 2 300? Май ще е 14 и 33 милиметра от 100 км/ч? Това е според "логиката", на най-вече велики шофьори. А как ли са сметките, 76 тона при 80 км/ч за 46 метра и съответно малкото?

     Това видео (повече са го гледали) показва спиране най-често от 80 км/ч. Нещо не идва отношението маса/спираше път, разлика има и защо не спират за еднакво разстояние с колите или "по-логичното" за 20-30-40 пъти по-голямо разстояние:

https://youtu.be/Xv2Bn8xYFt8


     Ето класации на леки коли, на първото което попаднах и макар че разликата в масата е при някои е два и повече пъти, много често по-тежки спират за по-къс път:


"Немският автомобилен клуб ADAC направи класация за най-бързо спиране на серийни коли, като измерва спирачния път от 100 км/ч до покой.

В последните четири години ADAC тества 500 нови модели и обобщи всички резултати, като ги раздели по класове.

Спред изследването най-късият спирачен път принадлежи на Porsche 911 Carrera Cabriolet (31,3 метра), а най-дългият на баничарката Citroen Jumper Combi (47,8 метра). Което на практика означава, че когато Porsche 911 Carrera спира, Jumper все още се движи със скорост 55 км/ч.

Много близо до скъпото порше са Mini Cooper D (32,7 метра), VW Golf (33,1 метра) и тежащият 2,3 тона Mercedes-Benz S 500 (32,6 метра).

Друг важен факт, който трябва всички шофьори да знаят, е че спирачния път се увеличава пропорционално два пъти по отношение на скоростта. С други думи, два пъти по-висока скорост означава, че спирачния път се увеличава четири пъти.

Дължина на спирачния път по класове:

Малки коли

Mini One D 32,7 м

Mini Cooper 33,0 м

Smart forfour 1,0 34,4 м

Skoda Roomster 1,2 TSI Green tec 34,5 м

Ford Fiesta 1,0 EcoBoost 34,9 м

Renault Clio 1,2 16V 75 35,0 м

Hyundai i20 1,1 CRDi 35,1 м

Љkoda Fabia Combi 1,2 TSI 35,2 м

VW Polo 1,4 TDI BMT 35,4 м

VW cross up! 1,0 35,5 м

Компактен клас

VW Golf Variant 2,0 TDI BMT 33,1 м

SEAT Leon ST 1,6 TDI 33,1 м

Audi A3 Sportback 1,4 TFSI 33,7 м

BMW 220i Coupе 33,9 м

Mercedes-Benz B 200 Natural Gas Drive 34,1 м

Volvo V40 T2 34,2 м

Nissan Pulsar 1,5 dCi 34,5 м

Skoda Rapid 1,2 TSI 34,7 м

Ford Focus 1,0 EcoBoost 34,8 м

Renault Mеgane TCe 130 34,8 м

Среден и горен клас

Mercedes-Benz S 500 Plug-In 32,6 м

Mercedes-Benz C 220 BlueTEC T 32,8 м

Audi A7 Sportback 3,0 TDI 33,0 м

Mercedes-Benz E 400 Cabrio 33,1 м

Audi A6 allroad 3,0 TDI 33,3 м

VW Passat Variant 2,0 TDI 33,7 м

BMW 740i 33,9 м

Tesla Model S P85 34,1 м

Skoda Octavia Combi 2,0 TDI 34,1 м

Volvo S60 D4 34,2 м

Спортни модели

Porsche 911 Carrera Cabrio 31,3 м

Porsche 911 Carrera Coupе 32,1 м

Jaguar F-Type Coupе 32,7 м

Mercedes-Benz SL 350 33,0 м

Porsche Cayman 33,1 м

Audi R8 Spyder V10 33,2 м

Peugeot RCZ R 33,9 м

Audi TT Coupй 2,0 TDI ultra 34,3 м

Mercedes-Benz AMG GT 34,4 м

Nissan 370Z Roadster 34,7 м

Клас SUV

Volvo XC90 D5 33,6 м

Mercedes-Benz GLK 250 CDI BlueTEC 33,8 м

BMW X3 xDrive20d 34,5 м

Audi Q7 3,0 TDI ultra 34,6 м

VW Touareg V6 TDI SCR BMT 34,9 м

Audi Q3 2,0 TDI 35,0 м

Porsche Macan S Diesel 35,2 м

Kia Sportage 2,0 CRDi 35,3 м

BMW X6 xDrive 30d 35,6 м

Ford Kuga 2,0 TDCi 35,9 м"
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

МИНКО ИЛЧЕВ

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

МИНКО ИЛЧЕВ

#92
     Успяхте ли да сметнете 76 тона, при 80 км/ч за 46 метра и колко ще е за моделче с 1 килограм при същата скорост? Малко под 0.61 милиметра по тази "логика" на опитни с "милиони" километри. Такъв размер може все още да измерим с шублер, а надолу ще търсим микрометър. То при удар зоната на деформация ще е десетки пъти по-дълга?! Ама важно е какво казват "опитните" те не знаят Правилник, Регламент, как се разполага товар и много други, ама в тази област са напълно наясно!


     Няма да има кой да отговори както и преди съм питал, защо велосипед например не спира за най-много метър при 50 км/ч (лека кола за 10 метра при тази скорост).
     И можем ли да предположим, изчислим или врачка да ни каже колко е  спирачният път? Да пробваме с формула S=V2/(2fg), където S е спирачен път в метри, V е скорост в метри/секунда, f е коефициент на триене или сцепление и е число някъде 0,6-0,9 и g земното ускорение и около 9,81 м/с2. Формулите са по-умни от нас, дори и от създателите си. Например fg е спирачното закъснение с което спират и на клипа при камионите е малко над 5 м/с2 (накрая го дават при дължината на спирачния път), в друго видео или същото, но е изрязано имаше Волво лека кола и тя от 80 спира за 25 метра и около 10 м/с2 спирачно закъснение и което е наполовина, а по "логиката" би било 30 пъти по-малко. Същата формула от по-горе е S=V2/(2a) и a(=fg) е отново в м/с2. Повечето няма никога в живота си да им се налага използване или смятане по тази формула, но пък могат да се направят съвсем практически изводи и най-малкото това не е нещо абстрактно и непредвидимо! При напълно изправни спирачки, най-слабото "звено" е сцеплението, с какви гуми е превозното средство или вида на пътната настилка и най-вече дали е суха, прашна, с пясък, мокра или заледена (състоянието на настилката най-често се променя). Както се вижда във формулата няма маса или пък площ на триещи се повърхности. При увеличаване на скоростта спирачният път нараства с квадрата на скоростта. Например наполовина скорост 4 пъти по-малък път, при 1,4 пъти по-висока скорост 2 пъти по-голям, при двойна скорост 4 пъти по-голям спирачен път. С формулата или просто съотношение на квадрат се смята, леката кола Волво при 130 км/ч (130/80)2 - може и в км/ч да се направи съотношението, ще има 2,6 пъти по-голям спирачен път спрямо 80 км/ч (25 м) и ще бъде 66 метра и отново 46 метра за 76 тона камион при 80 км/ч.

     Има други фактори, но при дори съвсем елементарно познаване на конкретната машина, лесно може да се прецени какъв или с каква тенденция ще е спирачният път. Преди време един оттук който навремето е бил велик монтьор, после съвсем естествено е станал велик шофьор, дори е стигал до Унгария. Имало толкова много фактори, та изобщо е толкова сложно, че въобще не можем да предполагаме: прах между триещите се елементи на спирачките, време за задействане и не помня още колко други. Ще видим колко има значение и въобще ли не може да се предвиди?
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

МИНКО ИЛЧЕВ

     За спирането да продължа. По-предната публикация имаше видео с примери на спирачен път при камиони. Вече не работи и въпреки че го има на много места в момента не мога да дам работещо. Както са казали много умни хора: формулите са по-умни от самите нас, Стивън Хокинг го беше казал още по-обширно, но не си спомням точно. Това се отнася за нормалните хора, за "великите" шофьори това не се отнася, почти нищо не са чели, почти толкова знаят и толкова могат. Спирането е една верига, а както знаем на една верига силата е колкото е най-слабото звено. Водачът натиска педала на спирачката, чрез механична лостова система се предава към спирачките - велосипеди например или хидравлична повечето леки коли и сегашни мотори или чрез въздух почти всички големи. Особено при хидравлични пневматични могат да се усилват много и спирачните механизми в един момент колелата спират да се въртят, но спирачният път не намалява, а за стабилност и следване на зададена траектория да не говорим. Остава гуми и настилка - най-често най-слабото звено от веригата. Всичко освен гуми и настилка, може да се усилва много повече от колкото е необходимо, дори за натискане на спирачката понякога го прави електрониката, ако не реагира водачът. Някакъв ориентир за дължината на спирачния път до пълно спиране се изразява с формулата S=V2/(2fg) S-дължина в метри, V-скорост в метри за секунда, f-число обикновено 0,6-0,9 (сцепление) и g-константа около 9,81 метра в секунда на квадрат. Разбира се "великите" шофьори казват - не е така. Ама изобщо и въобще нямат идея колко е. Но в много случаи могат да се сметнат с голяма точност при различни ситуации, например по-горе е дадено във видеото (няма го) 76 тона камион при 80 км/ч спира за 46 метра. От това, че скоростта е на втора степен намираме при 100 км/ч. Умножаваме спирачния път по съотношението на скоростта на квадрат и дори не е нужно скоростта да е в метри за секунда (100/80)2х46=1,56х46=72 метра, значи спира за двойно повече от малките коли и малко повече от два пъти от двойно по-тежките коли от среден клас. С каква скорост да се движи тази 76-тонна композиция за да има същия спирачен път като лека кола при 100 км/ч? Веднага се вижда с корен квадратен от 2 или малко под 71 км/ч за да спира като малките коли и 67 км/ч за среден клас. Защо пък тази маса не участва във формулата? Макар и много логично, нещо резултатите не се подчиняват на тази логика, малките коли са 60-80 пъти по-леки (от тази 76-тонна), а спират едва за два пъти по-малко разстояние от тази композиция, а от по-малките разликата е минимална - например масовите в Европа до 40 тона? Често срещана грешка е, че когато товарът е тежък и няма да "мръдне" и не е необходимо укрепване. А когато камионът се движи с 90, товара с колко се движи - с 89 например? Дори на курс за "компетентност" се коментира това грешно мнение, но той е задочен и няма как да се знае. Та в единия случай по-голямата маса "не мърда", а в другия "не спира" - "логика"?! Камион 20 тона и камион 40 тона при еднаква скорост този по-тежкия ще спре за два пъти повече разстояние - "логично"! Ами ако този 40-тонен е камион и ремарке всеки по 20 тона и в момента на започване на спиране се откачи ремаркето тогава стават 2 отделни по 20 тона и ще спрат за половината разстояние от 40-тонен. Колко елементарно как не са се сетили да го правят за съкращаване на спирачния път, след спирането просто закачаш и продължаваш?!
    И защо не е в толкова голяма (в идеален случай никаква) разлика от масата? Някой пробвал ли е със стиснати спирачки да бутате велосипед - става, ако се вдигне дори въобще не влияят. Кола може да се бутне без натиснати спирачки, с натиснати може да се дръпне от много по-тежко возило. Някой да е пробвал да бута или тегли натоварен камион с натиснати спирачки? Дали пък с един джип ще успеем да го влачи? Коя е тази сила която ни пречи? Казва се сила на триене и ако нещо е с два пъти по-голяма маса то и триенето ще е два пъти повече. Тази сила която спира е пропорционално на масата и така.

    При еднаква настилка и скорост къде е разликата между камион и кола? Например гумите. Има ли разлика в цената, та евентуално и качеството? Гумите за камион и автобус са много по-скъпи от за коли! Я да видим десет апартамента в "Обеля", "Левски-Г" и други такива са 800 хиляди, милион евро. Един в "Лозенец" е 500 хиляди евро. Ах, ама то в "Лозенец" по-евтино - нали?
    Как сравняваме десет с един? Както можем да сравним съвсем различни неща (гуми) - само грешно. Каква тежест носи гума за лека кола - от 200 и малко килограма, към 500-600 за среден и 7-8 стотин за джипове и бусове. При камионите в много случаи е 10 тона на ос, но най-често до 3-4 тона на гума което е 5-10-15 пъти спрямо леките коли. Какъв пробег правят - леки коли 30-40-50 хиляди най-често. При камиони - 100-150-250-350-500 хиляди километра. Кои изкарват по 100-150 хиляди? Например на триосно полуремарке, трета ос. Ама на средна ос колко изкарва - 300-500 хиляди, това е реалното, я да сложим три оси на лек кола и колко ще изкарат. Значи носи 5-10-15 пъти повече и изкарват 10 и 15 пъти повече пробег и били по-скъпи? Значи, ако една маркова гума за лека кола например Мишлен е 200 лв, за да изкара десетки пъти повече пробег и 15 пъти повече маса (килограм.километър), ще струва 30 000 лв - май са много по-евтини гумите за камион?! Как тогава да спират еднакво камионите с много по-евтини гуми от тези на лека кола? Интересно колите или камионите са по-евтини? Петко Ангелов взима МАН влекач с голяма кабина, 510 к.с. и т.н., но с моторна спирачка под 70 хиляди евро, а Мерцедес лека кола например Е-Клас 60-80 хиляди евро. Колко "материал" има в камиона? Въпреки твърдението на "великите", че са под 7,5 тона, както Земята се върти така не успяват да се съобразят и обикновено са над 8 тона - графа (G). Това твърдение е с връзка за забраната за движение над 7,5 тона бруто маса. Преди да повярвате на "великите" погледнете за влекача (F.1) и най-вероятно ще пише 19; 20; 20,5; 21 тона и с колко е по-малко от 7,5 тона? Килограм камион е по-евтино от килограм кола.
    Както се вижда има разлика в цените, в замисъла за ползване и експлоатацията. Някак си има логика шеф да ти обяснява, че е нормално камионите да не спира - да не се дава пари за ремонт. Но няма логика шофьор да твърди такова нещо, а почти винаги при изразяване на това мнение и тук са се "нахвърляли" срещу мен с единствените "аргументи", че много знаят и много милиони имали (километри или нещо по-малко).

    Преди много време един близък приятел Петър, който не знам дали е бил тролейджия (може пък да е бил един, двама, трима - само толкова). От много години се опитвам да разбера какво е "тролейджия", ама моите опоненти, за които не твърдя, че са умни, ама явно са и още пъти по-прости и не разбират какво ги питам или не знаят. Та да мога да си направя тест да ли съм бил тролейджия или тролейджии. Честно казано имаше слухове, че съм бил полицаи, но не и тролейджии (без да знам какво е?).
    Този Петър, не съм сигурен кого е бил, но е карал тролей. Струва ми се беше 1998 година след каране на тролей се качва на Шкода Европа, срещам го и питам:
- Как е?
- Да знаеш камионът е много по-различен, с 21 тона товар няма спиране!
- Как така няма спиране? - аз
- Така. Натискаш спирачката и няма спиране!
- Добре де, тролеят е например 14 тона (знам ли?), този камион с товар да е 35 тона, дори не е голяма разликата. - аз
- Не, не, няма нищо общо.
- Този май го хвана: аз съм велик камионджия. - помислих си на ум, бях чувал, ама не вярвах наистина.
- С 21 тона натискаш спирачката и не спира.

    Това нормално мислене ли е? Натоварва от "Кремиковци" арматурно желязо за Варна. Започва да спуска през тунел "Витиня" по "Хемус" и му изключва 3-та бавна и успява да включи 5-та бавна. И така, няма крачна, няма ръчна. Спускал е и е успял да спре след разклона за Ботевград по равното.
    Да знаете камионите не спират и това е съвсем нормално! И отново, ако сте шеф има логика да го твърдите, ама шофьор значи - Ентелегентен е! Пак забравих кавичките, ето слагайте - """"".
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

МИНКО ИЛЧЕВ

     Ще взема да сложа едни по-широки гуми, така ще имат по-голяма контактна площ и ще "държат" повече в завой, спиране, ускорение (не за време на употреба). Особено при мотористи може да се чуе често. Имаше един от Северозапада, който хем много стаж имаше, хем учил и висше, хем бизнес развивал, хем много разбираше от компютри, сайтове... Дори той откъдето идва, ние тепърва ще ходим вероятно с Жоро сме били тръгнали на някъде. Хем беше един състрадателен и като гледаше как хората тук (особено великите шофьори) са тормозени, бити и третото, реши да ги спасява. Дори много преди коронавируса, тогава политиците бяха (почти всички) крадлива пасмина, разбира се после изведнъж станаха почти светци и спасяваха хората. А този още преди това и той направи форум на "върховите шофьори", дори и името беше почти като на този и започна да ги спасява. Като спаси достатъчно, взе че го продаде форумчето, та чак отдавна го няма този форум съставен от великите шофьори. Ама важно е, че беше дал формула за силата на триене, във всички учебници тя е F=fG (на равно), но те не знаят колкото него. В тази формула се казва, че триенето е пропорционално на теглото (онова в където е в нютони, не в килограми) и на още един коефициент на триене или сцепление. Неговата формула на великият шофьор и спасител по спомени F=fGS, понеже беше не само споменал думата формула, а дори беше написал (не съм казал, че е вярна), имаше вълна от възмущение сред великите - какви формули, та те имат "милиони километри"?!. Съвсем скоро след като беше споделил "откритието" си, я премахна. Явно аз намеквам май, че ширината на гумата не определя контактната площ и че триенето не зависи от нея, от това следва че е точно така, както са писали големите карачи най-общо. Тези неща са се предавали от уста на уста, а когато има форуми вече писмено, явно науката цензурира тези нови открития и съвсем буквално слага прът в колелата на прогреса.
    Интересно защо тогава не слагат едни много широки гуми, направо от край до края, като на валяк (не с пневматични гуми), така ще има едно сцепление, една сила на триене и както си караш с 200 чукваш леко спирачка и за няколко метра е спряло. А той валякът дали не създаваше голямо налягане за да валира? Тогава площа не се ли търси да е малка за да се създаде налягане?
    Има ли някой да е виждал като се помпи силно спаднала гума? С малкото налягане е силно разплескана и с повишаването на налягането става все по-малко площ на контакт. Ах, чудно? Възможно ли е колкото е по-малко налягането толкова повече да е площа на контакт? Не, не - по-скоро от ширината зависи, така казват великите, а го кажат по телевизора, например вирусолог - самата истина е!
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

МИНКО ИЛЧЕВ

     Тези дни се говори за енергийно бедните хора. Има предложения за 300 киловатчаса да са на по-ниска цена. Но 300 киловатчаса се казва, а понякога 300 киловата. А се изписва по трети начин 300 KWH - от журналята, не се изписва така. Мярката за мощност е ват, на български Вт и W; за енергия или работа джаул, но доста по-полярна киловатчаса кВтч и kWh. Това което журналята изписват 300 KWH, не мога да го разшифровам. Тази представка главна буква "K" се чете [ка] и се използва в двоичната бройна система 210 или 1 024. Може би са опитали да напишат малка "к", което се произнася [кило] и е 1 000. За втората "W" си е ват. За трета "H" много се затруднявам защото няма такава. Има подобна "Hz" - херц. Ако са искали да напишат единицата за час - "h" - да го бяха написали. Та 300 KWH се чете [ка по ват по нещо си]. Може би журналята са много прости, което би зарадвало шофьорите, че не са сами?! Или очакванията са, че гледащите са много прости?! Като обещават нещо много погрешно, значи нищо не са обещали.
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

admin

Опасявам се, че тези 300 киловатчаса не решават абсолютно никакъв проблем. България произвежда повече електроенергия, отколкото потребява. Излишъците отиват за износ. Не разбирам защо някой се опитва да ни втълпи, че ще имаме недостиг на електроенергия и поради това цените трябва да растат?
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

цецодебел

Цитат на: admin - Четвъртък, 20 Октомври, 2022, 15:11:40
Не разбирам защо някой се опитва да ни втълпи, че ще имаме недостиг на електроенергия и поради това цените трябва да растат?
Какво не разбираш? Искат да скубят от народа по европейски цени.
Карам си нормално , вече съм ПЕНСИЯ

МИНКО ИЛЧЕВ

     ЯКО навлизат превозните средства на ток, ама не тролеи. Те тролеите имат или ДВГ или акумулатори и постоянно (почти) ток от жицата. Много изпробваха електромобилите и станаха специалисти по електрически величини, такива които ги няма, ама пък може науката да се измени и нагоди, да не се разваля рахатът на хорицата.
    Имаше публикация за един електрически кариерен самосвал с енергия на батерията 1,4 MWh мегаватчас или 1 400 kWh. Да, ама беше написано "капацитет" на батерията. Споделих, че това е енергия, а не капацитет. Почти всички се съгласиха, че е така, само един каза, че е много правилно да се казва капацитет и се опитвам: "да продавам краставици на краставичар!" Това преведено сте чували: "имам милиони километри!" - каквито и тъпотии да пише да му вярваме (в комплект, ако е учил 4 години за "С"). Обикновено се изписват правилно на екрана на ЕА, ама къде ще се чете. Капацитет, ама в киловатчас, капацитет, ама за по-кратко киловат, когато се купува акумулатор (стартерен) обикновено се пита колко му е капацитетът, ама пише Ah амперчаса. Има кондензатори с капацитет, често в пикофаради (pF),  нанофаради (nF) или микрофаради като на снимките - единствено правилната величина и на място. Оставам с убеждението, че капацитетът прави почти всичко при тока.

    Сигурен съм, че ако можеше да се включи някой който само за "Це"-ту е учил цели 4 години, ще ни го разясни. Ама почвам да си мисля, че никой няма да признае да е карал бакалавърска степен след средното, че са 4 години, а пък и стажът да върви, може да се усъмни някой като мен. Както и да е убеден съм, че такива учили преди 1990 година, устройство на ГАЗ и ЗиЛ от 50-те и 60-те години ще са учили и устройство на електрически автомобили след 2020 година.
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

МИНКО ИЛЧЕВ

     Тези дни по изключение пуснах радио Витоша (по време на рекламни на БГ Радио). Водещият се чудеше, как някои слагали 2000 година в 20 век, като тя била в 21 век. Не само част от 2000 година, ами и до края на 31 декември 2000 е все 20-ти век. Едва на 1 януари 2001 години започва 21 век и Третото хилядолетие. Много просто, новото летоброене е започнало на 1-ви януари, първа година - не е нулева. Последната за 1-ви век е 100-на година и то цялата. Кой век е, се изчислява като се образува число, което се получава от премахване на последните две цифри на годината и прибавяме 1. Например 1519 година е 15+1, значи 16 век. А 1600 година също е 16-ти век. Тези преди новата ера са по същото правило, 668 година е VII-ми век преди новата ера, съответно 700 преди новата ера е същия век.
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

МИНКО ИЛЧЕВ

     Преди време срещнах такъв въпрос в някоя група:
"Здравейте колеги,имам едно питане!!!Качих се на камион и в подслетсвие разбрах че тахографа изключва на 95!Въпроса ми е,ако ме спипат в Чужбина с това, какви ли са глобите???"

    Май всички разбраха въпроса, само аз не?! Първата ми мисъл, бе че вероятно тахографът гасне или може би спира да работи. После си рекох - надали е това. Може би му се включа ограничителят, вместо на 90 км/ч на 95. Третото ми предложения, бе че реалната скорост му е 95, при показание 90 км/ч на неговия. Вероятно е второто, може би Райбер седемстотин седемдесет и седем,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, го е карал. Дано не е "напънал" някой мост отдолу - нагоре. Той на неговия го е махнал, не се ли е похвалил на всички затова?

    Този въпрос на мен наистина не ми стана ясен, ама може би е защото съм виждал камион на картинки? И все пак ми се струва че тахографът, не може да изключи нищо, нито може да задейства забавител например.
    Разни други митове има за тахографите. Като сложиш картата в тахографа ти започва работния ден. Това е вероятно защото пита за начало на държавата, ама ако не се въведе няма да "протестира" дълго. И все пак само за тези ще им предложа един трик, свършва ти работен ден или време за каране, спираш въвеждаш край на държавата, после си карай няколко часа, нали е свършил денят! За другите ще кажа, че начало на работа е когато на тахографа има символ управление, друга работа или готовност. Може и ако е въведено като ръчен запис някаква дейност, ама не просто се вкарва и се въвежда достатъчно почивка за времето преди вкарването през което не е била в тахографа.
    Като спреш на светофар и веднага превключваш на почивка и спестяваш една минута. А на бас, че между две управления, не може да има 1 минута почивка или чукове или квадрат с диагонал. Преди малко писах в темата: Адвокат на тахографа, трикове и тарикатлъци.
    Като преместиш бързо и угасиш, не прекъсва почивката. Може и да стане, ама какво общо има гасенето? Аха понеже минават на почивка повече тахографи. А имате ли пръсти да натиснете и сложите на почивка например? Или тежкотоварните камиони например се карат като моторетка? А ако е такъв, че бавно сменя и се върне на контакт бързо, резултатът ще бъде няколко минути чукове.
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

МИНКО ИЛЧЕВ

     Продължават да ме смайват предполагам "великите" шофьори. Някой, някога да си е помислял, че масовите влекачи които закачат най-често полуремарке с "F.1" 39 000 килограма, били 7,5 тона. Дори няма такива с фактическа маса в графа "G" да са толкова. Надали от новите се произвеждат под 8 тона. А обща допустима маса, която е пише в графа "F.1", ако не знаете разликата, аз не бих могъл да им я обясня. А тази допустима маса е поне 18 тона, до 21 например при Рено и двуосно. За другите е 24, 26 и 36 например за тежковози.

ЦитатКазуса е следния, купувам винетка през телефона за от 7,5 до 12t две оси (влекача е точно 7,5 две оси) на кантара ми връчват глоба 1775 леи~ , на моста не ми вземат 37€ а 25 къде им е мамалигарската логика?


    Преди бях обявил награда, за някой който кара 40 тона композиция (на някои места са 44 тона) от влекач и полуремарке и влекачът му тежи точно 7,5 тона в графа "G". Продължава се с търсене на печеливш, наградата е 10 или 20 стотинки, не помня точно колко я обявих, в случай че се явят хиляди да мога да я изплатя на всеки.


    Коментари за случая беше, че само влекач в Румъния взима винетка категория "Е" и това няма общо с шофьорска категория "СЕ". Тази категория е за 12 и повече тона, до три оси.

    Ако влекачът е категория "N3", в графа (J), не само не е точно 7,5 тона, не е малко над 8, а е товарен автомобил с 12 и повече тона допустима маса, според изискванията за тази категория "N3".

    Един обясняваше, дори, че влекачът не е товарен автомобил, защото нямало къде да го натовариш. Като махнеш ремаркето и е вече с друга регистрация, пътнически с 2 места. Такива глупости можеш да прочетеш и чуеш, как да му се иска на някой да стане шофьор?!
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

МИНКО ИЛЧЕВ

     Преди време вървеше подобно "изключително рядко" събитие. Случвало се на 723 години (по спомени), сега на 524 години. Месецът имал 5 петъка, 5 съботи и 5 недели - за някой август. Лека справка с календар, показва, че не е този август, ама март става. Пълна комбинация с тези 5 последователни дни са 7 варианта. Месеците в което това се "случва" на стотици години са 7. Всички с по 31 дни е така. Има 3 съседни дни които са по пет пъти. Имаме 4 седмици по 7 дни и плюс още 3 дни - ЕТО Я МАГИЯТА. Но пък работи в посока на опростяване и затъпяване.
     Срещал съм задачи за 2-ри клас от този тип, като се има предвид, че доста сте стигнали 5-6 клас, може и да ме разберете.
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

МИНКО ИЛЧЕВ

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!